Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:38:03
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:12:43
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 16:00:15
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3640163 keer)

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1905 Gepost op: 27 March 2013, 09:35:02 »
ja :-[ eigenlijk wel...
ik neem aan dat die vlappen op de zijkant netjes op dezelfde hoogte zitten?
dan zou de afstand van de klemmen op de rookkastdeur aan beide kanten net zo ver van die bevestiging af moeten zitten..

maargoed, het is maar net of jij hem er recht op wilt hebben of niet.. heel erg valt het niet op :) maar omdat jij alles zo perfect wilt hebben geef ik het aan :)
groeten,
Auke

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1906 Gepost op: 27 March 2013, 09:36:46 »
yep, Jammer genoeg wel Jan. ::)
Kijk zelf:



Maar eh.... Ik kan het waarschijnlijk niet beter  :-X

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1907 Gepost op: 27 March 2013, 09:40:14 »
Ik heb de indruk, dat de bovenste klem van de rookkastdeur niet in het midden zit ten opzichte van de schoorsteen.

Groet,
Bas

NB.  Oh, Allie heeft al een mooie lijn getrokken. (y)

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1908 Gepost op: 27 March 2013, 09:42:54 »
lijntrekken lukt me beter id  ;D
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1909 Gepost op: 27 March 2013, 09:53:15 »
Jah, je trekt aardige, hoewel wat overdreven  ::) lijnen. Ik heb ook eens een poging gedaan:



Conclusie: de deur zit niet recht. Gelukkig zit hij niet met superlijm vast, dus even rechtzetten is een koud kunstje. Hoewel niet echt iets waar ik op zat te wachten. Soit. Lampje van binnen ook nog even wit maken. En de windleiplaten in de verf zetten. Als dat klaar is, gaan we de tender maar eens molesteren.

Groet,
Jan

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1910 Gepost op: 27 March 2013, 09:59:31 »
Een "betweterige tip" ;D Zorg wel dat je loc recht staat. Hij helt nu ook (van voren gezien) naar rechts over (of zitten de oren scheef?  :-X Nee dat kan niet  8) )...

Verder zijn je bouwkunsten geweldig.  Dus die tender?  Gaat helemaal goedkomen denk ik  (y)
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1911 Gepost op: 27 March 2013, 10:06:25 »
Ja, je hebt gelijk. Ik heb me puur op het midden van de schoorsteen (bovenste oriëntatiepunt) en het midden van de omloopplaat (onderste oriëntatiepunt) gericht. En daartussen de lijn getrokken.... :P

lokpaint

  • Gast
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1912 Gepost op: 27 March 2013, 10:16:43 »
Hoi

Kun je ook mooi gelijk iets, dat ik onder de bufferbak mis, completeren.  8)

Bart

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1913 Gepost op: 27 March 2013, 10:28:42 »
Bof.... je zou er mismoedig van worden. Wat nou weer? De stoomverwarmingskoppeling?

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1914 Gepost op: 27 March 2013, 10:38:50 »
Rangeerdershandgrepen.

Groet,
Bas

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1915 Gepost op: 27 March 2013, 11:43:57 »
Ah! Natuurlijk! En zo'n treinverwarmingskoppeling is ook wel eens een keertje wat anders, eigenlijk :D



Nou, zo moet het maar. Anders schiet het niet op, het heeft me nu lang genoeg geduurd, vandaag op de kop af 13 maanden geleden begon ik met dit plaatje:



Seeyah!
Jan

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1916 Gepost op: 27 March 2013, 11:59:07 »
goed bezig (y) ;D
groeten,
Auke

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1917 Gepost op: 27 March 2013, 12:05:11 »
Aan dat laatste - eigenlijk eerste - plaatje is te zien, dat de tender op twee assen is aangedreven. Roco's Baureihe 44 met dezelfde tender op vier assen. Het verschil in trekkracht was duidelijk merkbaar. Later bracht Roco de 41 uit met vier aangedreven tenderassen (Bijvoorbeeld Roco 43245).
Mijn 41 is ook uit een vroege (eerste?) serie met 'beperkte aandrijving' en heeft al jaren geleden een geslaagde operatie ondergaan, zodat alle vier de assen worden aangedreven. Een idee voor de 41 338?

Groet,
Bas

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1918 Gepost op: 27 March 2013, 12:15:08 »
Hmmm... dat is een bruikbare tip. Ik heb nog ergens een doos vol van die rooie en witte Roco-tandwieltjes en andere aandrijvingscomponenten.... misschien is het wel een kwestie van wat extra tandwieltjes inbouwen. De moeite waard om eens te bekijken.

Dankje.
Jan

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #1919 Gepost op: 27 March 2013, 12:22:28 »
Ik kan me vaag herinneren, dat er meer onderdelen nodig waren. Eenvoudig tandwielen toevoegen aan de "draaistellen" lukte om de een of andere reden niet. De zwarte binnenwerken van de draaistellen heb ik vervangen. Als basis gebruikte ik de onderdelenlijst van de reeds genoemde 43245.

Groet,
Bas