Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Doneren
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€172.50
Per saldo:
€-77.50
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen
Kalender
Plaatje uploaden
Hoe werkt plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Filmwedstrijd
Youtube kanaal
Modelspoorwinkels
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Uit en Thuis, de bouw
door
72sonett
Vandaag
om 22:01:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 21:58:14
Walcherse (zeeuwse) tram in spoor G
door
MC
Vandaag
om 21:40:16
EifelBurgenBahn
door
Freek Jonkers
Vandaag
om 21:27:11
Stoomtrein Goes Borsele: Wat zijn we aan het bouwen
door
Peter Kleton
Vandaag
om 21:24:26
Raccordement diorama
door
Jeroenproj
Vandaag
om 21:17:23
Projekt 083-338
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:17:08
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg, ofwel de Bimmelbahn
door
GD
Vandaag
om 21:09:27
Restauratie TEE treinstel
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 21:01:23
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 20:54:58
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
spoorfreak
Vandaag
om 20:53:22
De bouw van Schellenbach
door
Martin Domburg
Vandaag
om 20:51:01
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 20:47:16
Albert's fantasie in schaal 0e
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 20:38:46
Ergens op een zolderkamer
door
MarcoK1999
Vandaag
om 20:38:27
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 20:36:55
De bouw van een 5e klasse station in H0
door
Stootjuk
Vandaag
om 20:36:40
Stadtstrecke in spoor 1
door
Ferry As
Vandaag
om 20:28:39
Van Biervliet 2.0
door
Bert van Gelder
Vandaag
om 20:18:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Marc tramt
Vandaag
om 20:15:28
Modelspoorbaan Fleischmann
door
Rolando
Vandaag
om 20:11:14
Nieuw n-spoor baantje...De Albula
door
nkob
Vandaag
om 20:04:06
MB-module: "Nostalgie"
door
Chris80
Vandaag
om 19:31:19
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:06:12
Drukke spoorlijn Den Dolder?
door
Eenerspoor
Vandaag
om 18:57:08
Ontstaan van module/ diorama baan De Lagerweij
door
jaco1988
Vandaag
om 18:56:32
Test: rails reinigen met RVS-reiniger.
door
Ben
Vandaag
om 18:47:30
En dan nu, toch die digitalisering...
door
diesel2
Vandaag
om 18:44:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 18:42:44
Ik krijg de Digirails DR4018 niet werkend op de ECoS 2.
door
Frycio82
Vandaag
om 18:41:35
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
13
Omlaag
Auteur
Topic: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975 (gelezen 30268 keer)
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 1732
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #60 Gepost op:
04 september 2019, 19:58:00 »
Begonnen aan het eerste onderdeel van het viaduct, de zijliggers (x2) uit 0,5 mm evergreen plaat met uitgesneden en opgelijmde klinknagelstrips (Slaters), van dichtbij gezien oogt het wel wat grof maar in werkelijkheid zijn het ook behoorlijke klinknagels. De klinknagels van 1 maatje kleiner, die ook in rijen voorbedrukt op de Slaters plaat om zelf uit te snijden zitten, ogen te iel voor de verticale klinknagelrijen. Met deze zijliggers krijg ik een goeie indruk van de doorrijhoogte, deze moet omgerekend ongeveer 3,80m-4 m worden. Nu kan ook de exacte hoogte van de bovenleiding bepaald worden, deze moet samen met de straat helemaal klaar zijn voordat ik verder met het viaduct kan gaan. De voorste zijligger ligt nu provisorisch en de middenpijlers worden een stuk breder.
Oeps
M'n oude Niehorster RET vierasser gaat hier nooit onderdoorpassen, het is dan ook een oud model in 1:85 en staat ook nog eens te hoog op z'n wieltjes.
«
Laatst bewerkt op: 04 september 2019, 21:45:19 door Modellbahnwagen
»
Gelogd
Groeten,
Richard
MOVisser
Offline
Berichten: 2822
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #61 Gepost op:
04 september 2019, 22:46:22 »
Ja, dan maar geen schuim onder de rails?
Of de multiplex onderplaat verdiepen.
Ronald Visser
Gelogd
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.
Houten
?? sta ik er weer
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 1732
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #62 Gepost op:
05 september 2019, 16:06:36 »
Hoi Ronald, onder de spoorrails gaat wel een laagje schuim komen is de bedoeling, qua hoogte van de zijliggers maakt dat niet uit, de dikte van dat laagje is al meegenomen in de hoogte van de zijliggers.
Daarnaast vond ik het station toch te hoog liggen in vergelijking met Asmp en Asa. Inkorten van de pijlers onder het station ging niet meer, daarom ben ik een laag van 8mm multiplex als ophoging op de grondplaat (het straatniveau) aan het leggen. Bij Muiderpoort rijdt de tram onder een hoogte van 3,60 m door, als ik dan zelf 4 m aanhoud als doorrijhoogte heb ik inclusief de bovenleiding nog voldoende ruimte voor tramstellen in exact 1:87. De Lyrabeugel of pantograaf ligt dan net als in werkelijkheid bijna plat op het dak. Oudere trammodellen in een grotere schaalverhouding hebben verder niets te zoeken op m'n baan, dus dan geeft het niet als dat niet past onder het viaduct.
Gelogd
Groeten,
Richard
MOVisser
Offline
Berichten: 2822
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #63 Gepost op:
05 september 2019, 17:21:37 »
Ja zeker plat op het dak, maar de rijdraad etc moet er ook nog onder passen?
Succes met de baan.
Ronald
Gelogd
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.
Houten
?? sta ik er weer
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 1732
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #64 Gepost op:
09 november 2019, 09:59:29 »
De VSM 517 als rangeerloc actief op de hoge sporen van Amsterdam WP....mwah echt geloofwaardig is ut niet...maar een leuk hippeltje is het wel
.
Gelogd
Groeten,
Richard
tijgernootje
Offline
Berichten: 9225
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #65 Gepost op:
09 november 2019, 13:36:12 »
Uitleen loc omdat de huis rangeer loc(s) kapot zijn
Gelogd
Met vr gr
Floris
Bad Harzwald,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
Wim Vink
Offline
Berichten: 11250
Eens komt het goed.
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #66 Gepost op:
09 november 2019, 13:44:34 »
Hoi Richard.
Hoe/waarmee heb je de ronde gaten gemaakt voor de ronde ramen?
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Wim
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 1732
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #67 Gepost op:
09 november 2019, 17:51:25 »
Floris, dan zou de nood wel héél erg hoog moeten zijn als rayon Amsterdam een beroep moet doen op Beekbergen
Gelogd
Groeten,
Richard
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 1732
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #68 Gepost op:
09 november 2019, 18:02:42 »
Wim, ik heb er een stappenboor voor gebruikt, ligt op het werk en ingespannen in een kolomboor heb ik de raamgaten op 16 mm uitgeboord. Die gaten ben ik aan het afwerken met Juweela steentjes.
De stappenboor is gewoon te koop bij de meeste bouwmarkten.
Hornbach
Gelogd
Groeten,
Richard
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 1732
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #69 Gepost op:
09 november 2019, 18:07:32 »
Overigens moet je wel centreren met 4 mm en niet kleiner, de stappenboor "loopt" gemakkelijk weg en daardoor zaten de gaten in de vorige muur niet goed en kon ik opnieuw beginnen met dat stuk muur
Gelogd
Groeten,
Richard
Wim Vink
Offline
Berichten: 11250
Eens komt het goed.
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #70 Gepost op:
09 november 2019, 18:30:52 »
Dank je Richard
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Wim
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 1732
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #71 Gepost op:
21 maart 2020, 13:33:25 »
Sinds een tijdje de trotse bezitter van een blauw 1e/2e klas getrokken blokkendoos rijtuig. Past mooi bij de blauwe blokkendozen die ik al had. Maar mede door de aanwezige 1e klas coupe's valt het bij dit rijtuig extra op dat het interieur nog geschilderd moet worden.
Een aantal dichte wanden door/weggehakt zodat de reiziger vanaf de balkons uberhaupt het rijtuig in kan. Tevens de dikke houders voor de Roco-binnenverlichting weggezaagd, geeft wat meer realisme aan het interieur.
Na de eerste 2 schildergangen is de vloer nu rood-bruin en de hogere wanddelen beige. Nu ga we even naar buiten voor boodschappen en daarna gaan we afplakken om de banken in kleur te zetten.
Gelogd
Groeten,
Richard
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 1732
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #72 Gepost op:
22 maart 2020, 09:28:23 »
Het spul mag weer even drogen. Voor de 2e klas banken Humbrol 195 gebruikt, dat komt naar mijn idee goed overeen met het groene kunstleerdoek wat NS gebruikte. Ik neem aan dat bij de ombouw naar getrokken rijtuig in 1958 de oude trijpen 2e klas bekleding vervangen is door groen kunstleer.
Gelogd
Groeten,
Richard
AB 7216
Offline
Berichten: 1133
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #73 Gepost op:
22 maart 2020, 09:36:57 »
De groene kleur mag iets blauwer, de kleuren van mat '24 werden steeds meer gelijk getrokken met plan E.
De eerste klasse was blauw trijp, eerst met een grote ruit, later met een streep.
Die laatste versie zit nu nog in de plan D AB van het spoorwegmuseum.
Groeten Arjen
Gelogd
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 1732
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #74 Gepost op:
22 maart 2020, 09:46:51 »
Het groen laat ik maar zo, maar je hebt inderdaad gelijk. Niet aan gedacht dat de nieuwe bekleding van toen blauwig was. Was de bekleding van de 1e klas blauw bij dit rijtuig in de jaren 60? Ik wilde eigenlijk rood gaan gebruiken voor de coupe's maar dan komt je tip net op tijd
Een voordeel dat het zelfde blauwe trijp in de AB plan D zit. Nu kan ik van eigen foto werken, alleen wel bang dat ik dan eerst naar de verfboer moet hollen.
«
Laatst bewerkt op: 22 maart 2020, 10:02:57 door Modellbahnwagen
»
Gelogd
Groeten,
Richard
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
13
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975