Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lodewickshaven door spoorijzer
Vandaag om 12:17:40
Rondom Charlois door Hans GJ
Vandaag om 12:08:50
Roco 4155 NS 2200 2de leven door Dick55
Vandaag om 12:02:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 11:42:55
Gezocht decals wit op transparant door Marc tramt
Vandaag om 11:41:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 11:39:59
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Ronald Halma
Vandaag om 11:34:07
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 11:04:40
Wat is dit voor stellage met camera's en/of scanners naast het spoor? door bask185
Vandaag om 10:51:19
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 10:42:46
20 jaar BNLS jubileum door Jeroen Water
Vandaag om 10:37:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:29:23
Roco versus Lima uitzichtwagens Rheingold door bellejt
Vandaag om 10:21:31
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorijzer
Vandaag om 09:52:20
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 09:50:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dennis94
Vandaag om 09:49:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Karben
Vandaag om 09:38:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 09:34:08
Zee. Land. door spoorijzer
Vandaag om 09:33:26
Het ontstaan van Trammenlandt door Marco EB
Vandaag om 09:06:45
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:28:05
Probleem met inloggen iTrain Forum door Modeltreinmulder
Vandaag om 08:07:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Hans Grasmaijer
Vandaag om 03:44:29
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 00:40:53
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:02:02
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 November 2025, 23:25:24
worm en wormwiel - worm en tandwiel? door Bahn-AG
17 November 2025, 23:17:04
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Frits Westers
17 November 2025, 23:06:10
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
17 November 2025, 23:04:59
Bahnstrecke 5867 door RobVille
17 November 2025, 22:53:52
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 253773 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12543
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #555 Gepost op: 03 June 2025, 13:12:36 »
Deel 2 van de oude draaibrug om voor het nageslacht te bewaren.



1372-0976


1373-0977


1374-0987


1375-0981


1376-0984


1377-0986


1378-0985


1379-0982


1380-0975


1381-0971


1382-0973
 

1383-0979


1384-0978


1385-0974


1386-0988


1387-0983
« Laatst bewerkt op: 03 June 2025, 15:41:25 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

emmenaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 17
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #556 Gepost op: 03 June 2025, 15:16:03 »
Mooie update. De oude brug ziet er nog redelijk uit zo op de foto.  Zal er straks wel uitgehaald worden om gestraald/geverfd te worden. En nieuwe bedienings techniek zodat de brug op afstand bediend kan worden. Ben benieuwd hoe dat straks gaat.  Misschien w
door dezelfde brugwachter die nu nabijgelegen verkeers brug bedient? De oplossing die hiervoor bedacht zal zijn zal in ieder geval een stuk goedkoper en sneller te realiseren zijn dan wanneer Prorail de regie erover zou hebben. Dan zou die zeker geheel vervangen zijn.
« Laatst bewerkt op: 03 June 2025, 15:17:37 door emmenaar »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12543
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #557 Gepost op: 03 June 2025, 17:14:12 »
Dankjewel Hans!

Als ik het elders goed heb gelezen/gezien gaat de aanbouw op foto 1346 ook tegen de vlakte.


Nee Berthold, het aanbouwtje, als je de goederenloods bedoeld, valt ook onder de beschermde status van het station.
Op de tekening staat het volgens mij rechts ook aangegeven.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12543
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #558 Gepost op: 06 June 2025, 15:01:38 »
Station Laarwald liet mij achter met heel wat vragen!  Om hier een antwoord op te krijgen is maar een weg, contact opnemen met de desbetreffende gemeente.
Ik heb er dan ook een i-meel aangewaagd en kreeg van de gemeente Laar het volgende antwoord met een actuele tekening.
Mede forumlid Bertolowitch heeft de tekening van PDF naar jpg omgezet, waarvoor dank


Sehr geehrter Herr Reints,
 
vielen Dank für Ihre E-Mail und Ihr Interesse an unserer Bahnhofsplanung.
 
Für den Bahnhof Laarwald ist die Planung noch nicht zu 100 % abgeschlossen. Ich sende Ihnen anliegend den derzeitigen Planungsstand, der sich aber in den nächsten Wochen und Monaten noch verändern kann.
 
Mit freundlichen Grüßen
 
Gemeinde Laar
Hauptstraße 24
49824 Emlichheim

De vertaling van bovenstaande.

Geachte heer Reints,
 
Hartelijk dank voor uw e-mail en uw interesse in onze station planning.
 
De planning voor station Laarwald is nog niet 100% rond. Ik stuur u de huidige planningsstatus, die in de komende weken en maanden kan veranderen.
 
Hartelijke groeten
 
Gemeente Laar

Hauptstraße 24
49824 Emlichheim
 

1388 De oude zeer gedateerde uitgave van het Bahnhofumfeld Laarwald



1389 En de zeer recente tekening die ik gekregen heb van de Gesamptgemeinde Eimlichheim.


1390 Dit komt nooit meer terug! Jan Dul



Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

jandcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1291
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #559 Gepost op: 06 June 2025, 23:23:14 »
hallo Hans,

Leuk dat je mijn uitvoering van het station gebruikt hebt op de site.

jandcargo

emmenaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 17
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #560 Gepost op: 07 June 2025, 16:05:06 »
Ik ben vandaag ook even wezen kijken in Coevorden, Laar, Emlichheim en Hoogstede. Weinig nieuws aan toe te voegen. Wel stond er in Coevorden een lange goederentrein met ketrlwagens op het spoor richting de nieuwe spoorboog te wachten. Dus zo te zien wordt die brug zo nu en dan toch nog gebruikt. Benieuwd waar die trein voor bestemd is. https://photos.app.goo.gl/9iyfF3M9GaQVC4DV7
« Laatst bewerkt op: 07 June 2025, 16:13:53 door emmenaar »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12543
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #561 Gepost op: 07 June 2025, 19:25:20 »
Vandaag, zaterdag 7 juni, ondanks het druilige weer en de forse regenbuien nu eens een rondje BE de andere kant op gemaakt.
Van Uelsen binnendoor naar de overweg in de B403 bij Grassdorf. Vandaar de lijn, via een  illegaal pad gevolgd in de richting Frensdorf/Nordhorn. Langs het hele stuk spoor geen enkele activiteit te bekennen wat kon duiden op een  uitbreiding of een aan te leggen inhaalspoor. Door naar de werkplaats Nordhorn. Hier kwam ik toch een paar verrassingen tegen



1391-0992 De 1e verrassing was dat de doorgang waar ik altijd mijn foto’s maakte, met een enorme hoop grond geblokkeerd was.


1392-0991  Jammer dan. Bij het gebouwtje omhoog gelopen  en zo kon ik toch  plaatjes maken. Zicht onder het viaduct van de B213 door in de richting van Bad Bentheim.


1393-0990  Even omdraaien en dan heb je zicht de andere kant op.



1394-0995  De 2e verrassing was dat iets grijs door het struweel heen, mijn aandacht probeerde te trekken. Bij een nadere beschouwing bleken het de sinds kort verplaatste ex Deutsche Weinstrasse, ex AWO 3yg rijtuigen te zijn.


1395-0994 Wat er naast stond was ook interessant!


1396-0997 De natte stoute schoenen weer aangetrokken en snel naar het viaduct in de Otto-Hahnstrasse, wat op hoogte de spoorlijn kruist. Dit om de rijtuigen van de ander zijde te kunnen fotograferen.


1397-0996  Zo van een afstandje zien de rijtuigen er nog goed uit.!


1398-0999 Samen met de VT117 op de plaat


1399-1000 Nog een laatste overzicht en dan De koers gesteld op Bad Bentheim. Rijdend op de B403 de afslag naar  Hestrup genomen. Alle sporen lagen er nog en er stond een klein aantal gele gelede containerdraagwagens type Sggrs van de 85 CH-GATXD  (foto’s staan hier ergens in mijn draadje)langs de Am Bahndamm/Isterberggraben  in de opslag. Terug naar de B403 en een stukje verder de afslag Neerlage genomen en naar de voormalige halte plaats gezocht. Helaas niets  meer van terug te vinden.


1400 Halteplaats Neerlage.


1401-1002 Bentheim Nord zag er weer erg leeg uit


1402-1001 Nu weet ik waarom het op de Heege zo leeg was, alle wagens staan hier!


1403-1003 De boog in naar Nordhorn


1404-1007  Leuk detail voor op de modelbaan!


1405-1009 Op de terugweg naar huis nog even  de MEK aan BW Nordhorn-Haven aangedaan. De mannen zijn daar druk bezig (alleen niet vandaag) met het restaureren van het oude BE materieel.


1406-1008 Kop van een van de drie rijvaardige rijtuigen


1407-1008 Een gedeelte van de ex DB locomotieven die nu onder beheer van de MEK staan.
« Laatst bewerkt op: 08 June 2025, 09:55:32 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12543
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #562 Gepost op: 08 June 2025, 09:54:14 »
06-02-2025, 11:00
SPOORWEG PROJECTEN
Volle kracht vooruit: de Sinterklaasprocessie keert terug
De Graf MEC Museum Railway Association wil de Sinterklaastrein regelmatig op de rails zetten.



1408
Met publieke steun wil de Graf MEC Museumsbahnverein de Sint-Nicolaasritten, die sinds 1977 in de aanloop naar Kerstmis regelmatig door de Grafschaft rijdt, eind 2025 weer op de rails zetten. Onder de titel "De 100 jaar oude trein" plant de vereniging een omvangrijk project dat de historische spoorlijn zal ontwikkelen tot een permanente attractie in de Grafschaft Bentheim.
Voor hen die geïnteresseerd wordt door de heren Joachim Berends, CEO van Bentheimer Eisenbahn AG, Reinhard Bergmann, voorzitter van Graf MEC, en projectcoördinator Rolf Masselink uitleg gegeven wat de visie achter dit project is, hoe het gefinancierd wordt en welke verdere stappen er genomen moeten worden om dit project tot een succes te maken. 
Samen leggen ze uit hoe het project "100 jaar oude trein" niet alleen als een nostalgische ervaring voor gezinnen en spoorwegliefhebbers moet worden neergezet, maar ook als een hoogtepunt met een bovenregionale aantrekkingskracht. De Graf ModellEisenbahnverein vertrouwt op het enthousiasme voor historische technologie, regionale banden en de inzet van talrijke vrijwilligers. De lezing navond biedt ruimte voor uitwisseling, vragen en een kijk op wat er met gebundelde krachten kan worden gecreëerd: Een nieuw hoofdstuk voor de Sinterklaasprocessie, die al bijna 50 jaar jong en oud inspireert in de aanloop naar Kerstmis.
De bijeenkomst, die gratis is, wordt gehouden op donderdagavond 19 juni in het gemeentearchief, Nino-Allee 2 Nordhorn .De lezing begint om 1900 uur

Hieronder het kranten artikel uit de GN zondagskrant van zaterdag 7 juni 2025


1409

« Laatst bewerkt op: 13 June 2025, 15:25:09 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 26476
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #563 Gepost op: 08 June 2025, 10:04:14 »
Hans kan geweldig verhalen vertellen met veel foto's  (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

emmenaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 17
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #564 Gepost op: 09 June 2025, 17:59:15 »
Afgelopen zaterdag was ik in Coevorden. Op het wachtspoor naar de Heege (langs de lijn Zwolle -Emmen stond toen een lange goederentrein met ketelwagens.  Waarschijnlijk te wachten voor de brug van de BE.  Dus blijkbaar wordt er af en toe nog wel gebruik van gemaakt. Misschien door werkzaamheden/stremming tussen Hengelo en Bad Bentheim?















« Laatst bewerkt op: 09 June 2025, 18:20:30 door emmenaar »

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3996
  • de hondsrug baan
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #565 Gepost op: 10 June 2025, 08:37:54 »
Heb deze trein zondag ook zien staan en ook wat foto's van gemaakt alleen mijn telefoon horizontaal gehouden vind dat prettiger kijken  ;D.

Maar Bas en ik dachten ook dat deze trein om is gereden ivm werkzaamheden elders verder stond er nog een vuilnistrein even buiten de Heege.

Verder viel ons op dat tussen  Coevorden en Emlichheim de meeste overwegen met knipperlicht installaties waren voorzien en  nieuwe lichtseinen.



mvg Evert en Bas

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12543
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #566 Gepost op: 13 June 2025, 15:34:16 »
Wat intern verkregen informatie.

Project Regiopa gaat verder!

Volgend jaar gaan de Regiopa treinen in een uurdienst pendelen tussen Bad Bentheim en Coevorden. Om dit echt te laten werken is het wagenpark van de BE aangevuld met zgn. LINT 41 treinstellen van de Deutsche Bahn. (zie een eerder artkel over de aankoop van deze stellen) De treinstellen zijn zowel van binnen als van buiten grondig op alle onderdelen nagekeken en getest. Momenteel worden zij bij Voith in Kiel overgespoten en in de huisstyl van de BentheimerEisenBahn gezet.



1410 De VT 116 is de eerste die in de huisstijl van de BE wordt gezet


1411 De 116 in de lakstraat


1412 Zoals bij Duitsers de gewoonte is gaat het bedoelde project haast helemaal achter de  meest belangrijke personen! De 116 in de nieuwe huisstijl


1413 Spreekt voorzich
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12543
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #567 Gepost op: 20 June 2025, 15:21:55 »
Op deze zonovergoten vrijdag van 20 juni ben ik maar weer eens een rondje Bentheimer gaan maken.
Eigenlijk was het geen straf daar de Dacia zijn Airco goed liet werken. Buiten 30 en binnen 18 graden Celsius.
Best uit te houden.
Van huis uit direct naar de Heeg gereden om te kijken of daar misschien wat vandaan te melden valt


1413-1050 Aan de Mars, op de voormalige openbare los en laadplaats was het een drukte van belang.
 De laatste keer dat ik hier was had ik een vrij uitzicht (gaas en hekwerk niet mee gerekend) op het verpieterde uitzichtrijtuig.
 Nu stond het helemaal vol rongenwagens voor boomstammen vervoer


1414-1053 De vrachtwagens met aanhanger reden af en aan


1415-1055 Het was een imposant gezicht zoals de chauffeurs van de trekkers met hun eigen spulletje de trein beladen. Snel en efficiënt!


1416-1056 Overal waar je keek stonden de afgeladen spoorwagens te wachten om opgehaald te worden.
 Ik zou toch wel eens willen weten welk bos voor deze hoeveelheid hout gesloopt is.


1417-1052 Om de eentonigheid te verbreken stonden op een zijspoor enkele Wascosa onderlossers te wachten.


1418-1057 Onderweg van de Mars naar Laarwald stonden deze wagens in de boog met het inhaal en/of overloopspoor afgesteld. Laarwald zelf had mij niets te vertellen.


1419-1064 In Hoogstee zag ik deze BE Servicewagen staan. Maakte mij wel nieuwgierig!


1420-1058 Aan de oostelijke zijde (richting Emlichheim) lag de boel flink overhoop.
 Een rupskraantje was druk bezig om zand van A naar B te verplaatsen.


1421-1066 Aan de andere zijde van het station i.o. stond een trommelwagen van Betonwerk zijn inhoud in een bakkie te spugen.
 Deze inhoud werd even later iets verder tussen twee planken weer uitgestort. 


1422-1062 Dat was dus al gedaan en lag nu in de zon uit te harden


1423-1063 Het gedane werk in close-up


1424-1061 Zo af en toe kwam er met het graafwerk toch nog wat van het verleden boven het zand.


1425-1059 Er moet nog heel wat beton gestort worden voor dat de bekisting vol zit.


1426-1067 Enkele seinen met betrekking tot de overweg in de richting Neuenhaus zijn al aangepast.
« Laatst bewerkt op: 20 June 2025, 18:05:11 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

emmenaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 17
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #568 Gepost op: 21 June 2025, 09:10:16 »
Mooie update. Dus die voormalige losplaats is niet zo voormalig.  Mogelijk komt het hout uit de Drentse bossen. In de Emmer Dennen en het Valtherbos zag ik grote stapels boomstammen liggen. Gereed om opgehaald te worden.  Ik denk dat er afgelopen vaker van deze transporten plaatsvonden.
Op foto 1420-1058 in Hoogstede zie je trouwens de betonelementen voor het perron ook al op de achtergrond liggen.  Dus als het beton gestort is zullen ze binnenkort wel beginnen die te plaatsen.
 
« Laatst bewerkt op: 23 June 2025, 00:56:05 door emmenaar »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12543
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #569 Gepost op: 28 June 2025, 11:54:21 »
2427

Graf MEC wil hun "100 jaar oude trein" weer op de rails zetten
De Grafschafter Modell- und Eisenbahnclub (Graf MEC) is bij de meeste Grafschafters bekent van de jaarlijkse Sinterklaasritten die in december tussen Nordhorn en Eimlichheim gereden worden. Sints kort heeft de Graf MEC een nieuw project voor ogen om buiten de kerstperiode ritten uit te voeren om de geschiedenis van de Grafschaft vanaf de rails tastbaar te maken. In de Museumlocomotiefloods aan de Klukkerthafen in Nordhorn komen elke vrijdagmiddag de leden van het Graf MEC bijeen om aan het historische materieel, zoals locomotieven en wagons, van de vereniging te werken. Helaas moeten er nog enige bureaucratische hobbels genomen worden om volgend jaar probleemloos door de provincie te kunnen rijden. De historische personenrijtuigen en locomotieven van de Bentheimer Bahn worden (zijn gedeeltelijk) opgeknapt en rijklaar gemaakt. Al dit jaar hoopt de MEC de museumtrein ingezet zal worden voor de jaarlijkse Sinterklaasrit.
In 2026 hoopt men dat alle keuringen en vergunningen binnen zijn zodat de Museumtrein trein met twee passagiers-, twee historische bagagerijtuigen en twee diesellocomotieven, samen goed voor ongeveer 120 zitplaatsen, ingezet kan worden voor de eerste speciale ritten op de Grafschafter Schiene., Als alles lukt, willen we de komende jaren door naar Coevorden rijden en dan zijn we de eerste museumspoorweg in Duitsland die internationaal opereert, zegt Rolf Masselink, projectmedewerker van de "100-jarige museumtrein".
Veiligheidseisen moeten passen
Op dit moment zijn de leden van de Graf MEC minder bezig met de technische uitvoering dan met de bureaucratische hindernissen van het spoorvervoer. Want om de diesellocomotieven uit de jaren 1950 op het spoor tussen Bad Bentheim en Coevorden te kunnen laten rijden, moet de vereniging aan bepaalde veiligheidsvoorschriften voldoen. In het verleden was de BE verantwoordelijk voor de veiligheid van de speciale ritten met de historische museumtrein. De locs van de Graf MEC voldoen nu nog niet aan de eisen, net zoals de HT1 van de BentheimerNetz, an de Europese veiligheidsnormen waaraan de BE nu is onderworpen. Om ervoor te zorgen dat de vereniging binnenkort haar speciale ritten kan aanbieden, is een eigen transportbedrijf voor historische spoorwegen in de maak. Zij doen samen met de Hasetaler Spoorwegvrienden uit Haselünne, de Hümmlinger Kreisbahn Museumbahn in Werlte en met de districtsbesturen van de provincie en Emsland.
Ook voor BE-baas Joachim Berends is de museumspoorlijn van het Graf MEC een bijzonder project dat hem na aan het hart ligt: "Voor mij is dit een feelgood-onderwerp. De BE heeft een nauwe band met Graf MEC." Hij juicht de ontwikkeling van de geplande speciale reizen toe en hoopt dat de museumspoorlijn zich de komende jaren als een zelfstandige attractie in de provincie kan vestigen. "We zijn klaar om garant en peetvader te zijn van het project", verzekert Berends.
De Graf MEC wil nu in samenwerking met het district Grafschaft Bentheim een eigen marketingconcept creëren en op de markt, namelijk het verbinden van de speciale reizen met reeds bestaande toeristische aanbiedingen in de Grafschaft-gemeenten
« Laatst bewerkt op: 29 June 2025, 11:22:29 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.