Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: 2e intercitystation voor Utrecht?  (gelezen 24170 keer)

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3866
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #30 Gepost op: 29 mei 2018, 17:07:57 »
Klopt, daarom lijkt me het ook niet handig.
Maar het kan wel.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21678
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #31 Gepost op: 29 mei 2018, 17:53:29 »
Voor zover ik het nu begrijp gaat het vooral om extra stops, zodat minder mensen op CS komen en het daar aansluitende OV en stallingen belasten. De investeringen gaan dan over het opwaarderen van één of twee stations, maar vooral over uitbreiding van het netwerk rond de extra intercitystations. Er wordt vooral gedacht aan de oostelijke richting, dus Lunetten of zelfs Bunnik.

Of je daar blij mee moet zijn als je in die hoek woont, vraag ik me af. Het kan bijna niet anders of het gaat gepaard met uitbreiding van de bebouwing die kant op.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4145
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #32 Gepost op: 29 mei 2018, 18:31:17 »
Voor zover ik het nu begrijp gaat het vooral om extra stops, zodat minder mensen op CS komen en het daar aansluitende OV en stallingen belasten.

Krek, zo had ik het ook meteen geïnterpreteerd. Vergelijk het maar met stations als Adam Amstel, Sloterdijk en Rdam Alexander.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #33 Gepost op: 29 mei 2018, 22:18:30 »
Er wordt vooral gedacht aan de oostelijke richting, dus Lunetten of zelfs Bunnik.

Maar vanuit Bunnik kun je in westelijke richting toch alleen maar door naar Utrecht CS? Je kunt daar toch niet overstappen richting andere lijnen?
Dat zou alleen maar zin hebben als er vanuit Bunnik een aftakkende spoorlijn naar de Uithof zou worden gemaakt. En dan komt men opnieuw in de knoei met Amelisweerd. In zuidelijke richting zou er een aftakking richting Houten kunnen worden gerealiseerd, als Fort Vechten en het tankstation langs de A12 niet in de weg zitten.


Steyn

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4145
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #34 Gepost op: 30 mei 2018, 10:19:22 »
Maar oostelijk kun je naar Arnhem en Nijmegen. Die mensen hoeven dan niet eerst naar Centraal om daar de intercity te pakken.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21678
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #35 Gepost op: 30 mei 2018, 10:43:30 »
En er hoeft geen spoorlijn naar De Uithof te worden aangelegd. Het OV in die hoek zal flink moeten worden geupgrade, maar dat is al veel langer de wens in Utrecht.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #36 Gepost op: 30 mei 2018, 11:02:59 »
Maar oostelijk kun je naar Arnhem en Nijmegen. Die mensen hoeven dan niet eerst naar Centraal om daar de intercity te pakken.

Ja, maar je zult dan toch eerst wel in Bunnik moeten komen. Lijkt me stug dat inwoners uit Utrecht met de bus naar Bunnik zouden gaan als ze op Utrecht CS in diezelfde intercity kunnen stappen met (dan nog) meer zitplaatsen.


Steyn

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4145
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #37 Gepost op: 30 mei 2018, 13:10:06 »
Wat Henk al zei, je kunt het OV bij Bunnik opschalen. Kun je vanaf daar snel in de Uithof zijn. Moet je eens zien wat dat aan passagiers opCentraal scheelt

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1716
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #38 Gepost op: 30 mei 2018, 16:44:29 »
Zorg ook maar dat je met flyovers oid weer rechtstreeks van Arnhem naar R'dam / Den Haag kunt. Scheelt een hoop overstappers (rijen voor de  (rol)trappen op CS en wellicht ook wel files.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #39 Gepost op: 30 mei 2018, 17:04:38 »
Hoe stel je je dat voor? Fly overs die over station Utrecht CS worden geleid? Die zouden tientallen meters hoog moeten worden, dat lijkt me niet reëel.


Steyn

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1021
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #40 Gepost op: 30 mei 2018, 21:31:14 »
Wat ik niet begrijp: eindelijk is na jaren en jaren verbouwen en na het uitgeven van honderden miljoenen van ons belastinggeld Utrecht helemaal klaar, en dan is het weer niet goed.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4238
    • Modeltrein projecten
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #41 Gepost op: 30 mei 2018, 21:41:29 »
Het is wel goed, maar je moet nu al nadenken over de toekomst. Het hoeft ook niet morgen al af ofzo.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #42 Gepost op: 30 mei 2018, 22:21:17 »
ik ben eigenlijk van mening dat er nog wel wat andere, minder dure, wensen zijn die naar mijn mening met minder moeite veel meer toevoegen. vooral als het uit landelijke budgetten gefinancierd zou worden

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1716
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #43 Gepost op: 30 mei 2018, 22:24:15 »
Hoe stel je je dat voor? Fly overs die over station Utrecht CS worden geleid? Die zouden tientallen meters hoog moeten worden, dat lijkt me niet reëel.


Steyn

Viersporig vanaf Driebergen en voor Utrecht de grond in of er over heen. Niet van dat benauwde 😉

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21678
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #44 Gepost op: 30 mei 2018, 22:27:51 »
Het is wel goed, maar je moet nu al nadenken over de toekomst. Het hoeft ook niet morgen al af ofzo.

Precies. De werken die nu zijn afgerond, zijn een tijd geleden bedacht voor het heden en voldoen goed. Maar heden is de verwachting dat Utrecht nog wat groter gaat groeien dan eerst gedacht en begint de voorbereiding op die toekomst. Al was het maar om de boel aan de gang te houden, zodat deze economisch sterke regio een hoop belasting kan blijven afdragen.  :P
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.