Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€85.00
Per saldo:
€-165.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 20-05-2022
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Budget vriendelijk grote bouwprojecten van interieurverlichting voorzien.
door
tijgernootje
Vandaag
om 13:12:11
Dat overkomt mij niet.
door
Duikeend
Vandaag
om 13:07:01
Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
door
Huup
Vandaag
om 12:58:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Eric B
Vandaag
om 12:57:59
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:37:26
Piko 1200 in N + Next18 cabineverlichting werkt niet
door
VanSpeijk
Vandaag
om 12:33:28
Rondom Charlois
door
Eric B
Vandaag
om 12:27:36
Hulp of mening gezocht: perronverlichting
door
NS264
Vandaag
om 12:19:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 12:18:18
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 12:14:51
decoders reageren niet op signaal van DR5000
door
Karst Drenth
Vandaag
om 11:58:00
Forum naam
door
bellejt
Vandaag
om 11:57:50
Diorama
door
EricZmS
Vandaag
om 11:42:48
Ermehuizen anno 1974
door
Eric B
Vandaag
om 11:36:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Harryku
Vandaag
om 10:30:37
Bestaat er een 189 DB Cargo in H0?
door
Harryku
Vandaag
om 09:34:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
FHJ Seller
Vandaag
om 09:19:50
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Noordernet
Vandaag
om 08:50:41
Spoorwegmuseum dienstvaardig, kan er meer rijvaardig gemaakt worden?
door
Eelco Storm
Vandaag
om 08:49:54
Heen, En en Weer: de tram.
door
eemstede
Vandaag
om 07:23:49
Raadplaatje
door
HIJ
Vandaag
om 07:13:37
Frans loodsje et cetera
door
DJV
Vandaag
om 00:23:45
De Wadlander, een eilandbaan.
door
DJV
28 mei 2022, 23:37:51
Bahnstrecke 5867
door
DJV
28 mei 2022, 22:24:26
Foto's gezocht van personeelverblijfswagen
door
Thom
28 mei 2022, 21:50:56
BNLS modulebaan Werkspoor-Kathedraal hervat.
door
NS264
28 mei 2022, 21:12:32
Roco br 10 002 - 62192
door
Bahn-AG
28 mei 2022, 20:39:19
IJmc oftewel IJmuiden Casembrootstraat
door
Spoorrelais
28 mei 2022, 20:13:41
Ovaalramer in messing. Schaal 0
door
FritsT
28 mei 2022, 19:48:54
Vragen over (Brawa) Rheingold.
door
Dave.......
28 mei 2022, 19:25:55
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Nederdam, H0 1970 - 1990
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
17
Omlaag
Auteur
Topic: Nederdam, H0 1970 - 1990 (gelezen 35289 keer)
Huup
Offline
Berichten: 5430
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #30 Gepost op:
24 juli 2021, 09:20:07 »
Bierviltjes helpen ook, zeker in dit stadium 🙃
Gelogd
Heen, En en Weer
Pascal77
Offline
Berichten: 327
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #31 Gepost op:
24 juli 2021, 12:39:46 »
Citaat van: Huup op 24 juli 2021, 09:20:07
Bierviltjes helpen ook, zeker in dit stadium 🙃
Alles staat al waterpas
Gelogd
Mvg Pascal
Nederdam
Peter J K
Online
Berichten: 187
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #32 Gepost op:
25 juli 2021, 18:47:42 »
In het bijgaande plaatje zijn de wijzigingen in samengevoegd. Dat praat wat gemakkelijker. Het oranje deel bevat de aanpassingen t.o.v. de vorige versie.
Er zijn een paar 'problemen' met deze variant. Die betreffen het rangeren. Probeer maar eens de verschillende treinbewegingen uit. Dan zal je zien, dat een trein vanuit het VAM-station alleen achteruit weg kan, tenzij je daar een extra (rangeer)locomotief voorhanden hebt. Er is echter geen plek om deze op een logische manier te stallen.
Een soortgelijk probleem heb je bij de twee andere fabrieken.
Ik zal in een aangepaste schets wat opties voor verbetering aangeven. Komt later vanavond.
Peter
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Peter
Mijn baan in wording:
Zandvoort aan Zee - Achterveen v.v.
Eric B
Online
Berichten: 5275
NS tijdperk III b/c
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #33 Gepost op:
25 juli 2021, 18:56:05 »
Niet teveel en te lang over wakker liggen Peter.
De sporen op het raccordement Huiswaard, ten noorden van het station Alkmaar werden destijds door de ligging van de sporen en wissels ook regelmatig achteruitrijdend (geduwd) bediend.
Gelogd
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
Pascal77
Offline
Berichten: 327
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #34 Gepost op:
25 juli 2021, 19:46:40 »
Daar had ik dan weer niet bij stil gestaan.
Ben benieuwd wat je alternatieve is.
Bedankt alvast en sorry voor het extra werk.
Gelogd
Mvg Pascal
Nederdam
Peter J K
Online
Berichten: 187
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #35 Gepost op:
25 juli 2021, 19:50:39 »
Eric, die situatie heb ik idd ook in mijn eigen baan. Ik ga Huiswaard ook even bekijken op Sporenplan. Op de baan van Pascal echter is het lastiger, omdat hij geen opties heeft om een aankomende trein met dezelfde loc voorop weer op de hoofdbaan naar het schaduwstation te krijgen. Of ik moet iets over het hoofd zien.
Peter
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Peter
Mijn baan in wording:
Zandvoort aan Zee - Achterveen v.v.
Pascal77
Offline
Berichten: 327
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #36 Gepost op:
25 juli 2021, 21:12:32 »
Peter, kun je het enkel spoor op module 4 als dubbelspoor tekenen, als omloop spoor zeg maar.
En dan de wissel naar de fabriek links boven direct hierop aansluiten ( spoor naar fabriek dus 90graden draaien)
Als ik dan de wissel tussen station en beton fabriek hoger leg, kan ik daar ook met langere treinen terecht.
Is dit begrijpelijk en een logische optie?
Gelogd
Mvg Pascal
Nederdam
Peter J K
Online
Berichten: 187
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #37 Gepost op:
26 juli 2021, 01:18:58 »
Op basis van jouw idee over het draaien van de fabriek heb ik onderstaande variant gemaakt. Daarin hebben beide fabrieken een omloopmogelijkheid. Bij het VAM-terrein heb ik een extra spoortje gemaakt, waar een rangeerloc kan staan. Tevens zou je daar een kleine laad- en losplaats kunnen maken; die heb ik even ingetekend. Een alternatief zou zijn, dat je het uithaalspoor aan het einde verbindt met het hoofdspoor en zo een omloopmogelijkheid creëert. Dat wordt dan wel wat geknutsel met een meegebogen wissel. Dat zou ik vermijden. En met een extra rangeerloc (een sik?) heb je wat leuk spel.
Verder heb ik het hoofdspoor zo gemodelleerd, dat dit altijd rechtdoor over wissels loopt.
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Peter
Mijn baan in wording:
Zandvoort aan Zee - Achterveen v.v.
PMBW
Offline
Berichten: 59
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #38 Gepost op:
26 juli 2021, 11:38:42 »
Tekening bij deze reactie is niet te zien
deze bij vorige reactie's wel
Sorry, nu wel te zien, moet wat meer geduld met mijn pc hebben!!
«
Laatst bewerkt op: 26 juli 2021, 11:40:15 door PMBW. Reden: Te snel gereageerd!!
»
Gelogd
Anton Maris
Offline
Berichten: 436
Modelspoor is magisch
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #39 Gepost op:
26 juli 2021, 11:50:27 »
Ben wel benieuwd hoe je de keerlus gaat aansluiten in het schaduwstation om kortsluiting te voorkomen. Hoe pas je een keerlusmodule toe met vier opstelsporen of heb je een andere oplossing dan zo'n module?
«
Laatst bewerkt op: 26 juli 2021, 12:26:08 door AntonM
»
Gelogd
Met vriendelijke groet, Anton
Mijn draadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94615.msg3222148725;topicseen#msg3222148725
bask185
Offline
Berichten: 2147
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #40 Gepost op:
26 juli 2021, 12:09:33 »
..... Door een keerlusmodule te gebruiken
....
Gelogd
Een klein stukje Scotland
Haarsem
Anton Maris
Offline
Berichten: 436
Modelspoor is magisch
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #41 Gepost op:
26 juli 2021, 12:27:31 »
Citaat van: bask185 op 26 juli 2021, 12:09:33
..... Door een keerlusmodule te gebruiken
....
Dat is nog maar de vraag gezien de vier opstelsporen.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Anton
Mijn draadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94615.msg3222148725;topicseen#msg3222148725
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 22612
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #42 Gepost op:
26 juli 2021, 12:37:06 »
In de eigenlijke lus is toch lengte genoeg?
Gelogd
Projecten:
"Without"
"Heuvelland"
"Uit en Thuis"
Anton Maris
Offline
Berichten: 436
Modelspoor is magisch
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #43 Gepost op:
26 juli 2021, 12:50:41 »
Dat is wel zo maar hoe ga je dit schakelen en is het niet handiger om één spoor te gebruiken waarmee de lus wordt ingereden en vervolgens drie opstelsporen van waaruit weer uit het schaduwstation kan worden vertrokken met de trafo in de goede richting ingesteld.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Anton
Mijn draadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94615.msg3222148725;topicseen#msg3222148725
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 22612
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #44 Gepost op:
26 juli 2021, 12:58:14 »
Anton, ik snap niet waar je een probleem ziet. Pascal rijdt digitaal, dus een keerlussschakeling in de lus plaatsen. Niks moeilijks aan.
Gelogd
Projecten:
"Without"
"Heuvelland"
"Uit en Thuis"
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
17
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Nederdam, H0 1970 - 1990