Doel:€250.00
Donaties:€100.00

Per saldo:€-150.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 01-08-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

V160 de meest kloppende/mooiste door Bahn-AG
Vandaag om 23:49:34
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door H0ppakee
Vandaag om 23:48:25
Leiden Centraal op N schaal door Besselspoor
Vandaag om 23:45:09
Bouw van een GTR - 4-assige kolenwagen van de NS door Rob Ellerman
Vandaag om 23:14:49
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing. door ad.M
Vandaag om 23:11:39
Waar zou je een 3D printpen voor kunnen gebruiken? door bask185
Vandaag om 23:01:03
Awe Viaduct door bask185
Vandaag om 22:58:49
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 22:45:49
Van DAF FM1600 naar DAF FM1600 DF - Defensie Lijndienst door metpetergaathetbeter
Vandaag om 22:42:24
Heen, En en Weer: de tram. door Huup
Vandaag om 22:42:13
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Jeronimos
Vandaag om 21:43:52
Kranenberg, een exercitie in code 70 door NS264
Vandaag om 21:38:34
wissels dcc vriendelijk. door meino
Vandaag om 21:28:14
Museumdepot Beekbergen in H0 door Jozz
Vandaag om 21:22:20
Dat overkomt mij niet. door Tramfan
Vandaag om 21:11:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door NS1220
Vandaag om 21:07:38
m'n gras, m'n gras! door Ronald Koerts
Vandaag om 21:02:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door NS1220
Vandaag om 20:56:59
Frans loodsje et cetera door tothebeach
Vandaag om 20:38:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Marco1044
Vandaag om 19:06:31
Groot Bruntendijk ontmanteld, Leve Klein Bruntendijk. door Eric B
Vandaag om 17:59:40
Russische pantsertrein in Oekraïne video door bask185
Vandaag om 17:54:10
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 17:03:22
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 15:40:02
Piko 2015, RailCom en rijgedrag problemen. door Reinout van Rees
Vandaag om 14:24:14
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door Hendrik Jan
Vandaag om 13:45:38
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 13:34:56
BNLS-Werkspoor - Mat '34 Diesel 3 van MK modelbouwstudio's door Jozz
Vandaag om 12:40:21
Liliput BR 45 wil niet rijden. door jerrytrein
Vandaag om 12:06:24
Het collectief: Fremodules en alles wat er aan vast zit door Hans_omBC
Vandaag om 11:43:59
  

Auteur Topic: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975  (gelezen 83861 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 5634
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #480 Gepost op: 29 april 2022, 20:18:36 »
Nee, het printwerk is erg breekbaar. Ik bouw een werkje van styreen. De wormen liggen al klaar. In de 'tram'la  :angel: Wordt trouwens h0m. Dat is iets breder weer dan h0e.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2769
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #481 Gepost op: 29 april 2022, 20:33:13 »
Ben benieuwd naar het resultaat Huup, HOm scheelt toch weer 3mm ruimte tov. HOe (y)
Groeten,
Richard

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 5634
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #482 Gepost op: 29 april 2022, 21:06:00 »
Mettertijd zal het hier ergens te vinden zijn, Richard  :angel:

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2769
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #483 Gepost op: 15 mei 2022, 18:37:55 »
Weer een rijbaan aangelegd...







Het idee van Rob om onverlichte lantaarnpalen neer te zetten, omdat een functionele uitvoering bouwen nogal lastig is vanwege de vorm, heb ik dankbaar aangegrepen en ben aan de slag gegaan met 1,5 mm elektrodraad, 0,8 lasdraad en een buigtangetje. De lampkappen komen uit een auhagen setje en het geheel is lichtgrijs gespoten. Er zijn nu totaal vier straatlantaarns van het type Apollo klaar om op de baan te plaatsen. Mochten er ooit wel functionele lampen komen, dan kunnen deze vervangen worden.










Groeten,
Richard

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 16531
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #484 Gepost op: 15 mei 2022, 18:48:27 »
Mooi Richard  (y)
En zelfs putdeksels!
Met vriendelijke groet,
Wim

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 5634
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #485 Gepost op: 15 mei 2022, 19:34:20 »
Ik kan je verzekeren dat er holle buis bestaat van die dikte. Met lakdraar zijn die lampen prima te doen.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2769
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #486 Gepost op: 15 mei 2022, 21:15:48 »
dat bestaat ook wel Huup, heb hier wat stukjes holpijp liggen in de werkvoorraad en daar kan ik allicht nog wel wat mee. Maar op dit moment is de gemeente voorzien in de behoefte ;D



Groeten,
Richard

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 3964
  • Modelspoor is emotie...
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #487 Gepost op: 15 mei 2022, 22:08:32 »
Ik zeg: GOED BEZIG! (y) (y) (y) Ziet er prima uit.

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

HeRo

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
    • Bouwdraadje bij de buren.
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #488 Gepost op: 16 mei 2022, 00:10:36 »
Misschien een beetje laat maar,als je ze graag werkend wil hebben.
Is een ledje vast solderen aan de huidige lantaarn en stroom geleidende verf over de bestaande laklaag voor de 2e ader misschien een optie?

Mvg Robin

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 2780
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #489 Gepost op: 16 mei 2022, 08:47:02 »
Ziet er strak uit Richard. (y)

Ik zou bij de gemeente subsidie aanvragen voor nog meer verlichting. ;D
Dan daalt ook de criminaliteit, kan je natuurlijk ook Cor van Hout ,Willem Holleeder en consorten op je baan plaatsen. ;)

Kees.
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2022, 08:50:13 door puntenglijder »
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

Mijn ombouw verslagen en modellen.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 5634
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #490 Gepost op: 16 mei 2022, 09:36:25 »
dat bestaat ook wel Huup, heb hier wat stukjes holpijp liggen in de werkvoorraad en daar kan ik allicht nog wel wat mee. Maar op dit moment is de gemeente voorzien in de behoefte ;D
Hmm, dat klinkt als ambtenarenpraat: we hebben gedaan wat de gemeente wilde. Verder reikt onze bevoegdheid niet. Arme burgers die wel de licht-masten zien maar niet het licht.
Ook wel een beetje sovietstijl eigenlijk. Dat waren uberambtenaren 😇
Ik voel een burgerinitiatief aankomen.... 😂😇
Maar, zoals gezegd, ze zijn  mooi!
Groet
Huup

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11544
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #491 Gepost op: 16 mei 2022, 14:52:08 »
Misschien een beetje laat maar,als je ze graag werkend wil hebben.
Is een ledje vast solderen aan de huidige lantaarn en stroom geleidende verf over de bestaande laklaag voor de 2e ader misschien een optie?
Toen ik naar de foto's zat te kijken,dacht ik ook al aan zoiets,t is notabene opgebouwd uit goed stroom geleidend materieel,zou toch moeten kunnen  ???
Ziet er wel fraai uit allemaal zo  8)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2769
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #492 Gepost op: 16 mei 2022, 15:37:02 »
Dank voor de complimenten allemaal (y)

Rob, het was jou idee hè  ;D

Robin, Floris, ik vind het een goeie tip. Zelf niet aan deze mogelijkheid gedacht. Nou vraag ik mij bij stroomgeleidende verf wel de volgende dingen af:
-- hoe dik moet het laagje zijn zonder dat er spanningsverlies en of hoge weerstand optreedt? (OK, een SMD ledje vraagt niet veel stroom)
-- is het laagje stroomgeleidende verf overschilderbaar, en dan zo dat er na het drogen niets meer van te zien is?
Groeten,
Richard

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 5634
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #493 Gepost op: 16 mei 2022, 17:10:07 »
Maar als je daarmee aan de gang gaat kun je net zo goed een lakdraad door een buisje halen, lijkt me.....

C-rails

  • Offline Offline
  • Berichten: 256
  • Vier het leven, het duurt maar even.
Re: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« Reactie #494 Gepost op: 16 mei 2022, 17:48:44 »
Knikkerbus stroom-geleidende verf: € 15,49. Oppervlakte weerstand 1000-2000 kΩ per mm2.
Tubetje € 9,95. Oppervlakte weerstand 50Ω per mm2
Lakdraad € 9,29. lg 80 m.
Messingbuis 1,5 m, lg 300 mm € 1,95. Binnendiameter 1,1 mm
Verdikken onderzijde messingbuis 2,5 mm, lg 1000 mm € 2,70. Binnendiameter 1,6 mm.

Do your math.
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2022, 17:50:34 door C-rails »
Mvg.

Cor