Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door MRdirect
Vandaag om 15:33:14
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 237274 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25182
    • Pagina van klaas
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #60 Gepost op: 25 juni 2020, 12:23:18 »
De bezorger kan het verkeerd bezorgen ...
Ik mag toch aannemen dat een bezorger straatnamen en huisnummers kan lezen.
over het algemeen heb ik geen klagen over bezorging van pakjes, maar je bent inderdaad erg afhankelijk van de persoon die met het busje voor komt rijden. Meestal hebben ze te veel haast. Ik was een keer op zolder (wat zou die daar nou doen? ;)) toen de bel ging. Direct naar beneden gespeerd, stond de bezorger met mijn pakje al twee huizen verder voor de deur.
 
De mooiste ervaring had ik toen een keer een pakje met UPS kreeg. Daar krijg je niet zo'n vage mededeling als: de bezorger is onderweg en komt tussen 11 en 16 uur. In de track&trace kreeg ik zo'n soort bericht: De bezorger heeft nog 32 klanten voor hij bij jou is en komt ongeveer om 13:30. Keek je een half uur later dan waren de getallen aangepast en kreeg je steeds nauwkeuriger in beeld hoe laat hij zou komen.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #61 Gepost op: 25 juni 2020, 12:35:12 »
DPD is erg goed. Je krijgt tegenwoordig een track- en tracecode waarbij je een plattegrond van je woonplaats krijgt te zien en daarop stippen waar de chauffeur eerst nog langs moet. Elke stip staat voor een afleveradres. Tevens wordt steeds vermeld hoeveel stops hij nog moet maken en wat de verwachte levertijd is. Klopt vaak tot 5 minuten precies!

Steijn

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3206
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #62 Gepost op: 25 juni 2020, 14:20:49 »
Ik mag toch aannemen dat een bezorger straatnamen en huisnummers kan lezen

dat zou je toch wel denken en ik kan me ergens nog wel voorstellen dat het per ongeluk bij de directe buren terecht komt, maar heb al.meegemaakt dat het op een compleet verschillend adres terecht is gekomen, of bij buren een blok verder en dan niet in het kader van "wilt u een pakketje voor de buren aannemen"

Citaat
De mooiste ervaring had ik toen een keer een pakje met UPS kreeg. Daar krijg je niet zo'n vage mededeling als: de bezorger is onderweg en komt tussen 11 en 16 uur. In de track&trace kreeg ik zo'n soort bericht: De bezorger heeft nog 32 klanten voor hij bij jou is en komt ongeveer om 13:30. Keek je een half uur later dan waren de getallen aangepast en kreeg je steeds nauwkeuriger in beeld hoe laat hij zou komen.

dit heb ik met DPD ook al een aantal keren meegemaakt en vind dit een mooi systeem en werkt goed, echter doen ze dit niet altijd. Maar is een mooi voorbeeld voor de overige pakketbezorgers..
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2020, 16:48:38 door Bert van Gelder. Reden: Quotes gefixt »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #63 Gepost op: 25 juni 2020, 14:30:11 »
DPD is erg goed. Je krijgt tegenwoordig een track- en tracecode waarbij je een plattegrond van je woonplaats krijgt te zien en daarop stippen waar de chauffeur eerst nog langs moet. Elke stip staat voor een afleveradres. Tevens wordt steeds vermeld hoeveel stops hij nog moet maken en wat de verwachte levertijd is. Klopt vaak tot 5 minuten precies!

Steijn

Ja, heel mooi, maar tevens een afgeleide van het jaagsysteem dat de postbedrijven hanteren. En dat ervoor zorgt dat de bezorger liever niet gaat wachten totdat iemand van zolder komt. De baas kijkt mee hoe lang hij/zij per adres nodig heeft.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3844
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #64 Gepost op: 25 juni 2020, 14:32:27 »
DPD is erg goed. Je krijgt tegenwoordig een track- en tracecode waarbij je een plattegrond van je woonplaats krijgt te zien en daarop stippen waar de chauffeur eerst nog langs moet. Elke stip staat voor een afleveradres. Tevens wordt steeds vermeld hoeveel stops hij nog moet maken en wat de verwachte levertijd is. Klopt vaak tot 5 minuten precies!

Steijn

Tenzij ze je adres om een of andere achterlijke reden niet kunnen vinden.
Heel veel gezeik mee gehad en de klanten”service” kan en wilt ook niks.

Uiteindelijk is het pakket terug naar Frankrijk gegaan en heb ik moeite moeten doen om mijn €38 aan verzendkosten terug te krijgen.
Dit omdat ze beweerden dat mijn adres niet bestaat....
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #65 Gepost op: 25 juni 2020, 14:37:42 »
... en de klanten”service” kan en wilt ook niks.
....


Oh, daar ken ik ook nog een leuke van  :)  Verzender had per ongeluk geen huisnummer op het pakket gezet. Echter met de t&t code konden we zien dat het bij het lokale DHL-punt lag. Dus daar naartoe met ID en t&t code en ja hoor, pakketje lag er zo voor het grijpen. Vervolgens zijn ze bijna een uur bezig geweest met overleg, scannen, bellen met een andere afdeling, een nieuwe code en toen uiteindelijk het pakketje meegekregen  :P  Maar eigenlijk hadden ze het eerst retour moeten zenden aan de afzender, en die moest dan een nieuw label aanmaken. Nou ja ...

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #66 Gepost op: 25 juni 2020, 16:51:33 »
Ja, heel mooi, maar tevens een afgeleide van het jaagsysteem dat de postbedrijven hanteren. En dat ervoor zorgt dat de bezorger liever niet gaat wachten totdat iemand van zolder komt. De baas kijkt mee hoe lang hij/zij per adres nodig heeft.


De DPD-bezorger in mijn woonplaats werkte eerder voor PostNL. Toen hij ineens bij DPD opdook heb ik hem eens naar de reden daarvoor gevraagd. Hij zei dat het arbeidsklimaat bij DPD veel beter is. Bij PostNL werd hij echt afgeknepen.

Steijn

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4229
    • Modeltrein projecten
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #67 Gepost op: 25 juni 2020, 17:46:23 »
Raar dat winkeliers niet besproken mogen worden, want zij kunnen zich niet verdedigen, maar postbedrijven worden hier compleet door het slijk gehaald.

Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #68 Gepost op: 25 juni 2020, 17:58:51 »
Die regel is vast bedacht om (potentiële) adverteerders /commerciële deelnemers niet voor het hoofd te stoten. Zo raar is dat toch niet?
Postbedrijven gaan hier natuurlijk nooit sponsoren.

Steijn

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #69 Gepost op: 25 juni 2020, 18:17:51 »
Raar dat winkeliers niet besproken mogen worden, want zij kunnen zich niet verdedigen, maar postbedrijven worden hier compleet door het slijk gehaald.


Ik snap je punt maar ik denk dat het een beetje met schaal te maken heeft. Een bedrijf als PostNL zal het een r*tzorg zijn wat men op een treintjesforum van hen denkt. Een modelbouwzaak kan het echter wel degelijk gaan merken in hun handel wanneer ze hier afgezeken worden. Tenzij je natuurlijk allerlei bizarre verhalen over PostNL of DHL of zo gaat rondstrooien, dan zou je er nog wel eens een reactie op kunnen verwachten. Maar klachten over bezorgers komen op internet dagelijks in grote getale voorbij.

In datzelfde patroon is het bijvoorbeeld ook toegestaan om fabrikanten af te fikken. Dan worden sommige mensen wellicht alleen boos wanneer het om klinknagels (*) gaat.


(*) Of om knikken in wanden en plaatsen van vignetten  ;)


Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #70 Gepost op: 25 juni 2020, 18:38:18 »
Die regel is vast bedacht om (potentiële) adverteerders /commerciële deelnemers niet voor het hoofd te stoten. Zo raar is dat toch niet?
Postbedrijven gaan hier natuurlijk nooit sponsoren.

Steijn

Nee, dat is niet de reden.

Het is om te voorkomen dat Jan, die iets bij winkel Z heeft gekocht dat niet naar zijn zin is (gegaan ), hier een tirade los barstte en de winkelier aan de schandpaal nagelt, terwijl het zijn eigen fout is.

Dag broodwinning voor de winkelier, dag BNLS omdat er een aanklacht voor smaad wordt ingediend.

Gr, Bert
Team moderatoren

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4229
    • Modeltrein projecten
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #71 Gepost op: 25 juni 2020, 18:58:56 »
Postbedrijven zijn grote instituten waar je fijn tegenaan kan trappen...

Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1467
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #72 Gepost op: 25 juni 2020, 19:03:21 »
Heet van de naald. Ik heb een bestelling in Duitsland besteld die vandaag met DHL Parcel zou worden afgeleverd. Vanmorgen om 05.58 uur komt de mededeling dat het pakket tussen 17.30 uur en 21.30 uur zal worden afgeleverd. Om 17.12 uur komt er een nieuw bericht dat de zending tussen 17.17 uur en 18.43 uur wordt aangeboden. Klaarzittend om het pakket te ontvangen verschijnt er om 18.26 uur opeens een bericht dat de zending op 18.25 uur niet kon worden afgeleverd. Geen auto in de wijk gezien, niemand aan de deur gehad. Morgenmiddag kan ik het pakket op een afhaalpunt ophalen.
Resumerend bevestigt dit geval mijn slechte ervaringen met de DHL Parcel organisatie.

Rob

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #73 Gepost op: 25 juni 2020, 19:05:13 »
@Ingenium: Nee tuurlijk niet, daar werken ook heus wel heel veel goede mensen, die echt wel hun best doen om al onze pakjes keurig bij de geadresseerden te krijgen  :angel:  Alleen zo'n groot bedrijf die zoveel pakketjes rondbrengt dan gaat er natuurlijk ook wel eens iets vaker iets mis denk ik  :)

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3341
    • Mijn van-alles website
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #74 Gepost op: 25 juni 2020, 19:13:55 »
Het is mij trouwens nog steeds onduidelijk hoe je pakje kwijt raakt. Tenzij je bezorger het in een afvalbak gooit of achter over drukt. Ik zie niet hoe een sorteermedewerker met een doos het sorteercentrum uitloopt. Maar goed ik kan iets missen.
Dat laatste zal vast wel eens gebeuren ('de kans dat u dit overkomt is 0,0000013 %. Voor de rest is er Reaa....')
Maar het belangrijkste is gewoon de machinerie. Er zijn richtlijnen/aanbevelingen wat betreft de minimum-afmetingen van een pakket. Ga je daaronder dan loop je kans dat het pakje ergens in het sorteerproces vast komt te zitten of zelfs uit het systeem valt.
De eerstvolgende scanner zal vervolgens (uiteindelijk) een barcode missen en het pakket als vermist opgeven.

Natuurlijk lopen er ook nog wat mensen rond. Maar gezien de hoeveelheid pakketten én de snelheid, denk ik dat zo'n pakket onmogelijk snel weer in de stroom opgenomen kan worden (als dat al kan).

Dan wordt zo'n pakje dus opgeraapt en beland ergens.

Ook een per ongeluk loslatend label of beschadigde doos kan veel ellende veroorzaken. Dat is zeldzaam, maar het gebeurt wel.
Ik mag toch aannemen dat een bezorger straatnamen en huisnummers kan lezen.
Och, ik heb in mijn directe omgeving jarenlang folders bezorgd, maar om nou te zeggen dat de straatnummering voor de leek logisch en duidelijk is... nee. En dan woon ik nog niet eens in een honingraat-buurt, zoals we die in het zuid-oosten van de stad hebben. Daar zocht je je in het verleden helemaal lens naar de juiste straat en moest je niet raar opkijken als je met een afzetpaal voor je neus, je bestemming 50 meter verderop zag liggen, aan een straat waarvan je echt niet doorhad hoe je er kon komen.

Nu is dat voor kleine pakketten niet zo'n probleem, dan loop je even, dat doen de pizzakoeriers hier voor de deur ook nogal eens als ze erachter komen dat de mogelijkheid linksaf in werkelijkheid niet bestaat. (lees: linksaf is een voetpad met brug over het water met aan het einde een 5-tredige trap).
Maar voor grotere dingen echt een probleem.
Sinds 2010 of zo staan er in die wijk bij elke kruising kaarten met straatnamen en nummers in grote letters, zodat je meteen ziet of je wel of niet op je bestemming kan komen.
Meestal hebben ze te veel haast. Ik was een keer op zolder (wat zou die daar nou doen? ;)) toen de bel ging. Direct naar beneden gespeerd, stond de bezorger met mijn pakje al twee huizen verder voor de deur.
Tja, als jij 66 seconden of zo hebt om een pakje af te leveren (dat is dus: stoppen, uitstappen, pakje zoeken, bij afleveradres aanbellen, pakje scannen, handtekening 'innen' en weer instappen en wegrijden) dan ga je ook niet een halve minuut wachten, dat duurt gewoon te lang.
De mooiste ervaring had ik toen een keer een pakje met UPS kreeg.
Het meest prettige vind ik een pakket dat door de douane is gekomen en dus inklaringskosten en invoerrechten vereist. Dan krijg je niet dat gedoe met geld aan de deur, maar vooraf een e-mail dat je ze nog een bedrag verschuldigd bent. Kun je vervolgens direct digitaal voldoen en het pakje wordt meteen vrijgegeven en doorverzonden. Maar eerlijk: zo vaak bestel ik niet iets met dergelijke kosten, misschien dat Postnl inmiddels ook moderner geworden is.
Hij zei dat het arbeidsklimaat bij DPD veel beter is. Bij PostNL werd hij echt afgeknepen.
Dat zou best kunnen kloppen. PostNL heeft immers 'ineens' de marktwerking gevoeld en daarmee de concurrentie met anderen. Dat zal de werkdruk geen goed gedaan hebben (en het feit dat Zembla ooit een uitzending had over de misstanden bij de ooit voormalige PTT, zei ook wel genoeg...)