Doel:€250.00
Donaties:€312.50

Per saldo:€62.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 11-08-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Heen, En en Weer door Huup
Vandaag om 16:19:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
Vandaag om 16:19:01
Tillig Elite wissel in ballast, kun je stang wisseltongen vervangen? door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:12:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MarcNL
Vandaag om 16:11:15
Bestaat er zoiets als een Railcom signaal blocker? door ruudns
Vandaag om 16:08:41
ESU LokSound, welk model en CV om duur stoomslag aan te passen? door Dave.......
Vandaag om 15:58:06
Klein Hertogdom Moresnet in H0 door Dave.......
Vandaag om 15:56:55
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door André 1976
Vandaag om 15:44:29
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door Dave.......
Vandaag om 15:29:38
Panzer transport Wehrmacht anno 1944 door stefan88
Vandaag om 15:27:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
Vandaag om 15:02:29
Tesla op de rails ‘Dramatically more powerful’: world’s first battery-electric f door Hendrik Jan
Vandaag om 15:01:25
An der Zonengrenze door Scratchbuilt
Vandaag om 14:57:49
Haags aanhangrijtuig in 1:45 door Scratchbuilt
Vandaag om 14:54:52
Camera(s) in een modeltrein door MartinH0
Vandaag om 14:54:25
Nieuw boek met foto's van R. Ankersmit door VAM65
Vandaag om 14:17:47
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:12:23
Boek: Railways - A History in Drawings door Jeronimos
Vandaag om 13:19:34
PCC’s en andere trams voor Delft, h0 door Chris Westerduin
Vandaag om 13:08:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MichielB
Vandaag om 13:06:08
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 12:39:32
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:24:46
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 12:24:44
Een klein stukje Den Haag - Rotterdam Hofplein Lijn in 1:87 H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:18:50
Materieeltekeningen NS materieel door edwin1974
Vandaag om 12:09:58
Mijn zolder in schaal 1:10 met Spoor Z & N door tijgernootje
Vandaag om 11:48:50
Een soort modules voor onder de bank door VvKan
Vandaag om 11:46:18
Spuiten van Shapeways kap, Motip primer, Vallejo lak: aangetast. Wat gaat er mis door Tjalling
Vandaag om 11:32:26
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog door Wim Vink
Vandaag om 10:13:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:11:40
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 160161 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1974
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #210 Gepost op: 25 februari 2020, 21:57:21 »
Ik ga binnenkort wel een creatieve oplossing presenteren voor het “drank probleem”.
Vanavond eerst even wat puntstuk kortsluitingkjes opgelost.

Morgen nog even een wissel halen die ik te kort kom en dan kan ik dit weekend laatste stukken rails van deze helft plaatsen.

Dan alles nog eens letterlijk herhalen op de rechterzijde van de baan.

Heb wel besloten dat er nog een 3e booster bij gaat komen zodat ik zeker weet dat ik straks voldoende pit heb. Schaduwlaag wordt straks dus gevoed door Z21 en 1 Z21 booster. En dan komt er nog een Z21 booster voor de hoofdlijn en een Z21 booster voor de zijlijn.
Totaal dan 12 AMP zal toch genoeg moeten zijn voor de 18 loks/treinen die uiteindelijk in het schaduwstation passen ook te kunnen laten rijden.
En we stomen door....

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 2332
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #211 Gepost op: 26 februari 2020, 09:22:58 »
Ik ga binnenkort wel een creatieve oplossing presenteren voor het “drank probleem”.

Het enige probleem wat je met drank kan hebben,is dat het op is  ;D

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #212 Gepost op: 26 februari 2020, 10:06:56 »
^^ Je hebt pas een drankprobleem als je het niet meer kan betalen ;D
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 319
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #213 Gepost op: 26 februari 2020, 10:27:29 »
Totaal dan 12 AMP zal toch genoeg moeten zijn voor de 18 loks/treinen die uiteindelijk in het schaduwstation passen ook te kunnen laten rijden.

De vraag is meer 'hoeveel treinen zullen er maximaal rijden' en secundair 'waar rijden ze dan' ?

Bij 18 treinen zullen er hooguit 9 tegelijk rijden schat ik zo in (veelal minder denk ik zelfs) en ga dan eens ruim uit van 0,6 A per trein, dan trek je 5,4 A
Maar zeer waarschijnlijk zijn die alle 9 niet tegelijk in het schaduw station of in je zicht gedeelte en ook zal je de 0,6 A per trein niet eens trekken.
Nu trekken verlichte rijtuigen ook stroom, maar gezien dat tegenwoordig allemaal ledjes zijn, stelt dat ook niet al te veel voor.
Kortom, 1 booster voor beneden van 4A en 1 voor boven van 4 A lijkt mij voldoende.

Een kennis van mij rijdt uitsluitend met een Intellibox met 3,5 A en daar rijden veelal 5 treinen tegelijk zonder problemen.
gr. Ed

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 6975
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #214 Gepost op: 27 februari 2020, 07:59:11 »
Citaat
https://images.beneluxspoor.net/bnls/01D0BC13-081B-4C1D-9449-C3181F5A422B.jpeg

Even gejat van een paar pagina's terug.

Een eikenhouten werkblad erop en wat feestverlichting erboven van de A-cetion en je hebt je probleem met dat biertje opgelost.
Paar Ikkeja krukjes erbij.

Klik op de wereldbol naar ouder topic. Bouw aan diverse projecten. Aansturing z21 voor H0 en N baan.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.
Johnny Cash Hey Hey Train.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1974
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #215 Gepost op: 27 februari 2020, 20:08:27 »
Citaat van: NS264 l

Een eikenhouten werkblad erop en wat feestverlichting erboven van de A-cetion en je hebt je probleem met dat biertje opgelost.
Paar Ikkeja krukjes erbij.
[/quote

Leuk idee, maar behalve dat ik niet zo van het eikenhout en verlichte feestslingers ben, staan die Ikea krukken daar al. Idee van de rest van het gezin... kunnen ze eens langskomen (met drankje) als ik te lang aan het hobbyen ben
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1974
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #216 Gepost op: 29 februari 2020, 16:25:54 »
Zo, tijd om aan de andere helft van schaduwlaag te gaan beginnen.. eerst maar even voorraadbeheer lijm ingeslagen
Heb ik voorlopig weer genoeg om kurk en rail te verlijmen.
Nu maar kurk snijden...
En we stomen door....

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2214
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #217 Gepost op: 29 februari 2020, 19:32:05 »
4 euro !
das geen geld voor zon potje.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1974
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #218 Gepost op: 29 februari 2020, 21:55:18 »
Lagen in uitverkoop bak bij Praxis. En omdat normale schap leeg was heb ik alles maar meegenomen wat er nog in de uitverkoop bak lag ;D
Kan ik voorlopig vooruit...
En we stomen door....

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #219 Gepost op: 29 februari 2020, 22:03:13 »
Qua bier ben je er wel op achteruit gegaan...
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1974
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #220 Gepost op: 01 maart 2020, 10:12:15 »
Qua bier ben je er wel op achteruit gegaan...

Hoezo ?
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1974
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #221 Gepost op: 01 maart 2020, 13:06:36 »
Zag vanmorgen dat ik bij vastleggen laatste rails de boel niet netjes had uitgelijnd. Nu ligt er in echt ook wel eens een bochel in het spoor maar dit zinde me toch niet...

Daarom toch maar even een stuk losgehaald..

Gaat om buitenste spoor maar om er goed bij te komen ook maar stuk van spoor er naast...
Zo de rails van lijmresten ontdoen en dan opnieuw verlijmen (en nu wel recht :police:)
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1974
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #222 Gepost op: 01 maart 2020, 13:36:16 »
En het licht er weer in.....

Uurtje of 2 laten drogen en dan kunnen de prikkers er uit en kunnen de aansluitdraden weg gewerkt worden.

Ik merk wel dat ik uiteindelijk toch een paar mm verloop. Enerzijds om toch je soms toch wel een mm afwijkt in afteken en leggen kurk en rails. Anderzijds omdat ik de Roco kunststof raillassen gebruik bij meldsecties en op deze plaatsen de railstaven hier net iets verder uit elkaar liggen door het kunststof lipje wat er tussen komt.

Dit verschil ga ik uiteindelijk wel opvangen in de 2 aansluitingen tussen linker en rechterdeel van schaduwstation. Deze verbinding bestaat in het baanplan uit een standaard rechte rail en een r10 bocht. Denk dat dit straks een stuk flexrail gaat worden. Kan ik eventuele afwijkingen makkelijker corrigeren. Maar dat is voor na de zomer.....
En we stomen door....

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #223 Gepost op: 01 maart 2020, 14:40:14 »
Hoezo ?
Er staat nu helemaal niks ;)
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 1974
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #224 Gepost op: 01 maart 2020, 15:45:26 »
Er staat nu helemaal niks ;)

Daar was het nog te vroeg op de dag voor.... komt vanmiddag wel weer goed  ;).
En we stomen door....