Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door henk
Vandaag om 16:10:25
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door lrrw
Vandaag om 16:10:09
diorama, voor lange treinen. door Benelux795
Vandaag om 16:09:01
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 15:57:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Gewoon wat busfoto's door Ronald69
Vandaag om 15:38:03
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ben
Vandaag om 15:32:10
Aachenau West door mass am see
Vandaag om 15:28:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 14:52:20
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
  

Auteur Topic: 2e intercitystation voor Utrecht?  (gelezen 24118 keer)

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #45 Gepost op: 30 mei 2018, 22:28:01 »
Viersporig vanaf Driebergen en voor Utrecht de grond in of er over heen. Niet van dat benauwde 😉

of een paar sporen zonder perrons? Zoals elk (wat groter) station die voor allerlei saneringen wel had

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21676
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #46 Gepost op: 31 mei 2018, 09:54:04 »
Maar het probleem is dus niet het aantal sporen op Utrecht CS en men wil ook niet het aantal stops op CS verminderen. De beoogde oplossing is dat mensen ook elders gaan uitstappen en vooral een fikse uitbreiding van het aansluitende netwerk. Dat zou bijna een revolutie zijn. Momenteel is het hele regionale OV- en zelfs fietsnetwerk zo'n beetje georganiseerd rond Utrecht CS.

Op Utrecht CS zijn de doorgaande sporen verdwenen omdat de perroncapaciteit tekort begon te schieten.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #47 Gepost op: 31 mei 2018, 12:44:22 »
of een paar sporen zonder perrons? Zoals elk (wat groter) station die voor allerlei saneringen wel had

Maar dat was vooral omdat men vroeger met omlopende locs rangeerde en niet voor doorgaande treinen.

Dirk

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #48 Gepost op: 31 mei 2018, 13:57:16 »
maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze daarvoor dan niet gebruikt kunnen worden, beetje creatief zijn kan geen kwaad. Daarbij wordt er natuurlijk op vele stations gebruik gemaakt van sporen zonder perrons om treinen over de a en b sporen te verdelen en voor  doorgaande goederentreinen natuurlijk.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21676
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #49 Gepost op: 31 mei 2018, 14:02:03 »
Maar het aantal sporen is dus niet het probleem op CS.  ::)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #50 Gepost op: 31 mei 2018, 14:06:58 »
Ik meen me te herinneren dat die doorgaande sporen in het verleden vooral ook werden gebruikt om goederentreinen door Utrecht CS te leiden. Hoe gaat dat vandaag de dag dan? Denderen die gewoon langs de perrons?


Steyn

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21676
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #51 Gepost op: 31 mei 2018, 14:09:59 »
Ja, net als op zoveel plaatsen.
Nu zijn de perrons tegenwoordig een stuk breder, juist doordat de doorgaande sporen zijn opgeheven.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #52 Gepost op: 31 mei 2018, 14:14:04 »
Maar het aantal sporen is dus niet het probleem op CS.  ::)

zeg ik dat dan?

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21676
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #53 Gepost op: 31 mei 2018, 14:16:44 »
Waarom wil je anders die doorgaande sporen terug?
« Laatst bewerkt op: 31 mei 2018, 14:20:34 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #54 Gepost op: 31 mei 2018, 14:21:27 »
ik WIL niks... probeer alleen maar een beetje creatief te denken,  maar goed.
Waarom doorgaande sporen? Voor doorgaande treinen. Als je die langs perronsporen laat doorrijden krijg je geheid vertraging omdat er treinen in de weg zitten die niet op tijd rijden. Ik vraag me dus af, of het zin zou hebben op een of meerdere verbindingen treinen in te leggen die noodgedwongen wel door Utrecht moeten, daar misschien zonder stoppen kunnen doorrijden, dan verminder je misschien de hoeveelheid overstaps en de drukte

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #55 Gepost op: 31 mei 2018, 14:36:04 »
Ik meen me te herinneren dat die doorgaande sporen in het verleden vooral ook werden gebruikt om goederentreinen door Utrecht CS te leiden. Hoe gaat dat vandaag de dag dan? Denderen die gewoon langs de perrons?


Steyn

ja, op dit moment zit ik toevallig in de trein, en rijd net Utrecht binnen. Zie zojuist 2 goederentreinen vlak na elkaar langs de perrons komen

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21676
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #56 Gepost op: 31 mei 2018, 14:43:33 »
ik WIL niks... probeer alleen maar een beetje creatief te denken,  maar goed.
Waarom doorgaande sporen? Voor doorgaande treinen. Als je die langs perronsporen laat doorrijden krijg je geheid vertraging omdat er treinen in de weg zitten die niet op tijd rijden. Ik vraag me dus af, of het zin zou hebben op een of meerdere verbindingen treinen in te leggen die noodgedwongen wel door Utrecht moeten, daar misschien zonder stoppen kunnen doorrijden, dan verminder je misschien de hoeveelheid overstaps en de drukte

Maar doorgaande sporen nemen plaats in die nu gebruikt wordt voor perronsporen en perrons.

En doorgaande sporen lossen het verwachte probleem sowieso niet op.
Het verwachte probleem is namelijk niet zozeer het aantal treinen dat stopt en de mensen die blijven zitten, maar dat teveel mensen in Utrecht CS in- en uitstappen. Het verwachte probleem is vooral de capaciteit van het gebouw en vooral van het aansluitend vervoer. De perronsporen zijn niet voor niets verbreed ten koste van de doorgaande sporen. De oplossing die nu verder wordt gezocht is mensen elders in de stad laten in- en uitstappen en het aansluiten vervoer daarop aanpassen. Dan ontlast je Utrecht CS effectief.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #57 Gepost op: 31 mei 2018, 15:07:41 »
Ze kunnen ook de perrons toegankelijk maken vanaf de Moreelsebrug. Dan ontlast je het hoofdgebouw.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4145
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #58 Gepost op: 31 mei 2018, 17:23:29 »
Dan moeten daar weer poortjes op worden gemaakt tegen zwartrijders. Plus dat je daar het aantal in n uitstappers op centraal verkleint.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #59 Gepost op: 31 mei 2018, 17:28:00 »
Plus dat je daar het aantal in n uitstappers op centraal verkleint.
Dat was toch juist de bedoeling?