Google+
Doel:€250.00
Donaties:€63.25

Per saldo:€-186.75

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-08-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-Module: "L'Esimé" door Chris80
Vandaag om 12:41:14
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:37:15
Herinnering aan spoorlijn in Woudenberg door Gerard Rozeveld
Vandaag om 12:30:15
BNLS Baanbreker - ProjeKct 083 tot 338 door mwdb
Vandaag om 12:27:40
Baan in Los Angeles door Sandopie
Vandaag om 11:58:45
Wordt het nu eindelijk eens iets? door Calimero
Vandaag om 11:47:29
19 Toen door MarcNL
Vandaag om 11:12:23
Armita Wagons Amsterdam bv Tds door edwin1974
Vandaag om 11:00:32
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Rondje_HO
Vandaag om 10:44:01
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 10:42:32
Heen, En en Weer: de tram. door skiptram
Vandaag om 10:41:49
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Dion
Vandaag om 10:12:26
Den Overslag & Marchan'Dix door Chris80
Vandaag om 10:10:17
Klein Duits kopstationnetje door Lucien
Vandaag om 10:09:27
Doorbraak in 3D Print technologie door MOVisser
Vandaag om 09:43:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 09:31:17
Raadplaatje door Mike 1961
Vandaag om 08:47:59
Herstart en inspiratieloos door NS264
Vandaag om 08:14:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door raymond erdtsieck
17 augustus 2018, 23:42:05
  

Auteur Topic: BNLS Baanbreker - ProjeKct 083 tot 338  (gelezen 1752612 keer)

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12053
BNLS Baanbreker - ProjeKct 083 tot 338
« Gepost op: 27 februari 2012, 21:09:58 »
Tja, soms trek je een doos open en dan denk je:

Wat heb ik nou op m'n bord liggen ??? ???



Zal ik me de komende tijd eens mee bezig houden... denk ik :-X
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2018, 22:36:25 door 44 »

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12053
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2012, 10:18:35 »
De chaos eerst maar eens geanalyseerd, gecategoriseerd en gecatalogiseerd. Zo ontstaat er een zeker overzicht en wordt het voor me liggende takenpakket al een beetje duidelijk.
Niet dus, ik ben niet zo van het inplannen, en al helemaal niet van het ordelijk werken. Een beetje logisch nadenken en door schade en schande wijs worden, daar komt het nog het meest op neer en voel ik me het meest op m'n gemak bij. Dat andere, dat doe ik wel op m'n werk.

We beginnen maar eens met de basis. De dame wil graag op haar voetjes staan en als elke rechtgeaarde dame, hoewel in het dagelijkse leven druk aan het werk, wenst ze dat die voetjes er op en top verzorgd uitzien. Dus potje nagellak aan laten rukken en eerst maar eens de boel in de goede kleur zetten:



Maar, hoe triest dat ook is, voeten bevinden zich doorgaans laag bij de grond en vangen, zeker als het om arbeidzame dames gaat, het nodige aan stof en vuil. Zo ook hier:



Er moeten zo'n twintig van deze voetjes behandeld worden, dus ik ben nog wel even bezig :D
« Laatst bewerkt op: 02 november 2014, 17:31:24 door guest7823 »

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12053
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2012, 16:59:15 »
Verstand op oneindig en blik inwaarts gericht en gewoon doorgaan...



benieuwd wat dit gaat worden... :-\
« Laatst bewerkt op: 02 november 2014, 17:31:39 door guest7823 »

Jan K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2012, 17:41:36 »
Hallo,

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat dit moet worden.
Wielen van een stoomlok, dus het kan haast niet anders.

Groet Jan K.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3424
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #4 Gepost op: 28 februari 2012, 19:35:30 »
Niet alleen stoomloks hebben drijfwerk, ook eloks kunnen drijfwerk hebben ;D
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1481
  • Het gaat om de reis, niet de bestemming ...
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #5 Gepost op: 28 februari 2012, 19:37:17 »
diesels ook  ;D
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2014, 18:20:30 door guest7823 »
Al is de stoomlok nog zo snel, de diesel achterhaald hem wel. Helaas. Kijk ook eens in mijn draadje: LDC West

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12053
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6 Gepost op: 28 februari 2012, 20:44:07 »
 :D :D :D

Ik zou het eerst gewoon vertellen, maar weet je wat? Raad maar raak ;)
Zal eens nadenken over of ik er een premie op zet :P

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11410
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #7 Gepost op: 28 februari 2012, 20:59:27 »
Ik trek ook wel eens een doos open, maar gelukkig ziet de inhoud er dan een stuk beter geconserveerd uit ;D ;D. Plaatselijke aardbeving geweest? Kast omgevallen? ::)

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12053
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8 Gepost op: 28 februari 2012, 21:09:23 »
Ha ha, nee Ruud, de dame was geheel intact toen ik de doos open trok, moet ik eerlijk zeggen. Maar in al de jaren dat ze bij mij in huis was, heb ik haar eigenlijk nooit de aandacht geschonken die ze wel verdiende.
Om dat goed te maken, ook in het kader van langzamerhand mijn locomotievenpark ombouwen naar digitaal, besloot ik haar een "complete makeover" te gunnen. En daarom is ze tot op het laatste schroefje en de laatste klipverbinding gesloopt ;D

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4840
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #9 Gepost op: 28 februari 2012, 21:15:04 »
Gokje: DB Baureihe 41 van Roco.
Die grote aandrijfas hoort er alleen niet bij. ;)

Groet,
Bas

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12053
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #10 Gepost op: 28 februari 2012, 21:25:24 »
Potverdikke, nou al! En ik had nog niet eens een premie bedacht!
Nou ja, eeuwige roem dan maar: Je naam zal tot oneindige tijden door-leven in elke zichzelf respecterende keuken :-*

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12053
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #11 Gepost op: 29 februari 2012, 12:53:38 »
Weer een stapje verder, het chassis heeft, na op kleur gebracht te zijn (RAL-rood), een waas van stof en vuil gekregen. Een mengseltje van wat Vallejo-kleurtjes. Eerst wat zwaarder aangezette accentjes gezet, gewoon met een penseeltje, daarna met airbrush de voornoemde waas aangezet. Jammer alleen dat je er niet zoveel meer van ziet. Ik heb ook nog overwogen om de uitsparingen erin te frezen, maar daar heb ik toch maar van afgezien, hoewel het me wel eens een uitdaging lijkt.
Je ziet sowieso niet veel van het frame terug als de lok weer inelkaar zit.
Voila, het plaatje:



Ciao, Jan
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2014, 18:20:42 door guest7823 »

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12053
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #12 Gepost op: 01 maart 2012, 13:22:08 »
Tja... de BR41... Veel mensen weten niet wat ze er van moeten vinden. Althans, er zijn modelspoorders die het gewoon een leuke stoomlocomotief vinden, en als die nog niet op de baan staat is dat voldoende reden om een exemplaar aan te schaffen, als leuke afwisseling tussen de 01, de 44, de 50, de 38 en ga zo maar door. Niks mis mee.
Voor diegenen die beginnen zich te verdiepen in de geschiedenis van de locomotief-ontwikkeling bij de duitse spoorwegen is het een ander verhaal.
De BR41 valt in het niet bij de grande dame, BR01 geheten, heeft misschien wel iets van de gratie van de hoogbenige mademoiselle BR03, maar moet het daar wat betreft vitesse, en misschien ook wel finesse, tegen afleggen met een schamele 90 km/h. De brute kracht van de BR44 ontbeert ze ook al... Misschien kun je haar nog het best vergelijken met de BR50, maar waarom werd die dan in zulke grote aantallen gebouwd, en niet de BR41, waarvan de teller bij 366 stuks bleef steken? Ik zal proberen in de loop van dit...erm, verslagje, verder te verhalen over het hoe en waarom van de deze fascinerende lokomotiefserie.

Een lokomotief slopen is één ding, de boel weer inelkaar zetten is iets anders, zeker als je een jaartje of twee wacht met het zaakje te restaureren. Maar gelukkig heb ik nog een exemplaar en die is (nog) niet gesloopt, dus als ik het niet meer weet kan ik altijd even afkijken :P

Ondertussen heeft ook het remwerk een verfbeurtje gehad, evenals wat leidingen, de askast en nog zo wat dingetjes die op en aan het frame thuishoren:



Hier ook nog een plaatje van een relict wat in de reservebak zal verdwijnen. Inmiddels zijn nieuwe nummerplaten besteld.



cya,

Jan
« Laatst bewerkt op: 02 november 2014, 17:32:07 door guest7823 »

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12053
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #13 Gepost op: 02 maart 2012, 17:42:15 »
Even wat tierelantijntjes bij elkaar gegrabbeld:

« Laatst bewerkt op: 23 februari 2014, 18:21:21 door guest7823 »

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12053
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #14 Gepost op: 03 maart 2012, 15:22:39 »
Door allerlei bezigheden niet veel aan m'n vriendinnetje toegekomen. Maar wel wat moois binnengekregen:



Zaterdag besteld, zaterdag binnen. Netjes (y)
« Laatst bewerkt op: 02 november 2014, 17:32:21 door guest7823 »