Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door meino
Vandaag om 09:57:23
Bouw van materieel 40 treinstellen door cor_b
Vandaag om 09:57:12
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
Vandaag om 09:54:03
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 09:24:47
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door tothebeach
Vandaag om 09:11:51
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 07:45:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 06:54:59
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0 door Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
Bauarbeiten im gange door Frank 123
17 april 2024, 22:13:30
EifelBurgenBahn door Die Bahn
17 april 2024, 22:12:14
Raadplaatje door Magic
17 april 2024, 22:10:17
Pfarrerwinkel bahn door wob
17 april 2024, 21:15:01
US diorama in H0 door Wim Vink
17 april 2024, 21:14:01
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Erjen89
17 april 2024, 20:27:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Mispoes
17 april 2024, 20:27:24
Station Roodeschool door Huup
17 april 2024, 20:18:44
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 238914 keer)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8424
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #75 Gepost op: 25 juni 2020, 19:15:14 »
Niet zo veel redenen om te klagen. Wat ik wel vervelend vind is dat het erop lijkt dat wanneer ik aangeef dat mijn bestelling direct naar een verzamelpunt mag, de post er een dag langer over doet.  ???  Maakt niet uit via welke maatschappij.  ::)
Jeroen

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6169
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #76 Gepost op: 25 juni 2020, 19:15:55 »
Ik denk ook dat het alleen maar bij ons als hele kleine groep misgaat... :angel:

Andere hebben totaal geen last van mis-geplaatste pakketjes  (y)

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 18 mei sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #77 Gepost op: 25 juni 2020, 19:30:59 »
Postbedrijven zijn grote instituten waar je fijn tegenaan kan trappen...

Volgens mij werk je bij één van hen toch? Dan kan ik het me best voorstellen dat je daar gepikeerd over bent.

Anderzijds, er zijn hier nu zoveel voorbeelden genoemd dat je het eigenlijk niet meer kunt ontkennen.
Ik denk ook dat ze zichzelf, waarschijnlijk om concurrentie-redenen, in een hoek hebben gezet waarbij ze geen toleranties meer hebben in bezorging. Dus als je belooft: vandaag verzenden, morgen in huis, tja, dan kun je rekenen op een klachtenregen als het niet gaat.
Het is dan waarschijnlijk niet de mens die dit veroorzaakt (in de sorteercentra, of bezorgers), maar het logistieke proces dat niet goed loopt.

Als het zo is dat ze 3 minuten hebben per pakketje, van deur tot volgende deur, dat gaat toch niet (en dat blijkt)?

Gr, Bert
(privé)

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4237
    • Modeltrein projecten
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #78 Gepost op: 25 juni 2020, 19:40:20 »
Haha, nee gepikeerd ben ik niet, insiders weten wel waarom.  ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1797
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #79 Gepost op: 25 juni 2020, 19:43:26 »
Ik bestel al zeker 45 jaar bij binnenlandse en buitenlandse leveranciers. Ik moet toegeven, in het begin was dat vele malen moeilijker dan tegenwoordig met internet en al die leverancier sites.

In al die jaren nooit iets kwijt geraakt. Soms rare omwegen maar uiteindelijk is alles aangekomen.

Voorbeeld; ik woon in Philippine. Een aantal jaren gelden trouwde mijn dochter en mijn moeder had (niet slim) een behoorlijk bedrag, aangetekend, opgestuurd om aan haar te overhandigen. Brief gaat naar de Filipijnen, waarschijnlijk handschrift en indeling van het adres dat de computer deed beslissen die enveloppe naar de andere kant van de wereld te sturen. Afijn. 3 maanden later wordt de brief alsnog aangeboden.

Een mede hobbyist verstuurd een aantal leds. Ook vakantie gehad op de Filipijnen doch ook na 3 maanden kwamen ze de postbus in.

Andersom een pakket naar Guernsey gestuurd. Die is 6 weken onderweg geweest. Stalling in Nederland, dan naar de UK en tenslotte via Nederland naar Guernsey....

Maar naar 45 zijn dit eigenlijk (met wat kerstkaarten erbij) de enige voorbeelden waar niet lekker liep.

Dus wat mij betreft lof voor de pakketdiensten, van wie ze ook mogen zijn.
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #80 Gepost op: 25 juni 2020, 19:44:19 »
Nog even terug op mijn inbreng, vandaag zijn twee pakjes aangekomen, Waarbij ups het zonder aanbellen bij de deur gelegd heeft. Als mijn man het niet gezien had dan lag het er vanacht waarschijnlijk nog. Hoewel nee een half uur later kreeg ik de email dat het bij de deur ligt.
Morgen de andere bij mijn pakadres in DE afhalen.

gr Joke

Gaat weer wat in UK bestellen  8)

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #81 Gepost op: 25 juni 2020, 19:46:57 »
Nee, dat is niet de reden.

Het is om te voorkomen dat Jan, die iets bij winkel Z heeft gekocht dat niet naar zijn zin is (gegaan ), hier een tirade los barstte en de winkelier aan de schandpaal nagelt, terwijl het zijn eigen fout is.

Dag broodwinning voor de winkelier, dag BNLS omdat er een aanklacht voor smaad wordt ingediend.

Gr, Bert
Team moderatoren


En wat is dan de reden dat een modelspoorwinkelier BNLS wel zou kunnen aanklagen voor smaad en een groot postbedrijf niet?
Toegegeven: de kans dat bijvoorbeeld PostNL zich druk maakt om wat een stel hobbyisten hier schrijft is niet zo groot, maar smaad blijft smaad lijkt mij, of het nou om een treintjeswinkel gaat of om een beursgenoteerd miljoenenbedrijf.

Steijn

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #82 Gepost op: 25 juni 2020, 19:51:28 »
Daar is geen reden voor want PostNL kan BNLS prima aanklagen, als ze dat zouden willen. Alleen de kans is vrij klein. En zoals ik al zei, wanneer er hier allerlei wezenloze verhalen rondgaan over PostNL dan komt er heus wel een briefje in de bus van Beneluxspoor.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4237
    • Modeltrein projecten
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #83 Gepost op: 25 juni 2020, 19:54:54 »
Winkeliers kunnen ook ***zakken zijn overigens.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #84 Gepost op: 25 juni 2020, 23:43:01 »
Bij mij (Emmen) geen enkel probleem. Gisteren werd een pakje dat net wel/niet door de brievenbus kon toch maar (via een tik op het raam) persoonlijk afgegeven.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #85 Gepost op: 25 juni 2020, 23:52:49 »

En wat is dan de reden dat een modelspoorwinkelier BNLS wel zou kunnen aanklagen voor smaad en een groot postbedrijf niet?
Toegegeven: de kans dat bijvoorbeeld PostNL zich druk maakt om wat een stel hobbyisten hier schrijft is niet zo groot, ....

Steijn

1) je hebt zelf het (een) antwoord al gegeven,
2) het is bij wet niet verboden een recensie te geven, alleen BNLS wil het niet.
3) BNLS wordt wel eens gebruikt om een ander zwart te maken. Hoor en wederhoor is er vrijwel niet (BNLS gaat niet de verhalen van een klant hier controleren)en we willen ook geen winkeliers in de problemen brengen.
4) een aanklacht tegen BNLS zou behoorlijke financiële consequenties kunnen hebben.
5) Tenslotte, ook wij praten met de winkeliers en weten dat sommigen die hier actief zijn, niet meer bij bepaalde winkels welkom zijn.

Kortom, alleen maar verliezers...

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #86 Gepost op: 26 juni 2020, 07:10:59 »
Niet zo veel redenen om te klagen. Wat ik wel vervelend vind is dat het erop lijkt dat wanneer ik aangeef dat mijn bestelling direct naar een verzamelpunt mag, de post er een dag langer over doet.  ???  Maakt niet uit via welke maatschappij.  ::)
Het pakje zal daar ook nog verwerkt moeten worden, vandaar.

O ja, laatst was ik wel thuis bij een pakje maar de bezorger vond de laatste zes traptreden te veel dus gooide hij het pakje naar me toe. Ik kon het nog wel vangen, maar dat is niet de bedoeling lijkt me.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #87 Gepost op: 26 juni 2020, 07:27:38 »
Dit draadje al een tijdje volgende, krijg ik de indruk dat we eigenlijk wel kunnen concluderen dat de kwaliteit van de pakjesboer sterk afhankelijk is van de locale bezorger.
Of dat een direct gevolg is van een algemene (te) hoge werkdruk bij de bezorgers of dat je de pech heb dat die uit jouw wijk de moeite niet neemt zijn werk goed te doen is een andere discussie.
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2020, 16:27:13 door eichddraig »
gr. Ed

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3829
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #88 Gepost op: 26 juni 2020, 08:22:42 »
Grappige is wel dat je er zelf denk ik wel invloed op hebt. Nee het zonnige moeten mogen, maar ik merkte dat mijn post.nl bezorger wel erg vaak briefjes met niet thuis in de bus deed terwijl ik er gewoon was. Tot op het punt dat ik hem bijna letterlijk in de kraag kon grijpen en het excuus dat de bel het vast niet deed meteen kon ontkrachten.

Wel twee keer een klacht over hem ingediend, maar tegelijk aansluitend ook begonnen met een charme offensief. Elke keer als hij nu aan de deur is hem uitgebreid bedanken en groeten op straat ook al heeft hij niets voor mij. Gevolg: nooit meer gebeurd en hij noemt me nu zelfs bij voornaam.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5918
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #89 Gepost op: 26 juni 2020, 08:32:23 »
Mijn ervaring met postNL. Heb begin mei een pakketje verstuurd naar Amerika. Staat nu al 2 maanden op transit. Pakket zijn ze kwijt, de koper wil inmiddels zijn geld terug en van PostNL heb ik nog steeds geen reactie, ondanks meerdere keren gebeld te hebben. Wat mijn vermoeden nu is, is dat ik zowel mijn locomotief als mijn geld kwijt ben.

Dure les, vanaf nu verzend ik alleen nog maar op de allerduurste wijze, aangetekend.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Spoor 0 adept