Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 10:18:20
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 09:37:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:23:54
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 08:22:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
19 July 2025, 15:26:07
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 340473 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26636
    • Pagina van klaas
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #60 Gepost op: 25 June 2020, 12:23:18 »
De bezorger kan het verkeerd bezorgen ...
Ik mag toch aannemen dat een bezorger straatnamen en huisnummers kan lezen.
over het algemeen heb ik geen klagen over bezorging van pakjes, maar je bent inderdaad erg afhankelijk van de persoon die met het busje voor komt rijden. Meestal hebben ze te veel haast. Ik was een keer op zolder (wat zou die daar nou doen? ;)) toen de bel ging. Direct naar beneden gespeerd, stond de bezorger met mijn pakje al twee huizen verder voor de deur.
 
De mooiste ervaring had ik toen een keer een pakje met UPS kreeg. Daar krijg je niet zo'n vage mededeling als: de bezorger is onderweg en komt tussen 11 en 16 uur. In de track&trace kreeg ik zo'n soort bericht: De bezorger heeft nog 32 klanten voor hij bij jou is en komt ongeveer om 13:30. Keek je een half uur later dan waren de getallen aangepast en kreeg je steeds nauwkeuriger in beeld hoe laat hij zou komen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #61 Gepost op: 25 June 2020, 12:35:12 »
DPD is erg goed. Je krijgt tegenwoordig een track- en tracecode waarbij je een plattegrond van je woonplaats krijgt te zien en daarop stippen waar de chauffeur eerst nog langs moet. Elke stip staat voor een afleveradres. Tevens wordt steeds vermeld hoeveel stops hij nog moet maken en wat de verwachte levertijd is. Klopt vaak tot 5 minuten precies!

Steijn

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #62 Gepost op: 25 June 2020, 14:20:49 »
Ik mag toch aannemen dat een bezorger straatnamen en huisnummers kan lezen

dat zou je toch wel denken en ik kan me ergens nog wel voorstellen dat het per ongeluk bij de directe buren terecht komt, maar heb al.meegemaakt dat het op een compleet verschillend adres terecht is gekomen, of bij buren een blok verder en dan niet in het kader van "wilt u een pakketje voor de buren aannemen"

Citaat
De mooiste ervaring had ik toen een keer een pakje met UPS kreeg. Daar krijg je niet zo'n vage mededeling als: de bezorger is onderweg en komt tussen 11 en 16 uur. In de track&trace kreeg ik zo'n soort bericht: De bezorger heeft nog 32 klanten voor hij bij jou is en komt ongeveer om 13:30. Keek je een half uur later dan waren de getallen aangepast en kreeg je steeds nauwkeuriger in beeld hoe laat hij zou komen.

dit heb ik met DPD ook al een aantal keren meegemaakt en vind dit een mooi systeem en werkt goed, echter doen ze dit niet altijd. Maar is een mooi voorbeeld voor de overige pakketbezorgers..
« Laatst bewerkt op: 25 June 2020, 16:48:38 door Bert van Gelder. Reden: Quotes gefixt »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22501
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #63 Gepost op: 25 June 2020, 14:30:11 »
DPD is erg goed. Je krijgt tegenwoordig een track- en tracecode waarbij je een plattegrond van je woonplaats krijgt te zien en daarop stippen waar de chauffeur eerst nog langs moet. Elke stip staat voor een afleveradres. Tevens wordt steeds vermeld hoeveel stops hij nog moet maken en wat de verwachte levertijd is. Klopt vaak tot 5 minuten precies!

Steijn

Ja, heel mooi, maar tevens een afgeleide van het jaagsysteem dat de postbedrijven hanteren. En dat ervoor zorgt dat de bezorger liever niet gaat wachten totdat iemand van zolder komt. De baas kijkt mee hoe lang hij/zij per adres nodig heeft.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4384
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #64 Gepost op: 25 June 2020, 14:32:27 »
DPD is erg goed. Je krijgt tegenwoordig een track- en tracecode waarbij je een plattegrond van je woonplaats krijgt te zien en daarop stippen waar de chauffeur eerst nog langs moet. Elke stip staat voor een afleveradres. Tevens wordt steeds vermeld hoeveel stops hij nog moet maken en wat de verwachte levertijd is. Klopt vaak tot 5 minuten precies!

Steijn

Tenzij ze je adres om een of andere achterlijke reden niet kunnen vinden.
Heel veel gezeik mee gehad en de klanten”service” kan en wilt ook niks.

Uiteindelijk is het pakket terug naar Frankrijk gegaan en heb ik moeite moeten doen om mijn €38 aan verzendkosten terug te krijgen.
Dit omdat ze beweerden dat mijn adres niet bestaat....
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #65 Gepost op: 25 June 2020, 14:37:42 »
... en de klanten”service” kan en wilt ook niks.
....


Oh, daar ken ik ook nog een leuke van  :)  Verzender had per ongeluk geen huisnummer op het pakket gezet. Echter met de t&t code konden we zien dat het bij het lokale DHL-punt lag. Dus daar naartoe met ID en t&t code en ja hoor, pakketje lag er zo voor het grijpen. Vervolgens zijn ze bijna een uur bezig geweest met overleg, scannen, bellen met een andere afdeling, een nieuwe code en toen uiteindelijk het pakketje meegekregen  :P  Maar eigenlijk hadden ze het eerst retour moeten zenden aan de afzender, en die moest dan een nieuw label aanmaken. Nou ja ...

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #66 Gepost op: 25 June 2020, 16:51:33 »
Ja, heel mooi, maar tevens een afgeleide van het jaagsysteem dat de postbedrijven hanteren. En dat ervoor zorgt dat de bezorger liever niet gaat wachten totdat iemand van zolder komt. De baas kijkt mee hoe lang hij/zij per adres nodig heeft.


De DPD-bezorger in mijn woonplaats werkte eerder voor PostNL. Toen hij ineens bij DPD opdook heb ik hem eens naar de reden daarvoor gevraagd. Hij zei dat het arbeidsklimaat bij DPD veel beter is. Bij PostNL werd hij echt afgeknepen.

Steijn

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #67 Gepost op: 25 June 2020, 17:46:23 »
Raar dat winkeliers niet besproken mogen worden, want zij kunnen zich niet verdedigen, maar postbedrijven worden hier compleet door het slijk gehaald.

Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #68 Gepost op: 25 June 2020, 17:58:51 »
Die regel is vast bedacht om (potentiële) adverteerders /commerciële deelnemers niet voor het hoofd te stoten. Zo raar is dat toch niet?
Postbedrijven gaan hier natuurlijk nooit sponsoren.

Steijn

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #69 Gepost op: 25 June 2020, 18:17:51 »
Raar dat winkeliers niet besproken mogen worden, want zij kunnen zich niet verdedigen, maar postbedrijven worden hier compleet door het slijk gehaald.


Ik snap je punt maar ik denk dat het een beetje met schaal te maken heeft. Een bedrijf als PostNL zal het een r*tzorg zijn wat men op een treintjesforum van hen denkt. Een modelbouwzaak kan het echter wel degelijk gaan merken in hun handel wanneer ze hier afgezeken worden. Tenzij je natuurlijk allerlei bizarre verhalen over PostNL of DHL of zo gaat rondstrooien, dan zou je er nog wel eens een reactie op kunnen verwachten. Maar klachten over bezorgers komen op internet dagelijks in grote getale voorbij.

In datzelfde patroon is het bijvoorbeeld ook toegestaan om fabrikanten af te fikken. Dan worden sommige mensen wellicht alleen boos wanneer het om klinknagels (*) gaat.


(*) Of om knikken in wanden en plaatsen van vignetten  ;)


Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #70 Gepost op: 25 June 2020, 18:38:18 »
Die regel is vast bedacht om (potentiële) adverteerders /commerciële deelnemers niet voor het hoofd te stoten. Zo raar is dat toch niet?
Postbedrijven gaan hier natuurlijk nooit sponsoren.

Steijn

Nee, dat is niet de reden.

Het is om te voorkomen dat Jan, die iets bij winkel Z heeft gekocht dat niet naar zijn zin is (gegaan ), hier een tirade los barstte en de winkelier aan de schandpaal nagelt, terwijl het zijn eigen fout is.

Dag broodwinning voor de winkelier, dag BNLS omdat er een aanklacht voor smaad wordt ingediend.

Gr, Bert
Team moderatoren

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #71 Gepost op: 25 June 2020, 18:58:56 »
Postbedrijven zijn grote instituten waar je fijn tegenaan kan trappen...

Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1550
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #72 Gepost op: 25 June 2020, 19:03:21 »
Heet van de naald. Ik heb een bestelling in Duitsland besteld die vandaag met DHL Parcel zou worden afgeleverd. Vanmorgen om 05.58 uur komt de mededeling dat het pakket tussen 17.30 uur en 21.30 uur zal worden afgeleverd. Om 17.12 uur komt er een nieuw bericht dat de zending tussen 17.17 uur en 18.43 uur wordt aangeboden. Klaarzittend om het pakket te ontvangen verschijnt er om 18.26 uur opeens een bericht dat de zending op 18.25 uur niet kon worden afgeleverd. Geen auto in de wijk gezien, niemand aan de deur gehad. Morgenmiddag kan ik het pakket op een afhaalpunt ophalen.
Resumerend bevestigt dit geval mijn slechte ervaringen met de DHL Parcel organisatie.

Rob

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #73 Gepost op: 25 June 2020, 19:05:13 »
@Ingenium: Nee tuurlijk niet, daar werken ook heus wel heel veel goede mensen, die echt wel hun best doen om al onze pakjes keurig bij de geadresseerden te krijgen  :angel:  Alleen zo'n groot bedrijf die zoveel pakketjes rondbrengt dan gaat er natuurlijk ook wel eens iets vaker iets mis denk ik  :)

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3444
    • Mijn van-alles website
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #74 Gepost op: 25 June 2020, 19:13:55 »
Het is mij trouwens nog steeds onduidelijk hoe je pakje kwijt raakt. Tenzij je bezorger het in een afvalbak gooit of achter over drukt. Ik zie niet hoe een sorteermedewerker met een doos het sorteercentrum uitloopt. Maar goed ik kan iets missen.
Dat laatste zal vast wel eens gebeuren ('de kans dat u dit overkomt is 0,0000013 %. Voor de rest is er Reaa....')
Maar het belangrijkste is gewoon de machinerie. Er zijn richtlijnen/aanbevelingen wat betreft de minimum-afmetingen van een pakket. Ga je daaronder dan loop je kans dat het pakje ergens in het sorteerproces vast komt te zitten of zelfs uit het systeem valt.
De eerstvolgende scanner zal vervolgens (uiteindelijk) een barcode missen en het pakket als vermist opgeven.

Natuurlijk lopen er ook nog wat mensen rond. Maar gezien de hoeveelheid pakketten én de snelheid, denk ik dat zo'n pakket onmogelijk snel weer in de stroom opgenomen kan worden (als dat al kan).

Dan wordt zo'n pakje dus opgeraapt en beland ergens.

Ook een per ongeluk loslatend label of beschadigde doos kan veel ellende veroorzaken. Dat is zeldzaam, maar het gebeurt wel.
Ik mag toch aannemen dat een bezorger straatnamen en huisnummers kan lezen.
Och, ik heb in mijn directe omgeving jarenlang folders bezorgd, maar om nou te zeggen dat de straatnummering voor de leek logisch en duidelijk is... nee. En dan woon ik nog niet eens in een honingraat-buurt, zoals we die in het zuid-oosten van de stad hebben. Daar zocht je je in het verleden helemaal lens naar de juiste straat en moest je niet raar opkijken als je met een afzetpaal voor je neus, je bestemming 50 meter verderop zag liggen, aan een straat waarvan je echt niet doorhad hoe je er kon komen.

Nu is dat voor kleine pakketten niet zo'n probleem, dan loop je even, dat doen de pizzakoeriers hier voor de deur ook nogal eens als ze erachter komen dat de mogelijkheid linksaf in werkelijkheid niet bestaat. (lees: linksaf is een voetpad met brug over het water met aan het einde een 5-tredige trap).
Maar voor grotere dingen echt een probleem.
Sinds 2010 of zo staan er in die wijk bij elke kruising kaarten met straatnamen en nummers in grote letters, zodat je meteen ziet of je wel of niet op je bestemming kan komen.
Meestal hebben ze te veel haast. Ik was een keer op zolder (wat zou die daar nou doen? ;)) toen de bel ging. Direct naar beneden gespeerd, stond de bezorger met mijn pakje al twee huizen verder voor de deur.
Tja, als jij 66 seconden of zo hebt om een pakje af te leveren (dat is dus: stoppen, uitstappen, pakje zoeken, bij afleveradres aanbellen, pakje scannen, handtekening 'innen' en weer instappen en wegrijden) dan ga je ook niet een halve minuut wachten, dat duurt gewoon te lang.
De mooiste ervaring had ik toen een keer een pakje met UPS kreeg.
Het meest prettige vind ik een pakket dat door de douane is gekomen en dus inklaringskosten en invoerrechten vereist. Dan krijg je niet dat gedoe met geld aan de deur, maar vooraf een e-mail dat je ze nog een bedrag verschuldigd bent. Kun je vervolgens direct digitaal voldoen en het pakje wordt meteen vrijgegeven en doorverzonden. Maar eerlijk: zo vaak bestel ik niet iets met dergelijke kosten, misschien dat Postnl inmiddels ook moderner geworden is.
Hij zei dat het arbeidsklimaat bij DPD veel beter is. Bij PostNL werd hij echt afgeknepen.
Dat zou best kunnen kloppen. PostNL heeft immers 'ineens' de marktwerking gevoeld en daarmee de concurrentie met anderen. Dat zal de werkdruk geen goed gedaan hebben (en het feit dat Zembla ooit een uitzending had over de misstanden bij de ooit voormalige PTT, zei ook wel genoeg...)