(…) Wat is het nut hiervan? Ik zie het vooral als een klaagmuur.Volgens mij kan ik als koper of verkoper [in dit draadje] nauwelijks nuttige tips vinden over bezorgdiensten. De conclusie lijkt vooral dat er bij allemaal wel eens iets misgaat. (…)Misschien bewijst de klaagmuurfunctie de maatschappij wel een dienst, en voorkomt het hier luchten van je hart dat er thuis met het servies gegooid wordt - wat je dan weer nieuw zou moeten laten bezorgen. In dat geval zou ik zeggen: vooral doorgaan .
En dat in beide gevallen ondanks de (voor velen in ieder geval) vrije dagen. Dus:
Ik vroeg het me ruim een jaar geleden al eens af:
Nou ja, wanbeleid, incompetentie... Er gaat heus wel eens iets mis, maar bij PostNL wordt > 99,8% van alle zendingen gewoon op tijd en zonder problemen afgeleverd. Zelfde geldt voor DHL, DPD, noem maar op. Voor een paar euro per pakket, waar de vervoerder na aftrek van alle kosten misschien net 5 cent winst op maakt, kun je een pakket binnen één dag overal in NL laten afleveren. Ga er maar aan staan, ik zou dat geen incompetentie of wanbeleid willen noemen.
Mensen met gevoelens, die het wel boeit als een pakketje kwijt raakt en wel emotie hebben, ondanks wettelijke schadeloosstelling.
Tsja, leuk, maar ook dat is maar één kant van het verhaal. Als Risk & Compliance manager ga ik om met dingen die fout gaan én goed gaan.
Ik geloof echt dat dat toevallig is, echt waar kan nooit zo zijn dat jij op onderzoek uit gaat en ineens het pakketje opduikt maar genoeg alu hoedjes theorie..