Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 12:26:42
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Piko NS 2015 stroomafname probleem door meino
Vandaag om 12:03:59
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:41:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 409167 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1230 Gepost op: 30 juni 2021, 23:04:50 »
Zoals nu naar uitziet persoonlijk geen schade. Geluk gehad dat ik geen tegenligger geraakt heb (aan achterzijde aangereden waardoor ik over middenberm op andere weghelft gekomen ben)..

Dus als het bij spierpijn blijft hoor je mij niet klagen.

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5476
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1231 Gepost op: 01 juli 2021, 08:53:46 »
Vervelend Frank. In ieder geval een spoedig herstel toegewenst.

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3717
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1232 Gepost op: 01 juli 2021, 09:02:23 »
Dat is schrikken! Geen whiplash hopelijk, maar wel een mooie trein.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3844
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1233 Gepost op: 01 juli 2021, 09:28:58 »
Zo dat is ook een domper op de dag…
Hopelijk hou je er zelf niks aan over, die auto is vervelend maar te vervangen.


P.S. Ik zei toch dat ze goed verpakt zitten  ;D
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8387
  • Nooit uitgeklust....
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1234 Gepost op: 01 juli 2021, 10:38:37 »
Zo! Dat is even schrikken lijkt me. Zo van achteren aangereden worden en dan op de andere weghelft belanden. Ik denk dat je geluk hebt gehad. Ook wat betreft de spierpijn.

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 22197
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1235 Gepost op: 01 juli 2021, 10:43:44 »
Hoe gaat het een dag na het ongeluk Frank??
Met vriendelijke groet,
Wim

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3804
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1236 Gepost op: 01 juli 2021, 13:26:09 »
Zo dat moet een heftige klap zijn geweest!
Ten eerste hoop ik dat je er goed gezond van af komt, ten tweede sterkte met alle afwikkelingen... Hopelijk ook geen verdere gewonden in het ongeluk.

Nu terug naar je aanwinsten, mooie stam "silberlingen", staat ook goed bij de BR23. Gaat deze ook als trek/duw stam functioneren? De BR23 kan het, de silberlingen ook (hoewel je nog geen stuurstand lijkt te hebben). Wel de BR23 met de ketel dan tegen de rijtuigen zetten, op een of andere manier was dat de gebruikelijke manier van keertrein inzet.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1237 Gepost op: 01 juli 2021, 13:26:45 »
Bedankt heren,

Gaat naar omstandigheden goed. Vanmiddag nog even check-up (voor de zekerheid). Rest van de week even bijkomen.

Gr Frank.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1238 Gepost op: 01 juli 2021, 13:29:45 »
Hoi Jelmer,

Stuurstand heb ik er inderdaad (nog) niet bij. Winkel die de 3 verschillende rijtuigen had had deze niet. Ga nog even zoeken of ik deze nog ergens kan vinden (nu tijd genoeg voor).

Dat van de omgekeerde loc wist ik niet.. ga ik wel doen (even de koppelingen wisselen).
 (y)

Robkop

  • in 1964 met modelspoor begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 930
  • M* & bezig te digitaliseren
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1239 Gepost op: 01 juli 2021, 21:15:10 »
Voor de keertreinsamenstelling, zie Marklin Br23+Silberlinge
Daar zie je hoe de boel gekoppeld werd.
De groeten van Rob

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1240 Gepost op: 01 juli 2021, 21:26:51 »
Bedankt Rob,

Weet iemand wat de reden was om de loc achterstevoren voor de trein te plaatsen. Zicht wordt nog steeds belemmert (door tender)... dus enige voordeel dat ik zie is minder last van stoom en rook...

Morgen dagje verplicht vrij (ze willen mij op mijn werk deze week niet meer zien 🤔) ga dan de losse deken maar eens op de wagon zetten en deze samenstelling maken.

Kan de bijpassende stuurstand (Brawa) helaas nog niet vinden op dit moment, maar goed de zijlijn waar hij over zou moeten gaan pendelen is er de eerste 2 jaar ook nog niet.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3804
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1241 Gepost op: 01 juli 2021, 21:32:11 »
Precies, die set van Marklin heeft mij ook inspiratie gegeven voor de aanschaf van mijn BR23 en Silberlingen (trouwens niet als set, maar goed).

Tegenwoordige Marklin modellen (maar ook Piko) hebben zelfs sluitlichten op enkele stoomloks, maakt het wendezuggebeuren nog realistischer.

Goed Marklin kan wel zo'n set uitbrengen, ik kijk waar mogelijk graag naar het voorbeeld.
Ulrich Budde van Bundesbahnzeit heeft daar een informatieve pagina aan gewijd aan de BR23 en wendezug.

https://www.bundesbahnzeit.de/seite.php?id=211

Vooral de op deze pagina afgebeelde "bild 18" is daarbij erg informatief.


Bild 18, Ulrich Budde, Bundesbahnzeit

Mag ik mij trouwens gelijk corrigeren, deze had dus wel tender tegen de rijtuigen. Nog even doorzoeken naar jouw vraag Frank

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Overet

  • Offline Offline
  • Berichten: 703
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1242 Gepost op: 01 juli 2021, 21:37:46 »
Inderdaad (y) En uit deze foto (en meerdere op die webpagina) blijkt dat de 23'ers niet met de ketel tegen de trein stonden. Of zijn dit de uitzonderingen op de regel ???

Die conclusie trekt Jelmer inmiddels ook zie ik nu .....

Tom
Plannen voor baan tijdperk III naar DB-voorbeeld. Roco Multi-maus/Maus2/MausR3, Z21, Mardec, Koploper of Rocrail?

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3804
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1243 Gepost op: 01 juli 2021, 22:11:00 »
Ik heb zelf een BR 78 (tenderlokomotief) en daar kwam ik wel eigenlijk altijd tegen met de ketel tegen de rijtuigen. Daar zit natuurlijk niet zo'n hele getrokken/geduwde tender voor, dus misschien is dat het wel, dat je niet je tender los mag duwen en de rest trekken..

Of er is iets met de indusimagneet positie.... nou ja, voor mij morgen verder zoeken...

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3804
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1244 Gepost op: 01 juli 2021, 22:42:33 »
Kon het niet laten..

Hier wat interessante links en suggesties;

https://www.stummiforum.de/t41554f35-Wendezug-er.html

Als ik het allemaal zo doorlees wordt er niet heel veel gezegd of tender aan rijtuigen nou de gebruikelijke configuratie was. Er wordt door de eerder aangehaalde Ulrich Budde gezegd dat hij zowel tender aan rijtuigen heeft gezien als ketel aan rijtuigen. Dit zou verklaard kunnen worden dat de BR 23 door zijn as indeling vooruit en achteruit dezelfde topsnelheid had.

Voor een lokomotief serie als de P8 (BR 38.0) was dat anders. Deze had vooruit een hogere topsnelheid dan achteruit. Alleen in het geval dat de tender aan de rijtuigen gekoppeld zat mocht een hogere topsnelheid aangehouden worden dan 50 km/u met alleen de tender vooruit.

Groeten,
Jelmer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2021, 10:53:49 door Jelmer. Reden: Link aangevuld met commentaar »
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel