De bezorger kan het verkeerd bezorgen ...
Ik mag toch aannemen dat een bezorger straatnamen en huisnummers kan lezen
De mooiste ervaring had ik toen een keer een pakje met UPS kreeg. Daar krijg je niet zo'n vage mededeling als: de bezorger is onderweg en komt tussen 11 en 16 uur. In de track&trace kreeg ik zo'n soort bericht: De bezorger heeft nog 32 klanten voor hij bij jou is en komt ongeveer om 13:30. Keek je een half uur later dan waren de getallen aangepast en kreeg je steeds nauwkeuriger in beeld hoe laat hij zou komen.
DPD is erg goed. Je krijgt tegenwoordig een track- en tracecode waarbij je een plattegrond van je woonplaats krijgt te zien en daarop stippen waar de chauffeur eerst nog langs moet. Elke stip staat voor een afleveradres. Tevens wordt steeds vermeld hoeveel stops hij nog moet maken en wat de verwachte levertijd is. Klopt vaak tot 5 minuten precies!Steijn
... en de klanten”service” kan en wilt ook niks.....
Ja, heel mooi, maar tevens een afgeleide van het jaagsysteem dat de postbedrijven hanteren. En dat ervoor zorgt dat de bezorger liever niet gaat wachten totdat iemand van zolder komt. De baas kijkt mee hoe lang hij/zij per adres nodig heeft.
Raar dat winkeliers niet besproken mogen worden, want zij kunnen zich niet verdedigen, maar postbedrijven worden hier compleet door het slijk gehaald.
Die regel is vast bedacht om (potentiële) adverteerders /commerciële deelnemers niet voor het hoofd te stoten. Zo raar is dat toch niet?Postbedrijven gaan hier natuurlijk nooit sponsoren.Steijn
Het is mij trouwens nog steeds onduidelijk hoe je pakje kwijt raakt. Tenzij je bezorger het in een afvalbak gooit of achter over drukt. Ik zie niet hoe een sorteermedewerker met een doos het sorteercentrum uitloopt. Maar goed ik kan iets missen.
Ik mag toch aannemen dat een bezorger straatnamen en huisnummers kan lezen.
Meestal hebben ze te veel haast. Ik was een keer op zolder (wat zou die daar nou doen? ) toen de bel ging. Direct naar beneden gespeerd, stond de bezorger met mijn pakje al twee huizen verder voor de deur.
De mooiste ervaring had ik toen een keer een pakje met UPS kreeg.
Hij zei dat het arbeidsklimaat bij DPD veel beter is. Bij PostNL werd hij echt afgeknepen.