Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Werkt de Yamorc software op Ubuntu?
door
Eenerspoor
Vandaag
om 08:37:37
Station Voorburg ‘t Loo in 1:87 H0
door
Pauldg
Vandaag
om 08:26:26
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
GD
Vandaag
om 08:14:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
741230
Vandaag
om 08:11:24
Piko 2025
door
Simon Stenneberg
Vandaag
om 07:50:26
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm....
door
Lobomotion69
Vandaag
om 03:03:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sneek
Vandaag
om 00:37:23
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
28 June 2025, 23:04:30
Nederlandse Spoordijk in H0
door
Miniature Holland
28 June 2025, 22:22:11
Stadswapen Amersfoort op NS Cargo 1637
door
pagoda of funn
28 June 2025, 22:16:56
Randstadrail Baan 1:87 H0 (V.h. Den Haag-R’dam Hofplein Lijn)
door
Miniature Holland
28 June 2025, 22:13:50
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
28 June 2025, 21:54:44
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
MOVisser
28 June 2025, 21:22:14
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor
door
Bert55
28 June 2025, 21:11:11
20 jaar BNLS
door
Yuri v L
28 June 2025, 21:06:20
Nijmegen in h0
door
Dave.......
28 June 2025, 21:04:44
keerlusproblemen
door
saskia
28 June 2025, 20:53:37
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008?
door
Modeltreinmulder
28 June 2025, 20:18:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
28 June 2025, 19:17:46
Raadplaatje
door
Dpc Fo
28 June 2025, 18:51:43
Hoek-Warszawa Express D1245 1974
door
Jeroen Water
28 June 2025, 17:55:34
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
28 June 2025, 17:32:50
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent)
door
MathynK
28 June 2025, 16:29:19
US diorama in H0
door
Wim Vink
28 June 2025, 15:30:30
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
28 June 2025, 15:11:20
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot
door
RetroJack
28 June 2025, 14:38:10
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
28 June 2025, 14:20:51
De modeltreinen van Spoorijzer
door
Keska
28 June 2025, 13:59:49
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder.
door
olaf99
28 June 2025, 12:34:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
28 June 2025, 11:54:21
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
Vorige
-
1
...
37
38
[
39
]
Omlaag
Auteur
Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. (gelezen 176102 keer)
Eric v C
werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
Offline
Berichten: 1082
Fleischmann H0 modelbouwer
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #570 Gepost op:
13 June 2025, 16:03:36 »
Leuk om zo te kunnen volgen
Gelogd
Kijk waar we staan op
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=96946.0
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/
Index op
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/wp-content/uploads/2023/10/20231024-INDEX-BNLS-draadje-Alt-Wutachttalbahn.pdf
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12427
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #571 Gepost op:
20 June 2025, 15:21:55 »
Op deze zonovergoten vrijdag van 20 juni ben ik maar weer eens een rondje Bentheimer gaan maken.
Eigenlijk was het geen straf daar de Dacia zijn Airco goed liet werken. Buiten 30 en binnen 18 graden Celsius.
Best uit te houden.
Van huis uit direct naar de Heeg gereden om te kijken of daar misschien wat vandaan te melden valt
1413-1050 Aan de Mars, op de voormalige openbare los en laadplaats was het een drukte van belang.
De laatste keer dat ik hier was had ik een vrij uitzicht (gaas en hekwerk niet mee gerekend) op het verpieterde uitzichtrijtuig.
Nu stond het helemaal vol rongenwagens voor boomstammen vervoer
1414-1053 De vrachtwagens met aanhanger reden af en aan
1415-1055 Het was een imposant gezicht zoals de chauffeurs van de trekkers met hun eigen spulletje de trein beladen. Snel en efficiënt!
1416-1056 Overal waar je keek stonden de afgeladen spoorwagens te wachten om opgehaald te worden.
Ik zou toch wel eens willen weten welk bos voor deze hoeveelheid hout gesloopt is.
1417-1052 Om de eentonigheid te verbreken stonden op een zijspoor enkele Wascosa onderlossers te wachten.
1418-1057 Onderweg van de Mars naar Laarwald stonden deze wagens in de boog met het inhaal en/of overloopspoor afgesteld. Laarwald zelf had mij niets te vertellen.
1419-1064 In Hoogstee zag ik deze BE Servicewagen staan. Maakte mij wel nieuwgierig!
1420-1058 Aan de oostelijke zijde (richting Emlichheim) lag de boel flink overhoop.
Een rupskraantje was druk bezig om zand van A naar B te verplaatsen.
1421-1066 Aan de andere zijde van het station i.o. stond een trommelwagen van Betonwerk zijn inhoud in een bakkie te spugen.
Deze inhoud werd even later iets verder tussen twee planken weer uitgestort.
1422-1062 Dat was dus al gedaan en lag nu in de zon uit te harden
1423-1063 Het gedane werk in close-up
1424-1061 Zo af en toe kwam er met het graafwerk toch nog wat van het verleden boven het zand.
1425-1059 Er moet nog heel wat beton gestort worden voor dat de bekisting vol zit.
1426-1067 Enkele seinen met betrekking tot de overweg in de richting Neuenhaus zijn al aangepast.
«
Laatst bewerkt op: 20 June 2025, 18:05:11 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
puntenglijder
Offline
Berichten: 5678
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #572 Gepost op:
20 June 2025, 19:27:27 »
Mooie update weer Hans.
Ik snap dat het in de auto beter toeven was dan er buiten.
Dank voor de mooie foto's.
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#
emmenaar
Offline
Berichten: 10
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #573 Gepost op:
21 June 2025, 09:10:16 »
Mooie update. Dus die voormalige losplaats is niet zo voormalig. Mogelijk komt het hout uit de Drentse bossen. In de Emmer Dennen en het Valtherbos zag ik grote stapels boomstammen liggen. Gereed om opgehaald te worden. Ik denk dat er afgelopen vaker van deze transporten plaatsvonden.
Op foto 1420-1058 in Hoogstede zie je trouwens de betonelementen voor het perron ook al op de achtergrond liggen. Dus als het beton gestort is zullen ze binnenkort wel beginnen die te plaatsen.
«
Laatst bewerkt op: 23 June 2025, 00:56:05 door emmenaar
»
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12427
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #574 Gepost op:
28 June 2025, 11:54:21 »
Graf MEC wil hun "100 jaar oude trein" weer op de rails zetten
De Grafschafter Modell- und Eisenbahnclub (Graf MEC) is bij de meeste Grafschafters bekent van de jaarlijkse Sinterklaasritten die in december tussen Nordhorn en Eimlichheim gereden worden. Sints kort heeft de Graf MEC een nieuw project voor ogen om buiten de kerstperiode ritten uit te voeren om de geschiedenis van de Grafschaft vanaf de rails tastbaar te maken. In de Museumlocomotiefloods aan de Klukkerthafen in Nordhorn komen elke vrijdagmiddag de leden van het Graf MEC bijeen om aan het historische materieel, zoals locomotieven en wagons, van de vereniging te werken. Helaas moeten er nog enige bureaucratische hobbels genomen worden om volgend jaar probleemloos door de provincie te kunnen rijden. De historische personenrijtuigen en locomotieven van de Bentheimer Bahn worden (zijn gedeeltelijk) opgeknapt en rijklaar gemaakt. Al dit jaar hoopt de MEC de museumtrein ingezet zal worden voor de jaarlijkse Sinterklaasrit.
In 2026 hoopt men dat alle keuringen en vergunningen binnen zijn zodat de Museumtrein trein met twee passagiers-, twee historische bagagerijtuigen en twee diesellocomotieven, samen goed voor ongeveer 120 zitplaatsen, ingezet kan worden voor de eerste speciale ritten op de Grafschafter Schiene., Als alles lukt, willen we de komende jaren door naar Coevorden rijden en dan zijn we de eerste museumspoorweg in Duitsland die internationaal opereert, zegt Rolf Masselink, projectmedewerker van de "100-jarige museumtrein".
Veiligheidseisen moeten passen
Op dit moment zijn de leden van de Graf MEC minder bezig met de technische uitvoering dan met de bureaucratische hindernissen van het spoorvervoer. Want om de diesellocomotieven uit de jaren 1950 op het spoor tussen Bad Bentheim en Coevorden te kunnen laten rijden, moet de vereniging aan bepaalde veiligheidsvoorschriften voldoen. In het verleden was de BE verantwoordelijk voor de veiligheid van de speciale ritten met de historische museumtrein. De locs van de Graf MEC voldoen nu nog niet aan de eisen, net zoals de HT1 van de BentheimerNetz, an de Europese veiligheidsnormen waaraan de BE nu is onderworpen. Om ervoor te zorgen dat de vereniging binnenkort haar speciale ritten kan aanbieden, is een eigen transportbedrijf voor historische spoorwegen in de maak. Zij doen samen met de Hasetaler Spoorwegvrienden uit Haselünne, de Hümmlinger Kreisbahn Museumbahn in Werlte en met de districtsbesturen van de provincie en Emsland.
Ook voor BE-baas Joachim Berends is de museumspoorlijn van het Graf MEC een bijzonder project dat hem na aan het hart ligt: "Voor mij is dit een feelgood-onderwerp. De BE heeft een nauwe band met Graf MEC." Hij juicht de ontwikkeling van de geplande speciale reizen toe en hoopt dat de museumspoorlijn zich de komende jaren als een zelfstandige attractie in de provincie kan vestigen. "We zijn klaar om garant en peetvader te zijn van het project", verzekert Berends.
De Graf MEC wil nu in samenwerking met het district Grafschaft Bentheim een eigen marketingconcept creëren en op de markt, namelijk het verbinden van de speciale reizen met reeds bestaande toeristische aanbiedingen in de Grafschaft-gemeenten
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
Vorige
-
1
...
37
38
[
39
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.