Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Intermittende kortsluiting
door
Lobomotion69
Vandaag
om 15:57:49
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren
door
MOVisser
Vandaag
om 15:38:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Lobomotion69
Vandaag
om 15:36:30
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 15:11:04
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32
door
MB6400
Vandaag
om 14:41:08
Raadplaatje
door
Nohome
Vandaag
om 14:19:21
Roco 290 digtaliseren
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 14:18:49
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 14:10:21
US diorama in H0
door
RetroJack
Vandaag
om 13:47:27
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Eric v C
Vandaag
om 13:21:54
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:06:46
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 10:43:42
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
1200blauw
Vandaag
om 10:35:58
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Rob Bennis
Vandaag
om 10:29:42
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 09:37:20
20 jaar BNLS
door
Huup
Vandaag
om 08:56:00
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
Vandaag
om 08:36:21
Zaagsel?
door
Frits C
Vandaag
om 06:34:07
The Micro Model Railway Dispatch
door
Ronald Halma
Vandaag
om 03:26:20
Een nieuw begin
door
bask185
04 July 2025, 23:51:59
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
04 July 2025, 23:09:51
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
04 July 2025, 23:07:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
puntenglijder
04 July 2025, 22:57:07
Nijmegen in h0
door
raymond erdtsieck
04 July 2025, 22:05:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
04 July 2025, 21:10:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
04 July 2025, 20:20:42
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
04 July 2025, 19:23:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
emmenaar
04 July 2025, 17:15:32
5 juli SSN Bello festival express
door
Seinhuis
04 July 2025, 16:53:46
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en?
door
ES44C4
04 July 2025, 08:34:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Vorige
-
1
...
38
39
[
40
]
Omlaag
Auteur
Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. (gelezen 179157 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12435
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #585 Gepost op:
03 July 2025, 16:14:56 »
Onverwachte hindernis voor het stationsgebied van Emlichheim
Eind 2026 start de dienst van de Regiopa van Neuenhaus naar Coevorden. Het is de bedoeling dat Emlichheim er dan klaar voor is. Tegen die tijd moet Emlichheim een nieuwe stationsomgeving hebben met een overdekte spoorweghalte. Om legaal te kunnen bebouwen, is een geldig en uitvoerbaar ontwikkelingsplan vereist. In de gemeenteraadsvergadering van dinsdagavond heeft de raad van Emlichheim unaniem een resolutie aangenomen waarin het ontwikkelingsplan en de statuten voor dit plan zijn aangenomen.
Alleen is er nu een klein probleempje opgedoken! Op het laatste moment moest de inhoud van het ontwikkelingsplan opnieuw worden aangepast. Volgens de gemeente Emlichheim had het planbureau, dat de opdracht had gekregen om het plan uit te werken, net zo als de gemeente zelf, een detail over het hoofd gezien. In de ingediende en goedgekeurde tekeningen van het uitbreidingsgebied, daar waar zich nu de "Bahnhof" of buschauffeursterminal van de Bentheimer Bahn bevindt, zitten drie belangrijke leidingen in de grond die absoluut niet “overbouwd” mogen worden. Dit zijn concreet gezien een hoofdwaterleiding, een hoofdrioolleiding, de laatste ligt op een diepte van ongeveer vijf meter en een regenwaterleiding van de gezamenlijke gemeente Emlichheim in de grond.
Zowel de gemeente als het planningsbureau hebben dat “probleem” niet opgemerkt. Het tracé van de leiding is logisch, deze volgt de oude loop van de Wiggerskampweg naar Grasriete. Dat hadden we kunnen weten, maar omdat de omgeving niet was bebouwd, dacht niemand er meer aan dat er nog wel eens wat in de grond zou kunnen zitten. Echter, " De Wasser- und Abwasserzweckverband Niedergrafschaft, bleef “wel alert. In een vroegtijdige stadium hadden zij het het planningsbureau weet gedaan van het bestaan van deze leidingen en dat er ook niet over deze drie lijnen heen gebouwd mocht worden. Wat deze opmerkingen van het Wasser und Abwasser-Zweckverband” voor het ontwikkelingsplan zou kunnen betekenen werd blijkbaar niet goed onderkend door het planbureau:
In het nieuwe ontwikkelingsplan is nu bepaald dat, voordat er iets op het getroffen gebied kan worden gebouwd, er eerst een gedegen onderzoek moet plaats vinden wat er nog in de grond zit en aan de hand van die bevindingen kan dan bepaald worden waar de nieuwe de leidingen moeten worden aangelegd. "Het is volgens de gemeente heel goed mogelijk, dat sommige varianten technisch of economisch niet mogelijk zijn. Als een verhuizing binnen het plan niet mogelijk is, kan in een verdere procedure een herstructurering en een wijziging van het bestemmingsplan nodig zijn. De toekomst zal uitwijzen hoe dit eruit zou kunnen zien. Het een maar een relatief klein deel wat ten westen van de buschauffeursterminal ligt Andere gebieden worden niet beïnvloed.
2440 767 9640 De nieuwe treinhalte in Emlichheim moet hier aan de Ladestraße gebouwd worden. Omdat er echter belangrijke water- en rioolbuizen in de grond zitten, kan een bepaald deel van het gebied niet zonder verdere aanpassingen gebouwd worden.
2441 1233 9642Van de andere zijde gezien. Kijken hier op het sinterklaasperron en de “Bahnhof” bushalte
2442-1288 Een van de eerder uitgewerkte plannen die nu de vuilnisbak in kan
2443-1220 Nog zo’n plan wat het dus niet haalde
2444-1294 0903 Op dit moment ziet het stations Umfeld in Emlichheim er zo uit!
2445-1294 0903. Het bewuste pleintje waar de bussen nu keren
2446 1293 0900 Hier moet dan het overdekte eilandperron komen.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
emmenaar
Offline
Berichten: 11
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #586 Gepost op:
04 July 2025, 17:15:32 »
Dat is volgens mij een behoorlijke tegenslag. Het is mij niet helemaal duidelijk waar het betrekking op heeft. Op de stationsomgeving of op het perron of beide. En waarschijnlijk gaat het over een gebouw neerzetten boven een leiding wat begrijpelijker wijze niet kan. Maar straatwerk ligt daar waarschijnlijk nu ook al. Ik begrijp niet dat dat een probleem hoeft te zijn. Dan kun je de bebouwing eerst weglaten en een tijdelijke voorziening maken. Als het ook het perron betreft, dan is het een groter probleem maar daar is mogelijk ook een noodoplossing voor te bedenken. Ook het station van Nordhorn was nog niet klaar toen het reizigers verkeer starte. Hopelijk komen ze met een tijdelijke oplossing om het probleem te omzeilen. Wanneer een bestemmingsplan moet worden veranderd wordt dat een langdurige burocratische kwestie. Hebben ze in Duitsland geen registratie van leidingen bij het kadaster zoals in Nederland?
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Vorige
-
1
...
38
39
[
40
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.