Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

nieuw te leggen sporen passend maken door onmogelijkhier
Vandaag om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:51:59
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 237281 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25183
    • Pagina van klaas
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #810 Gepost op: 15 september 2021, 12:55:04 »
Daar heb je als koper toch geen boodschap aan? Jij bent niet de klant van DHL, dat is de verkoper. Die krijgt de vergoeding en moet zorgen dat je het bestelde alsnog krijgt.

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2840
    • foto's op Imgur
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #811 Gepost op: 15 september 2021, 13:03:39 »
Op 19 augustus l.l. heb ik bij Aliexpress een bestelling (mèt verzendkosten) gedaan, op 23 augustus bericht gekregen dat ze waren aangekomen in het verdeelcentrum in Luik (B) en dat ze mijn bestelling gaan verwerken. De volgende dag (24/8) bericht gekregen dat mijn bestelling verstuurd was. Op 27 augustus is de bestelling in Nederland ontvangen en op 28 augustus is het pakje bij PostNL aangekomen.
Vandaag 15 september (18 dagen later) ligt de bestelling eindelijk in de bus. Het pakje ligt dus 3 weken lang ergens bij PostNL; langer dan de hele reis uit China tot bij PostNL. Fantastisch!!

Terwijl ik gisteren een bestelling gedaan heb bij een zaak in Almere en aangezien de waarde > € 30 lag, waren er geen verzendkosten en de volgende dag (dus vandaag) werd het pakje keurig afgeleverd.

Ik wacht ook al 2 weken op een pakje van Ali, dat er van China naar PostNL maar 6 dagen over deed.
Ik denk dat PostNL er te weinig aan verdient, en het daarom langer laat liggen (al heeft dat ook weinig nut).

Mijn bestelling was overigens maar Eur.3,91, met gratis verzending.
Kan me ergens wel voorstellen dat PostNL dan niet erg enthousiast is...

HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
  • Southern....de oude dan
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #812 Gepost op: 15 september 2021, 14:08:36 »
Als jullie (zouden) reclameren bij Post NL, wordt je waarschijnlijk doodleuk verteld dat ze het pas drie dagen voor de bezorging ontvangen hebben. Ze tellen gewoon de tijd in hun inklaringscentrum niet mee, hoewel dat, volgens info van de Douane, wel degelijk gewoon onderdeel is van PostNL.
Kortom ze liegen (sorry Moderators :() de boel gewoon bij elkaar.

Grtz Gerard

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #813 Gepost op: 15 september 2021, 15:15:44 »
Daar ben ik ook benieuw naar, ik vermoed dat we weer hetzelfde verhaal krijgen namelijk.
Nou Rick,tot zover is dit al een iets ander verhaal.
De spullen uit the UK liggen al vanaf de 25ste van afgelopen maand bij douane schiphol volgens T&T.
Na contact met verkoper(die weer contact zocht met ebay) is zowel hij als ik schadeloos gesteld door ebay en hebben we beide ons geld terug gehad.
Dat opzich is top,maar ik vraag me wel af:
Waaaarom is die f**king douane zo traag en wat is de reden dat het daar ligt te liggen,terwijl de documentatie en betalingen op orde zijn,want dat is me vermeld door ebay via verkoper.
ebay heeft de juiste documenten op het pakje gedaan,en zoals ik al toonde,de dingen die je tegenwoordig moet betalen zijn/waren betaald  >:(

Ter vergelijk,ik had het eerder over een andere weg om magneetjes te kopen die ik nodig heb,je mag raden,die zijn gisteren gewoon en zonder vertraging(stond tussen 15-30 dagen voor,dat werd in 14 dagen) en geneuzel in de bus gemikt hier  (y)
Dan begin je je toch af te vragen wat men daar anders heeft gedaan,dat t wel word bezorgd en dat andere dingen worden verknald/worden vastgehouden zonder reden  ::)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3693
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #814 Gepost op: 22 september 2021, 18:40:10 »
Hallo .
Ik heb weer een ander probleem (Denk ik )Vorige  week donderdag heb ik een bestelling gedaan bij een firma in Z.Duitsland. Het pakket werd j.l. Vrijdag bij DHL aangemeld. Via de Track&Trace kan ik kijken waar het is,in eerste instantie in Duitsland.
Sinds Zondag kijk ik hoe ver het er mee is. Het schiet helemaal niet op, en om een lang verhaal kort te maken ,het pakket bevindt zich nog steeds in Duitsland op de zelfde plek ,Er wordt ook al dagen  gewekt om het pakket verzendklaar naar Nederland te gaan verzenden ,maar het blijft wel op zijn plek.
 Als ik bij de Nederlandse DHL kijk, zie ik dat het pakket is aangemeld ,maar dat is steeds hetzelfde verhaal .
 Ik heb geprobeerd kontakt op te nemen met DHL .maar daar kom ik alleen maar bij de Veelgestelde Vragen .
Waar zou het nou fout zitten ?
Groeten .
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

denobis

  • Gast
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #815 Gepost op: 22 september 2021, 18:51:46 »
@ peter kleton
dat zou wel eens te maken kunne hebben met de schade die door de overstromingen daar is opgelopen.
de infrastructuur is daar nog steeds niet hersteld.
en ja de klantenservice kunnen ze beter kanten geen service noemen.
maar dat is bij alle bezorgdiensten waardeloos.
« Laatst bewerkt op: 22 september 2021, 18:53:21 door denobis »

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3693
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #816 Gepost op: 22 september 2021, 18:54:11 »
 Bedankt , Ja dat zou wel kunnen. I
k ken de route niet van het pakket, maar als ergens de weg is onderbroken zal het langer duren.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 724
    • De spoorlijn naar IJmuiden
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #817 Gepost op: 23 september 2021, 09:28:16 »
Hallo .
Ik heb weer een ander probleem (Denk ik )Vorige  week donderdag heb ik een bestelling gedaan bij een firma in Z.Duitsland. Het pakket werd j.l. Vrijdag bij DHL aangemeld. Via de Track&Trace kan ik kijken waar het is,in eerste instantie in Duitsland.
Sinds Zondag kijk ik hoe ver het er mee is. Het schiet helemaal niet op, en om een lang verhaal kort te maken ,het pakket bevindt zich nog steeds in Duitsland op de zelfde plek ,Er wordt ook al dagen  gewekt om het pakket verzendklaar naar Nederland te gaan verzenden ,maar het blijft wel op zijn plek.
 Als ik bij de Nederlandse DHL kijk, zie ik dat het pakket is aangemeld ,maar dat is steeds hetzelfde verhaal .
 Ik heb geprobeerd kontakt op te nemen met DHL .maar daar kom ik alleen maar bij de Veelgestelde Vragen .
Waar zou het nou fout zitten ?
Groeten .
Peter

In de praktijk betekent dat vaak dat de afzender de zending weliswaar heeft aangemaakt in het DHL-systeem, maar dat de zending nog niet bij DHL zelf is: de afzender heeft het pakket nog niet bij DHL afgegeven of het is nog niet bij hem afgehaald. Je kunt het beste even bij de afzender informeren.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3693
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #818 Gepost op: 23 september 2021, 10:47:46 »
 Het pakket is bij DHL, en het is daar in behandeling.
Dat staat in de track& trace.

 De afzender kan er niets meer over zeggen denk ik .

Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Erjen89

  • Machinist Bij NS
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Zwitserland grootspoor, modelspoor.
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #819 Gepost op: 23 september 2021, 10:57:42 »
Beste peter,

Ik bestel ook regelmatig in Duitsland en dan gaat het met dhl op de pakketpost, gemiddeld duurt het 1 week tot 1,5 week dat ik het binnen heb, ik denk dat je nog even geduld moet hebben.

Waarom het zo lang duurt echt geen idee.

Groetjes, Erjen
Hallo .
Ik heb weer een ander probleem (Denk ik )Vorige  week donderdag heb ik een bestelling gedaan bij een firma in Z.Duitsland. Het pakket werd j.l. Vrijdag bij DHL aangemeld. Via de Track&Trace kan ik kijken waar het is,in eerste instantie in Duitsland.
Sinds Zondag kijk ik hoe ver het er mee is. Het schiet helemaal niet op, en om een lang verhaal kort te maken ,het pakket bevindt zich nog steeds in Duitsland op de zelfde plek ,Er wordt ook al dagen  gewekt om het pakket verzendklaar naar Nederland te gaan verzenden ,maar het blijft wel op zijn plek.
 Als ik bij de Nederlandse DHL kijk, zie ik dat het pakket is aangemeld ,maar dat is steeds hetzelfde verhaal .
 Ik heb geprobeerd kontakt op te nemen met DHL .maar daar kom ik alleen maar bij de Veelgestelde Vragen .
Waar zou het nou fout zitten ?
Groeten .
Peter
Machinist het mooiste vak wat er is.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3693
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #820 Gepost op: 23 september 2021, 11:04:36 »
Hoi Erwen ,
Ik heb een maand geleden daar ook besteld ,toen had ik het precies binnen een week. Track en Trace werkte toen wel goed. Ik vind het vreemd dat DHL niet goed werkt.
Groeten ,
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #821 Gepost op: 23 september 2021, 12:20:13 »
Gisteren een op vrijdag 17/09 geplaatste bestelling vanuit Liverpool op gaan halen mijn fotograaf.
De DPD man had dinsdag belde dinsdag tevergeefs add.
Blijkbaar is m'n fotograaf contactpunt van de DPD en kon ik het dan daar ophalen.

Begin augustus had ik eveneens een bestelling geplaatst bij Hattons.
Bij Hattons heb je 3 mogelijke postdiensten op je pakketjes te laten opsturen.
Voor den Brexit was dat voor mij steevast via de staatsbedrijven Royal Mail & voor hier ons 'in het zuiden' B-Post.
Hattons heeft afspraken gemaakt met de douanediensten dat zij de 'normale' tax'en inkasseren en de klanten geen extra inklaring kosten hoeven te betalen.
De dag na de bestelling lag het pakje bij de Belgische Douanedienst. En kreeg ik nog later de 'uitnodiging' van B-Post om bijkomende tax'en te betalen. Na bijkomend contact met de verantwoordelijke van Hattons B-Post aangesproken van deze regeling => Negatief en ik werd verzocht om de invoertax toch over te maken: 3 weken na bestelling en tegen extra betaling het pakketje op het Postkantoor mogen ophalen.

Voor een vergelijkbaar bedrag bij: B-Post = > +€45 bijkomende invoertax met een routing van 3 weken
                                                       DPD = > €0! bijkomende invoertax met een routing van maar 5 dagen (met weekend)

De derde pakket vervoerder van Hattons = DHL
Mss moet ik deze ook maar eens bij een volgende bestelling gaan proberen om de vergelijking compleet te kunnen maken....

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

denobis

  • Gast
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #822 Gepost op: 23 september 2021, 13:09:29 »
hoezee
post nl was vandaag zelfs te snel.
dat heb ik nog nooit mee gemaakt.
pakketje gisteren middag verzonden vandaag om halftwaalf binnen!

Husky

  • Offline Offline
  • Berichten: 76
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #823 Gepost op: 23 september 2021, 15:09:55 »
Medio augustus een bestelling gedaan in Duitsland. Verzending per Deutsche Post/DHL. Pakketje spoorloos. Zou zich volgens de Track-and-trace-code in Canada bevinden. Ik ben benieuwd of dat pakketje ooit nog boven water komt.
Wim

denobis

  • Gast
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #824 Gepost op: 23 september 2021, 15:29:08 »
Nou dan heb je echt een bereist pakje haha als het binnenkomt laat hem zijn avonturen vertellen.