Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco 290 digtaliseren door Lobomotion69
Vandaag om 02:58:55
wisselaandrijving MTB door Lobomotion69
Vandaag om 02:55:04
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 00:26:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 00:03:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
US diorama in H0 door Jelmer
05 July 2025, 23:58:24
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Raadplaatje door Nohome
05 July 2025, 22:24:05
Bauarbeiten im gange door 741230
05 July 2025, 21:35:09
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
05 July 2025, 20:31:44
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Station Roodeschool door Torikoos
05 July 2025, 20:14:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
05 July 2025, 20:08:00
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
05 July 2025, 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 July 2025, 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
05 July 2025, 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
05 July 2025, 18:24:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
05 July 2025, 18:15:32
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
05 July 2025, 17:13:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
05 July 2025, 16:57:27
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
05 July 2025, 14:41:08
De Projecten van RetroJack door RetroJack
05 July 2025, 14:10:21
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
05 July 2025, 13:21:54
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
05 July 2025, 10:43:42
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
05 July 2025, 09:37:20
20 jaar BNLS door Huup
05 July 2025, 08:56:00
Yet Another Servo Decoder door AP3737
05 July 2025, 08:36:21
Zaagsel? door Frits C
05 July 2025, 06:34:07
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
05 July 2025, 03:26:20
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 179311 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #285 Gepost op: 09 November 2022, 14:15:04 »
De drieassige umbauwers staan aan de Frierich-Ebertstrasse bij de overweg naar de Zeppelinstrasse. De museumloods naar voorbeeld van Laar, is te vinden aan de Hafenstrasse en dat is weer een zijstraat van de Zeppelinstrasse.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #286 Gepost op: 11 November 2022, 17:41:08 »
Op 26 en 27 november opent Station Nordhorn  eindelijk haar deuren. We willen de voorpret alvast met jullie delen en verloten hiertoe 10  jubileumpuzzel van 1.000 stukjes!
Het enige wat je hoeft te doen is onderstaande foto liken & reageren, en je abonneren op ons account. 🙂 veel succes! 🍀

*Door mee te doen verklaar je dat je naam gepubliceerd wordt bij winst. Deze wedstrijd staat niet in verband met Facebook en wordt op geen enkele manier gesponsord, ondersteund of georganiseerd door Facebook. De wedstrijd eindigt op 13.11.2021 om 23:59
#gewinnspiel #bentheimereisenbahn #jubiläum #verbindungenschaffen #puzzle #bahnhofnordhorn #eröffnung


Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7750
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #288 Gepost op: 15 November 2022, 22:10:04 »
Eric: ik las het ook als "waar ligt Nordhorn", hoor, en had bijna hetzelfde antwoord gegeven :)

Hans: gezien het filmpje hebben ze er prima hun best op gedaan op dat stationsgebouw! Leuk. Mooi resultaat.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #289 Gepost op: 17 November 2022, 18:03:57 »



Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #290 Gepost op: 22 November 2022, 18:41:38 »



668 Niet vergeten, zaterdag is de officiële heropening van Station Nordhorn.
« Laatst bewerkt op: 26 November 2022, 12:24:21 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #291 Gepost op: 26 November 2022, 14:12:28 »
Ik ben vandaag in aller vroegte en dikke mist afgereist naar Nordhorn. Volgens alle publikaties  zou de hernieuwde opening van station “Nordhorn”vandaag de 26ste november om 11 uur plaats vinden. Ja dat is alleen voor het klootjesvolk. De Bobo’s hebben dat gisterenavond, onder het genot van een drankje en hapje, buiten ons gezichtsveld al gedaan. Hiervan helaas geen beelden kunnen maken.






667 Die Sonntagszeitung van 27 november 2022


668  Ook Nordhorn  gaat met zijn tijd mee. Elektrisch is voor de goed gelovigen onder ons, de toekomst.


669 Die Kindereisenbahn= Spielbahn = Bimmelbahn word voorzichtig afgeladen.


670 Duidelijke aanwijzing waar je moet zijn als je trein die je hebben wil, niet rijd!


671 In dat geval zal je je bij deze jongens(meisjes) moeten melden.


672 Nog meer vreemde tijdelijke wezens op het stationsplein gesignaleerd. Volgens de affiche van de BE kan je hier op je gemakkie en “droog”, een bakkie doen.


673 Dat de boel nog niet helemaal “Af” is, blijkt wel uit dit beeld. Hopelijk een tijdelijke oplossing?


674 Het gerenoveerde station vanaf de spoorzijde gezien.


675 De achter in/uitgang aan de perronzijde.


676 Het buitenterras van Bakkerij "Arends", waar je heel wat meer als alleen maar brood kan krijgen, aan de voorzijde van het stationsgebouw


677 en hier het terras aan de perronzijde. Het weer zal wat beter mee moeten werken om het hier vol te krijgen.


678 Dit was tot voor kort de plaats waar de tijdelijke containers van de BE hebben gestaan. Ziet er nu aanmerkelijk beter uit. Vroeger stond op deze plaats de BE Goederenloods


679 Bushaltes en busperrons van de diverse Grafschaftliche lijnen gezien vanaf de straatzijde. Alles is wel ruim opgezet.


680 De nieuw gebouwde Personen en/passanten overweg met waarschuwingslichten en slagbomen.


281 Ik heb het hier wel eens zonniger gezien. Het is Grijs en triestig weer. Het draagd niet bij tot een feestelijke stemming in het Nordhornse.


282 Nog een kleinstukje nostalgie. De heren op de foto lopen over de in de voormalige laad en losplaats gelegen weegbrug. Rechts van de weegbrug is nog een stukje straatspoor te zien wat zijn aansluiting had op het hoofdspoor recht tegenover het stations gebouw. Op de achtergrond een van de gebouwen van de voormalige textielfabriek van de NINO.


683 Onder de hoop ballast lagen de voormalige goederensporen naar o.a. de NEMO textielfabrieken. Gezien in de  richting van Bad Bentheim.


684 Er is altijd wat te doen op Bahnhof Nordhorn.


685 10.28 uur, de trein uit Bad Bentheim is gearriveerd, het wachten is op de tegentrein uit Neuenhaus.


686 Deze komt luttele minuten later op het andere spoor binnen.


687  Beide treinen halteren aan het perron. Links de trein naar Bad Bentheim, en recht die naar Neuenhaus (later misschien Coevorden/Emmen?)


688  De overweg is eenzijdig vrijgegeven


689 10.31 uur precies. Daar gaan ze……


690 Zien we allebei over een uurtje hier weer terug! (11.31 Ab)


691 Tijd om eens een kijkje binnen te nemen. Waar krijg je van daag de dag zo’n entree met rode loper?


692 Hier bij  “de Grafschaft” is men nog druk doende met de opbouw van de stand.


693 De glazen schuifdeuren van bakkerij “Arends” bleven tot precies 11 uur gesloten, ondanks de heerlijke geuren die door de gesloten deuren naar ons toekwamen.


694 De hoofdingang in Kerstsfeer.


695 Het is precies Elf uur, als de deuren bij Arends worden geopend.


696 Dit model zag ik tot mijn verrassing bij "reisbureau Brent" (ook onderdeel van de BE) staan. Helaas is het een pukkeltjespoor model van een voor mij verkeerd merk.


697 Inspectie van de Bimmelbahn door de PR juffrouw van de BE


698 Na een paar kleinigheden verholpen te hebben, een verkennings rondje door de stad gemaakt. Hierna kreeg het Bimmelbahntje de goedkeuring van de BE. Zij kon worden toegelaten tot het lijnennet van de stad Nordhorn


699 De Bimmelbahn heeft een vergunning voor  twee dagen en komt dan ook niet voor op het liniennetzplan van de gezamenlijke vervoersbedrijven.

« Laatst bewerkt op: 26 November 2022, 19:19:51 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #292 Gepost op: 26 November 2022, 17:07:33 »

Hoi

bedankt voor het delen zal binnenkort eens kijkje nemen in Nordhorn.
Woon zelf in Emmen pakweg 1 km van het spoor dus zal misschien in de toekomst de Bentheiemer  wel voorbij zien rijden, anders is het op stappen in Coevorden ook niet verkeerd.

groet Dave

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3441
    • Mijn van-alles website
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #293 Gepost op: 26 November 2022, 19:15:54 »
Volgens alle publikaties  zou de hernieuwde opening van station “Nordhorn”vandaag de 26ste december om 11 uur plaats vinden.
Ik denk dat... ;D

Zo'n stationsbakker die stipt open gaat: Deutsche Gründlichkeit ;)

jandcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #294 Gepost op: 26 November 2022, 22:23:50 »
Hallo,

Tis allemaal mooi en de vooruitgang.
Ik kijk met weemoed terug op de tijd van de locale goederentreinen met alle aansluitingen bij de diverse bedrijven.

groeten jandcargo

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #295 Gepost op: 01 December 2022, 09:50:19 »


Het volledig gerenoveerde en opnieuw ontworpen gebouw met zijn historische gevel schittert in nieuwe pracht. Foto's: Westdörp

"Goede dingen hebben tijd nodig" is een bekend Duits spreekwoord. En zo was het ook met de gedeeltelijke sloop en renovatie van het historische stationsgebouw Nordhorn. Door Corona en domino-effecten zoals knelpunten in de keten en het daaruit voortvloeiende tekort aan materialen konden de voorbereidende sloopmaatregelen pas in januari vorig jaar worden gestart.
Maar nu is het "Alles is goed dat goed afloopt" na een ander bekend gezegde. Station Nordhorn schittert in nieuwe pracht na uitgebreide renovatie- en verbouwingswerkzaamheden. Het werd op vrijdag 25 november geopend met een officiële ceremonie, waarbij een groet van de minister van Economische Zaken van Nedersaksen, Olaf Lies, werd voorgelezen. Op zaterdag en zondag, 26 en 27 november, is het publiek uitgenodigd voor twee open dagen met entertainment en glühwein, friet en gebak.

Naar de bouw en het regionale spoorvervoer project geschiedenis
De renovatie van het stationsgebouw Nordhorn is de laatste bouwsteen in de eerste fase van het project om het lokale personenvervoer per spoor (SPNV) in het district Grafschaft Bentheim te herintroduceren. Dankzij de jarenlange gezamenlijke inspanningen van het district, de gemeenten van de provincie, de economie en de politiek, besloot de stuurgroep van het Nedersaksische ministerie van Economische Zaken in 2015 om de reactivering van het passagiersvervoer per spoor op de route Bad Bentheim - Nordhorn - Neuenhaus te ondersteunen met ongeveer 21 miljoen euro. Sinds juli 2019 rijdt de "Regiopa-Express" volgens schema door de provincie. Er wordt gezocht naar een verlenging van de lijn richting Coevorden.
In verband met de reactivering van het personenvervoer per spoor werd ook gestart met de revitalisering van de bediende stations. Na Neuenhaus en Bad Bentheim volgt dit jaar Nordhorn.


Het nieuwe café maakt uw verblijf gezellig. Foto: Westdörp

De werkzaamheden begonnen in 2021 onder auspiciën van de Bentheimbahn met het uitgraven van het kerngebouw door uitbreidingen te slopen die later aan het oorspronkelijke kerngebouw waren toegevoegd. De gevel van het historische kerngebouw, dat het stadsbeeld kenmerkt en gevuld is met een modern "interieur", is bewaard gebleven. Rondom de wachthal (voorzien van kaartautomaat, lockers, passagiersinformatie en betaalde toiletvoorzieningen) bevinden zich de Arends Backshop met café, de Verkehrsgemeinschaft Grafschaft Bentheim (VGB) als mobiliteitscentrum van het reisbureau Berndt en een moderne e-kiosk van de Grafschafter Volksbank voor diverse bankdiensten. Op de bovenverdieping bevinden zich de BE dispatcher en andere BE kantoren.
In totaal heeft de herinrichting van station Nordhorn een investeringsvolume van 4 miljoen euro. 600.000 euro komt uit stadsontwikkelingsfondsen. Deze subsidies uit het renovatieprogramma "Stadtumbausprojekt Bahnhofumfeld" werden elk voor een derde gefinancierd door de staat, de federale overheid en de stad Nordhorn.


Zicht op het platform. Foto: Westdörp

Subsidies vloeiden in het kader van het regionale spoorvervoersproject. De Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen ondersteunde de bouw van de wachthal met 400.000 euro. Het stadsdeel droeg 253.000 euro bij aan de bouwkosten. En de stad Nordhorn gaf 100.000 euro. Dankzij deze subsidies bleef de Bentheimspoorlijn achter met een eigen investering van iets minder dan 2,7 miljoen euro. Meer informatie:www.bentheimer-eisenbahn.de
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7750
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #296 Gepost op: 01 December 2022, 19:24:58 »
Lekker dat ze op hun eigen lijntje gewoon weer met personentreinen mogen rijden. Als je ze dat 25 jaar geleden verteld had...
Mooi dat er zo geïnvesteerd wordt.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #297 Gepost op: 19 December 2022, 12:12:17 »
Dit is voor mij ook nieuw? Wat bedoelenze nu met een nicht NL-fähigen Fahrzeugs



Aufgrund eines nicht NL-fähigen Fahrzeugs kommt es auf vereinzelte Fahrten zu Teilausfällen zwischen Bad Bentheim und Hengelo, sowie zwischen Hengelo und Bad Bentheim.
Folgende Fahrten sind von den Teilausfällen betroffen:
RB 61 Bielefeld Hbf (06:11) - Hengelo (08:26)
RB 61 Hengelo (08:34) - Bielefeld Hbf (10:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (07:12) - Hengelo (09:26)
RB 61 Hengelo (09:34) - Bielefeld Hbf (11:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (09:12) - Hengelo (11:26)
RB 61 Hengelo (11:34) - Bielefeld Hbf (13:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (10:12) - Hengelo (12:26)
RB 61 Hengelo (12:34) - Bielefeld Hbf (14:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (11:12) - Hengelo (13:26)
RB 61 Hengelo (13:34) - Bielefeld Hbf (15:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (12:12) - Hengelo (14:26)
RB 61 Hengelo (14:34) - Bielefeld Hbf (16:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (14:12) - Hengelo (16:26)
RB 61 Hengelo (16:34) - Bielefeld Hbf (18:47)
Ein Schienenersatzverkehr (SEV) mit Bussen ist beidseitig eingerichtet. Die Busse halten an den folgenden Haltestellen:
- Bad Bentheim - Haltestelle Bahnhof
- Oldenzaal (NL) - Bahnhofsvorplatz
- Hengelo (NL) - Bahnhofsvorplatz
Bitte achten Sie auch auf die Anzeigen und örtlichen Lautsprecherdurchsagen am Bahnsteig, sowie auf die Lautsprecherdurchsagen im Zug.
Door een niet-NL-vaardig voertuig zijn er gedeeltelijk storingen tussen Bad Bentheim en Hengelo, evenals tussen Hengelo en Bad Bentheim op geïsoleerde ritten.
De volgende reizen worden getroffen door gedeeltelijke annuleringen:
RB 61 Bielefeld Hbf (06:11) - Hengelo (08:26)
RB 61 Hengelo (08:34) - Bielefeld Hbf (10:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (07:12) - Hengelo (09:26)
RB 61 Hengelo (09:34) - Bielefeld Hbf (11:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (09:12) - Hengelo (11:26)
RB 61 Hengelo (11:34) - Bielefeld Hbf (13:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (10:12) - Hengelo (12:26)
RB 61 Hengelo (12:34) - Bielefeld Hbf (14:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (11:12) - Hengelo (13:26)
RB 61 Hengelo (13:34) - Bielefeld Hbf (15:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (12:12) - Hengelo (14:26)
RB 61 Hengelo (14:34) - Bielefeld Hbf (16:47)
RB 61 Bielefeld Hbf (14:12) - Hengelo (16:26)
RB 61 Hengelo (16:34) - Bielefeld Hbf (18:47)
Aan beide kanten wordt een spoorvervangingsdienst (SEV) met bussen opgezet. Bussen stoppen bij de volgende haltes:
- Bad Bentheim - station
- Oldenzaal (NL) - Station ingang
- Hengelo (NL) - Station ingang
Let ook op de advertenties en lokale luidsprekers op het spoorperron, evenals de luidsprekers op de trein.
« Laatst bewerkt op: 19 December 2022, 18:36:53 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #298 Gepost op: 19 December 2022, 13:28:09 »
Geen idee waar je deze info vandaan haalt.

Maar ik zou 2 dingen kunnen bedenken: (speculaas)
1 het treinstel is niet geschikt om in NL te rijden
(geen 1500 V = , geen ATB, etc)
2 zoals ook in Nederland, personeelstekort.

Ik kwam bij browsen deze site ook tegen:
https://iris.noncd.db.de/wbt/js/index.html?bhf=XNHL

Ziet er leuk uit.
Jeroen

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #299 Gepost op: 19 December 2022, 14:05:47 »
Info Bentheimer himself ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.