Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stationsplein Baden Baden door frits959
Vandaag om 03:21:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
25 jaar geleden door Willem1951
18 april 2024, 23:43:22
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
18 april 2024, 23:15:37
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Aachenau West door MichielB
18 april 2024, 22:22:36
"Nederlandse" modellen door Marc tramt
18 april 2024, 21:56:41
Bouw van materieel 40 treinstellen door FRIE
18 april 2024, 21:50:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
US diorama in H0 door basjuh1981
18 april 2024, 21:19:01
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
18 april 2024, 21:16:29
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
LS Models 2024 door 4020 281-4
18 april 2024, 18:03:40
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 16:49:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
18 april 2024, 16:03:04
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
18 april 2024, 15:22:30
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
18 april 2024, 14:17:23
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door spoorzeven
18 april 2024, 14:07:57
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 239280 keer)

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #45 Gepost op: 23 juni 2020, 18:53:46 »
We zouden in iedere wijk of straat een soort buurtoudste nodig hebben, die de pakketjes aanneemt en een berichtje stuurt naar de geadresseerde.

Is voor de oudere een plus omdat hij dan wat vaker aanloop heeft, misschien een kleine aanvulling krijgt op zijn AOW, en voor de ontvangers prettig omdat ze hun pakketje altijd op dezelfde plek kunnen ophalen tijdens het uitlaten van de hond....

Overigens, bij de deur een berichtje achterlaten (bij niet huis graag onder de overkapping achterlaten) doet wonderen. In 9/10 gevallen ligt het daar....

Gr, Bert

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #46 Gepost op: 23 juni 2020, 19:20:54 »

Een pakjes brievenbus of iets dergelijks is volgens mij de oplossing. Misschien een soort leuke opbergkist naast je voordeur (als je plek hebt). Dan ligt het niet in het zicht en gaat het niet per ongeluk in de kliko. In de Postnl app dan een optie geven waar de bezorger het kan achterlaten.

Quote

 in iedere wijk of straat een soort buurtoudste nodig hebben, die de pakketjes aanneemt en een berichtje stuurt naar de geadresseerde.

Unquote

Volgens mij bestaat er al zoiets in NL. Hebr daar wel eens iets over gehoord op de radio maar weet niet meer precies hoe of wat. In ieder geval was er iemand die er mee bezig was.

Arjan

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #47 Gepost op: 23 juni 2020, 19:52:30 »
Een pakjes brievenbus of iets dergelijks is volgens mij de oplossing. Misschien een soort leuke opbergkist naast je voordeur (als je plek hebt). Dan ligt het niet in het zicht en gaat het niet per ongeluk in de kliko. In de Postnl app dan een optie geven waar de bezorger het kan achterlaten.

Voor wie het zich nog kan herinneren uit de tijd van Chriet Titulaer met het huis van de toekomst?
Daar werd toen al over nagedacht  :angel: ;D
Nooit van de grond gekomen maar zou nu een perfecte tweede kans kunnen krijgen.
Gr.
Eric

ReneN

  • Gast
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #48 Gepost op: 23 juni 2020, 21:33:28 »
Citaat
We zouden in iedere wijk of straat een soort buurtoudste nodig hebben, die de pakketjes aanneemt en een berichtje stuurt naar de geadresseerde.

Ja dit bestaat al een aantal jaren, ook in mijn woonplaats. DHL stopt een briefje in de bus bij afwezigheid en ik kan het pakket daarmee afhalen bij een particulier in de wijk (die daarvoor een vergoeding krijgt) of bij een winkel. Indien van tevoren online aangegeven kun je het afhaaladres zelf kiezen. Tot nu toe geen negatieve ervaringen mee gehad.

-Anton-

  • Offline Offline
  • Berichten: 289
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #49 Gepost op: 24 juni 2020, 09:48:21 »
Een pakjes brievenbus of iets dergelijks is volgens mij de oplossing. Misschien een soort leuke opbergkist naast je voordeur (als je plek hebt). Dan ligt het niet in het zicht en gaat het niet per ongeluk in de kliko. In de Postnl app dan een optie geven waar de bezorger het kan achterlaten.

Ik heb hier een naast mijn voordeur, deze boxen zijn gewoon te koop, maar wel relatief duur voor een stukje ijzer vind ik zelf.
Het werk wel perfect, en de pakket bezorgers zijn er erg blij mee, zeker nu met de 15,m afstand en contactloos overhandigen.
heb er zelf een stukje elektronica in gemaakt op solar power, die mij een melding geeft dat hij op slot is gezet.

IB, Traincontroller, ESU loc programmer, Arduino, Daisy II

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2051
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #50 Gepost op: 24 juni 2020, 10:54:46 »
ik werk zelf met een pakjes opvang bedrijf
werkt perfect
krijg mailtje als er een pakje arriveert ,kan dit dan ophalen bij de balie of  het wordt savonds in mijn kluis gelegd .
met vriendelijke groet
kees

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15374
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #51 Gepost op: 24 juni 2020, 10:56:45 »
Tja, hier in het verre Oosten goede ervaringen met PostNL en DHL. Uit Duitsland graag met DHL, zeer betrouwbaar. Denk dat we gewoon geluk hebben met de bezorgers, tot nu toe beide prima :)

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2497
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #52 Gepost op: 24 juni 2020, 14:25:13 »
Met Ronald eens,no problem.

Cor

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3342
    • Mijn van-alles website
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #53 Gepost op: 24 juni 2020, 19:28:25 »
Overigens, bij de deur een berichtje achterlaten (bij niet huis graag onder de overkapping achterlaten) doet wonderen. In 9/10 gevallen ligt het daar....
Perfecte manier om duidelijk te maken dat er niemand thuis is/kan zijn en vooral de perfecte manier om het pakje ook weer kwijt te raken... in de VS, waar bezorging op je veranda blijkbaar normaal is, worden op die manier hordes pakketten gestolen.

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1184
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #54 Gepost op: 24 juni 2020, 19:41:35 »
Ervaring van vandaag: maandagmiddag 22/6 om 15.00 uur een pakketje afgegeven bij PostNL.
Vanmiddag 24/6 om 13.00 uur bericht van Lenz dat het pakket ontvangen is.

Ben benieuwd naar de terugweg, maar dat zal nog een paar dagen duren.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #55 Gepost op: 24 juni 2020, 20:02:33 »
Perfecte manier om duidelijk te maken dat er niemand thuis is/kan zijn en vooral de perfecte manier om het pakje ook weer kwijt te raken... in de VS, waar bezorging op je veranda blijkbaar normaal is, worden op die manier hordes pakketten gestolen.

Nee, daar ben ik niet bang voor. Ten eerste is het niet te zien van de openbare weg, ten tweede hebben we een losse brievenbus (alleen de pakketbezorgers komt aan de voordeur), en ten derde zegt het briefje niet of ik wel of niet thuis ben.
Het gaat ook niet over dagen afwezig zijn...

Gr, Bert

phdirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 1877
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #56 Gepost op: 24 juni 2020, 20:51:18 »
Hi All,

Ik heb juist zeer slechte ervaringen met PostNL. In maart voor ruim € 2000 spullen gekocht en aangetekend laten versturen, omdat ik het graag persoonlijk in ontvangst wilde nemen, gezien de waarde van de zending. Dat pak is gewoon bij de voordeur neergezet. Nu wonen we gelukkig in een eerlijk dorp. We hebben er een klacht over ingediend. De reactie van de bezorger was dan we het anders helemaal van het postagentschap naar huis hadden moeten dragen (circa 500m).
De zendingen van mijn treinenvriend uit Roosendaal (alle met PostNL) spannen echter de kroon. Hij heeft me vier keer iets opgestuurd, twee maal nooit iets gezien. PostNL weet nergens van, ondanks Track en Trace.
Met DHL tot nu toe eigenlijk geen problemen.
Met beste groeten,

Dirk Meijer

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #57 Gepost op: 25 juni 2020, 05:14:48 »

Naar aanleiding van alle bovenstaande ervaringen komt het er dus op neer dat je eigenlijk gewoon afhankelijk bent van degene die jouw wijk/regio bedient en of die zijn werk goed doet.

De een heeft goede ervaringen met bijv PostNL en ander niet. Hetzelfde met DHL. Misschien maakt het uit of je in een wat stedelijke omgeving woont dan wel in een wat landelijker gebied.

Ik weiger te geloven dat of PostNL, DHL, GLS, UPS, Fedexof wie Ook als bedrijf de intentie hebben om je pakje niet te bezorgen. Dat er bezorgers zijn die hun werk niet doen ja die zullen er best zijn.

Van alle bestellingen die ik bij mijn ouders laat bezorgden is nog nooit iets echt misgegaan of kwijt geraakt omhet even met welke bezorgdiensten.

Het is mij trouwens nog steeds onduidelijk hoe je pakje kwijt raakt. Tenzij je bezorger het in een afvalbak gooit of achter over drukt. Ik zie niet hoe een sorteermedewerker met een doos het sorteercentrum uitloopt. Maar goed ik kan iets missen.


Arjan

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #58 Gepost op: 25 juni 2020, 06:12:13 »
Deze week zijn bijna gelijktijdig 2 pakjes uit Holland naar Duitseland - paketservice- verstuurd.
De een via post.nl Track en Trace, ging in Duitseland verder met Hermes, heb ik afgelopen vrijdag kunnen afhalen.
De ander via DHL, die beweegt zich tussen Lahr en Bruchsal heen en weer ??? en is nog steeds niet afgeleverd, daar moet ik nu maar eens achteraan.

In dezelfde tijd pakje DHL direct naar Zwitserland ging in een dikke week, waarbij het meestal bij de post voor de douanepapieren blijft hangen,

Mijn modelbouwer verdween een tijd tot het in een neutrale enveloppe gestopt werd.

Tja het blijft een gok, maar gaat bijna altijd goed.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #59 Gepost op: 25 juni 2020, 11:55:26 »
Het is mij trouwens nog steeds onduidelijk hoe je pakje kwijt raakt. Tenzij je bezorger het in een afvalbak gooit of achter over drukt. Ik zie niet hoe een sorteermedewerker met een doos het sorteercentrum uitloopt. Maar goed ik kan iets missen.
De bezorger kan het verkeerd bezorgen en die ontvanger kan vervolgens in alle talen zwijgen. Ik had van de week gelukkig een eerlijke ontvanger welke het bij mij gebracht heeft, maar dat kan dus ook anders.

Wat mij het meest irriteert is dat je als ontvanger geen klant bent van de pakketbezorger, hun weigeren je dan ook enigzins maar van dienst te zijn bij problemen en verwijzen je door naar de verzender en als deze dan onwillig is dan sta je...