Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Ronald69
Vandaag om 20:58:01
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door basjuh1981
Vandaag om 20:53:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:52:40
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:51:10
Pfarrerwinkel bahn door basjuh1981
Vandaag om 20:49:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 20:48:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 20:38:18
diorama, voor lange treinen. door JohnRobertGrunn
Vandaag om 20:25:07
Les Billards du Vivarais door Frank 123
Vandaag om 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 19:59:22
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:20:47
Gewoon wat busfoto's door Keska
Vandaag om 19:20:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 19:04:37
19 Toen door defender
Vandaag om 19:01:10
20 en 21 april MobExpo door class 37
Vandaag om 18:16:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 110690 keer)

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3752
  • de hondsrug baan
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #255 Gepost op: 24 februari 2022, 15:45:12 »



vandaag de 9902 richting Coevorden dus de containertrein leeft nog 24-02-2022 Mariënberg ( we kwamen net iets te laat aan om de trein volledig op de foto te zetten vandaar dit plaatje excuses) 

Wisselwachter

  • Offline Offline
  • Berichten: 175
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #256 Gepost op: 24 februari 2022, 16:35:58 »
Wie is op dit moment de eigenaar van het Panoramarijtuig? Is dat bekend?

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #257 Gepost op: 26 februari 2022, 14:15:47 »


 Uit de zondagskrant van morgen de 27ste
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 688
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #258 Gepost op: 26 februari 2022, 16:49:40 »
Het is me niet duidelijk hoe die ostcurve zou moeten lopen, tenzij bad bentheim volledig wordt overgeslagen ?

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #259 Gepost op: 26 februari 2022, 17:24:37 »
Ik kan zo een, twee, drie, niets vinden, maar ik heb wel eens een foto/tekening gezien hoe dit gaat liggen. En inderdaad, het slaat het Bahnhof helemaal over. Daar waar de BE-lijn vanaf BB naar het noorden afbuigt.
Zie de paarse lijn die ik zelf ingetekend. Zo ongeveer gaat het lopen.

Jeroen

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 688
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #260 Gepost op: 26 februari 2022, 20:03:20 »
Voor goederentreinen snap ik het wel, maar voor de regionale passagierstreinen, hoe dan ???

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #261 Gepost op: 28 februari 2022, 10:45:02 »
Wat het personenvervoer betreft is het idee achter de Ostkurve dat dan de sneltreinen vanuit Braunschweig en Löhne, die nu in Rheine eindigen, naar Nordhorn kunnen worden doorgetrokken (vandaar ook de wens om het traject tussen Bentheim en Nordhorn van bovenleidingen te voorzien). De Ostkurve zou een tijdswinst voor de sneltrein zijn, en het is de vraag of een sneltrein in een plaats die de grootte van Bentheim heeft zou moeten stoppen.

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 931
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #262 Gepost op: 28 februari 2022, 12:23:03 »
Je zou dan dus de huidige verbinding Bad Bentheim - Neuenhaus als stoptrein kunnen blijven rijden via de huidige boog en een sneltrein (...) - Rheine - Nordhorn via die "Ostkurve". Dan heb je dus 2 reizigersverbindingen die elkaar prima aanvullen. Ben benieuwd of, behalve de electrificatie, er dan ook niet wat spoor erbij gelegd moet worden. Als beide een uursdienst zijn/worden, niet. Maar te Nordhorn heb ik toch het idee dat er wat bij moet aangezien daar nu de huidige verbinding elkaar kruist:

Met de juiste dienstregeling zal het geen probleem zijn, maar bij vertragingen? Niettemin een goede ontwikkeling, al vind ik de toegevoegde draadjes boven het spoor weer minder... Dromen over een doorgaande verbinding Groningen - Stadskanaal - Emmen - Coevorden - Nordhorn - Rheine kan beginnen...

Groet, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #263 Gepost op: 28 februari 2022, 13:12:31 »
Opdracht met succes gegund voor het reactiveringsproject van het tweede deel van de lijn Neuenhaus – Coevorden (NL) van Bentheimer Eisenbahn AG



Sinds 7 juli 2019 pendelen de treinen van Bentheimer Eisenbahn AG elk uur met succes op BE's eigen route tussen Bad Bentheim en Neuenhaus. Vorig jaar kreeg het bedrijf opnieuw de opdracht om de regionale spoorlijn tot december 2036 te exploiteren. Sinds de start van de planning van het reactiveringsproject was echter duidelijk dat het doel was om de gehele spoorlijn naar Coevorden (NL) te reactiveren. In juli 2021, tijdens zijn bezoek aan Neuenhaus, Hoogstede en Emlichheim, stuurde de minister van Economische Zaken, Arbeid, Transport en Digitalisering van Nedersaksen, Dr. Bernd Althusmann, het signaal naar "groen" voor de voortzetting van de lijn naar Coevorden De opdracht voor de algemene planningsdiensten voor deze maatregel kon nu na de officiële aanbestedingsprocedure worden gegund aan LINDSCHULTE Ingenieurgesellschaft mbH.


Van links naar rechts: Bernd Vogelsang (Lindschulte), Thomas Schaller (Lindschulte), Joachim Berends (BentheimBahn), Christian Vrielink (Lindschulte), Arne Jan Hellweg (voorzitter raad van commissarissen bentheimspoor), Gerd Will (vice-voorzitter raad van commissarissen BentheimBahn), Ralf Uekermann (Bentheimspoorlijn), Jocelyn Haste (Lindschulte)

De reactivering van het gedeelte van Neuenhaus naar Coevorden is opgedeeld in twee bouwfasen. De eerste bouwfase strekt zich uit van Neuenhaus tot aan de Nederlandse grens. De tweede fase van de bouw begint bij de Nederlandse grens en eindigt in Coevorden. In totaal bedragen de bouwkosten van de gehele lijn circa € 30 miljoen. In de eerste bouwfase is een investering van circa € 20 miljoen gepland, voor de tweede bouwfase is momenteel circa € 9,7 miljoen berekend.
De bouwmaatregelen in het eerste deel omvatten de aanleg van nieuwe kruisingssporen, spoorrenovaties, bodemverbetering en de bouw van een nieuw station in Emlichheim en de drie andere stations in Veldhausen, Hoogstede en Laarwald. Bovendien zal de bestaande besturings- en veiligheidstechnologie worden gemoderniseerd in overeenstemming met de eisen voor lokaal personenvervoer per spoor.
In de tweede bouwfase van de Nederlandse grens naar Coevorden wordt ook de besturings- en veiligheidstechniek aangepast aan de eisen van het lokale passagiersvervoer per spoor. Verder vindt in het kader van de bouwwerkzaamheden de verbouwing van de draaibrug in Coevorden en een nieuw station in het Europark Coevorden plaats.
De oplevering van de gehele bouwwerkzaamheden van Neuenhaus tot Coevorden staat gepland voor 2026. De bouwwerkzaamheden aan het traject van Neuenhaus naar Emlichheim zullen naar verwachting in 2025 zijn afgerond.
Het planningscontract voor de engineeringdiensten bedraagt circa € 4,4 miljoen.
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2022, 13:30:12 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #264 Gepost op: 04 maart 2022, 13:27:04 »





Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #265 Gepost op: 04 april 2022, 10:03:44 »




Er valt niet echt veel te vertellen over de voortgang bij de BE. Valt wel op dat er gevraagd word naar kennis over goederenwagens!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #266 Gepost op: 06 april 2022, 09:56:56 »
FIETSENBUS SEIZOEN
Het Fietsenbus seizoen is op 2 april van start gegaan! Ontdek spontaan en flexibel de mooiste uithoeken van het graafschap Bentheim of breid de fietstocht eenvoudig uit naar het aangrenzende Emsland of Noordrijn-Westfalen. Zet de fietsen gewoon op de Fietsen-aanhanger, stap in en ga comfortabel op pad. In Neuenhaus en Bad Bentheim is er een directe verbinding met de RB 56 - Regiopa Express.


Dus waar wacht je nog op? Alle informatie is te vinden op onze blog of op de website van Grafschaft Bentheim Tourismus.

« Laatst bewerkt op: 06 april 2022, 09:58:54 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5198
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #267 Gepost op: 06 april 2022, 11:01:42 »
Hans, hoe voorspoedig gaat de vernieuwbouw / ombouw van het stuk Neuenhaus - Coevorden?
Groet, Frank

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #268 Gepost op: 06 april 2022, 11:06:00 »
Gras groeit sneller :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #269 Gepost op: 11 april 2022, 09:41:21 »
Behalve de verbetering van de beveiligen van spoorwegovergangen door het plaatsen van verkeerslichten verwacht ik niet dat er dit jaar nog veel gebeurt tussen Neuenhaus en Coevorden. Zoals het al in het bericht staat dat Hans heeft gepost zit het reactiveringsproject nog in de planningsfase, en dat pas sinds twee maanden. De nieuwe seinen en vernieuwde beveiliging van spoorwegovergangen tussen Neuenhaus en Coevorden waarvan ik foto's heb gepost zijn sinds 14. Januari in werking.