Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€178.00
Per saldo:
€-72.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 25-01-2023
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Eric B
Vandaag
om 18:44:12
Artitec 2023
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 18:27:43
Modeltrein foto's uit je oude familiealbum
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 18:22:25
On traXS 2023 17 t/m 19 maart Spoorwegmuseum.
door
Luit
Vandaag
om 18:01:35
Piko ICR BKD verbouwen tot fietsenrijtuig.
door
NS 1607
Vandaag
om 17:57:28
NS-6000 in Spoor-1
door
Ivo tB
Vandaag
om 17:28:04
De Hondsrugbaan
door
WimC
Vandaag
om 17:19:20
Raadplaatje
door
Hlv53
Vandaag
om 17:07:23
Grassmaster, 2e laag gras
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 17:05:48
Pantopietluttigheid
door
dh3201
Vandaag
om 17:04:39
Exact Train ICM Koploper, de voorbespreking
door
Silvolde
Vandaag
om 16:55:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:37:25
19 Toen
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 16:06:58
Fotowedstrijd: Winter (1:1 en model door elkaar)
door
HuubvG
Vandaag
om 16:04:15
Haandrecht materieel
door
orientexpress
Vandaag
om 15:57:40
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
door
bask185
Vandaag
om 15:53:17
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Eric B
Vandaag
om 15:52:18
Arlbergbahn.. ?
door
Benelux795
Vandaag
om 15:49:34
US dieselmaterieel H0
door
NS1220
Vandaag
om 15:48:56
DR 5000 doet vreemd
door
bask185
Vandaag
om 15:02:31
De fabriek - Spoor 0
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:51:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
BartvD
Vandaag
om 14:33:35
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 14:28:23
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Rick
Vandaag
om 13:45:31
Fotowedstrijd BeneluxSpoor.net
door
Bob R.
Vandaag
om 13:36:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Eric B
Vandaag
om 13:06:58
SNCF bagagerijtuig (fourgon) Dd4s (Roco 45107 en 74359)
door
Benelux795
Vandaag
om 12:28:53
Rijdag bij Wullum NS
door
Wim Rosbender
Vandaag
om 12:26:49
ExactTrain 2023
door
4020 281-4
Vandaag
om 12:16:25
Fremo haven: KNZ Hengelo
door
Hans_omBC
Vandaag
om 12:06:19
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Nederdam, H0 1970 - 1990
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
22
Omlaag
Auteur
Topic: Nederdam, H0 1970 - 1990 (gelezen 52411 keer)
Huup
Offline
Berichten: 6233
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #30 Gepost op:
24 juli 2021, 09:20:07 »
Bierviltjes helpen ook, zeker in dit stadium 🙃
Gelogd
Heen, En en Weer
Pascal77
Offline
Berichten: 430
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #31 Gepost op:
24 juli 2021, 12:39:46 »
Citaat van: Huup op 24 juli 2021, 09:20:07
Bierviltjes helpen ook, zeker in dit stadium 🙃
Alles staat al waterpas
Gelogd
Mvg Pascal
Nederdam
Peter J K
Offline
Berichten: 346
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #32 Gepost op:
25 juli 2021, 18:47:42 »
In het bijgaande plaatje zijn de wijzigingen in samengevoegd. Dat praat wat gemakkelijker. Het oranje deel bevat de aanpassingen t.o.v. de vorige versie.
Er zijn een paar 'problemen' met deze variant. Die betreffen het rangeren. Probeer maar eens de verschillende treinbewegingen uit. Dan zal je zien, dat een trein vanuit het VAM-station alleen achteruit weg kan, tenzij je daar een extra (rangeer)locomotief voorhanden hebt. Er is echter geen plek om deze op een logische manier te stallen.
Een soortgelijk probleem heb je bij de twee andere fabrieken.
Ik zal in een aangepaste schets wat opties voor verbetering aangeven. Komt later vanavond.
Peter
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Peter
Mijn baan:
Zandvoort aan Zee - Achterveen v.v.
Mijn bijbaan:
BoB
Eric B
Online
Berichten: 6134
NS tijdperk III b/c
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #33 Gepost op:
25 juli 2021, 18:56:05 »
Niet teveel en te lang over wakker liggen Peter.
De sporen op het raccordement Huiswaard, ten noorden van het station Alkmaar werden destijds door de ligging van de sporen en wissels ook regelmatig achteruitrijdend (geduwd) bediend.
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
Pascal77
Offline
Berichten: 430
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #34 Gepost op:
25 juli 2021, 19:46:40 »
Daar had ik dan weer niet bij stil gestaan.
Ben benieuwd wat je alternatieve is.
Bedankt alvast en sorry voor het extra werk.
Gelogd
Mvg Pascal
Nederdam
Peter J K
Offline
Berichten: 346
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #35 Gepost op:
25 juli 2021, 19:50:39 »
Eric, die situatie heb ik idd ook in mijn eigen baan. Ik ga Huiswaard ook even bekijken op Sporenplan. Op de baan van Pascal echter is het lastiger, omdat hij geen opties heeft om een aankomende trein met dezelfde loc voorop weer op de hoofdbaan naar het schaduwstation te krijgen. Of ik moet iets over het hoofd zien.
Peter
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Peter
Mijn baan:
Zandvoort aan Zee - Achterveen v.v.
Mijn bijbaan:
BoB
Pascal77
Offline
Berichten: 430
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #36 Gepost op:
25 juli 2021, 21:12:32 »
Peter, kun je het enkel spoor op module 4 als dubbelspoor tekenen, als omloop spoor zeg maar.
En dan de wissel naar de fabriek links boven direct hierop aansluiten ( spoor naar fabriek dus 90graden draaien)
Als ik dan de wissel tussen station en beton fabriek hoger leg, kan ik daar ook met langere treinen terecht.
Is dit begrijpelijk en een logische optie?
Gelogd
Mvg Pascal
Nederdam
Peter J K
Offline
Berichten: 346
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #37 Gepost op:
26 juli 2021, 01:18:58 »
Op basis van jouw idee over het draaien van de fabriek heb ik onderstaande variant gemaakt. Daarin hebben beide fabrieken een omloopmogelijkheid. Bij het VAM-terrein heb ik een extra spoortje gemaakt, waar een rangeerloc kan staan. Tevens zou je daar een kleine laad- en losplaats kunnen maken; die heb ik even ingetekend. Een alternatief zou zijn, dat je het uithaalspoor aan het einde verbindt met het hoofdspoor en zo een omloopmogelijkheid creëert. Dat wordt dan wel wat geknutsel met een meegebogen wissel. Dat zou ik vermijden. En met een extra rangeerloc (een sik?) heb je wat leuk spel.
Verder heb ik het hoofdspoor zo gemodelleerd, dat dit altijd rechtdoor over wissels loopt.
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Peter
Mijn baan:
Zandvoort aan Zee - Achterveen v.v.
Mijn bijbaan:
BoB
PMBW
Offline
Berichten: 59
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #38 Gepost op:
26 juli 2021, 11:38:42 »
Tekening bij deze reactie is niet te zien
deze bij vorige reactie's wel
Sorry, nu wel te zien, moet wat meer geduld met mijn pc hebben!!
«
Laatst bewerkt op: 26 juli 2021, 11:40:15 door PMBW. Reden: Te snel gereageerd!!
»
Gelogd
Anton Maris
Offline
Berichten: 436
Modelspoor is magisch
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #39 Gepost op:
26 juli 2021, 11:50:27 »
Ben wel benieuwd hoe je de keerlus gaat aansluiten in het schaduwstation om kortsluiting te voorkomen. Hoe pas je een keerlusmodule toe met vier opstelsporen of heb je een andere oplossing dan zo'n module?
«
Laatst bewerkt op: 26 juli 2021, 12:26:08 door AntonM
»
Gelogd
Met vriendelijke groet, Anton
Mijn draadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94615.msg3222148725;topicseen#msg3222148725
bask185
Offline
Berichten: 2829
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #40 Gepost op:
26 juli 2021, 12:09:33 »
..... Door een keerlusmodule te gebruiken
....
Gelogd
Awe viaduct
Haarsem
Rosedale
Anton Maris
Offline
Berichten: 436
Modelspoor is magisch
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #41 Gepost op:
26 juli 2021, 12:27:31 »
Citaat van: bask185 op 26 juli 2021, 12:09:33
..... Door een keerlusmodule te gebruiken
....
Dat is nog maar de vraag gezien de vier opstelsporen.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Anton
Mijn draadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94615.msg3222148725;topicseen#msg3222148725
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 23575
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #42 Gepost op:
26 juli 2021, 12:37:06 »
In de eigenlijke lus is toch lengte genoeg?
Gelogd
Projecten:
"Heuvelland"
,
"Uit en Thuis"
Dubbelom
Anton Maris
Offline
Berichten: 436
Modelspoor is magisch
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #43 Gepost op:
26 juli 2021, 12:50:41 »
Dat is wel zo maar hoe ga je dit schakelen en is het niet handiger om één spoor te gebruiken waarmee de lus wordt ingereden en vervolgens drie opstelsporen van waaruit weer uit het schaduwstation kan worden vertrokken met de trafo in de goede richting ingesteld.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Anton
Mijn draadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94615.msg3222148725;topicseen#msg3222148725
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 23575
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
«
Reactie #44 Gepost op:
26 juli 2021, 12:58:14 »
Anton, ik snap niet waar je een probleem ziet. Pascal rijdt digitaal, dus een keerlussschakeling in de lus plaatsen. Niks moeilijks aan.
Gelogd
Projecten:
"Heuvelland"
,
"Uit en Thuis"
Dubbelom
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
22
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Nederdam, H0 1970 - 1990