Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 19:45:01
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Taigagaai
Vandaag om 19:39:25
buffers voor Roco 45760/62 door Ronald69
Vandaag om 19:36:59
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 19:36:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 19:35:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 19:32:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:26:50
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:12:18
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan door Ronald Halma
Vandaag om 19:11:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:30:31
S88N bezetmelder door V421
Vandaag om 18:14:43
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 18:14:36
Hulp gezocht bij omwisselen cilinders Franse stoomloc 141R door Hennie
Vandaag om 18:14:32
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 18:06:22
Stottering Piko 98551BD door Ronald Halma
Vandaag om 17:57:54
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 17:45:45
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Arjan6511
Vandaag om 17:14:13
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 17:10:29
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door Joz
Vandaag om 17:05:59
Nieuwe baan, nu nog zonder naam... door Paulus1201
Vandaag om 17:05:13
Raadplaatje door Hatsune Miku
Vandaag om 16:41:37
Hobbytrain Taurus en Vectron problemen N-scale door Keessap
Vandaag om 16:26:03
Smeren, vet, olie, enz door Ferdinand Bogman
Vandaag om 16:14:42
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 16:12:32
NS Mat 35 Maple Leaf door prutser
Vandaag om 16:02:33
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:20:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:09:26
Spelregels 'Raadplaatje' door R1954
Vandaag om 14:27:17
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 14:01:38
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:56:36
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 569842 keer)

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26992
    • Pagina van klaas
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #180 Gepost op: 07 February 2020, 22:30:08 »
Ik werk uitsluitend met flexrail maar heb nooit zo veel pennetjes nodig gehad. Een stuk flex leg ik eerst "droog" neer om te passen. Daarbij een paar spijkertjes of spelden om het ongeveer op zijn plek te houden. Dan haal ik het weg, smeer de ondergrond in met boekbindlijm en leg het stuk spoor op zijn plek. De lijm is een beetje stroperig en droogt vrij langzaam. Daardoor heb ik ongeveer een kwartier de tijd om nog correcties aan te brengen. Dan gaan er wat oude trafo's op als gewicht en die kunnen  na 2 uur weer weg. Geen gedoe met pennetjes of schroeven met onderlegringen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

everh003

  • Offline Offline
  • Berichten: 384
    • Spoor en Staal
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #181 Gepost op: 08 February 2020, 10:46:57 »
Ik loop zelf te kijken voor een setje railspanners, o.a bij Conrad of deze van https://www.modellbahnshop-lippe.com/Tools/Tools/PROSES-PFT-N-01/gb/modell_225227.html

Dan heb je ook nog tracksetta, handige tools allemaal.

Jeroen
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3145
  • DB Tijdperk III
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #182 Gepost op: 08 February 2020, 11:24:55 »
Nu nog even aansluiten... :-\
Dat is maar een detail ;)
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #183 Gepost op: 09 February 2020, 09:07:02 »
De wind raast om het dak, de appeltaart staat in de oven, geen afspraken in de agenda dus dagje bouwen aan het spoor...  ;D
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Edgy

  • Offline Offline
  • Berichten: 406
    • Reichsbahn, periode 2d wereldoorlog
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #184 Gepost op: 09 February 2020, 18:15:19 »
Appeltaart op en de treinbaan klaar?  :P
De storm kan ik zelf wel raden..

Gr
Mark

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #185 Gepost op: 09 February 2020, 20:38:34 »
Nou Mark,

De baan is nog niet (duurt nog wel een paar jaar) en er is nog wat appeltaart over (was wel lekker... :P). Wel hoop bedrading kunnen leggen vandaag. Omdat er beneden heel Holland bakt wordt gekeken en de hond nog helemaal geen zin heeft om naar buiten te gaan (komt mooi uit, ik ook nog niet) ga ik zo nog even verder.
Inmiddels ook de administratie op papier bijgewerkt zodat ik straks nog weet wat wat is (wel zo makkelijke bij inrichten iTrain).
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #186 Gepost op: 12 February 2020, 21:20:55 »
Het was even zoeken maar dankzij snelle reacties op mijn vragen op het iTrain forum pendelen de eerste treinen op de eerste sporen van het schaduwstation. Vandaag is de bestelling adereindhulzen ook binnen gekomen dus kan ik weer verder mee aansluiten van de voedingen en decoders en zo beschikbare aantal sporen waarop gependeld kan worden uitbreiden.

Kwam er alleen achter dat de detectie op de xtreme keerlus module (Rosoft) over groter deel detecteert dan ik gedacht had ( op setctie A&B en D&E ipv alleen op sectie A en E). Nog even uitzoeken hoe dit zit.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #187 Gepost op: 18 February 2020, 13:15:48 »
Om te voorkomen dat het straks allemaal in een keer moet maar start gemaakt om de basis baan goed en compleet in iTrain te zetten...
Als eerste uiteraard de schaduwlaag:



Staat hier alles tenminste klaar om met opbouwen en aansluiten van de baan direct goedingevuld en ingeregeld te worden.
Voorlopig 2 tijdelijke pendelstations gemaakt zodat er gependeld kan worden tussen deze en de sporen van het schaduwstation die al gebruiksklaar zijn.
(Ik ben nu dus bezig met aansluiten van linker deel, ga daarna beginnen met het opbouwen van het rechter deel)
« Laatst bewerkt op: 18 February 2020, 13:18:30 door 44 »
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Dennis1984

  • Offline Offline
  • Berichten: 932
  • Gotthardbahn
    • Dennis Model Trains
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #188 Gepost op: 18 February 2020, 21:00:26 »
Het gaat lekker door Frank 👍.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Al mijn ideeën en modelbouwactiviteiten nu op mijn nieuwe weblog: Dennis Model Trains

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #189 Gepost op: 18 February 2020, 21:54:50 »
Deze avond de resterende wisseldecoders van deze helft van de baan voorzien van voeding en DCC signaal.

Later deze week de servo’s monteren, aansluiten en inregelen en dan kunnen er weer een aantal blokken in bedrijf.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #190 Gepost op: 22 February 2020, 11:06:26 »
Zo, dames naar opendag universiteit.... snel de stofzuiger door het huis (heb ik mijn huishoudelijke bijdrage ook gedaan  ;D) en dan snel verder met aansluiten van 1e helft schaduwstation. Zoals het nu gaat denk ik eind maart dit deel wel helemaal te hebben. Intussen ook eens kijken hoe op deze laag ook nog ruimte kan maken voor inregelspoor (voor snelheidsmeting locs in iTrain) en een programmeerspoor kan inpassen. Hebben deze twee ook maar meteen hun vaste plek.
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Ronaldp

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #191 Gepost op: 22 February 2020, 11:29:08 »
Hoe heb jij je  T..P...T    aan gesloten op je servo decoder?
Lijkt wel als ze naar je DCC signaal gaan en niet naar een wissel?

mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #192 Gepost op: 22 February 2020, 12:03:31 »
Hoi Ronald,

Goed gezien... dacht bij aansluiten: waarom trackspanning van wissel naar decoder halen als de DCC ringleiding al naast de decoder ligt. Heb dus alleen de draad naar het puntstuk liggen (paars) en pak het DCc direct van dcc aansluiting decoder. Is uiteindelijk zelfde en scheelt 2 draden per wissel.
Werkt prima (zou ook niet waarom niet).

Gr Frank
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 502
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #193 Gepost op: 22 February 2020, 12:31:29 »
Deze avond de resterende wisseldecoders van deze helft van de baan voorzien van voeding en DCC signaal.

Later deze week de servo’s monteren, aansluiten en inregelen en dan kunnen er weer een aantal blokken in bedrijf.

Op zich wel netjes, maar ik wordt wat onrustig van die draden  :D
gr. Ed

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6495
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #194 Gepost op: 22 February 2020, 17:08:45 »
Tja... consequentie van digitaal en automatisch rijden.... krijg je de uitgebreide bedrading erbij.
Maar geen paniek, over een jaartje zie je hier niets meer van.....
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)