Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 16:28:18
Werps Soldeerworkshop door gdh
Vandaag om 16:24:36
nieuw te leggen sporen passend maken door onmogelijkhier
Vandaag om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:51:59
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 237286 keer)

Alfred O

  • Offline Offline
  • Berichten: 284
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #825 Gepost op: 23 september 2021, 15:45:04 »
Hallo .
Ik heb weer een ander probleem (Denk ik )Vorige  week donderdag heb ik een bestelling gedaan bij een firma in Z.Duitsland. Het pakket werd j.l. Vrijdag bij DHL aangemeld. Via de Track&Trace kan ik kijken waar het is,in eerste instantie in Duitsland.
Sinds Zondag kijk ik hoe ver het er mee is. Het schiet helemaal niet op, en om een lang verhaal kort te maken ,het pakket bevindt zich nog steeds in Duitsland op de zelfde plek ,Er wordt ook al dagen  gewekt om het pakket verzendklaar naar Nederland te gaan verzenden ,maar het blijft wel op zijn plek.
 Als ik bij de Nederlandse DHL kijk, zie ik dat het pakket is aangemeld ,maar dat is steeds hetzelfde verhaal .
 Ik heb geprobeerd kontakt op te nemen met DHL .maar daar kom ik alleen maar bij de Veelgestelde Vragen .
Waar zou het nou fout zitten ?
Groeten .
Peter

Ik heb een paar weken exact hetzelfde meegemaakt.
Ook een pakket uit Zuid Duitsland.
In het begin denk je van, gaat mooi vlot.
Totdat het in een soort van 'overgangsdepot' komt, in mijn geval DHL Dorsten.
Daar heeft het pakket wel 4 dagen gelegen.
Geen status updates, steeds de melding dat het pakket naar het buitenland gaat.

Dit is een bepaalde shipping van DHL (noem het maar cheap ass shipping).
Levering kan 6-8 werkdagen duren.
Dag van inlevering telt niet mee en de weekenden ook niet.
Dus een inlevering op vrijdag, daar begint de teller pas op maandag. Dus kun je op midden van die week erop rekenen.

/Alfred

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3693
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #826 Gepost op: 23 september 2021, 16:54:46 »
Ja ,leuk, mss heeft mijn pakketje ook wat te vertellen als hij eens komt. :)

Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 1100
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #827 Gepost op: 23 september 2021, 17:19:31 »
Ik heb wisselende ervaringen met bezorging vanuit Duitsland. Dit zijn de meest recente.

Onlangs (14 september 11:00 uur) een bestelling gedaan bij Conrad. Op 15 september (15:00 uur) melding gekregen dat de zending vanuit het magazijn was verzonden. Op 15 september (23:00 uur) mail gehad dat de bestelling ontvangen was bij PostNL. Op 16 september melding gekregen dat die dag het pakket geleverd zou worden en inderdaad om 09:15 stond de bezorgen van PostNL voor de deur en is het pakket afgeleverd.  (y)

Op 8 september in Duitsland een bestelling gedaan en betaald. Nadat ik vervolgens een week niets hoorde, heb ik op 16 september via de e-mail gereclameerd. Dan krijg ik op 16 september om 17:00 uur antwoord “Ihre Bestellung wurde gesehen”.
Dan krijg ik 2 uur later een mail dat bestelling “versandfertig” is. Kort daarop een mail dat de bestelling verzonden is. Tot op heden (een week later) nog niets gezien, gehoord of ontvangen.  >:(

Zo kan het dus ook.... :-X
Met vriendelijke groet,
Peter

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3693
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #828 Gepost op: 23 september 2021, 18:23:32 »
Er is weer beweging in de zaak gekomen.
Hier zie je een stukje van het bericht dat ik vanmiddag kreeg :

Do, 23.09.2021, 00:37, Dorsten, Deutschland
    Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet und ist auf dem Weg in die Region des Empfängers.
Fr, 17.09.2021, 20:29, Aschheim, Deutschland
    Die Sendung wurde für den Weitertransport vorbereitet.

Het pakket heeft er dus 6 dagen over gedaan van Aschheim naar Dorsten (Dat in de buurt van de Ned. grens ligt)
Peter
« Laatst bewerkt op: 24 september 2021, 15:22:47 door Bert van Gelder »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #829 Gepost op: 24 september 2021, 14:45:59 »
Op maandag 20 sep. heb ik diverse Train Safe Travel-kokers in Duitsland besteld. Op donderdag 23 sep. om 16.17 uur zijn die bij vervoerder GLS in Rennerod aangeboden. De dag erna werd het pakket om 14.23 uur bij mij (Emmen) afgeleverd. Dus binnen 24 uur.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #830 Gepost op: 24 september 2021, 18:12:32 »
Op maandag 20 sep. heb ik diverse Train Safe Travel-kokers in Duitsland besteld. Op donderdag 23 sep. om 16.17 uur zijn die bij vervoerder GLS in Rennerod aangeboden. De dag erna werd het pakket om 14.23 uur bij mij (Emmen) afgeleverd. Dus binnen 24 uur.

Dan gaat het bij jouw vlotjes.

De spullen uit the UK liggen al vanaf de 25ste van afgelopen maand bij douane schiphol volgens T&T.
Na contact met verkoper(die weer contact zocht met ebay) is zowel hij als ik schadeloos gesteld door ebay en hebben we beide ons geld terug gehad.
Dat opzich is top,maar ik vraag me wel af:
Waaaarom is die f**king douane zo traag en wat is de reden dat het daar ligt te liggen,terwijl de documentatie en betalingen op orde zijn,want dat is me vermeld door ebay via verkoper.
ebay heeft de juiste documenten op het pakje gedaan,en zoals ik al toonde,de dingen die je tegenwoordig moet betalen zijn/waren betaald  >:(


En in bovenstaande is nog steeds geen beweging gekomen,we zijn "pas" een maand verder  >:(
WTF,is hier aan de hand  ???
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4133
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #831 Gepost op: 24 september 2021, 18:42:52 »
Ik vrees dat dat een van de gevolgen van de Brexit is Floris.

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9557
    • nulpunt
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #832 Gepost op: 24 september 2021, 21:29:02 »
Ik heb afgelopen zondag wat besteld bij Slaters (Engeland). Maandag de btw factuur van DPD en woensdag bestelling in huis.
Het kan dus ook goed gaan en dit duidt niet op achterstanden.

via de belastingtelefoon 0800-0143 kom je in ieder geval niet verder.
ik ben gaan doorzoeken en best wat reacties tegengekomen van goede maar ook van slechte zaken.....en uiteindelijk een telefoonnummer gevonden.
Misschien zijn ze behulpzaam (er zijn zoals gezegd ook goede revieuws).



« Laatst bewerkt op: 24 september 2021, 21:48:25 door FritsT »

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #833 Gepost op: 25 september 2021, 12:45:56 »
Dit nummer is niet in gebruik  ???

En dat de belastingdienst je niet verder kan/wil helpen,daar was ik al achter.
Zelfs navragen bij de postdienst in kwestie doet niks,de ene verwijst je vrolijk naar de verkopende partij die dan een onderzoek moet laten starten alvorens de post in actie komt,maar in dit geval deed verkoper daar toe een verzoek naar ebay (want dat was voor hem het postpunt die zijn pakketten verstuurd),en die retourneerde ons geld en vond daarmee de kous af.
Blijft het des te vreemder dat als er geen achterstanden zijn waarom 1 pakje wel vlot aankomt en het andere wellicht nooit van schiphol af komen  ::)

Probleem in dit geval is wel dat ik niet weet of het ooit nog wel of niet zal komen.
Waarom een probleem ?
Dat wat ik besteld had,kan ik makkelijk door iets anders,elders te kopen,vervangen.
Maar als ik dat doe en douane geeft het huidige pakje alsnog vrij,dan zit ik met 2 soortgelijke pakjes,waarvan ik er maar 1 kan gebruiken.
En aangezien het niet alledaags is vanwege spoor 0 en dat het niet vaak gebruikt word op spoor 0 banen,is het verkopen ervan dus ook een probleem  :-\
Kortom wat is nu wijsheid ???
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #834 Gepost op: 25 september 2021, 13:33:15 »
Fight the battles you can win.

En stoppen met klagen….

denobis

  • Gast
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #835 Gepost op: 25 september 2021, 14:13:48 »
Pffffffffffffffffffffffffffffffff wat een wonder
Pakket uit duitsland (conrad) in 2 dagen geleverd door post nl.
beginnen ze het eindelijk te leren?

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
  • Southern....de oude dan
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #836 Gepost op: 25 september 2021, 15:30:02 »
Beste Floris,

Inmiddels heb ik wat ervaring met de feedback van zowel de douane als (uitgebreid) PostNL. En dit zowel voor zendingen naar NL vanuit GB als Oostenrijk. Met de douane heb ik gemaild en kreeg binnen een dag antwoord. Met de post heb ik gebeld en via FB gecommuniceerd.
De meest objectieve info heb ik van de Douane gehad. Mijn synopsis daarvan is als volgt:
De douane heeft een groot deel van haar werkzaamheden (zeg het maken van een schifting) gewoon uitbesteed aan PostNL. Dit wordt uitgevoerd in het zg inklaringscentrum in Amsterdam, wat dus nogmaals, gewoon onderdeel is van PostNL. Er zullen best wat douane mensen rondlopen, maar de logistiek is van PostNL.
Als je bij de douane klaagt over vertraging, krijg je dan ook vrijwel altijd het antwoord dat terwijl de meeste klantenservice's van de transporteurs je afschepen met dat het 'bij de douane ligt', de oorzaak van de vertraging in feite bij het inklaringscentrum ligt.
Ik heb inmiddels meermalen meegemaakt dat T&T post uit Oostenrijk (NB gewoon een EU land!) volgens de AT post al in NL is aangekomen, maar dat PostNL dat gewoon ontkent. En, waarschijnlijk weten de jongetjes en meisjes van de klantenservice gewoon niet beter, want die lepelen alleen maar op wat ze op hun beeldscherm krijgen voorgeschoteld. Voor hen is het pas in NL als het vrijgegeven is uit het inklaringscentrum.
IK ben het wel en niet eens met Bert; wel omdat ik inmiddels een aantal keren ruzie heb gemaakt met de medewerkers van de klantenservice van PostNL die gewoon weg ontkenden dat de zending al in NL was. En niet omdat dat blijkbaar geen zin heeft, het zijn alleen maar de beeldscherm slaafjes van de pseudo monopolist die uiterst winstgevend is. Het zou dus op hoger niveau moeten worden aangekaart.
Als jij weet hoe, ben ik je man!

Grtz Gerard

PS recente gemiddelde doorlooptijd van zendingen van Oostenrijk naar Nederland:
Met T&T (gaat via inklaringscentrum, vraag me niet waarom): 5 dagen
Zonder T&T: 3 dagen
I rest my case

Duikeend

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 2314
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #837 Gepost op: 25 september 2021, 18:03:26 »
En stoppen met klagen….


dan kan BNLS wel sluiten  8) ;D
Huidige projectje: mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #838 Gepost op: 26 september 2021, 14:01:52 »
Bedankt voor alle reacties.
@ Bert,dit is geen klagen dit is reageren in een relevant topic met het idee om wijzer te worden ,en wellicht anderen te kunnen helpen aan relevante info mocht men er zelf is tegenaan lopen.
Overigens de kleine kant tekening,Postnl is hier niet de partij,dat is DHL  :P
Verder zal de werking rondom douane en verwerken van pakjes wel gelijk zijn aan die van alle andere post partijen die daar pakjes verwerken.
Als ik er achter kom waar je moet wezen om het via hogerhand te kunnen "spelen" dan laat ik dat uiteraard weten.
Maar zoals vele al wel zullen weten,juist die ingangen zijn "afgeschermd" door een homepage die schittert met: chat met een medewerker,de klantenservice,of mail ons uw vraag (in die strekkingen)
En kom je iets verder dmv telefoon nummers te vinden die niet op zo'n homepage,dan is na 5min praten het resultaat toch weer,men verwijst je vrolijk naar de verkopende partij die dan een onderzoek moet laten starten,of: meneer, ik kan u verder niet helpen :-X

Maar goed,ik zal er over op houden,want ervaringen delen en informatie vragen in een on topic topic,dat is tegenwoordig klagen  ???
Weest dus gewaarschuwd,want voor je t weet komt die ijsveger weer langs  :police:
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

René 4312

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #839 Gepost op: 26 september 2021, 16:25:25 »
...
Probleem in dit geval is wel dat ik niet weet of het ooit nog wel of niet zal komen.
Waarom een probleem ?
Dat wat ik besteld had,kan ik makkelijk door iets anders,elders te kopen,vervangen.
Maar als ik dat doe en douane geeft het huidige pakje alsnog vrij,dan zit ik met 2 soortgelijke pakjes,waarvan ik er maar 1 kan gebruiken.
...
Kortom wat is nu wijsheid ???



...
Na contact met verkoper(die weer contact zocht met ebay) is zowel hij als ik schadeloos gesteld door ebay en hebben we beide ons geld terug gehad.
...

Gewoon nog eens bestellen lijkt mij. Pakket is als verloren beschouwd (anders krijg je je geld niet terug) Duikt het pakket alsnog op tja, dan heb je er 2   :angel: (geen idee wat je dan officieel moet doen, weigeren terugsturen of...)

René
René