Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Driemaster in ‘t veen - NS 2900 in h0 door janw
Vandaag om 12:35:58
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door 72sonett
Vandaag om 12:35:29
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 12:35:02
Update: baan in de tropen door zuylen
Vandaag om 12:33:37
Baanbouw Bosje77 door bosje77
Vandaag om 12:32:56
Flacatlan in N door Frank69
Vandaag om 12:32:46
Jacobs draaistellen maken/ontwerpen door Mitchell
Vandaag om 12:28:43
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:26:08
Frans diorama 1:48 door Scratchbuilt
Vandaag om 12:25:22
Vorarlberg (Oostenrijkse treinbaan....n-spoor) door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:24:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:20:31
NL baan: Frotterdam in h0 door Ben
Vandaag om 12:04:48
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door GD
Vandaag om 11:59:05
(BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen door Ad Cleijsen
Vandaag om 11:54:59
ECoS II (ESU), of Central Station (Marklin)? door ruben derks
Vandaag om 11:37:24
BNLS-Module: La vie...Cote d'Azur door Edsko Hekman
Vandaag om 11:19:49
Brugstekkers 8-polig: alle identiek? door henk
Vandaag om 11:08:23
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door Wim Corduwener
Vandaag om 11:07:02
LIMA 149803G Lubeck-Buchener Eisenbahn Digitaal ombouwen door 008200
Vandaag om 10:55:45
Kleine boutjes vastzetten? door ruudns
Vandaag om 10:55:09
De Hondsrugbaan, H0 door Dion
Vandaag om 10:47:07
BNLS trammodule: “Jewels of the HTM” door ronald1956
Vandaag om 10:38:37
Liliput 6400 met 2 motoren, onderdelen gezocht, en hoe aandrijving openen? door 008200
Vandaag om 09:40:09
Oeps door Forever Rocofan
Vandaag om 09:17:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:15:27
BNLS trammodule “Centraal Station” door Den Zoeterdam
Vandaag om 08:33:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn de Kuiper
Vandaag om 07:41:55
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door wpinkhof
Vandaag om 07:34:35
Nieuwe baan in schaal nul: station Kloosterp door roadster36
Vandaag om 00:45:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
29 maart 2020, 23:33:42
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 27847 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #15 Gepost op: 01 december 2019, 21:15:25 »
De poten krijgen vorm.
Moeten er uiteindelijk 4 stuks worden voorzien van zwenkwielen.
Wat er nu staat komt nog uit de onderbouw van de Bröckenbahn.
Komen straks 2400 mm h.o.h. te staan. Daaronder straks de opslag van de bakken met trein- en hobbyspul en het gereedschap dat nu nog her en der in de ruimte staat.

En we stomen door....

Romavami

  • Offline Offline
  • Berichten: 362
  • Carpe diem
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #16 Gepost op: 01 december 2019, 21:22:28 »
Ik ga je ook nieuwsgierig volgen.
 (y)
Groet, Rob

Nieuwbouw Kellerstein H0 - digitaal DCC https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=92476.0.html: DCC - Z1 OpenDCC centrale -Digikeijs decoders, bezet en terugmelders - H0 - Rocrail - Fl

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3475
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #17 Gepost op: 02 december 2019, 13:13:19 »
Frank,

Sorry voor de late reactie, maar in het weekend leef ik zoveel mogelijk analoog. Het enige digitale is dan mijn trein en telefoon.

Je baanplan zoals jij die zelf hebt gegeven met daar in rode en blauwe lijnen:

Zoals ik al verwacht zijn de groene en paarse lijn op het bovenliggende nieveau verbonden en kan de trein dus rechtstreeks door steken van paars naar groen. Zoals je ziet bij het begin van de paarse en groene lijn (waar ze de helix in gaan) staat daar de polariteit voor een rechtstreekse verbinding. Als je de beide lijnen volgt naar de wisselstraat zie je aan de kleuren dat aan beide zijden van het blauwe lijntje dat de polariteit tegengesteld is. Dus of in de paarse helling of in de groene helling nog een keerlus schakeling opnemen. Verder zou ik nog eens goed nadenken waar je de andere keerlusschakelingen gaat plaatsen. Zowel paars als groen zijn al keerlussen op zich.


@tijgernootje:
Ruim de boel maar op, want dit is wat mij betreft de laatste keer dat ik er over post.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Bram w

  • Offline Offline
  • Berichten: 874
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #18 Gepost op: 02 december 2019, 15:37:02 »
ik ook.

groet Bram.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #19 Gepost op: 02 december 2019, 19:46:39 »
Zo, de stroken voor de basis zijn ook binnen..

18 mm populieren multiplex netjes door de lokale Praxis in stroken van 150mm en130mm breed gezaagd.
Zelf ook weer aan de beterende hand en komend weekend 4 dagen vrij (wel nog met mijn verjaardag er bij) dus zal dit weekend een eind opgeschoten zijn met de onderbouw.
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #20 Gepost op: 02 december 2019, 20:46:49 »
Nog even over de polarisatie versus benodigde keerlusmodules:
Ik heb het hele schaduwstation en de opzet van de hoofdlijn op het zichtbare deel voorzien van rode en groen rail..(jammer dat dit niet in Anyrail kan )

Mijn conlclusie, met de 2 al geplande keerlussen (voorzien van Rosoft xtreme keerlus module dus 2 kanten op te berijden) gaat het goed. Bij de korte verbindingssporen (geel omcirkeld) is de polaritiet gelijk.
De roze delen zijn de locaties voor de ompoling.

 ???
En we stomen door....

Erik Baas

  • Offline Offline
  • Berichten: 114
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #21 Gepost op: 02 december 2019, 21:01:17 »
[..] rode en groen rail..(jammer dat dit niet in Anyrail kan )

Dat kan wél: rechtsklik op een rail (of een groep geselecteerde rails), en klik "Create section". Je kunt dan voor die sectie een Name en Usage invullen en een kleur kiezen.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #22 Gepost op: 02 december 2019, 21:56:20 »
@Erik: bedoelde het aangeven van de polariteit (linker & rechter spoorstaaf) zodat je kan zien of je een kortsluiting creëert in je baanplan.

Intussen wordt het hier de komende week een timmerwerkplaats.


3 van de 4 poten zijn af (behoudens de wielen maar die schijn ik komend weekend voor mijn verjaardag te krijgen  :o. Is overigens mijn eigen schuld vanmiddag het aanbod voor een BR23 afgeslagen ::)) en gestart met het 1 frame. Daar zit nog wel even wat tijd in ivm de half/hout verbindingen die in de tussenliggers moeten komen. Wil ook meteen alle doorvoeren voor de ringleidingen goed positioneren zodat alles straks mooi strak langs de rand aangelegd kan worden.
Dus dat wordt nog passen en meten (en weer passen en meten etc etc)
« Laatst bewerkt op: 03 december 2019, 11:54:34 door Bert van Gelder »
En we stomen door....

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3475
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #23 Gepost op: 03 december 2019, 11:44:50 »
Frank,

Je hebt helemaal gelijk. Ik had deze manier over het hoofd gezien, was in de war gebracht door je opmerking over rondrijden.
De twee getekende keerlussen zijn voor deze layout de benodigde twee keerlussen  (y)

Groet,

Gerard van der Sel.

PS: Die eraan denkt om deze schaduwstation constructie ook toe te passen.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8538
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #24 Gepost op: 03 december 2019, 11:49:31 »
Kom maar op met de suggesties en meningen  ;D
Gr Frank
Ik zou het blauwe stukje spoor wat verzorging en "industrie spoor" verbind,weglaten.
Een loc vanuit industrie je verzorging spoor op laten rijden kan in verkeerde aard vallen bij personeel wat net na die aansluiting een loc verzorgd,ook de mcn van die loc die erheen rijd en niet verder kan,zal niet blij zijn.
Die moet immers terug naar waar die vandaan kwam  ;D
Voordeel van die aanpassing,je bespaart een wissel,kan je rangeersporen iets langer maken(linker wissel iets naar links schuiven)
Als je alles iets naar boven schuift,dan zou je zelfs kunnen overwegen om er een 3e rangeerspoortje bij te plaatsen,dat is afhankelijk van je soort geplande industrie wellicht handig.
Verder kan je als je die verbinding weg laat vallen waarover ik het had,de industriesporen langer maken,paars wissel 1 of 2 railstukken opschuiven naar rechts en je kan ook daar misschien nog een 3e spoortje bij plaatsen voor meer industrie.
Tot zover mijn suggestie's voor het moment  ;)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #25 Gepost op: 03 december 2019, 21:46:06 »
Zo, eerste van de 3 frames zit in elkaar

Als ze straks op hun poten staan komen er wel nog een paar schoortjes in de hoeken zodat het nog wat stabieler wordt.

Intussen bedankt voor de tips op het baanplan. Ga ik mee aan de slag.
En we stomen door....

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8538
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #26 Gepost op: 04 december 2019, 16:00:54 »
@tijgernootje:
Ruim de boel maar op, want dit is wat mij betreft de laatste keer dat ik er over post.

Groet,

Gerard van der Sel.
Weet niet wat je daarmee bedoelt  ???
Ik wilde met mijn 1ste berichtje in dit draadje enkel zeggen dat ik er voor ga zitten om de bouw van deze nieuwe baan te gaan volgen,niet meer en niet minder  :angel:
Wat dacht jij dan dat ik bedoelde ?,misverstanden help ik graag uit de weg,daar heeft niemand wat aan.

@ Frank,
Het zijn zomaar wat suggestie's,je MOET er niks mee,maar ik ben in elk geval wel benieuwd hoe je het zelf vind als je het zo als proef tekening voor je neus hebt.
Wellicht heb je er iets aan,vind je t niks,dat kan evengoed,niet geschoten bespaart kogels zeg maar  ;D ;)
Suc6 met de verder opbouw van je onderbouw  (y)
« Laatst bewerkt op: 04 december 2019, 16:05:59 door tijgernootje »

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #27 Gepost op: 04 december 2019, 18:13:01 »
Hoi Floris,

Ik moet zeker niets maar neem graag goede suggesties ter harte. En moet zeggen dat die van jou wel hier onder valt. Heb dit spoortje er bij gezet om omloop te creëren maar dat doe je ook door derde opstelspoor te maken.
Ik ga dit dus zeker eens uitwerken in het plan.

Maar als je het niet erg vindt ga ik de komende beschikbare uren eerst aan de onderbouw spenderen. ;D

En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #28 Gepost op: 06 december 2019, 13:03:03 »
na verbouwing van de hobbyzolder moest er nog een nieuwe plek komen waar o.a. de computer tbv baanbesturing en wat opslagruimte.
Deze vandaag dus eerst maar eens in elkaar geffrut met overbodige kast, rest plaaatmateiaal en poten die nog in een hoekje van de schuur lagen.

Nu de electra van rechts nog even stukje  doortrekken en dan begint het wat te worden
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #29 Gepost op: 06 december 2019, 16:36:35 »
Voor het idee even het eerste frame (tijdelijk)op zijn plaats gezet.

Voor definitieve plaatsing moet ik poten eerst nog voorzien van wielen en extra schoren.
Staat voor maandag op de planning.
En we stomen door....