Rijden Poolse mcn echt door naar Rotterdam?Mvg, Johan
Even OT, maarreh...zit er tegenwoordig ok al een plee in zo'n lok?Of doet die mcn net als de professionele wielrenners...?groetenHendrik Jan
De 1300 had in de traforuimte aan 1 kant een pissoir...
Bij de ketelwagen die in dit filmpje te zien is, gaan alle langskrachten die op de automatische koppelingen komen, via de ketel. In Europa hebben ketelwagens een onderstel. Langskrachten die via het stoot- en trekwerk op de wagen komen te staan, worden doorgeleid via het onderstel en niet via de ketel. Hierdoor zouden onze ketelwagens veiliger zijn dan Amerikaanse.
Juist voor wegvervoer is er een vrij uitgebreid systeem met regels ed.Ik meen ooit eens begrepen te hebben dat het genoemde ongeluk in Spanje aanleiding was voor het aanscherpen van regels. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.Treinen zijn wel aanzienlijk groter dan vrachtwagens. Er zit toch wel een verschil tussen een probleem met 1 vrachtwagen met 25 ton rotzooi, of een probleem met een trein vol rotzooi.
Gelukkig was maar met de helft van de gecontroleerde vrachtwagens iets mis, dus dat viel mee:
Ik waag het te betwijfelen of dit een representatieve steekproef is. Ik denk dat de agenten de vrachtwagens die ze eruit pikken voor een controle niet willekeurig kiezen.