Nee hoor, bij de einde-pijl rij je nog een stukje door en dan zet je terug over de wisselverbinding. Dan sta je op de startpositie maar met de neus naar de andere kant.
3 pagina's bijdragen ondertussen, en ik maar denken dat tweerail net zo simpel zou zijn als drierail
Dan heb je dus ook geen wisselverbinding maar puur een hondebot Is het ook gewoon een keerlusschakeling ertussen en voila geen probleem.
Klaas, Ok ik geloof je wel alhoewel ik het niet zie maar waar dan de module? in de grote terugkeer bocht links? Daar waar op het bovenste niveau ook de module zit? Dirk
Neen dus, blijkbaar 2 keerlusschakelingen. Dirk
De sectie van de "beneden"-keerlusmodule kun je inderdaad naar het opgaande spoor van je helix verplaatsen, en dat gaat goed omdat je beneden geen wisselverbinding tussen de komende en gaande sporen hebt. Als je later besluit om toch extra wissels beneden te leggen, dan heb je alsnog een probleem, dus dat moet je wel goed in je achterhoofd houden.
Dirk, Ik zet mijn bijdrage nog maar een keer neer want blijkbaar wordt het over het hoofd gezien ofzo
Er is wel degelijk nog een keerlus. Om dat duidelijk te maken heb ik in een plaatje van Dirk twee pijlen getekend.Begin bij de startpijl en ga in de aangegeven richting naar de helix, dan door de onderverdieping weer terug naar de helix en weer naar boven. Dan kom je uiteindelijk uit bij de einde-pijl bij de wisselverbinding, maar wel met de trein andersom. Dit is de standaardmethode om een keerlus te vinden. Als je een route kunt rijden waarbij je op het startpunt terecht komt maar met de neus van de trein in de andere richting, dan ben je door een keerlus gekomen.
Maar er lopen inmiddels zoveel draadjes van jou over dit baanplan dat het overzicht van wat je allemaal gedaan hebt totaal zoek is.Doe ons eens een lol en teken een schematisch plan zonder alle helixen etc maar gewoon rechttoe rechtaan de sporen en waar je de boosterschedingen, keerlusschakeling etc hebt zitten. Zeg maar als de tekeningen van Klaas. Misschien dat we er dan wijs uit kunnen.