Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Alweer is de Weller soldeerbout defect door René 4312
Vandaag om 22:07:55
Stalen D 4 deurs spoor 0 door arnout
Vandaag om 21:52:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:48:22
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:46:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 21:10:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 20:53:13
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 20:39:42
Digitale kraan Roco 46801 door VAM65
Vandaag om 20:23:33
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 19:55:37
LIMA IRM Cardanassen door Silvolde
Vandaag om 19:52:10
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:34:23
Kato 2026 door Gino
Vandaag om 19:16:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 19:14:38
Welke winkel voert deze merken? door spoorzeven
Vandaag om 18:54:08
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 18:50:20
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:32:56
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:11:57
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door janw
Vandaag om 18:11:31
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Wim Vink
Vandaag om 17:31:45
PB Models, ICR-rijtuigen door Ben
Vandaag om 17:10:11
Minder wissels door Huup
Vandaag om 16:22:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 16:02:59
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 15:58:04
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 14:38:09
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
Vandaag om 14:11:16
Waar is dit? door Eric v C
Vandaag om 12:18:17
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 11:51:21
Een Rotterdams gebouw door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:43:23
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:57:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:57:23
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 206246 keer)

jandcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #240 Gepost op: 28 December 2021, 14:12:31 »
Hallo,

Inderdaad, voor zover mij bekend is is het voorbij met de coevordenshuttle. Het zou niet meer rendabel zijn. Voor de bedrijfsvoering van de terminal lijkt mij dit ook slecht nieuws.
Het is triest dat een project waar zoveel miljoenen subsidie (denk alleen al aan de nieuwe draaibrug met bijbehorende sporen) is ingestopt nu ter ziele lijkt te gaan.
Maar hopelijk komt het allemaal nog een keer goed.
We wachten af.

groeten jandcargo

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #241 Gepost op: 28 December 2021, 21:51:17 »
Ik las in een interview met de baas van de Bentheimer Eisenbahn in de Grafschafter Nachrichten dat de Bentheimer Eisenbahn op hun eigen traject tussen Bentheim en Coevorden nu 330.000 kilometer personenvervoer per jaar rijd en 120.000 kilometer goederenvervoer. Misschien krijgen ze nu dusdanig veel geld voor het personenvervoer dat het goederenvervoer minder belangrijk is geworden. In ieder geval boekten ze in het verleden met alleen het goederenvervoer aangaande hun spoor tussen Bentheim en Coevorden verlies. Dat is nu niet meer het geval.
« Laatst bewerkt op: 28 December 2021, 21:53:08 door Bertholdowitsch »

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8605
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #242 Gepost op: 29 December 2021, 12:52:01 »
Misschien zijn er hier leden die dit interessant vinden. Een Facebookpagina over het grensbaanvak Bentheim- Hengelo:

https://www.facebook.com/groups/1221544908285737
Jeroen

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #243 Gepost op: 18 February 2022, 14:18:04 »
Vandaag staat in de Grafschafter Nachrichten dat de seinen (en daarmee ook de vernieuwde overwegen) sinds 14 januari in werking zijn, dat de BE bij het Euroterminal twee grote units voor logistieke doeleinden wil bouwen en dat men het aantal shuttle treinen naar Rotterdam van twee naar vier per week hoopt op te voeren. Ook al rijd de BE niet meer zelf en willen ze 60% van hun aandelen aan het Euroterminal verkopen: opgegeven hebben ze dat terminal en het treinverkeer naar Rotterdam nog niet.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4741
    • Filmpjes op YouTube
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #244 Gepost op: 24 February 2022, 13:02:03 »
dat men het aantal shuttle treinen naar Rotterdam van twee naar vier per week hoopt op te voeren. Ook al rijd de BE niet meer zelf

Wie rijdt ze nu dan?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2865
    • Richie's homepage
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #245 Gepost op: 24 February 2022, 13:34:50 »
HSL en huurt hiervoor tractie van RXP.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4741
    • Filmpjes op YouTube
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #246 Gepost op: 24 February 2022, 14:00:35 »
aha, dank! Was al even bang dat het spoorvervoer gesneuveld zou zijn.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3987
  • de hondsrug baan
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #247 Gepost op: 24 February 2022, 15:45:12 »



vandaag de 9902 richting Coevorden dus de containertrein leeft nog 24-02-2022 Mariënberg ( we kwamen net iets te laat aan om de trein volledig op de foto te zetten vandaar dit plaatje excuses) 

Wisselwachter

  • Offline Offline
  • Berichten: 205
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #248 Gepost op: 24 February 2022, 16:35:58 »
Wie is op dit moment de eigenaar van het Panoramarijtuig? Is dat bekend?

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12479
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #249 Gepost op: 26 February 2022, 14:15:47 »


 Uit de zondagskrant van morgen de 27ste
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #250 Gepost op: 26 February 2022, 16:49:40 »
Het is me niet duidelijk hoe die ostcurve zou moeten lopen, tenzij bad bentheim volledig wordt overgeslagen ?

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8605
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #251 Gepost op: 26 February 2022, 17:24:37 »
Ik kan zo een, twee, drie, niets vinden, maar ik heb wel eens een foto/tekening gezien hoe dit gaat liggen. En inderdaad, het slaat het Bahnhof helemaal over. Daar waar de BE-lijn vanaf BB naar het noorden afbuigt.
Zie de paarse lijn die ik zelf ingetekend. Zo ongeveer gaat het lopen.

Jeroen

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #252 Gepost op: 26 February 2022, 20:03:20 »
Voor goederentreinen snap ik het wel, maar voor de regionale passagierstreinen, hoe dan ???

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #253 Gepost op: 28 February 2022, 10:45:02 »
Wat het personenvervoer betreft is het idee achter de Ostkurve dat dan de sneltreinen vanuit Braunschweig en Löhne, die nu in Rheine eindigen, naar Nordhorn kunnen worden doorgetrokken (vandaar ook de wens om het traject tussen Bentheim en Nordhorn van bovenleidingen te voorzien). De Ostkurve zou een tijdswinst voor de sneltrein zijn, en het is de vraag of een sneltrein in een plaats die de grootte van Bentheim heeft zou moeten stoppen.

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 1021
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #254 Gepost op: 28 February 2022, 12:23:03 »
Je zou dan dus de huidige verbinding Bad Bentheim - Neuenhaus als stoptrein kunnen blijven rijden via de huidige boog en een sneltrein (...) - Rheine - Nordhorn via die "Ostkurve". Dan heb je dus 2 reizigersverbindingen die elkaar prima aanvullen. Ben benieuwd of, behalve de electrificatie, er dan ook niet wat spoor erbij gelegd moet worden. Als beide een uursdienst zijn/worden, niet. Maar te Nordhorn heb ik toch het idee dat er wat bij moet aangezien daar nu de huidige verbinding elkaar kruist:

Met de juiste dienstregeling zal het geen probleem zijn, maar bij vertragingen? Niettemin een goede ontwikkeling, al vind ik de toegevoegde draadjes boven het spoor weer minder... Dromen over een doorgaande verbinding Groningen - Stadskanaal - Emmen - Coevorden - Nordhorn - Rheine kan beginnen...

Groet, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !