Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Blokkendoos BD 9151 probleem (motor) door Dick55
Vandaag om 13:54:01
Slugs & Andere Rariteiten door RetroJack
Vandaag om 13:20:27
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RhB-Mikey
Vandaag om 13:11:49
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door RhB-Mikey
Vandaag om 13:02:21
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:54:17
Baan in Los Angeles door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:46:22
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:34:25
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:42
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 12:33:30
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:24:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 12:13:49
Alternatieven voor servo's door bask185
Vandaag om 12:01:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 11:53:10
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door MacArthur
Vandaag om 11:37:08
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning door Reinout van Rees
Vandaag om 11:03:08
VERPLAATST: Arbeidsongevallen (was: smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning) door Reinout van Rees
Vandaag om 11:00:34
bouwtekening amsterdamse tram door R1954
Vandaag om 11:00:18
Eindstation Daarhuizen door VulcanRaven
Vandaag om 10:55:42
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 10:24:52
Frans loodsje et cetera door Met een sik
Vandaag om 10:17:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 09:51:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:39:10
Layne, Somewhere South. door mass am see
Vandaag om 08:54:29
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 08:33:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:12:53
Modeltrein Express Slps II, afval container draagwagens. VAM, Essent door Eric B
Vandaag om 07:24:14
29 november verkoop MSV door Rick
Vandaag om 07:19:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
10 November 2025, 23:11:08
Zelfgemaakt BiDiB modules door AP3737
10 November 2025, 23:10:38
Hoe een schaduwstation automatiseren door Dirk
10 November 2025, 22:32:29
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3782185 keer)

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1905 Gepost op: 27 March 2013, 09:35:02 »
ja :-[ eigenlijk wel...
ik neem aan dat die vlappen op de zijkant netjes op dezelfde hoogte zitten?
dan zou de afstand van de klemmen op de rookkastdeur aan beide kanten net zo ver van die bevestiging af moeten zitten..

maargoed, het is maar net of jij hem er recht op wilt hebben of niet.. heel erg valt het niet op :) maar omdat jij alles zo perfect wilt hebben geef ik het aan :)
groeten,
Auke

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1906 Gepost op: 27 March 2013, 09:36:46 »
yep, Jammer genoeg wel Jan. ::)
Kijk zelf:



Maar eh.... Ik kan het waarschijnlijk niet beter  :-X

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5429
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1907 Gepost op: 27 March 2013, 09:40:14 »
Ik heb de indruk, dat de bovenste klem van de rookkastdeur niet in het midden zit ten opzichte van de schoorsteen.

Groet,
Bas

NB.  Oh, Allie heeft al een mooie lijn getrokken. (y)

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1908 Gepost op: 27 March 2013, 09:42:54 »
lijntrekken lukt me beter id  ;D
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15432
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1909 Gepost op: 27 March 2013, 09:53:15 »
Jah, je trekt aardige, hoewel wat overdreven  ::) lijnen. Ik heb ook eens een poging gedaan:



Conclusie: de deur zit niet recht. Gelukkig zit hij niet met superlijm vast, dus even rechtzetten is een koud kunstje. Hoewel niet echt iets waar ik op zat te wachten. Soit. Lampje van binnen ook nog even wit maken. En de windleiplaten in de verf zetten. Als dat klaar is, gaan we de tender maar eens molesteren.

Groet,
Jan

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1910 Gepost op: 27 March 2013, 09:59:31 »
Een "betweterige tip" ;D Zorg wel dat je loc recht staat. Hij helt nu ook (van voren gezien) naar rechts over (of zitten de oren scheef?  :-X Nee dat kan niet  8) )...

Verder zijn je bouwkunsten geweldig.  Dus die tender?  Gaat helemaal goedkomen denk ik  (y)
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15432
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1911 Gepost op: 27 March 2013, 10:06:25 »
Ja, je hebt gelijk. Ik heb me puur op het midden van de schoorsteen (bovenste oriëntatiepunt) en het midden van de omloopplaat (onderste oriëntatiepunt) gericht. En daartussen de lijn getrokken.... :P

lokpaint

  • Gast
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1912 Gepost op: 27 March 2013, 10:16:43 »
Hoi

Kun je ook mooi gelijk iets, dat ik onder de bufferbak mis, completeren.  8)

Bart

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15432
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1913 Gepost op: 27 March 2013, 10:28:42 »
Bof.... je zou er mismoedig van worden. Wat nou weer? De stoomverwarmingskoppeling?

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5429
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1914 Gepost op: 27 March 2013, 10:38:50 »
Rangeerdershandgrepen.

Groet,
Bas

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15432
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1915 Gepost op: 27 March 2013, 11:43:57 »
Ah! Natuurlijk! En zo'n treinverwarmingskoppeling is ook wel eens een keertje wat anders, eigenlijk :D



Nou, zo moet het maar. Anders schiet het niet op, het heeft me nu lang genoeg geduurd, vandaag op de kop af 13 maanden geleden begon ik met dit plaatje:



Seeyah!
Jan

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1916 Gepost op: 27 March 2013, 11:59:07 »
goed bezig (y) ;D
groeten,
Auke

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5429
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1917 Gepost op: 27 March 2013, 12:05:11 »
Aan dat laatste - eigenlijk eerste - plaatje is te zien, dat de tender op twee assen is aangedreven. Roco's Baureihe 44 met dezelfde tender op vier assen. Het verschil in trekkracht was duidelijk merkbaar. Later bracht Roco de 41 uit met vier aangedreven tenderassen (Bijvoorbeeld Roco 43245).
Mijn 41 is ook uit een vroege (eerste?) serie met 'beperkte aandrijving' en heeft al jaren geleden een geslaagde operatie ondergaan, zodat alle vier de assen worden aangedreven. Een idee voor de 41 338?

Groet,
Bas

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15432
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1918 Gepost op: 27 March 2013, 12:15:08 »
Hmmm... dat is een bruikbare tip. Ik heb nog ergens een doos vol van die rooie en witte Roco-tandwieltjes en andere aandrijvingscomponenten.... misschien is het wel een kwestie van wat extra tandwieltjes inbouwen. De moeite waard om eens te bekijken.

Dankje.
Jan

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5429
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1919 Gepost op: 27 March 2013, 12:22:28 »
Ik kan me vaag herinneren, dat er meer onderdelen nodig waren. Eenvoudig tandwielen toevoegen aan de "draaistellen" lukte om de een of andere reden niet. De zwarte binnenwerken van de draaistellen heb ik vervangen. Als basis gebruikte ik de onderdelenlijst van de reeds genoemde 43245.

Groet,
Bas