Doel:€250.00
Donaties:€100.00

Per saldo:€-150.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-05-2023

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuw huis, nieuwe baan door JoopSpoort
Vandaag om 15:02:06
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Besselspoor
Vandaag om 14:53:33
Testrail inrichten voor snelheidsmeting in i-train. door spock
Vandaag om 14:52:11
Buitenlust door gdh
Vandaag om 14:42:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:23:07
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 14:04:40
Hulp bij kleuren en opschriften AB4üe-rijtuig (in gebruik bij USATC) door martijnhaman
Vandaag om 14:00:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndréDev
Vandaag om 13:39:48
Upgrade DR5000 naar een YaMoRC YD7001 door Deetrein
Vandaag om 13:26:51
Modelspoor baan van Einte door Wim Vink
Vandaag om 13:06:57
19 Toen door Martin Hornis
Vandaag om 12:38:56
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 12:35:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 12:34:19
Mat 46 Rivarossi aandrijfassen door cor_b
Vandaag om 12:03:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
Vandaag om 11:59:16
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:32:56
bouwen met modules in marokko door nkob
Vandaag om 11:28:28
Zwitsers smalspoor (h0m) in 4 maanden - Een verslag van de bouw door gdh
Vandaag om 11:22:13
RhB H0m, Albulisch door Benelux795
Vandaag om 11:10:09
Hoe herken ik een gepolariseerde wissel? door JoopSpoort
Vandaag om 11:00:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door R v/d Hoven
Vandaag om 10:44:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 10:41:44
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 10:40:04
NS-6000 in Spoor-1 door FritsT
Vandaag om 08:56:02
sterkere motoren voor Piko hondekop door henk
Vandaag om 08:39:41
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 08:34:48
Voorbereiding bouw en bouwsels N baan Swalbenburg, 2,80 mtr x ,60 cm. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:33:30
Leuk Meuk door hervé
Vandaag om 00:20:03
de modeltrein club uit houten in het nieuws door Reeks77
28 mei 2023, 23:32:26
Info gezocht over een Brekina Daf model door MOVisser
28 mei 2023, 22:36:23
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 92011 keer)

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2294
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #300 Gepost op: 26 november 2022, 17:07:33 »

Hoi

bedankt voor het delen zal binnenkort eens kijkje nemen in Nordhorn.
Woon zelf in Emmen pakweg 1 km van het spoor dus zal misschien in de toekomst de Bentheiemer  wel voorbij zien rijden, anders is het op stappen in Coevorden ook niet verkeerd.

groet Dave

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3223
    • Mijn van-alles website
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #301 Gepost op: 26 november 2022, 19:15:54 »
Volgens alle publikaties  zou de hernieuwde opening van station “Nordhorn”vandaag de 26ste december om 11 uur plaats vinden.
Ik denk dat... ;D

Zo'n stationsbakker die stipt open gaat: Deutsche Gründlichkeit ;)

jandcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1133
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #302 Gepost op: 26 november 2022, 22:23:50 »
Hallo,

Tis allemaal mooi en de vooruitgang.
Ik kijk met weemoed terug op de tijd van de locale goederentreinen met alle aansluitingen bij de diverse bedrijven.

groeten jandcargo

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11957
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #303 Gepost op: 01 december 2022, 09:50:19 »


Het volledig gerenoveerde en opnieuw ontworpen gebouw met zijn historische gevel schittert in nieuwe pracht. Foto's: Westdörp

"Goede dingen hebben tijd nodig" is een bekend Duits spreekwoord. En zo was het ook met de gedeeltelijke sloop en renovatie van het historische stationsgebouw Nordhorn. Door Corona en domino-effecten zoals knelpunten in de keten en het daaruit voortvloeiende tekort aan materialen konden de voorbereidende sloopmaatregelen pas in januari vorig jaar worden gestart.
Maar nu is het "Alles is goed dat goed afloopt" na een ander bekend gezegde. Station Nordhorn schittert in nieuwe pracht na uitgebreide renovatie- en verbouwingswerkzaamheden. Het werd op vrijdag 25 november geopend met een officiële ceremonie, waarbij een groet van de minister van Economische Zaken van Nedersaksen, Olaf Lies, werd voorgelezen. Op zaterdag en zondag, 26 en 27 november, is het publiek uitgenodigd voor twee open dagen met entertainment en glühwein, friet en gebak.

Naar de bouw en het regionale spoorvervoer project geschiedenis
De renovatie van het stationsgebouw Nordhorn is de laatste bouwsteen in de eerste fase van het project om het lokale personenvervoer per spoor (SPNV) in het district Grafschaft Bentheim te herintroduceren. Dankzij de jarenlange gezamenlijke inspanningen van het district, de gemeenten van de provincie, de economie en de politiek, besloot de stuurgroep van het Nedersaksische ministerie van Economische Zaken in 2015 om de reactivering van het passagiersvervoer per spoor op de route Bad Bentheim - Nordhorn - Neuenhaus te ondersteunen met ongeveer 21 miljoen euro. Sinds juli 2019 rijdt de "Regiopa-Express" volgens schema door de provincie. Er wordt gezocht naar een verlenging van de lijn richting Coevorden.
In verband met de reactivering van het personenvervoer per spoor werd ook gestart met de revitalisering van de bediende stations. Na Neuenhaus en Bad Bentheim volgt dit jaar Nordhorn.


Het nieuwe café maakt uw verblijf gezellig. Foto: Westdörp

De werkzaamheden begonnen in 2021 onder auspiciën van de Bentheimbahn met het uitgraven van het kerngebouw door uitbreidingen te slopen die later aan het oorspronkelijke kerngebouw waren toegevoegd. De gevel van het historische kerngebouw, dat het stadsbeeld kenmerkt en gevuld is met een modern "interieur", is bewaard gebleven. Rondom de wachthal (voorzien van kaartautomaat, lockers, passagiersinformatie en betaalde toiletvoorzieningen) bevinden zich de Arends Backshop met café, de Verkehrsgemeinschaft Grafschaft Bentheim (VGB) als mobiliteitscentrum van het reisbureau Berndt en een moderne e-kiosk van de Grafschafter Volksbank voor diverse bankdiensten. Op de bovenverdieping bevinden zich de BE dispatcher en andere BE kantoren.
In totaal heeft de herinrichting van station Nordhorn een investeringsvolume van 4 miljoen euro. 600.000 euro komt uit stadsontwikkelingsfondsen. Deze subsidies uit het renovatieprogramma "Stadtumbausprojekt Bahnhofumfeld" werden elk voor een derde gefinancierd door de staat, de federale overheid en de stad Nordhorn.


Zicht op het platform. Foto: Westdörp

Subsidies vloeiden in het kader van het regionale spoorvervoersproject. De Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen ondersteunde de bouw van de wachthal met 400.000 euro. Het stadsdeel droeg 253.000 euro bij aan de bouwkosten. En de stad Nordhorn gaf 100.000 euro. Dankzij deze subsidies bleef de Bentheimspoorlijn achter met een eigen investering van iets minder dan 2,7 miljoen euro. Meer informatie:www.bentheimer-eisenbahn.de
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7091
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #304 Gepost op: 01 december 2022, 19:24:58 »
Lekker dat ze op hun eigen lijntje gewoon weer met personentreinen mogen rijden. Als je ze dat 25 jaar geleden verteld had...
Mooi dat er zo geïnvesteerd wordt.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11957
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #305 Gepost op: 19 december 2022, 12:12:17 »
Dit is voor mij ook nieuw? Wat bedoelenze nu met een nicht NL-fähigen Fahrzeugs



Aufgrund eines nicht NL-fähigen Fahrzeugs kommt es auf vereinzelte Fahrten zu Teilausfällen zwischen Bad Bentheim und Hengelo, sowie zwischen Hengelo und Bad Bentheim.
Folgende Fahrten sind von den Teilausfällen betroffen:
RB 61 Bielefeld Hbf (06:11) - Hengelo (08:26)
RB 61 Hengelo (08:34) - Bielefeld Hbf (10:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (07:12) - Hengelo (09:26)
RB 61 Hengelo (09:34) - Bielefeld Hbf (11:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (09:12) - Hengelo (11:26)
RB 61 Hengelo (11:34) - Bielefeld Hbf (13:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (10:12) - Hengelo (12:26)
RB 61 Hengelo (12:34) - Bielefeld Hbf (14:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (11:12) - Hengelo (13:26)
RB 61 Hengelo (13:34) - Bielefeld Hbf (15:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (12:12) - Hengelo (14:26)
RB 61 Hengelo (14:34) - Bielefeld Hbf (16:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (14:12) - Hengelo (16:26)
RB 61 Hengelo (16:34) - Bielefeld Hbf (18:47)
Ein Schienenersatzverkehr (SEV) mit Bussen ist beidseitig eingerichtet. Die Busse halten an den folgenden Haltestellen:
- Bad Bentheim - Haltestelle Bahnhof
- Oldenzaal (NL) - Bahnhofsvorplatz
- Hengelo (NL) - Bahnhofsvorplatz
Bitte achten Sie auch auf die Anzeigen und örtlichen Lautsprecherdurchsagen am Bahnsteig, sowie auf die Lautsprecherdurchsagen im Zug.
Door een niet-NL-vaardig voertuig zijn er gedeeltelijk storingen tussen Bad Bentheim en Hengelo, evenals tussen Hengelo en Bad Bentheim op geïsoleerde ritten.
De volgende reizen worden getroffen door gedeeltelijke annuleringen:
RB 61 Bielefeld Hbf (06:11) - Hengelo (08:26)
RB 61 Hengelo (08:34) - Bielefeld Hbf (10:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (07:12) - Hengelo (09:26)
RB 61 Hengelo (09:34) - Bielefeld Hbf (11:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (09:12) - Hengelo (11:26)
RB 61 Hengelo (11:34) - Bielefeld Hbf (13:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (10:12) - Hengelo (12:26)
RB 61 Hengelo (12:34) - Bielefeld Hbf (14:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (11:12) - Hengelo (13:26)
RB 61 Hengelo (13:34) - Bielefeld Hbf (15:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (12:12) - Hengelo (14:26)
RB 61 Hengelo (14:34) - Bielefeld Hbf (16:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (14:12) - Hengelo (16:26)
RB 61 Hengelo (16:34) - Bielefeld Hbf (18:47)
Aan beide kanten wordt een spoorvervangingsdienst (SEV) met bussen opgezet. Bussen stoppen bij de volgende haltes:
- Bad Bentheim - station
- Oldenzaal (NL) - Station ingang
- Hengelo (NL) - Station ingang
Let ook op de advertenties en lokale luidsprekers op het spoorperron, evenals de luidsprekers op de trein.
« Laatst bewerkt op: 19 december 2022, 18:36:53 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Jeronimos

  • Offline Offline
  • Berichten: 8257
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #306 Gepost op: 19 december 2022, 13:28:09 »
Geen idee waar je deze info vandaan haalt.

Maar ik zou 2 dingen kunnen bedenken: (speculaas)
1 het treinstel is niet geschikt om in NL te rijden
(geen 1500 V = , geen ATB, etc)
2 zoals ook in Nederland, personeelstekort.

Ik kwam bij browsen deze site ook tegen:
https://iris.noncd.db.de/wbt/js/index.html?bhf=XNHL

Ziet er leuk uit.
Jeroen

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11957
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #307 Gepost op: 19 december 2022, 14:05:47 »
Info Bentheimer himself ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

MarvinK

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #308 Gepost op: 12 januari 2023, 13:41:53 »
Het betekend niet meer of minder dan "treinstel niet geschikt voor Nederland"
Eurobahn heeft 8 treinstellen die grensoverschrijdend kunnen rijden en 5 nodig voor een betrouwbare dienst.
Het komt voor dat zo'n treinstel problemen heeft met het omschakelen naar NL-spanning, of een storing in het ETCS waardoor de ATB niet werkt. Dan wordt er slechts tot Bad Bentheim gereden met TVV geregeld vanuit Keolis Nederland. PZB is een los systeem in de trein waardoor die wel nog ingezet kan worden in Duitsland.
Helaas door ongelukken en grote defecten worden er wel eens meer treinstellen gemist dan eigenlijk kan, dan wordt er bijvoorbeeld een Flirt1 gepakt, die uiteraard ook niet voor Nederland geschikt is. Men probeert dan zo'n stel tussen Herford en Bielefeld te laten pendelen zodat er met 4 stellen nog steeds tot Hengelo gereden kan worden, maar dat is uiteraard vertragingsgevoelig en lukt daarom niet altijd.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11957
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #309 Gepost op: 19 maart 2023, 13:26:27 »
Nav het bovenstaande doe ik hier een kopie van een krantenartikel wat gisteren, vrijdag  17 maart 2023, in de GN= Grafschafdter Nachrichten stond
 








Groetjes uit de Grafschaft.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11957
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #310 Gepost op: 24 maart 2023, 13:49:36 »
Houd 27 april in de gaten!! ;)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 3907
    • Filmpjes op YouTube
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #311 Gepost op: 02 april 2023, 17:03:42 »
Als je 27 april in de gaten moet houden ben je te laat met boeken: https://www.nvbs.com/activiteit/met-een-1200-naar-de-bentheimer-eisenbahn/
Klik op wereldbolletje voor mijn YouTube-account, sinds mei 2023 bezig talloze filmopnamen (NL/D/AT) te plaatsen vanaf 2012 . Abonneer bij interesse, plaatsen duurt wel even ;-)

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1393
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #312 Gepost op: 02 april 2023, 17:19:18 »
Zojuist geboekt en EUR 100 betaald.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 3907
    • Filmpjes op YouTube
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #313 Gepost op: 02 april 2023, 21:58:34 »
Zo, dat is snel besloten en gehandeld  (y)
Klik op wereldbolletje voor mijn YouTube-account, sinds mei 2023 bezig talloze filmopnamen (NL/D/AT) te plaatsen vanaf 2012 . Abonneer bij interesse, plaatsen duurt wel even ;-)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11957
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #314 Gepost op: 04 april 2023, 15:40:24 »






OPENDAG BENTHEIMER EISENBAHN

De Bentheimer Eisenbahn nodigen u van harte uit voor de Open Dag op 22 april van 11.00 tot 15.00 uur. Ben je geïnteresseerd in de vacatures bij Bentheimer Eisenbahn AG en haar dochterondernemingen? Benieuwd naar een kijkje achter de schermen, zoals de spoorweg-, bus- en vrachtwagenwerkplaats of het Kraftverkehr Emsland-magazijn? Bentheimer Eisenbahn AG en haar dochterondernemingen maken dit allemaal mogelijk op deze dag. We kijken uit naar je.

Kraftverkehr Emsland voor het klimaatbos
Samen voor een duurzaam graafschap Bentheim. Als transport- en logistiek dienstverlener is Kraftverkehr Emsland GmbH zich bewust van haar verantwoordelijkheid voor klimaat- en milieubescherming. Processen worden continu op een duurzame manier geoptimaliseerd en op alle niveaus wordt op een hulpbronnenbesparende manier gewerkt. Het project "Grafschafter Klimawald" van de Ronde Tafel 102 Grafschaft Bentheim wekte de interesse van het bedrijf, want als regionaal bedrijf is duurzaamheid in de regio een belangrijk punt voor Kraftverkehr Emsland. Het project "Grafschafter Klimawald" werkt actief tegen bossterfte en plant nieuwe bossen en daarmee een toekomst in het district Bentheim.Samen met enkele zakelijke partners uit de regio en het aangrenzende Nederland ondersteunen de bedrijven het project en leveren zo een belangrijke bijdrage aan de bescherming van het klimaat en de ontwikkeling van een duurzame regio in de provincie.

DUITSLAND KAARTJE
Eén kaartje voor heel Duitsland - Vanaf 1 mei reist u met al het openbaar vervoer door Duitsland voor slechts € 49,- per maand. Registreer u nu op abo.bentheimer-eisenbahn.de of stuur een e-mail naar abo@bentheimer-eisenbahn.de en ontvang informatie zodra het abonnement op het D-Ticket beschikbaar is in onze reiscentra en online. De voordelen

- Reis onbeperkt door Duitsland voor 49,00 euro per maand
- Geldig op al het lokale openbaar vervoer (niet lange afstand)
- Maandelijks opzegbaar
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.