Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 14:04:05
advies gevraagd over gelijkstroommotoren en de aansturing door MOVisser
Vandaag om 14:02:48
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 13:57:27
Modulebanen algemeen; Is de megabiels uitgerangeerd? door bask185
Vandaag om 13:50:28
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
Vandaag om 13:37:10
Digitale kraan Roco 46801 door VAM65
Vandaag om 13:23:41
Piko 2025 door spoorzeven
Vandaag om 13:06:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:06:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:02:43
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:57:24
Roco 290 digtaliseren door AP3737
Vandaag om 12:42:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:38:02
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door tothebeach
Vandaag om 12:29:10
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57) door Mar-Cas
Vandaag om 11:43:45
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door puntenglijder
Vandaag om 10:36:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 10:26:36
4 ledjes op één voorweerstand? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:46:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:25:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Teun
Vandaag om 09:24:05
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 09:16:39
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Servé
Vandaag om 08:52:24
Problemen met digitale koppeling Roco door Ben
Vandaag om 08:02:09
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:09:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door marco
16 September 2025, 22:05:09
NS 8800 in spoor 0 door Rob Moerkerken
16 September 2025, 21:46:50
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door R1954
16 September 2025, 21:41:04
Halling aandrijvingen door Sven
16 September 2025, 21:39:03
S3/6, de grote ontbrekende… door Robert vh Prutsert
16 September 2025, 21:21:45
Raadplaatje door grossraumwagen
16 September 2025, 20:41:04
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Ronald Halma
16 September 2025, 20:17:13
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 522886 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26772
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #840 Gepost op: 28 January 2021, 23:15:00 »
Ach, daar krijg je vanzelf handigheid in. Na 100 keer doe je dit in 2 minuten. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6305
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #841 Gepost op: 29 January 2021, 07:37:42 »
Als het in een kwartier lukt geef ik een rondje.....  :laugh:
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26251
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #842 Gepost op: 29 January 2021, 15:25:57 »
Daar houden we je aan  ;D
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3083
  • DB Tijdperk III
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #843 Gepost op: 30 January 2021, 17:28:52 »
Dat kwartier is inmiddels wel om... :police:
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26251
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #844 Gepost op: 30 January 2021, 17:33:52 »
Ruim 24 uur zelfs  :police:
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6305
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #845 Gepost op: 30 January 2021, 17:44:43 »
Sorry heren..... maar leven bestaat niet alleen uit modelbouw. Was uurtje geleden aan 2e iso-las begonnen maar directrice kwam vertellen dat ik vanmorgen iets van boodschappenlijstje was vergeten. Dus nog even snel op de fiets (meteen weer wat beweging) naar de supermarkt.
Nu eerst even met een drankje ontdooien naast de houtkachel.

Vandaag nog wel even van de fkexrailspanners besteld en wat dikker aansluitdraad. Eerste omdat ze wel heel handig zijn bij leggen flexrails. 2e omdat ik op dit deel minder aansluitpunten krijg (alles wordt met flexrails gelegd) en ik geen probleem met de stroomtoevoer wil hebben. Wordt loop volgende week binnen dus tot die tijd zal er nog niet veel rails gelegd worden.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26251
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #846 Gepost op: 30 January 2021, 17:46:39 »
Ga eerst maar lekker ontdooien bij de houtkachel Frank. Maar niet te lang hoor  ;D
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6305
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #847 Gepost op: 30 January 2021, 18:00:11 »
Schiet nog niet op met ontdooien  ;D
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3083
  • DB Tijdperk III
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #848 Gepost op: 30 January 2021, 22:01:50 »
Rustig aan Frank ;D

Misschien heb je nog wat aan dit filmpje tijdens het ontdooien. Hij gebruikt ook Mein Gleis.
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6305
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #849 Gepost op: 30 January 2021, 23:21:05 »
Imposant baantje ... en strak gelegd... zo precies gaat het bij mij niet worden ....l  :o
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3083
  • DB Tijdperk III
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #850 Gepost op: 31 January 2021, 00:29:08 »
Maar wel een mooie inspiratiebron (y)
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26251
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #851 Gepost op: 31 January 2021, 00:37:50 »
SUPER film van SUPER baan  (y) (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6305
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #852 Gepost op: 31 January 2021, 10:09:35 »
Zekers Bas,  ook de manier waarop hij het geprinte sporenplan als “mal” gebruikt.
Eens kijken of ik uit kan vinden welke lijm hij gebruikt... eerst rails plaatsen, dan gewichten er op en dan lijm “toevoegen”. Op die manier kun alles eerst goed leggen (en aansluiten) voordat je vastlijmt.

Ben al aan het zoeken of hij nog ergens website heeft ( beter goed gejat dan slecht bedacht)
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 775
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #853 Gepost op: 31 January 2021, 10:20:11 »
Die metalen hulpstukken die hij gebruikt zijn handig:
Voor het uitsnijden in de onderlaag en om tussen de rails te klemmen
bij verbindingen.

En purisme neemt tijd, alleen al het bouwen van het de dkw kost het nodige,
maar fraai wordt het wel.

Fred
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 366
    • Flickr fotopagina
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #854 Gepost op: 31 January 2021, 14:35:28 »
welke lijm hij gebruikt

Secondelijm, zie https://www.youtube.com/watch?v=HLbJxtjh8po&t=5s. Ik vond dat ook best prettig werken bij het leggen van de Mein Gleis. Bij correcties is de rails nog los te halen met aceton of terpentine en geeft geen problemen bij ballasten. Secondelijm kan wel zorgen voor witte vlekken op de dwarsliggers, maar volgens mij is dat er zo af te halen/wrijven. Ik ga mijn dwarsliggers sowieso nog voorzien van een kleurtje, dus vind ik het niet zo'n probleem.

Voor uitlijnen van de sporen heb ik (veel) spelden gebruikt en wat potjes verf/gewicht om de rail vlak te houden. De flexrailspanners heb ik vooral gebruikt op de plaatsen met railverbinders, zodat de spoorafstand geborgd is. Succes! (y)
« Laatst bewerkt op: 31 January 2021, 15:40:20 door Sikje248 »