Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Dave.......
Vandaag
om 00:12:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale
door
Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool
door
Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
NS 1700 transfers
door
ES44C4
19 July 2025, 20:32:18
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Roelof R
19 July 2025, 19:36:41
De Projecten van RetroJack
door
NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025
door
Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Sfeer op je modelbaan
door
R1954
19 July 2025, 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus
door
Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
19 July 2025, 15:26:07
Raadplaatje
door
ArjanB
19 July 2025, 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0.
door
tijgernootje
19 July 2025, 15:14:06
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Vorige
-
Volgende
-
1
...
16
17
[
18
]
19
20
...
40
Omlaag
Auteur
Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. (gelezen 183614 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12445
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #255 Gepost op:
28 February 2022, 13:12:31 »
Opdracht met succes gegund voor het reactiveringsproject van het tweede deel van de lijn Neuenhaus – Coevorden (NL) van Bentheimer Eisenbahn AG
Sinds 7 juli 2019 pendelen de treinen van Bentheimer Eisenbahn AG elk uur met succes op BE's eigen route tussen Bad Bentheim en Neuenhaus. Vorig jaar kreeg het bedrijf opnieuw de opdracht om de regionale spoorlijn tot december 2036 te exploiteren. Sinds de start van de planning van het reactiveringsproject was echter duidelijk dat het doel was om de gehele spoorlijn naar Coevorden (NL) te reactiveren. In juli 2021, tijdens zijn bezoek aan Neuenhaus, Hoogstede en Emlichheim, stuurde de minister van Economische Zaken, Arbeid, Transport en Digitalisering van Nedersaksen, Dr. Bernd Althusmann, het signaal naar "groen" voor de voortzetting van de lijn naar Coevorden De opdracht voor de algemene planningsdiensten voor deze maatregel kon nu na de officiële aanbestedingsprocedure worden gegund aan LINDSCHULTE Ingenieurgesellschaft mbH.
Van links naar rechts: Bernd Vogelsang (Lindschulte), Thomas Schaller (Lindschulte), Joachim Berends (BentheimBahn), Christian Vrielink (Lindschulte), Arne Jan Hellweg (voorzitter raad van commissarissen bentheimspoor), Gerd Will (vice-voorzitter raad van commissarissen BentheimBahn), Ralf Uekermann (Bentheimspoorlijn), Jocelyn Haste (Lindschulte)
De reactivering van het gedeelte van Neuenhaus naar Coevorden is opgedeeld in twee bouwfasen. De eerste bouwfase strekt zich uit van Neuenhaus tot aan de Nederlandse grens. De tweede fase van de bouw begint bij de Nederlandse grens en eindigt in Coevorden. In totaal bedragen de bouwkosten van de gehele lijn circa € 30 miljoen. In de eerste bouwfase is een investering van circa € 20 miljoen gepland, voor de tweede bouwfase is momenteel circa € 9,7 miljoen berekend.
De bouwmaatregelen in het eerste deel omvatten de aanleg van nieuwe kruisingssporen, spoorrenovaties, bodemverbetering en de bouw van een nieuw station in Emlichheim en de drie andere stations in Veldhausen, Hoogstede en Laarwald. Bovendien zal de bestaande besturings- en veiligheidstechnologie worden gemoderniseerd in overeenstemming met de eisen voor lokaal personenvervoer per spoor.
In de tweede bouwfase van de Nederlandse grens naar Coevorden wordt ook de besturings- en veiligheidstechniek aangepast aan de eisen van het lokale passagiersvervoer per spoor. Verder vindt in het kader van de bouwwerkzaamheden de verbouwing van de draaibrug in Coevorden en een nieuw station in het Europark Coevorden plaats.
De oplevering van de gehele bouwwerkzaamheden van Neuenhaus tot Coevorden staat gepland voor 2026. De bouwwerkzaamheden aan het traject van Neuenhaus naar Emlichheim zullen naar verwachting in 2025 zijn afgerond.
Het planningscontract voor de engineeringdiensten bedraagt circa € 4,4 miljoen.
«
Laatst bewerkt op: 28 February 2022, 13:30:12 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12445
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #256 Gepost op:
04 March 2022, 13:27:04 »
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12445
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #257 Gepost op:
04 April 2022, 10:03:44 »
Er valt niet echt veel te vertellen over de voortgang bij de BE. Valt wel op dat er gevraagd word naar kennis over goederenwagens!
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12445
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #258 Gepost op:
06 April 2022, 09:56:56 »
FIETSENBUS SEIZOEN
Het Fietsenbus seizoen is op 2 april van start gegaan! Ontdek spontaan en flexibel de mooiste uithoeken van het graafschap Bentheim of breid de fietstocht eenvoudig uit naar het aangrenzende Emsland of Noordrijn-Westfalen. Zet de fietsen gewoon op de Fietsen-aanhanger, stap in en ga comfortabel op pad. In Neuenhaus en Bad Bentheim is er een directe verbinding met de RB 56 - Regiopa Express.
Dus waar wacht je nog op? Alle informatie is te vinden op onze blog of op de website van Grafschaft Bentheim Tourismus.
«
Laatst bewerkt op: 06 April 2022, 09:58:54 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
spoorzeven
Offline
Berichten: 5562
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #259 Gepost op:
06 April 2022, 11:01:42 »
Hans, hoe voorspoedig gaat de vernieuwbouw / ombouw van het stuk Neuenhaus - Coevorden?
Gelogd
Groet, Frank
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12445
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #260 Gepost op:
06 April 2022, 11:06:00 »
Gras groeit sneller
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Bertholdowitsch
Offline
Berichten: 99
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #261 Gepost op:
11 April 2022, 09:41:21 »
Behalve de verbetering van de beveiligen van spoorwegovergangen door het plaatsen van verkeerslichten verwacht ik niet dat er dit jaar nog veel gebeurt tussen Neuenhaus en Coevorden. Zoals het al in het bericht staat dat Hans heeft gepost zit het reactiveringsproject nog in de planningsfase, en dat pas sinds twee maanden. De nieuwe seinen en vernieuwde beveiliging van spoorwegovergangen tussen Neuenhaus en Coevorden waarvan ik foto's heb gepost zijn sinds 14. Januari in werking.
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12445
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #262 Gepost op:
16 April 2022, 11:21:26 »
Ik was afgelopen woensdag in Bad Bentheim en ben even naar het station gewandeld
1 Wat mij direct opviel was het grote aantal politie mensen op de beide perrons. Links is nog net de kop van de Regio expres naar Nordhorn te zien. Schuin daarvoor zien we de BE D21 of 22 in ruste
2 De Regio is vrijgegeven en vertrekt richting Nordhorm/Neuenhaus. Op de achtergrond komt een containertrein in zicht. Deze zal op spoor 2b een kort oponthoud in Bad Bentheim hebben.
3 De 193 729 loopt langzaam op spoor 2b binnen om even verder halt te houden.
4 Op spoor 3b staat de DB 101-118-8 te wachten tot dat de kruising van de twee hoofdsporen wordt vrijgegeven. Zij moet dadelijk verder met de intercity naar Berlijn die op spoor 1 zal binnenlopen.
5 De “Berlijn” trein, getrokken door de NS 1765, loopt stipt op tijd BB binnen
6 Pantografen neer en afkoppelen.
7 Los en beentjes weer omhoog
8Daar gaat ze met aan beide zijden 3 pitten bij.
9 De Duitse rangeerder staat te wachten op zijn volgende klus. Ondertussen is de containertrein alweer vertrokken.
10 De 101 was netjes omgelopen naar de wachtsporen en is nu achteruit tegen de “Berlijntrein” aangelopen. Remproef nemen en wegwezen.
11 Tijdens het rangeerwerk van de 101 was er alweer een nieuwe goederentrein uit de richting Nederland aangekomen. Deze moest wachten op het vertrek van de Berlijntrein om weer verder te mogen.
12 Ik was verbaast over het type wagens die net gearriveerd waren. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen.
13 En toen was het weer even rustig en konden we weer verder wandelen.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Arjan6511
Offline
Berichten: 4717
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #263 Gepost op:
16 April 2022, 11:31:21 »
Die wagens waar je op doelt zijn Zweedse wagens van de Volvo-onderdelen trein naar België. Rijdt meermaals per week, Lineas is de vervoerder.
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12445
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #264 Gepost op:
29 April 2022, 15:58:40 »
Als antwoord op de vraag van Spoorzeven van 6 april j.l. de onderstaande krantenberichten van vorige week.
Er gebeurd dus genoeg, alleen is alles niet zo zichtbaar als deze overwegafsluitingen.
Leuker kunnen we het niet maken!
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12445
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #265 Gepost op:
04 May 2022, 15:55:12 »
Ik moest vanmorgen in Neuenhaus zijn om brandstof voor de Dacia te halen en ben gelijk even in Velthausen naar de vorderingen wezen kijken.
581 Zo zag het emplacement van Velthaus er vorig jaar nog bij. Op de achtergrond staan zo op het eerste gezicht enkele overwegbomen er doelloos bij
582 Het hoofdsignaal is nog afgekruist en een overweg die geen overweg is!
583 Hoe anders zag het er nu uit. Het hele gebied rondom het voormalige station is op de schop gegaan en de zo doelloos lijkende overweg is nu een echte overweg geworden.
584 De overweg met alles er op en er an. Duidelijk is hier een gebied in ontwikkeling te zien.
585 Gezien in de richting Neuenhaus
586 De BE tweeling is ook aanwezig, maar nu met weggesneden stukken rails en wissels als lading
587 Hier word nieuwbouw gepleegd! Als het spoor niet in de weg ligt laat men het rustig liggen. Je weet maar nooit!!
588 Of hier ooit nog spoor gerelateerde voertuigen voorbij zullen komen? De tijd zal het leren.
589 Gelijk even doorgereden naar Esch. Dit is de plaats waar de BE loc op de olieboot stond te wachten. Het onkruid begint het langzaam te winnen. Het gekke is dat de railstaven er uitzien dat zij meer bereden worden als die van het doorgaande hoofdspoor
590 Rechts glimt je gewoon toe terwijl links wat dofjes is.
591 Het hoofdsein is niet meer afgekruist en staat stralen rood te zijn. Naar rechts ging je naar de Exxon.
«
Laatst bewerkt op: 04 May 2022, 15:57:10 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12445
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #266 Gepost op:
12 May 2022, 20:34:02 »
12 mei 2022
591 Vandaag even een rondje langs de BE gemaakt. Op het industrieterrein Coevorden-Heege zag ik dat het voormalige Rheingold uitzicht rijtuig van plaats veranderd was. Het zag er zo niet nog smeriger uit als de laatste keer.
592 Detail van het rijtuignummer. Goed te zien dat de conditie van het rijtuig er niet op vooruit gaat.
593 Door naar Laarwald. Laarwald is het eerste station op Duits gebied waar de plaatselijke politiek nog grootse plannen mee heeft. Wat opvalt tov de laatste keer dat ik hier was, is de complete leegte van het emplacement. Niets herinnerd eraan dat hier jaren lang goederenwagens in de opslag hebben gestaan en op het laatst ook nog gesloopt werden.
594 Het enige wat zich niets van de spoorrust aantrok, is het onkruid! Ooit stonden hier de douanewagens te wachten op het in en/of uitklaren door de Zollbeampten.
595 Frappant is wel dat de seinen en het stopontspoorblok geheel vernieuw zijn.
596 Het spoor waarop de laatste wagens gesloopt zijn.
597 In iedergeval zijn de hoofdseinen niet meer afgekruist. Opvallend is wel dat het afbuigende spoor, het zgn inhaalspoor, meer bereden is dan het doorgaande hoofd spoor
598 Wisselsein zonder verlichting
599 Stopontspoor seinlantaarn
600 Hier is een diversiteit aan lantaarns te vinden
601 Een hypermodern seinmiddel aan een totaal verwaarloost perron
602 Dat het spoor enig onderhout verlangd is duidelijk te zien aan de staat van de dwarshouten
603 Het vervoer van vandaag de dag. De bus naar Laar.
604 Hoogstede is een oase van rust. Op alle deuren van de ex-goederenloods zaten dikke sloten. Het enige bijzondere was dat er een groot bord aan de ingang van de Bahnhofstrasse geplaatst was.
605 Detail van het bord wat aan duidelijkheid niets te wensen laat.
606 Zoals zij hier zeggen “Holland” spreekt een woordje mee, maar tegen dat “Holland” heb ik grote bezwaren. Nederland en Nederlanders is de enige juiste woordkeuze.
607 Overzichtje van “Station Hoogstede”
608 Gezien van uit Hoogstede in de richting van Neuenhaus.
«
Laatst bewerkt op: 12 May 2022, 22:14:41 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Martin Hornis
Offline
Berichten: 1433
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #267 Gepost op:
12 May 2022, 21:37:50 »
Bedankt voor de mooie detailfoto's.
Gelogd
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.
spoorzeven
Offline
Berichten: 5562
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #268 Gepost op:
13 May 2022, 11:12:44 »
Sluit ik mij bij aan! Toch handig zo'n reporter ter plaatse
Gelogd
Groet, Frank
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12445
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #269 Gepost op:
17 May 2022, 17:37:00 »
Als onderdeel van het steunpakket voor stijgende energieprijzen heeft de federale regering het "ticket van 9 euro" ingevoerd. Het "9 Euro Ticket" is een maandelijks ticket en de promotie is beperkt tot een periode van drie maanden.
Reizigers van bussen en treinen kunnen vanaf 1 juni 2022 gebruik maken van het promotieticket. Het ticket van 9 Euro is alleen geldig in 2e klas in het lokaal vervoer (bus, trein, S-Bahn, U-Bahn en tram). Een overgang naar de 1e klas is zelfs met een toeslag niet mogelijk. In het langeafstandsverkeer (IC, ICE of EC) is het ticket niet geldig. Op onze blog vind je meer informatie over het 9€ ticket.
KRAFTVERKEHR EMSLAND - NIEUW LOGISTIEK MAGAZIJN IN COEVORDEN
Op een blootgestelde locatie en in de nabijheid van de EuroTerminal in Coevorden wordt een nieuw en modern logistiek magazijn gebouwd dat europa-brede verzending en wereldwijde import en export van goederen faciliteert. Het nieuwe logistieke magazijn combineert op intelligente wijze weg- en spoorvervoer. De moderne hal biedt perfecte omstandigheden dankzij de directe toegang tot het spoor, vooral voor weergevoelige goederen.
Meer informatie en de actuele video over de bouw van de hal is te vinden onder
www.kraftverkehr-emsland.de
MOGEN WE EVEN VOORSTELLEN? ONZE NIEUWE WEBSITE!
We hebben het ontwerp en de structuur van de website van Bentheimer Eisenbahn AG en haar dochterondernemingen herzien. Het doel was om onze aanbiedingen en diensten snel, gemakkelijk en duidelijk aan bezoekers te presenteren. Feedback, suggesties en opbouwende kritiek op de nieuwe website zijn welkom. Stuur gewoon naar marketing@bentheimer-eisenbahn.de. Klik hier voor de nieuwe website.
«
Laatst bewerkt op: 17 May 2022, 17:39:02 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Vorige
-
Volgende
-
1
...
16
17
[
18
]
19
20
...
40
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.