Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Keska
Vandaag om 12:43:13
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 12:28:41
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
NS 6000 (in schaal 0) door Rob Ellerman
Vandaag om 11:58:22
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Martijn193
Vandaag om 11:52:11
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Martijn193
Vandaag om 11:51:41
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Frans/Belgisch H0e baantje door Scratchbuilt
Vandaag om 09:58:00
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door spoorijzer
Vandaag om 09:39:18
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Station Roodeschool door Sven
Vandaag om 08:56:02
Aachenau West door mass am see
Vandaag om 08:21:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
Vandaag om 07:37:56
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 414456 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4674
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #735 Gepost op: 29 december 2020, 19:25:48 »
Mmm goed idee Klaas, mijn echtgenote is binnenkort jarig...... ;D

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
    • Flickr fotopagina
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #736 Gepost op: 29 december 2020, 21:08:22 »
Leuk plan Frank! (y)
Zit een erg leuke ‘beperking’ in qua aankomst, rangeren en vertrek. Maar dat is de uitdaging die het rijden leuk maakt vind ik.

Toch wel een Engels wissel er in?

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4674
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #737 Gepost op: 29 december 2020, 21:20:27 »
Hoi Laurens,

Nee, komt hier geen Engelsman in... nav opmerking hier op forum 3x linkse wissel voor de aftakking van de zijlijn .... en 1x Y wissel naar de fabriek. Rangeren moet naar en van station dat laag hoger komt. Is wel omslachtig maar zag laatst nog oude Db stoomloc film waar ze met de stoomloc achterop kilometers verder wat goederen wagons gingen afleveren. Dus onrealistisch is het niet.

Morgen maar eens de benodigde Mein Gleis gaan bestellen....

Gr Frank

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4674
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #738 Gepost op: 29 december 2020, 21:55:31 »
Voor de sfeer nog maar een boompje erbij gezet.


Dak van industrie gebouw gaat wel anders worden... bv één deel hoger dan andere... ik vindt het nu een te groot vlak. Verder is het formaat wel goed op deze plaats.
Volgende maand (als ik toch op de levering van de rails moet wachten) maar eens exact op papier uittekenen.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4674
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #739 Gepost op: 29 december 2020, 21:57:29 »
Nog even totaal van de baan tot dit moment

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
    • Flickr fotopagina
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #740 Gepost op: 29 december 2020, 22:22:17 »
Is wel omslachtig maar...

Vaak maakt dat het realistisch ;D
Maar serieus goed plan, ben benieuwd hoe het er straks uit ziet. Succes met de bestelling (y) goed beeld van welke onderdelen je voor het monteren/detailleren nodig hebt?

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4674
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #741 Gepost op: 29 december 2020, 22:53:33 »
Ik heb het boodschappenlijstje al klaar liggen.. naast de rails en benodigde wissels voor deze laag hele verzameling aan raillassen, iso-raillassen, de speciale bielzen voor de raillassen, de dubbele bielzen, en natuurlijk ook die nep koppelplaten om de railkoppeling na te maken.

Hele lijst bij elkaar

Flevodienst 1976

  • Klein Hertogdom Moresnet, komt als de tijd daar rijp voor is.
  • Offline Offline
  • Berichten: 948
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #742 Gepost op: 29 december 2020, 23:11:05 »

Beste Frank,

Ik volg je al een tijdje in stilte, het is een flink project, maar het wordt wel mooi.
Ook jou werkwijze is netjes, zodat het gemaakte ontwerp goed uitgevoerd kan worden.

Nu mijn vraag:
Heb je bewust je ontwerp heel basic gehouden, zodat je later wat extra's kan toevoegen, of
is dit zuiver toeval, dat je nu ruimte hebt om dit spoortje aan te leggen?
Fijne dag,
André.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4674
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #743 Gepost op: 29 december 2020, 23:56:01 »
Bedankt André,

Ja en nee.....
Ja, heb er bewust voor gekozen om baan niet te vol met rails te krijgen. Wil de verhouding rails, landschap en bebouwing in balans houden. Als je niet uitkijkt ligt het al snel te vol (keuze voor Weinert Mein Gleis helpt wel om sporenplan beperkt te houden 💰💰).

Dit fabrieksspoor heeft al eerder in het plan gestaan en heb ik er toen uitgehaald omdat ik het te krap vond voor het toen bedachte industrie gebouw. Toen ik zotte idee kreeg van half, opengewerkt gebouw op de rand van de baan heb ik het spoor weer een kans gegeven. Daarom vandaag even snel een studie-model in elkaar geplakt (studie bouwkunde-architectuur toch nog van pas gekomen  ;D) om te kijken hoe het er uit komt te zien.

Ben er wel blij mee dus gaan het maar zo maken. Ontwerp van het gebouw ga ik wel nog wat aan sleutelen... volume op zich is prima maar dak is te groot recht vlak. Ga ik dus nog wat op studeren.

Gr Frank

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #744 Gepost op: 30 december 2020, 10:00:02 »
Wat een fraai overzicht!

Begint al echt vorm te krijgen.
Aansluiting zoals bedacht kan prima in oude bundesbahn tijden.

Overbrengingsrit heeft zelfs een naam: sperrfahrt.

Groeten,
Jelmer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4674
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #745 Gepost op: 30 december 2020, 11:25:57 »
Bedankt voor info Jelmer...

Weer excuus erbij om het plan zo door te zetten ...

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4674
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #746 Gepost op: 30 december 2020, 17:59:37 »
Om straks bij het leggen van de rails alle bezetmeldsecties op juiste plaats te krijgen, icm met de onderdelen rond de baan (seinen, bovenleiding masten) ga ik alles eerst allemaal op de juiste plaats zetten.
Omdat visueel te maken eerst maar even een serie seinen gemaakt.



Ga ik eerst maar eens plaatsen passend in de bloklengtes zoals ik deze nu voor ogen heb. Kan ik daarna kijken of het een beetje gaat passen met de masten van de bovenleiding. Ik verwacht de rails niet voor midden januari dus heb nog wel even de tijd om alles goed te plannen en zo te voorkomen dat het naderhand net niet lekker past..

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4674
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #747 Gepost op: 30 december 2020, 22:10:38 »
Wie weet wat hier de meest logische (en realistische) voor het sein.


Is de aansluiting van de zijlijn op hoofdbaan. Net hiervoor zit nog een aftakking naar rechts naar de industrie. Imdustriespoor zelf krijg een Wartesignaal (de oranje W) voor aansluiting met de zijlijn.

2 seinen zoals nu neergezet lijkt me overdreven. Maar als je er 1 plaatst komt hij dan net voor de aansluiting met de hoofdlijn of voor de wissel naar het industriespoor ?

Nb gaat uiteraard om de rechter 2 seinen,  linker sein in bloksein van de hoofdbaan.


Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #748 Gepost op: 30 december 2020, 22:17:57 »
Het tweede sein van de twee rechter seinen hoort daar niet. Het zou betekenen dat een trein die voor dat sein stopt bovenop een wissel stilstaat en dat is ongebruikelijk. Bovendien staat de trein dan gevaarlijk dicht bij de vrije ruimte van een trein op de hoofdbaan. Treinen die naar de hoofdbaan gaan of naar het industriespoor stoppen dus voor het voorste sein op de foto.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4674
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #749 Gepost op: 30 december 2020, 22:25:14 »
Bedankt Klaas  (y)

Ik haal hem 1 januari meteen weg (morgen nog dagje werk om het jaar af te sluiten en wat zaken klaar te zetten voor 1 werkweek van 2021 en daarna familietime).
Ga ik meteen ook even kijken of het bloksein van de hoofdbaan nog wat verder van de wissel kan (ff meten of blok wat korter kan).

Gr Frank