Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Paulus
Vandaag om 20:51:12
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 20:47:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 20:40:54
Laadstation noodsluitseinlantaarn door DE2 180
Vandaag om 20:28:04
Roco Plan T door henk
Vandaag om 20:16:55
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door Robvl
Vandaag om 19:33:57
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Rody v. G.
Vandaag om 19:18:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 19:15:10
Locomotiefverlichting brand met Rocomuis niet, met JMRI wel..... door Josephes
Vandaag om 19:05:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:01:56
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:51:55
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Huup
Vandaag om 18:37:17
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Rody v. G.
Vandaag om 18:34:34
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:32:08
wisselaandrijving MTB door Ronald Halma
Vandaag om 18:24:02
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 18:12:37
Sfeer op je modelbaan door Prutsert
Vandaag om 18:05:06
Fleischmania Nostalgia door Besselspoor
Vandaag om 17:43:45
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 17:02:48
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:51
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling? door VictorPM
Vandaag om 15:10:08
Nachttreinen Oost Europa door ns.1200
Vandaag om 15:05:42
20 jaar BNLS door tijgernootje
Vandaag om 15:04:31
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door puntenglijder
Vandaag om 14:50:05
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door tijgernootje
Vandaag om 14:42:02
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 14:41:21
Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
Vandaag om 14:34:31
US diorama in H0 door tijgernootje
Vandaag om 14:04:02
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
Vandaag om 13:48:09
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:42:37
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 179596 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #270 Gepost op: 16 June 2022, 21:36:02 »





Uit de laatste nieuwsbrief. Voor u gelezen in Broomfield, Colorado.
Bentheimer Eisenbahn AG heeft bij de German Brand Award 2022 opnieuw een German Brand Award "Winnaar" gewonnen voor "125 jaar Bentheimer Eisenbahn" in de categorie "Excellence in Brand Strategy and Creation - Brand Communication - Print".

Door de coronapandemie was het niet mogelijk om het 125-jarig jubileum goed te vieren. Daarom brachten we de geschiedenis van het bedrijf tot leven in de vorm van twee jubileumkranten, Puzzelen, Memory en via sociale media. Bentheimer Eisenbahn AG & haar dochterondernemingen hebben een ontroerende geschiedenis die we graag delen met de regio en de mensen in de regio. We verplaatsen de provincie omdat het ons beweegt.

De German Brand Award is een initiatief van de German Design Council, een van 's werelds toonaangevende competentiecentra voor communicatie en kennisoverdracht op het gebied van design, branding en innovatie. De raad werd in 1953 opgericht op initiatief van de Duitse Bondsdag om de ontwerpcompetentie van de Duitse economie te versterken. De prijs voor succesvol merkbeheer in Duitsland wordt uitgereikt door een onafhankelijke jury bestaande uit bedrijven, wetenschap, adviesbureaus, dienstverleners en bureaus.

KRAFTVERKEHR EMSLAND - WIJ VOOR HET KLIMAATBOS
Wij, Kraftverkehr Emsland GmbH, zijn ons als transport- en logistieke dienstverlener bewust van onze verantwoordelijkheid voor klimaat- en milieubescherming. We zijn continu bezig met het optimaliseren van de processen op de lange termijn en werken op alle niveaus hulpbronnenbesparend. Maar we willen meer! Help ons om ons mooie graafschap Bentheim nog duurzamer te maken en plant met ons mee voor het klimaat.

Het project "Grafschafter Klimawald" zet zich actief in tegen bossterfte en plant nieuwe bossen en daarmee een toekomst in de provincie Bentheim. Nieuwe bosgebieden van in totaal 3,5 hectare worden gecreëerd uit blijvend grasland in de bovenste en onderste provincies, waarbij meer dan 40 ton CO2 wordt vastgelegd. Hiermee leveren we een belangrijke bijdrage aan de klimaatbescherming en de ontwikkeling van een duurzame regio in de provincie Bentheim. Hier vindt u het project dat wij willen steunen: Grafschafter Klimawald
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #271 Gepost op: 12 July 2022, 15:13:22 »
Niet overal is het reces heilig, er zijn ook mensen die gewoon door werken!!




Uit het CDU Uelsener Burgerbote van juli 2022
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #272 Gepost op: 13 August 2022, 15:04:41 »



Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #273 Gepost op: 19 August 2022, 13:23:35 »
Ben afgelopen dinsdag weer eens bij de BE in Nordhorn wezen kijken. Hier onder een paar plaatjes van de vorderingen aan het stationsgebouw.

zonder commentaar.
























Deze kreeg ik vandaag (19-08-2022) van de Bentheimer Eisenbahn.
« Laatst bewerkt op: 19 August 2022, 14:55:25 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #274 Gepost op: 19 August 2022, 14:49:59 »
Na de “”Grote stad”  terug naar de “Klein Stadt Neuenhaus waar eerst getankt te hebben (1.67 de liter E10)  en dan door naar Esche Bahnhofweg


1 Het nu verlaten wissel naar de oliesporen in Osterwald


2 Alles aan het wissel is pas nog vernieuwd?

3 Helaas houd hier echt alles op richtin Osterwald. Is ook wel te zien aan de roestige spoorstaven

4 Dit in tegenstelling tot het voormalige olieovergave spoor


5 Vreemd dat er aan het doorgaande hoofdspoor richting Nederland GEEN sein staat ter dekking van het wissel


6 Tussen Berge en Scheerhorn word de Hauptstrasse door de BE gekruist. Hier is nog niets te zien van een evt doortrekking van de passagiersdienst richting Coevorden.


7 Ja de andreaskruisen en de waarschuwingslichten zijn vernieuw


8 evenals de waarschuwingsborden voor de Mch.


9 Een eindje verder in Nederland, zag ik dit bord staan. Zal wel niets met het spoor te maken hebben!?
















Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 99
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #275 Gepost op: 22 August 2022, 09:55:11 »
Dank Hans voor de mooie plaatjes!

Volgens mij staat er aan het hoofdspoor geen sein omdat men kosten wil besparen en daarom alle treinen via het zijspoor richting Coevorden moeten rijden. Ik ga er echter van uit dat, als de werkzaamheden voor het personenvervoer beginnen, daar alsnog een sein wordt geplaatst (en ook aan het zijspoor richting Neuenhaus, waar volgens mij ook geen sein staat). In Hestrup staan namelijk ook vier seinen binnen het stationsterrein, en in de berichten van de GN staat dat de beveiliging tussen Neuenhaus en Coevorden moet worden aangepast voordat het personenvervoer opstart. Dat betekend dat de BE nu in een eerste stap alleen de voor de goederentreinen noodzakelijke beveiliging heeft geinstalleerd.

En de overweg in Berge is volgens mij vernieuwd omdat die nu onder dekking van het inrijsein van station Berge is gekomen en dat sein niet compatibel is met de oude beveiliging.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #276 Gepost op: 17 September 2022, 13:21:16 »
Nachtelijke snoeiwerkzaamheden langs de BR56 tussen Bad Bentheim en Neuenhaus.




Vanaf komende zondag, 18 september, zal de Bentheimer Eisenbahn langs de spoorlijn tussen Bad Bentheimen-- Neuenhaus overtollige vegetatie verwijderen en dit kan nachtelijke overlast veroorzaken. Op regelmatige tijdstippen moeten we de overlast gevende vegetatie langs het spoor verwijder om de operationele veiligheid te handhaven aldus een uitgegeven persbericht van de BE. De werkzaamheden langs spoorlijn RB56 Bad Bentheim-Neuenhaus gaan  naar schatting van de BE drie weken duurden welke werkzaamheden deels 's nachts worden uitgevoerd. Het werk zal starten in Bad Bentheim en gaar daarvandaan in stapjes verder naar Neuenhaus.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 99
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #277 Gepost op: 26 September 2022, 19:23:36 »
Rectificatie van mijn vorig bericht: de door Hans getoonde spoorwegovergang staat niet onder dekking van het inrijsein van station Esch.. Geen idee waarom ze deze overweg vernieuwd hebben: er stond een EBÜT vB beveiliging, en die hebben ze in het Bovengraafschap waar personenvervoer via het spoor is laten staan.



Bovenstaand de sinds korte tijd actief beveiligde overweg aan het Berger Feld. Deze overweg bevind zich in de buurt van degene die Hans heeft gefotografeerd.



Ook deze overweg aan de Ringstrasse is sinds korte tijd actief beveiligd en bevind zich eveneens in de buurt van de door Hans gefotografeerde overweg.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #278 Gepost op: 29 September 2022, 12:08:33 »
Nederland en Duitsland tekenen voor nieuwe internationale spoorverbinding


De ondertekenaars

Nederland en Duitsland werken samen aan de ontwikkeling van het spoor voor reizigers tussen Coevorden en Bad Bentheim. Op maandag 26 september zetten alle betrokken partijen een handtekening die de internationale samenwerking bekrachtigt.
Met deze intentieverklaring spreken alle partners gezamenlijk de ambitie uit om met de grensoverschrijdende spoorverbinding de internationale bereikbaarheid tussen Drenthe en Niedersachsen te verbeteren. De spoorverbinding tussen Coevorden en Bad Bentheim wordt gereactiveerd voor reizigersvervoer. Naast Vivianne Heijnen, staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, en Drenthe Nelleke Vedelaar, gedeputeerde van de provincie, zet ook ProRail-CEO John Voppen zijn handtekening. Aan Duitse zijde waren staatssecretaris voor Wirtschaft, Arbeit, Verkehr und Digitalisierung Dr. Berend Lindner, directeur van de Bentheimer Eisenbahn Joachim Berends en Landraad Michael Kiehl van het Grafshaft Bentheim aanwezig. De Nedersaksische Minister voor Financiën Reinhold Hilbers nam online deel aan de ondertekening. Bij de uitvoering van het project wordt ook intensief samengewerkt met de Nederlandse en Duitse gemeentes langs de lijn. John Voppen is blij met de internationale samenwerking en onderstreept ook het regionale belang: “Het spoor verbindt, ook over grenzen in de regio heen. Ik was vlak bij Coevorden over de grens in Duitsland. Daar ligt een bestaande goederenlijn, maar daar gaan we geld in steken zodat er ook reizigerstreinen gaan rijden. Wat mij betreft een sterk voorbeeld: investeren in bestaand spoor. Heel mooi voor de regio!”
Het spoor verbindt, ook over grenzen in de regio heen.
John Voppen CEO bij ProRail  De stad Coevorden is nu via een goederenspoorlijn verbonden met het Duitse spoorwegnet. Om dit spoor geschikt te maken voor reizigersvervoer zijn een aantal aanpassingen nodig. Zo bouwt ProRail een nieuw perron op station Coevorden. Ook passen we het spoor bij station Coevorden aan, zodat de trein van de Bentheimer Eisenbahn kan keren op het station. De Bentheimer Eisenbahn vernieuwt het spoor van Coevorden naar Neuenhaus. Komend jaar willen alle partijen de plannen verder uitwerken, zodat in 2023 een definitief realisatiebesluit genomen kan worden. De partijen streven er naar om eind 2025 één keer per uur een doorgaande trein op het internationale traject Coevorden-Bad Bentheim te laten rijden.
« Laatst bewerkt op: 29 September 2022, 12:15:05 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #279 Gepost op: 01 October 2022, 15:34:37 »
Uit de zondagskrant van vandaag 2 oktober 2022




het blijft de gemoederen wel bezig houden  ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #280 Gepost op: 22 October 2022, 12:49:02 »




Het blijft de gemoederen en de politiek bezig houden!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #281 Gepost op: 29 October 2022, 14:22:36 »
Uit de nieuwsbrief 10/2022 van de Bentheimer Eisenbahn, gepost op 26-10-2022

De stad Coevorden is via een spoorlijn van de Bentheimbahn verbonden met het Duitse spoorwegnet. Momenteel wordt deze verbinding tussen Coevorden en Neuenhaus alleen gebruikt voor vrachtverkeer. Met deze intentieverklaring zetten het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, de deelstaat Nedersaksen, het district Grafschaft Bentheim, Bentheimer Eisenbahn AG, ProRail B.V. en de provincie Drenthe zich in voor uitbreiding van deze spoorlijn voor personenvervoer. Het komende jaar willen de partijen de plannen samen verder uitwerken om in 2023 een definitief besluit te nemen over de uitvoering ervan. Partijen streven gezamenlijk naar een doorlopende uurtreinverbinding op het traject Coevorden-Neuenhaus-Bad Bentheim, dat deel uitmaakt van het spoortraject Emmen-Rheine, eind 2025. Dr. Michael Kiehl, district Grafschaft Bentheim: "Met de handtekening van vandaag zijn we veel dichter bij ons gemeenschappelijke doel om vanaf 2025 een directe en uurlijkse treinverbinding voor passagiersverkeer tussen Bad Bentheim en Coevorden te realiseren. Deze lijnreactivering is een belangrijke bouwsteen voor wat we nog voor ogen hebben, namelijk verdere verbeteringen op de as Groningen-Emmen-Rheine en de reactivering van de verbinding Bad Bentheim-Gronau." Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat Vivianne Heijnen: Goede grensoverschrijdende ov-verbindingen zijn voor mij heel belangrijk. Ik kom zelf uit een grensregio en weet hoe waardevol het is om zonder problemen de grens over te kunnen reizen, niet alleen met de auto, maar ook met het openbaar vervoer. Het zorgt ervoor dat studenten makkelijk aan de andere kant van de grens kunnen studeren en dat je met het openbaar vervoer naar je werk kunt reizen als je in Nederland woont en in Duitsland werkt of andersom. Op die manier kan worden gezorgd voor meer samenwerking en verbindingen tussen grensregio's".



Deze nieuwe spoorverbinding voor personenvervoer zal bijdragen aan de versterking van de economie en de grensoverschrijdende mobiliteit in Zuidoost-Drenthe en het graafschap Bentheim in het westen van Nedersaksen. De spoorverbinding is een duurzaam en snel alternatief voor de auto en de bestaande busverbinding. Dit betekent ook een aanzienlijk tijdsvoordeel voor de reizigers. Zo is de besparing op de weg tussen de steden Emmen en Nordhorn 40 minuten ten opzichte van nu. Bad Bentheim heeft goede verbindingen van en naar treinen van en naar Osnabrück, Hannover en Berlijn. Dit zal het voor mensen aan beide zijden in de toekomst gemakkelijker maken om over de grens te werken en te studeren. Ook toeristen profiteren: In Nederland sluit de nieuwe verbinding aan op de Vechtdallijn. Het Vechtdal is een populaire bestemming voor wie op zoek is naar ontspanning.
Gedeputeerde Nelleke Vedelaar: "Deze verbinding gaat ons echt helpen om als regio nog meer te functioneren, zonder dat iemand de landsgrens als een obstakel hoeft te ervaren."

Staatssecretaris Dr. Berend Lindner: "Een uitbreiding van de verbinding met Coevorden was vanaf het begin de uitgesproken visie aan beide zijden van de grens, omdat het project deze landelijke maar groeiende regio verder zal versterken. Voor Nedersaksen is het een bijzondere zorg om de reactivering nauw te begeleiden. Want het proces is niet alleen een teken van een gegroeid Europa, maar ook een duidelijk statement voor duurzaam openbaar vervoer."

De uitvoering van het project omvat ook een intensieve samenwerking met de gemeenten langs de route: de gemeente Coevorden, de gemeente Emmen, de gezamenlijke gemeente Emlichheim, de gezamenlijke gemeente Neuenhaus, de gezamenlijke gemeente Schüttorf, de stad Nordhorn en de stad Bad Bentheim.
« Laatst bewerkt op: 29 October 2022, 14:27:34 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #282 Gepost op: 08 November 2022, 18:18:24 »
Bentheimer Eisenbahn AG 8 novenber 2022




Op 26 en 27 november Opening, IN KERSTSFEER, van het Station NORDHORN. Voor deze datum zijn, volgens Bentheimer Eisenbahn, vele attracties gepland. nadere Info volgt.
Ik ben vandaag een kijkje bij station Nordhorn gaan nemen om mij persoonlijk op de hoogte te stellen of dat er na mijn laatste bezoek op 8 augustus grote vooruitgang is geboekt. Nu dat kan je wel zeggen. 


637 Voorzijde van het station met een zo goed als opruimt “umfeld”


638 de perron zijde


639 Dit word de nieuwe hoofdingang


640 De oostelijke zijvleugel waarin ondergebracht de nieuwe “Backbar” van bakkerij Arends


641 Spreekt voor zich zelf.


642 “Arends” is druk bezig met de inrichting van zijn Backbar


643 Voor de aanstaande opening van het Bahnhof heeft de tuinman nog genoeg te doen.


644 Als je denkt dat je een puik stukje gaaf werk afgeleverd heb, moet er zo nodig weer iemand de zaag in jou werk zetten. Daar kan je zo moe van worden....!


645 Het BE reisbureau, wat opereert onder de naam “Brentd”, heeft samen met het VGB domicilie gekozen in het andere deel van het pand. Zij zitten onder het onderkomen van de nieuwe treindienstleider.


646 De oude semi permanenten kantoorgebouwen worden in een rap tempo leeggehaald en snel afgevoerd.


647 Dat de kaart verkoop hier niet meer plaats vind, is volkomen duidelijk.


648 Maar welke "seitlicher eingang" bedoelen ze nu eigenlijk?


649 Kom daar maar eens in Nederland mee! Kan NS nog een hoop van leren!!


650 Er wordt nog druk aan de entree gewerkt. Moet voor de opening wel klaar zijn!
« Laatst bewerkt op: 08 November 2022, 22:54:54 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #283 Gepost op: 08 November 2022, 19:38:27 »
Ik ben gelijk even naar de Kukkerthaven gereden om te kijken hoe of dat het er daar voor stond. Ik zag dat ze druk waren met bestraten, een nieuw perron met wachthuisje  (wat gebouwd word uit het geraamte van een oude goederen wagen) aanleggen en de sporen ballasten. De oude umbauers bij de overweg worden er niet beter op.
































Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3983
  • de hondsrug baan
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #284 Gepost op: 09 November 2022, 07:50:58 »
hoi Hans fraaie foto's ,maar waar is dat precies Nordhorn ?



mvgr evert en Bas