Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Pauldg
Vandaag om 13:35:43
Piko 2200 (52868)+ uhlenbrock 76420 door Ben
Vandaag om 13:33:09
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door ex-DR V100
Vandaag om 13:17:53
Frans/Belgisch H0e baantje door Hans GJ
Vandaag om 12:52:15
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 12:44:15
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 12:39:58
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:22:25
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door Karben
Vandaag om 12:14:28
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door MaraNCS
Vandaag om 12:07:21
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door smalspoorcompagnie
Vandaag om 11:58:57
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 11:33:59
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 11:32:44
Baanplan Bührtal VI door Ronald69
Vandaag om 11:30:18
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door Rob Ellerman
Vandaag om 11:14:15
bovenleiding Mader door Bobos
Vandaag om 11:12:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:07:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 11:02:50
PB Models, ICR-rijtuigen door Reinout van Rees
Vandaag om 10:41:36
VERPLAATST: Overlijden Joost van Ginneken door Reinout van Rees
Vandaag om 10:39:00
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door hervé
Vandaag om 10:35:02
Pools diorama H0 door mass am see
Vandaag om 10:34:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:16:21
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 10:12:32
LED-verlichting, op rol verkrijgbaar. Binnenverlichting maken. door Besselspoor
Vandaag om 08:36:07
rommenholler gasketelwagens door Falkenberg
Vandaag om 07:52:31
NS/32 door RK
Vandaag om 07:16:03
25 jaar geleden door Willem1951
15 april 2024, 23:24:31
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
15 april 2024, 23:23:19
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Robkop
15 april 2024, 23:09:53
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Tijdperk||
15 april 2024, 22:16:14
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 412116 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4649
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #735 Gepost op: 29 december 2020, 19:25:48 »
Mmm goed idee Klaas, mijn echtgenote is binnenkort jarig...... ;D

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 357
    • Flickr fotopagina
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #736 Gepost op: 29 december 2020, 21:08:22 »
Leuk plan Frank! (y)
Zit een erg leuke ‘beperking’ in qua aankomst, rangeren en vertrek. Maar dat is de uitdaging die het rijden leuk maakt vind ik.

Toch wel een Engels wissel er in?

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4649
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #737 Gepost op: 29 december 2020, 21:20:27 »
Hoi Laurens,

Nee, komt hier geen Engelsman in... nav opmerking hier op forum 3x linkse wissel voor de aftakking van de zijlijn .... en 1x Y wissel naar de fabriek. Rangeren moet naar en van station dat laag hoger komt. Is wel omslachtig maar zag laatst nog oude Db stoomloc film waar ze met de stoomloc achterop kilometers verder wat goederen wagons gingen afleveren. Dus onrealistisch is het niet.

Morgen maar eens de benodigde Mein Gleis gaan bestellen....

Gr Frank

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4649
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #738 Gepost op: 29 december 2020, 21:55:31 »
Voor de sfeer nog maar een boompje erbij gezet.


Dak van industrie gebouw gaat wel anders worden... bv één deel hoger dan andere... ik vindt het nu een te groot vlak. Verder is het formaat wel goed op deze plaats.
Volgende maand (als ik toch op de levering van de rails moet wachten) maar eens exact op papier uittekenen.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4649
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #739 Gepost op: 29 december 2020, 21:57:29 »
Nog even totaal van de baan tot dit moment

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 357
    • Flickr fotopagina
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #740 Gepost op: 29 december 2020, 22:22:17 »
Is wel omslachtig maar...

Vaak maakt dat het realistisch ;D
Maar serieus goed plan, ben benieuwd hoe het er straks uit ziet. Succes met de bestelling (y) goed beeld van welke onderdelen je voor het monteren/detailleren nodig hebt?

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4649
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #741 Gepost op: 29 december 2020, 22:53:33 »
Ik heb het boodschappenlijstje al klaar liggen.. naast de rails en benodigde wissels voor deze laag hele verzameling aan raillassen, iso-raillassen, de speciale bielzen voor de raillassen, de dubbele bielzen, en natuurlijk ook die nep koppelplaten om de railkoppeling na te maken.

Hele lijst bij elkaar

Flevodienst 1976

  • Klein Hertogdom Moresnet, komt als de tijd daar rijp voor is.
  • Offline Offline
  • Berichten: 947
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #742 Gepost op: 29 december 2020, 23:11:05 »

Beste Frank,

Ik volg je al een tijdje in stilte, het is een flink project, maar het wordt wel mooi.
Ook jou werkwijze is netjes, zodat het gemaakte ontwerp goed uitgevoerd kan worden.

Nu mijn vraag:
Heb je bewust je ontwerp heel basic gehouden, zodat je later wat extra's kan toevoegen, of
is dit zuiver toeval, dat je nu ruimte hebt om dit spoortje aan te leggen?
Fijne dag,
André.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4649
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #743 Gepost op: 29 december 2020, 23:56:01 »
Bedankt André,

Ja en nee.....
Ja, heb er bewust voor gekozen om baan niet te vol met rails te krijgen. Wil de verhouding rails, landschap en bebouwing in balans houden. Als je niet uitkijkt ligt het al snel te vol (keuze voor Weinert Mein Gleis helpt wel om sporenplan beperkt te houden 💰💰).

Dit fabrieksspoor heeft al eerder in het plan gestaan en heb ik er toen uitgehaald omdat ik het te krap vond voor het toen bedachte industrie gebouw. Toen ik zotte idee kreeg van half, opengewerkt gebouw op de rand van de baan heb ik het spoor weer een kans gegeven. Daarom vandaag even snel een studie-model in elkaar geplakt (studie bouwkunde-architectuur toch nog van pas gekomen  ;D) om te kijken hoe het er uit komt te zien.

Ben er wel blij mee dus gaan het maar zo maken. Ontwerp van het gebouw ga ik wel nog wat aan sleutelen... volume op zich is prima maar dak is te groot recht vlak. Ga ik dus nog wat op studeren.

Gr Frank

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3836
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #744 Gepost op: 30 december 2020, 10:00:02 »
Wat een fraai overzicht!

Begint al echt vorm te krijgen.
Aansluiting zoals bedacht kan prima in oude bundesbahn tijden.

Overbrengingsrit heeft zelfs een naam: sperrfahrt.

Groeten,
Jelmer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4649
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #745 Gepost op: 30 december 2020, 11:25:57 »
Bedankt voor info Jelmer...

Weer excuus erbij om het plan zo door te zetten ...

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4649
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #746 Gepost op: 30 december 2020, 17:59:37 »
Om straks bij het leggen van de rails alle bezetmeldsecties op juiste plaats te krijgen, icm met de onderdelen rond de baan (seinen, bovenleiding masten) ga ik alles eerst allemaal op de juiste plaats zetten.
Omdat visueel te maken eerst maar even een serie seinen gemaakt.



Ga ik eerst maar eens plaatsen passend in de bloklengtes zoals ik deze nu voor ogen heb. Kan ik daarna kijken of het een beetje gaat passen met de masten van de bovenleiding. Ik verwacht de rails niet voor midden januari dus heb nog wel even de tijd om alles goed te plannen en zo te voorkomen dat het naderhand net niet lekker past..

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4649
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #747 Gepost op: 30 december 2020, 22:10:38 »
Wie weet wat hier de meest logische (en realistische) voor het sein.


Is de aansluiting van de zijlijn op hoofdbaan. Net hiervoor zit nog een aftakking naar rechts naar de industrie. Imdustriespoor zelf krijg een Wartesignaal (de oranje W) voor aansluiting met de zijlijn.

2 seinen zoals nu neergezet lijkt me overdreven. Maar als je er 1 plaatst komt hij dan net voor de aansluiting met de hoofdlijn of voor de wissel naar het industriespoor ?

Nb gaat uiteraard om de rechter 2 seinen,  linker sein in bloksein van de hoofdbaan.


Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25260
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #748 Gepost op: 30 december 2020, 22:17:57 »
Het tweede sein van de twee rechter seinen hoort daar niet. Het zou betekenen dat een trein die voor dat sein stopt bovenop een wissel stilstaat en dat is ongebruikelijk. Bovendien staat de trein dan gevaarlijk dicht bij de vrije ruimte van een trein op de hoofdbaan. Treinen die naar de hoofdbaan gaan of naar het industriespoor stoppen dus voor het voorste sein op de foto.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4649
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #749 Gepost op: 30 december 2020, 22:25:14 »
Bedankt Klaas  (y)

Ik haal hem 1 januari meteen weg (morgen nog dagje werk om het jaar af te sluiten en wat zaken klaar te zetten voor 1 werkweek van 2021 en daarna familietime).
Ga ik meteen ook even kijken of het bloksein van de hoofdbaan nog wat verder van de wissel kan (ff meten of blok wat korter kan).

Gr Frank