Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 21:06:49
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Reeks77
Vandaag om 21:04:13
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 20:58:45
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Gerard van de Weijer
Vandaag om 20:56:31
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Bob11
Vandaag om 20:54:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 20:23:39
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Ronald69
Vandaag om 20:22:57
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door harry19584
Vandaag om 20:21:21
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 20:10:10
Station Roodeschool door Casmir
Vandaag om 20:02:33
Trix DXI van DC naar AC door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:22
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 19:23:27
Is het normaal dat een digikeijs booster af en toe de gele led flitst? door Dirk
Vandaag om 19:18:59
Deining in Dönsdorf door Basilicum
Vandaag om 19:00:39
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door Ben
Vandaag om 18:34:13
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 18:09:11
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 18:08:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
Vandaag om 17:35:18
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder door AlbertG
Vandaag om 16:56:46
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 16:40:43
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 16:33:11
Roco BR 93 stroomafname door rhberk
Vandaag om 16:31:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:26:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 16:11:33
NS 8800 in spoor 0 door bollen neus
Vandaag om 15:43:22
23 augustus modelspoorbeurs Houten door VAM65
Vandaag om 14:50:47
Oersik NS100 schaal 1:16 in lasergesneden hout door VAM65
Vandaag om 14:49:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 14:30:21
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:57:10
Uhlenbrock Intellibox 3 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 12:31:57
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 198312 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12469
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #570 Gepost op: 20 June 2025, 15:21:55 »
Op deze zonovergoten vrijdag van 20 juni ben ik maar weer eens een rondje Bentheimer gaan maken.
Eigenlijk was het geen straf daar de Dacia zijn Airco goed liet werken. Buiten 30 en binnen 18 graden Celsius.
Best uit te houden.
Van huis uit direct naar de Heeg gereden om te kijken of daar misschien wat vandaan te melden valt


1413-1050 Aan de Mars, op de voormalige openbare los en laadplaats was het een drukte van belang.
 De laatste keer dat ik hier was had ik een vrij uitzicht (gaas en hekwerk niet mee gerekend) op het verpieterde uitzichtrijtuig.
 Nu stond het helemaal vol rongenwagens voor boomstammen vervoer


1414-1053 De vrachtwagens met aanhanger reden af en aan


1415-1055 Het was een imposant gezicht zoals de chauffeurs van de trekkers met hun eigen spulletje de trein beladen. Snel en efficiënt!


1416-1056 Overal waar je keek stonden de afgeladen spoorwagens te wachten om opgehaald te worden.
 Ik zou toch wel eens willen weten welk bos voor deze hoeveelheid hout gesloopt is.


1417-1052 Om de eentonigheid te verbreken stonden op een zijspoor enkele Wascosa onderlossers te wachten.


1418-1057 Onderweg van de Mars naar Laarwald stonden deze wagens in de boog met het inhaal en/of overloopspoor afgesteld. Laarwald zelf had mij niets te vertellen.


1419-1064 In Hoogstee zag ik deze BE Servicewagen staan. Maakte mij wel nieuwgierig!


1420-1058 Aan de oostelijke zijde (richting Emlichheim) lag de boel flink overhoop.
 Een rupskraantje was druk bezig om zand van A naar B te verplaatsen.


1421-1066 Aan de andere zijde van het station i.o. stond een trommelwagen van Betonwerk zijn inhoud in een bakkie te spugen.
 Deze inhoud werd even later iets verder tussen twee planken weer uitgestort. 


1422-1062 Dat was dus al gedaan en lag nu in de zon uit te harden


1423-1063 Het gedane werk in close-up


1424-1061 Zo af en toe kwam er met het graafwerk toch nog wat van het verleden boven het zand.


1425-1059 Er moet nog heel wat beton gestort worden voor dat de bekisting vol zit.


1426-1067 Enkele seinen met betrekking tot de overweg in de richting Neuenhaus zijn al aangepast.
« Laatst bewerkt op: 20 June 2025, 18:05:11 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

emmenaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #571 Gepost op: 21 June 2025, 09:10:16 »
Mooie update. Dus die voormalige losplaats is niet zo voormalig.  Mogelijk komt het hout uit de Drentse bossen. In de Emmer Dennen en het Valtherbos zag ik grote stapels boomstammen liggen. Gereed om opgehaald te worden.  Ik denk dat er afgelopen vaker van deze transporten plaatsvonden.
Op foto 1420-1058 in Hoogstede zie je trouwens de betonelementen voor het perron ook al op de achtergrond liggen.  Dus als het beton gestort is zullen ze binnenkort wel beginnen die te plaatsen.
 
« Laatst bewerkt op: 23 June 2025, 00:56:05 door emmenaar »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12469
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #572 Gepost op: 28 June 2025, 11:54:21 »
2427

Graf MEC wil hun "100 jaar oude trein" weer op de rails zetten
De Grafschafter Modell- und Eisenbahnclub (Graf MEC) is bij de meeste Grafschafters bekent van de jaarlijkse Sinterklaasritten die in december tussen Nordhorn en Eimlichheim gereden worden. Sints kort heeft de Graf MEC een nieuw project voor ogen om buiten de kerstperiode ritten uit te voeren om de geschiedenis van de Grafschaft vanaf de rails tastbaar te maken. In de Museumlocomotiefloods aan de Klukkerthafen in Nordhorn komen elke vrijdagmiddag de leden van het Graf MEC bijeen om aan het historische materieel, zoals locomotieven en wagons, van de vereniging te werken. Helaas moeten er nog enige bureaucratische hobbels genomen worden om volgend jaar probleemloos door de provincie te kunnen rijden. De historische personenrijtuigen en locomotieven van de Bentheimer Bahn worden (zijn gedeeltelijk) opgeknapt en rijklaar gemaakt. Al dit jaar hoopt de MEC de museumtrein ingezet zal worden voor de jaarlijkse Sinterklaasrit.
In 2026 hoopt men dat alle keuringen en vergunningen binnen zijn zodat de Museumtrein trein met twee passagiers-, twee historische bagagerijtuigen en twee diesellocomotieven, samen goed voor ongeveer 120 zitplaatsen, ingezet kan worden voor de eerste speciale ritten op de Grafschafter Schiene., Als alles lukt, willen we de komende jaren door naar Coevorden rijden en dan zijn we de eerste museumspoorweg in Duitsland die internationaal opereert, zegt Rolf Masselink, projectmedewerker van de "100-jarige museumtrein".
Veiligheidseisen moeten passen
Op dit moment zijn de leden van de Graf MEC minder bezig met de technische uitvoering dan met de bureaucratische hindernissen van het spoorvervoer. Want om de diesellocomotieven uit de jaren 1950 op het spoor tussen Bad Bentheim en Coevorden te kunnen laten rijden, moet de vereniging aan bepaalde veiligheidsvoorschriften voldoen. In het verleden was de BE verantwoordelijk voor de veiligheid van de speciale ritten met de historische museumtrein. De locs van de Graf MEC voldoen nu nog niet aan de eisen, net zoals de HT1 van de BentheimerNetz, an de Europese veiligheidsnormen waaraan de BE nu is onderworpen. Om ervoor te zorgen dat de vereniging binnenkort haar speciale ritten kan aanbieden, is een eigen transportbedrijf voor historische spoorwegen in de maak. Zij doen samen met de Hasetaler Spoorwegvrienden uit Haselünne, de Hümmlinger Kreisbahn Museumbahn in Werlte en met de districtsbesturen van de provincie en Emsland.
Ook voor BE-baas Joachim Berends is de museumspoorlijn van het Graf MEC een bijzonder project dat hem na aan het hart ligt: "Voor mij is dit een feelgood-onderwerp. De BE heeft een nauwe band met Graf MEC." Hij juicht de ontwikkeling van de geplande speciale reizen toe en hoopt dat de museumspoorlijn zich de komende jaren als een zelfstandige attractie in de provincie kan vestigen. "We zijn klaar om garant en peetvader te zijn van het project", verzekert Berends.
De Graf MEC wil nu in samenwerking met het district Grafschaft Bentheim een eigen marketingconcept creëren en op de markt, namelijk het verbinden van de speciale reizen met reeds bestaande toeristische aanbiedingen in de Grafschaft-gemeenten
« Laatst bewerkt op: 29 June 2025, 11:22:29 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12469
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #573 Gepost op: 29 June 2025, 12:58:17 »
Zondag 29 juni ‘25
Het weer is goed en er is weinig Duits maar relatief veel NL verkeer (benzine/Tabak) op de weg! Tijd om weer  eens in Emlichheim en Hoogstede te kijken. In Eimlichheim de stamlijn naar de haven gevolgd. Hier word druk aan de weg en het vrijgekomen olie terrein gewerkt. Op de afslag naar de voormalige olie los- en laadplaats van de Exxon-Winterthur, daar waar nog niet zolang geleden de NS IC-rijtuigen stonden, stond nu een lange rij van deze Wascosa Tanpps-en die in dienst waren van de K+S v= Kali+Salz. Ik kreeg het vermoeden dat deze wagens overtollig waren en dat zij daar in de opslag staan?



2428-1084 Gezien in de richting van Emslandstarke GmbH. Aan het einde is de weg naar links afgesloten i.v.m. de omvangrijke om en verbouwing van het industrie terrein.


2429-1082 Hier Kijkend in de richting van het voormalige oliespoor en de stad


2430-1055 Rechts zien we het  raccordementspoor van de Raiffaisen Zentrallager. Sporadisch word hier nog wel eens een wagen met kunstmest geplaatst.


2431-1083 Close-up van de K+S Wascosa Tanpps


2432-1086 Door het hek is nog net een glimp van de rij wagens die daar in opslag staan op te vangen.


2433-1089 Ja het zijn inderdaad dezelfde Tanpps-ers


2434-1088 Het viel mij op dat de stamlijn er door het hek van de Machinebouw en die langs de HRD-Traier Engeneering naar het Coevorden-Piccardie Kanal er goed onderhouden uit zag.
Het rondje afgemaakt langs de “Vechteland Agrarlandhandel ‘ aan de Ladestrasse, daar waar ook het Sinterklaasperron en de bus stalling gevestigd zijn, en niets gevonden wat spoortechnisch interessant genoeg was om hier te vermelden..


2435-1090 In Hoogstede gaat het voor wat het spoor aangaat ietsje sneller als in Emlichheim. Veel zand en keerwanden!


2436 1091  Zoals het hoort, een goede fundatie is het halve werk. Hier lag het laad- en losspoor ven de Raiffeisen Landhandel.(zie vorige plaatje 1282-0852)


2437-1093 en dan pas opgaan bouwen!


2438-1094 We kijken hier in de richting van Coevorden. Het gebouw op de achtergrond is het Landfuxx Hoogsteder Tuincentrum, maakte ooit deel uit van het station complex.


« Laatst bewerkt op: 01 July 2025, 13:07:52 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26122
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #574 Gepost op: 29 June 2025, 13:05:19 »
Weer een leuk fotoverslag Hans.
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Eric v C

  • werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Offline Offline
  • Berichten: 1132
  • Fleischmann H0 modelbouwer - RocRail
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #575 Gepost op: 30 June 2025, 10:25:22 »
Is er op een van de pagina’s een spooroverzicht van de lijn? En Eentje van station Coevorden?
Dat maakt het interpreteren en plaatsen van de foto’s wat eenvoudiger.

Als vaste lezer van deze verslagen dacht ik dan maar eens op wiki kijken:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bentheimer_Eisenbahn_AG

en op

https://www.klassiekebeveiliging.com/seinhuizenCo.htm
voor de De emplacementstekening van Coevorden. (onderaan)

Maar Hans komt ongetwijfeld met extra informatie.

Eric
« Laatst bewerkt op: 30 June 2025, 19:40:41 door Eric v C »

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1637
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #576 Gepost op: 30 June 2025, 22:44:33 »
Je hebt niks misdaan. Alleen dacht je dat k+s voor kies und sand stond. Wat dus staat voor Kali + Salz. Kpluss.com

Kali / potash is een soort natuurlijke fertilizer.

K+S volgens de website doet ook aan complete supply chain logistics. Die spoorwagons zullen daar wel bij horen. Wellicht staan ze daar gestald wachtend op betere tijden tenzij de lokale landhandel ze lost maar dan zou je daar activiteiten van moeten zien op werkdagen.

Ga vooral door met je reportages van de Bentheimer Eisenbahn (y)

Arjan

In North America hebben ze ook eigen blauwe wagons




Verder ontopic

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 101
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #577 Gepost op: 01 July 2025, 10:29:42 »

De seinen zijn voor een beginner nog niet echt te volgen: een linkje naar uitleg van de (Duitse - neem ik aan) zou mij helpen.

Ik neem aan dat je het sein op foto 2438-1094 bedoeld? Dat is een sein wat ik in Nederland nog niet vaak heb gezien (alleen op de lijn van de STAR tussen Veendam en Stadskanaal). Het is een zogenaamd "Überwachungssignal", dat aan de machinist laat zien of de technische beveiliging van een overweg ("stoplichten" of "knipperlichten" en "spoorbomen") is geactiveerd. Dit sein zie je op kleine lijnen in Duitsland heel veel omdat die in tegenstelling tot de meeste lijnen in Nederland niet volledig in blokken zijn onderverdeeld en er daarom niet om de haverklap langs het spoor een (ik noem het maar even) "stoplichtsein" staat (bijvoorbeeld een Kombinationssignal [Ks-Signal] met een rode, gele en groene lamp), dat zou kunnen aangeven of de technische beveiliging van een overweg is geactiveerd. Ik vraag me echter af of het sein op foto 2438-1094 blijft staan omdat ik heb gelezen dat bij Hoogstede Kombinationssignale zullen worden geplaatst.
« Laatst bewerkt op: 01 July 2025, 10:33:46 door Bertholdowitsch »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12469
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #578 Gepost op: 03 July 2025, 16:14:56 »
Onverwachte hindernis voor het stationsgebied van Emlichheim

Eind 2026 start de dienst van de Regiopa van Neuenhaus naar Coevorden. Het is de bedoeling dat Emlichheim er dan klaar voor is. Tegen die tijd moet Emlichheim een nieuwe stationsomgeving hebben met een overdekte spoorweghalte. Om legaal te kunnen bebouwen, is een geldig en uitvoerbaar ontwikkelingsplan vereist. In de gemeenteraadsvergadering van dinsdagavond heeft de raad van Emlichheim unaniem een resolutie aangenomen waarin het ontwikkelingsplan en de statuten voor dit plan zijn aangenomen.
Alleen is er nu een klein probleempje opgedoken!  Op het laatste moment moest de inhoud van het ontwikkelingsplan opnieuw worden aangepast. Volgens de gemeente Emlichheim had het planbureau, dat de opdracht had gekregen om het plan uit te werken, net zo als de gemeente zelf, een detail over het hoofd gezien. In de ingediende en goedgekeurde tekeningen van het uitbreidingsgebied, daar waar zich nu de "Bahnhof" of  buschauffeursterminal van de Bentheimer Bahn bevindt, zitten drie belangrijke leidingen in de grond die absoluut niet “overbouwd” mogen worden. Dit zijn concreet gezien een hoofdwaterleiding, een hoofdrioolleiding, de laatste ligt op een diepte van ongeveer vijf meter en een regenwaterleiding van de gezamenlijke gemeente Emlichheim in de grond.

Zowel de gemeente als het planningsbureau hebben dat “probleem” niet opgemerkt. Het tracé van de leiding is logisch, deze volgt de oude loop van de Wiggerskampweg naar Grasriete. Dat hadden we kunnen weten, maar omdat de omgeving niet was bebouwd, dacht niemand er meer aan dat er nog wel eens wat in de grond zou kunnen zitten. Echter, " De Wasser- und Abwasserzweckverband Niedergrafschaft, bleef “wel alert. In een vroegtijdige stadium hadden zij het het planningsbureau weet gedaan van het bestaan van deze leidingen en dat er ook niet over deze drie lijnen heen gebouwd mocht worden. Wat deze opmerkingen van het Wasser und Abwasser-Zweckverband” voor het ontwikkelingsplan zou kunnen betekenen werd blijkbaar niet goed onderkend door het planbureau:
In het nieuwe ontwikkelingsplan is nu bepaald dat, voordat er iets op het getroffen gebied kan worden gebouwd, er eerst een gedegen onderzoek moet plaats vinden wat er nog in de grond zit en aan de hand van die bevindingen kan dan bepaald worden waar de nieuwe de leidingen moeten worden aangelegd. "Het is volgens de gemeente heel goed mogelijk, dat sommige varianten technisch of economisch niet mogelijk zijn. Als een verhuizing binnen het plan niet mogelijk is, kan in een verdere procedure een herstructurering en een wijziging van het bestemmingsplan nodig zijn. De toekomst zal uitwijzen hoe dit eruit zou kunnen zien. Het een maar een relatief klein deel wat ten westen van de buschauffeursterminal ligt  Andere gebieden worden niet beïnvloed.


2440 767 9640  De nieuwe treinhalte in Emlichheim moet  hier aan de Ladestraße gebouwd worden. Omdat er echter belangrijke water- en rioolbuizen in de grond zitten, kan een bepaald deel van het gebied niet zonder verdere aanpassingen gebouwd worden.


2441 1233 9642Van de andere zijde gezien. Kijken hier op het sinterklaasperron  en de “Bahnhof” bushalte


2442-1288 Een van de eerder uitgewerkte plannen die nu de vuilnisbak in kan


2443-1220 Nog zo’n plan wat het dus niet haalde


2444-1294 0903 Op dit moment ziet het stations Umfeld in Emlichheim er zo uit!


2445-1294 0903. Het bewuste pleintje waar de bussen nu keren


2446 1293 0900 Hier moet dan het overdekte eilandperron komen.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

emmenaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #579 Gepost op: 04 July 2025, 17:15:32 »
Dat is volgens mij een behoorlijke tegenslag.  Het is mij niet helemaal duidelijk waar het betrekking op heeft. Op de stationsomgeving of op het perron of beide.  En waarschijnlijk gaat het over een gebouw neerzetten boven een leiding wat begrijpelijker wijze niet kan.  Maar straatwerk ligt daar waarschijnlijk nu ook al. Ik begrijp niet dat dat een probleem hoeft te zijn. Dan kun je de bebouwing eerst weglaten en een tijdelijke voorziening maken. Als het ook het perron betreft, dan is het een groter probleem maar daar is mogelijk ook een noodoplossing voor te bedenken. Ook het station van Nordhorn was nog niet klaar toen het reizigers verkeer starte.  Hopelijk komen ze met een tijdelijke oplossing om het probleem te omzeilen. Wanneer een bestemmingsplan moet worden veranderd wordt dat een langdurige burocratische kwestie. Hebben ze in Duitsland geen registratie van leidingen bij het kadaster zoals in Nederland?

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12259
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #580 Gepost op: 06 July 2025, 14:42:02 »
Ik ben wel heel benieuwd naar waar/hoe die leidingen lopen,is dat op van de bouw tekeningen van hierboven ,duidelijk te maken ?
Ook ik vind het raar dat het erop lijkt dat zoiets als een kadaster daar schijnbaar niet bestaat.
Of bestaat het wel maar zijn zaken zoals leidingen e.d. daar niet op tekening te vinden ?
Dat zou nog gekker zijn  ???
Afwachten wat dit voor consequenties zal gaan hebben voor dat project.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

emmenaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #581 Gepost op: 12 July 2025, 10:39:26 »
De bouw van het nieuwe perron in Coevorden is gegund aan Dura Vermeer.
ProRail gunt uitvoering spoorwerkzaamheden Coevorden aan Dura Vermeer | ProRail https://share.google/5mvjjqWTRT7crQYLN

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12469
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #582 Gepost op: 14 July 2025, 16:15:27 »
Daar er in Uelsen grote Schutters feesten zijn, is het op de diverse bouwplaatsen in de omgeving betrekkelijk rustig! Goed weer om eens te gaan kijken hoe de zaken er langs RB61 voorstaan.


2468-023 Ik kreeg via-via een tweetal plaatjes opgestuurd van de werken op Laarwald. Hierop ie te zien hoe de aannemer druk doende is om de voormalige weegbrug, die voor het wegverkeer bestemd was, weg te saneren .


2469-024 Groot en zwaar materiaal is nodig om het gewapend beton de baas te kunnen.


2470-1132 Zo ziet het er vandaag (maandag 14/7/25) dan uit


2471-1133  De slagboom heeft hier ook elke functie verloren.


2472-1134 Helaas zullen enkele van deze mooie bomen het veld moeten ruimen tbv enkele parkeerplaatsen voor het heilige blik.


2473-1135 De landelijke rust kan je nu nog gewoon proeven!


2474  Station Laarwald zoals het er nu (nog) bij staat.

Hierna doorgereden naar Emlichheim en vandaar valt niets te melden dan alleen dat alle sporen, die twee weken terug nog volstonden met vierassige zelflossers, nu allemaal leeg waren.


2475-1140 Hoogstede gaf een ander beeld te zien. Waarschijnlijk waren alle noeste werkers op de festplatz in Uelsen te vinden. Een eenzame chauffeur uit het naburige Emsland was de enige die wat aan het doen was.


2476-1138 Toen de container op zijn plek stond had ik alle gelegenheid om onderstaande plaatjes van het perron in aanleg te maken.


2477-1141


2478-1136


2479-1142


2480-1139 Zo dit was het dan weer.

Even een vraagje aan de desbetreffende, als het niet op de "normale" manier gaat doe ik het maar op deze manier! "waarom krijg ik geen antwoord op mijn PB aan het bestuur?"
Hans




« Laatst bewerkt op: 14 July 2025, 16:24:15 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #583 Gepost op: 14 July 2025, 18:53:09 »
Laarwald, ben er gisteren geweest, om wat foto's te maken van de details, ben bezig met een ontwerp voor een 3d print. Mocht iemand er ook 1 willen, laat maar weten via pb.



grtz Rob

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #584 Gepost op: 14 July 2025, 19:22:52 »
Heb ik deze ook mee gemaakt, station Losser, maar ik heb ook Bentheim, Bentheimnord en nog zo wat seinhuisjes. Lukken steeds beter, zelfs met een el cheapo printer, een hobby binnen de hobby.





grtz rob