Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Hans Reints
Vandaag om 16:31:02
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 16:30:17
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:19:48
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 16:18:56
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Sven
Vandaag om 16:18:53
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Sven
Vandaag om 16:16:14
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door Arjan6511
Vandaag om 16:08:17
Pools diorama H0 door Sven
Vandaag om 16:07:33
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:53:47
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door Magic
Vandaag om 15:45:38
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 15:14:21
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Bert55
Vandaag om 15:04:46
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 14:58:59
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 14:45:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door bask185
Vandaag om 14:27:08
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Cor--24
Vandaag om 14:13:26
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 13:29:14
Locatie van foto gezocht door Arjan6511
Vandaag om 13:18:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 13:11:00
MB-module: Hielan Ware door Hendrik Jan
Vandaag om 12:47:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn HITV
Vandaag om 12:40:37
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 12:11:20
ÖBB Smalspoor minibaantje in H0e door RhB-Mikey
Vandaag om 11:05:17
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Teun
Vandaag om 11:00:26
Treinreizen met m'n vader door Arjan6511
Vandaag om 10:58:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Teun
Vandaag om 10:54:54
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:31:47
ABLOAD gaat stoppen door Bor de Wolf
Vandaag om 10:25:16
NS 8400 van Werps door FritsT
Vandaag om 09:58:13
US figuren in 1:48 tijdsperiode 1930-1950 door Ronald Halma
Vandaag om 09:43:35
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 240304 keer)

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 447
  • Steel is king!
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #31 Gepost op: 23 juni 2020, 15:01:19 »
Ja, ho, wacht...

Verkeerde draadje.

Graag weer terug naar het onderwerp.

Gr, Bert
Team moderatoren.

rjr

  • Online Online
  • Berichten: 1972
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #32 Gepost op: 23 juni 2020, 15:06:03 »
Het dorp is 15 Km verderop.
Dus altijd 30 km heen en terug bij een verbruik van  1 op 12 toch gauw minimaal een 2.5 l benzine
een prijs van 1.50 = 4,25 + parkeer kosten boven op de betaalde verzend kosten. Nog even afgezien van de tijd die het kost.


15km is een mooie afstand voor de fiets, geen verbruik, bespaard je op kosten voor de sportschool, en goed voor de beweging. Wat tijd betreft ben je misschien iets meer tijd kwijt ( hang van de route voor fiets en auto af ) maar je hobby mag toch tijd kosten?

Als ik daardoor bezorgkosten zou kunnen besparen, en het pakket is niet te groot om mee te nemen in de fiets zou ik het zeker doen.

Wat verschillende bezorgdiensten betreft, de ervaring leert dat dat heel erg afhangt van de persoon die het werk echt doet. Heb hier al meerdere keren gehad dat ze voor de deur stoppen ( en soms zelfs dat niet ) gelijk weer doorrijden zonder uit te stappen en dat je dan bericht krijgt dat er niemand thuis zou zijn geweest, terwijl je gewoon thuis bent en ze ziet langs rijden.

PostNL is wat dat betreft nog de beste is mijn ervaring. (zolang de vaste bezorger niet een dagje vrij heeft)

Roelco
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2020, 15:08:43 door rjr »

Hans van Kampen

  • Offline Offline
  • Berichten: 61
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #33 Gepost op: 23 juni 2020, 15:22:51 »
En soms gebeurd er een wonder. Jan vindt duizenden gestolen AliExpress-pakketjes op parkeerterrein. https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/duizenden-gestolen-aliexpress-pakketjes


bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #34 Gepost op: 23 juni 2020, 15:33:25 »
@remco, Hebben wij met bol.com bestellingen ook heel veel. Zij garanderen altijd 1 dag levertijd, maar omdat ze met 3e partijen werken, kunnen ze niet altijd woord houden. Het is bij ons heel vaak voorgekomen, dat er op eens "wij-hebben-u-gemist" op de mat ligt terwijl we de hele dag thuis waren. Toeval? Misschien.. ik weet het niet...
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9602
    • nulpunt

ikbenerevenniet

  • Offline Offline
  • Berichten: 379
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #36 Gepost op: 23 juni 2020, 15:49:54 »
En dat is drie.

The_Masterer

  • Offline Offline
  • Berichten: 90
  • Tjoeke tjoek tuut tuut
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #37 Gepost op: 23 juni 2020, 15:51:18 »
Los van diefstal, staat en valt de bezorging bij de bezorgende persoon in kwestie. Elke bezorgdienst heeft er wel een paar bij die er een potje van maken. Helaas heb ik bij meerdere bezorgers teleurstellende ervaringen gehad. De meest vervelende is als je gewoon thuis bent, je de bezorger al ziet aankomen, je de deur open hebt staan terwijl de bezorger eerst even bij de overburen wat aflevert en de halve je pakketje afmeldt (piepje op de telefoon) nadat hij bij de overburen is geweest. Je de beroerdste niet bent en even oversteekt, maar de overburen, waar ik overigens een prima relatie mee heb, mijn pakketje niet hebben ontvangen. Je dan moet reclameren bij de verzendende partij, die dan doorkrijgt dat je pakketje bij de overburen is afgeleverd en je dus eigenlijk tegen je overburen moet gaan zeggen dat ze de boel voor hebben gelogen. Op de vraag waarom er niet gewoon op het juiste adres is afgeleverd is tot op heden geen antwoord gegeven. De winkel heeft uit coulance nogmaals het bestelde toegezonden. Werd wel netjes afgeleverd door dezelfde bezorgdienst.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1869
  • Roco Fccpps vriend
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #38 Gepost op: 23 juni 2020, 15:53:37 »
En dan ook nog eens geconfronteerd te worden met de openingstijden welke
samen vallen met mijn werktijden en de bij komende reistijden naar mijn werk.
Afhalen op een verzamelpunt is dan geen optie.
 
En een verzamelpunt om de hoek (of in ieder geval in de buurt) van je werk?
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5011
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #39 Gepost op: 23 juni 2020, 16:26:34 »
Misschien eens laten bezorgen bij een agentschap een idee. Wij hebben in het dorp agentschappen voor ups en dhl.
Daar komt het uiteindelijk ook terecht, maar zonder enige kennisgeving, geen kaartje in de bus, niks. En geen bruikbare track & trace uit het buitenland. Kijk maar:



Pakketje verwacht 9 juni, aldus de Spaanse posterijen. Op die dag niets ontvangen, dus de afzender gevraagd op die datum of hij meer gedetailleerde info had. Is daarvoor naar kantoor van Correos Esp. geweest, die konden op verzoek vaststellen dat het pakket al in Nederland zou moeten zijn. Meteen navraag in Nederland gedaan: ja het pakket lag hier al een ruime week, nooit gemeld of kaartje ontvangen, en is retour afzender gegaan. Uurtje gespendeerd om PostNL zelf te spreken (een allervriendelijkst helpdeskmens zonder enig benul) die aangaf dat hij kon proberen het pakket te onderscheppen. Dat kon hij natuurlijk niet echt, via Ebay de afzender maar gecontact dat hij ergens in juni het pakket weer terugkrijgt en of hij dan zo vriendelijk wil zijn mij te informeren zodat we een nieuwe zending kunnen afspreken. Fijne post.
RETROBAHN A.G.

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6172
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #40 Gepost op: 23 juni 2020, 16:55:46 »
Vandaag weer een pakketje bij de buren. (y) (y)
Gouden bezorger (s).

Niets aan de hand hier... (y)

Ronald
(o ja, ik was gewoon thuis) :angel:
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 18 mei sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 546
    • Valleitrein
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #41 Gepost op: 23 juni 2020, 17:18:44 »
Verzenden doe ik altijd via PostNL.
De afgelopen maanden heel wat zendingen vertraagd.  :(
3 weken terug is er een pakket door mij verstuurd, in de kliko verdwenen en afgevoerd  :o
Het pakket werd op Maandagmiddag afgeleverd (in de papierkliko).
Dinsdagmorgen pakt de buurman beide kliko's om deze volgens gewoonte om aan de weg te zetten.
Dinsdagmiddag komt de klant thuis, haalt de post uit de brievenbus en leest op het niet thuisbericht: Pakje in papierkliko.
Maar toen was deze al geleegd  :-\
Omdat het een klein, goedkoop automodelletje 1:87 betrof was deze gewoon als basispakket verstuurd.
Dat is onverzekerd. Maar dit vind ik wel, zoals dat juridisch genoemd wordt, bewuste roekeloosheid.
Inmiddels heb ik er wel een vergoeding voor gekregen. Dat valt dan nog weer mee.
Maar kennelijk worden kliko's vaker gebruikt als pakketdepot...
Echter zijn de regels van PostNL helder: Niemand thuis? Dan mag deze niet neergezet worden en al helemaal niet in kliko's.
Gr. Maarten
Met vriendelijke groet, Maarten

Joost O

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #42 Gepost op: 23 juni 2020, 17:38:11 »
Goed dan, mijn verslag er ook bij, gewoon omdat het kan  :D

Ik heb vanuit Colombia al 3 bestellingen gedaan bij een webshop in Brazilië. Telkens een lok en een paar wagentjes van het merk Frateschi, plm 100 EUR per pakket.

Alles gaat via de nationale postbedrijven en ook nog eens via 2 douanes.

Eerste pakket: Drie dagen in Brazilië, vrijgegeven door douane, naar Colombia verscheept en toen een hele tijd niets. De track en trace kwam nooit verder dan "verzonden naar Colombia". Navraag gedaan bij de Colombiaanse post: "Die track en trace code bestaat niet". Officiele klacht ingediend: "Het pakket is nooit bij ons binnengekomen". Vier maanden later, toen de hoop al vervlogen was, lag het pakket ineens op m´n stoep.  ???  Alles in prima conditie.

Tweede pakket: Weer drie dagen in Brazilië, vrijgegeven door douane, en naar Colombia verscheept. De track en trace was deze keer wél zichtbaar bij de Colombiaanse post. Een maand na het verzenden had ik m´n bestelling thuis. Nóg een maand later was de track en trace nog steeds zichtbaar als "in behandeling en wordt binnenkort afgeleverd".

Derde pakket: Drie maanden geleden besteld, en in Brazilië ligt het nu in de douane te wachten tot de ambtenaren terug mogen van quarantaine... dat zal misschien wel mis gaan.  >:(

Ziezo, nu weten jullie weer hoe het hier te lande gaat. Ik hoop van harte dat deze informatie zeer nuttig zal zijn voor iedereen  ;D ;D ;D

Groeten,

Joost




ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1416
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #43 Gepost op: 23 juni 2020, 17:41:29 »
Dat bezorgen / afleveren bij de buren vind ik eigenlijk best wel vreemd maar is natuurlijk lekker handig voor die bezorgdiensten.

Als je er goed over nadenkt heeft een afzender een opdracht gegeven om iets bij een bepaalde ontvanger afgeleverden en niet bij iemand met die iets niet bestelt heeft.

Hoewel, het hier in Canada ook niet altijd goed gaat laten ze het in principe niet bij je buren achter. Kunnen ze het om de en of andere reden niet achterlaten dan ligt het op het postagentschap. Die laatste is 7 dagen per week open en normaal ook in de avonduren. Het gaat samen met de drogist/apotheek. Op het postagentschap ligt het wel zo veilig.

Je kunt ook kiezen om het gewoon bij je voordeur of iets dergelijks achter te laten. Dat is misschien iets makkelijker hier in de buitenwijken omdat de meeste huizen en eigen oprit hebben. Hoe dat in een woonbunker gaat weet ik niet. Wat het ook iets makkelijker maakt is dat in mijn wijk de post niet thuis bezorgt wordt. Er staat aan het begin van de straat een centrale brievenbus waar je post wordt achtergelaten. Achter je eigen deurtje kunnen de kleinste pakketjes in is het iets groter dan zijn er nog 2 speciale pakjes deurtjes. De sleutel van dat deurtje licht dan in je eigen postvak. De sleutel dropje vervolgens in de gleuf voor uitgaande post.

Het feit dat je post niet gelijk op je eigen deurmat licht is niet echt een probleem en verder ook niet moeilijk.

De postbode laat nog weleens een pakje achter op het verkeerde adres ondanks dat alle adres gegevens gewoon goed zijn.. En dan hoop je maar dat je buren het bij jou komen brengen.


DHL komt hier gewoon met de post mee en met UPS en Fedex nog nooit problemen gehad.
 

Arjan
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2020, 17:43:27 door ArjanB »

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5820
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #44 Gepost op: 23 juni 2020, 18:06:48 »

Dat bezorgen / afleveren bij de buren vind ik eigenlijk best wel vreemd maar is natuurlijk lekker handig voor die bezorgdiensten.

Als je er goed over nadenkt heeft een afzender een opdracht gegeven om iets bij een bepaalde ontvanger afgeleverden en niet bij iemand met die iets niet bestelt heeft.


Ik vind het ook handig. En: veel winkels geven aan dat bij "geen gehoor bij bezorging" een poging wordt gedaan bij de buren. Er gaat dan een berichtje in de brievenbus zodat je weet waar je pakketje is en vaak is dat ook zichtbaar op de site van de pakketvervoerder.

Verder wordt hier aan de deur 2 - 3x per week bezorgd en ik neem ook aan voor drie buren. Zelden gaat het mis en ook over DHL ben ik zeer te spreken.

Gr, Ben.