Doel:€250.00
Donaties:€180.00

Per saldo:€-70.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-10-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Boeing vliegtuigromp op platte wagen door Floris Dilz
Vandaag om 00:29:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:07:29
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door ingenium
23 oktober 2018, 23:57:12
Aanbieding Artitec DE 1 in Houten: winkelier gezocht door ingenium
23 oktober 2018, 23:55:35
Sprog, Decoderpro en Uhlenbrock (sound) decoders door Sven
23 oktober 2018, 23:54:21
Raadplaatje door Wouter W
23 oktober 2018, 23:27:18
TT-baan Heinenoord door jakeman
23 oktober 2018, 23:11:21
ACME 2018 door IJsselsteyn
23 oktober 2018, 22:32:52
EifelBurgenBahn door Wim Hesselink
23 oktober 2018, 22:25:11
MB-module: "Groeten uit Jottum" door Rondje_HO
23 oktober 2018, 22:24:02
Heerwijk in H0 (Trambaan) door martijn v m
23 oktober 2018, 22:17:53
Welke fabrikant maakt dit type hekwerk? door Rondje_HO
23 oktober 2018, 22:12:24
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door Martin Welberg
23 oktober 2018, 22:10:34
De soap die Fyra heet door timtrein
23 oktober 2018, 22:06:14
Pronsfeld door rotaspeed
23 oktober 2018, 21:54:59
Projekt 083-338 door 44
23 oktober 2018, 21:40:07
Bröckenbahn door Frank 123
23 oktober 2018, 21:37:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjan6511
23 oktober 2018, 21:37:32
ESU 2017 door RodeDuivel
23 oktober 2018, 21:36:58
Trams van de HTM in 1/87 door MOVisser
23 oktober 2018, 20:58:18
Oersik in schaal 1 door FritsT
23 oktober 2018, 20:48:41
  

Auteur Topic: 2e intercitystation voor Utrecht?  (gelezen 6957 keer)

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 986
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #30 Gepost op: 29 mei 2018, 17:07:57 »
Klopt, daarom lijkt me het ook niet handig.
Maar het kan wel.
MVG Dave

Rheinburg

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17571
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #31 Gepost op: 29 mei 2018, 17:53:29 »
Voor zover ik het nu begrijp gaat het vooral om extra stops, zodat minder mensen op CS komen en het daar aansluitende OV en stallingen belasten. De investeringen gaan dan over het opwaarderen van één of twee stations, maar vooral over uitbreiding van het netwerk rond de extra intercitystations. Er wordt vooral gedacht aan de oostelijke richting, dus Lunetten of zelfs Bunnik.

Of je daar blij mee moet zijn als je in die hoek woont, vraag ik me af. Het kan bijna niet anders of het gaat gepaard met uitbreiding van de bebouwing die kant op.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

VAM65

  • Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 3a/3b" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1925
  • Nederland 3a/3b
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #32 Gepost op: 29 mei 2018, 18:31:17 »
Voor zover ik het nu begrijp gaat het vooral om extra stops, zodat minder mensen op CS komen en het daar aansluitende OV en stallingen belasten.

Krek, zo had ik het ook meteen geïnterpreteerd. Vergelijk het maar met stations als Adam Amstel, Sloterdijk en Rdam Alexander.
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. https://m.facebook.com/omroepmodelspoorclub/

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #33 Gepost op: 29 mei 2018, 22:18:30 »
Er wordt vooral gedacht aan de oostelijke richting, dus Lunetten of zelfs Bunnik.

Maar vanuit Bunnik kun je in westelijke richting toch alleen maar door naar Utrecht CS? Je kunt daar toch niet overstappen richting andere lijnen?
Dat zou alleen maar zin hebben als er vanuit Bunnik een aftakkende spoorlijn naar de Uithof zou worden gemaakt. En dan komt men opnieuw in de knoei met Amelisweerd. In zuidelijke richting zou er een aftakking richting Houten kunnen worden gerealiseerd, als Fort Vechten en het tankstation langs de A12 niet in de weg zitten.


Steyn

VAM65

  • Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 3a/3b" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1925
  • Nederland 3a/3b
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #34 Gepost op: 30 mei 2018, 10:19:22 »
Maar oostelijk kun je naar Arnhem en Nijmegen. Die mensen hoeven dan niet eerst naar Centraal om daar de intercity te pakken.
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. https://m.facebook.com/omroepmodelspoorclub/

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17571
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #35 Gepost op: 30 mei 2018, 10:43:30 »
En er hoeft geen spoorlijn naar De Uithof te worden aangelegd. Het OV in die hoek zal flink moeten worden geupgrade, maar dat is al veel langer de wens in Utrecht.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #36 Gepost op: 30 mei 2018, 11:02:59 »
Maar oostelijk kun je naar Arnhem en Nijmegen. Die mensen hoeven dan niet eerst naar Centraal om daar de intercity te pakken.

Ja, maar je zult dan toch eerst wel in Bunnik moeten komen. Lijkt me stug dat inwoners uit Utrecht met de bus naar Bunnik zouden gaan als ze op Utrecht CS in diezelfde intercity kunnen stappen met (dan nog) meer zitplaatsen.


Steyn

VAM65

  • Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 3a/3b" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1925
  • Nederland 3a/3b
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #37 Gepost op: 30 mei 2018, 13:10:06 »
Wat Henk al zei, je kunt het OV bij Bunnik opschalen. Kun je vanaf daar snel in de Uithof zijn. Moet je eens zien wat dat aan passagiers opCentraal scheelt
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. https://m.facebook.com/omroepmodelspoorclub/

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1636
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #38 Gepost op: 30 mei 2018, 16:44:29 »
Zorg ook maar dat je met flyovers oid weer rechtstreeks van Arnhem naar R'dam / Den Haag kunt. Scheelt een hoop overstappers (rijen voor de  (rol)trappen op CS en wellicht ook wel files.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #39 Gepost op: 30 mei 2018, 17:04:38 »
Hoe stel je je dat voor? Fly overs die over station Utrecht CS worden geleid? Die zouden tientallen meters hoog moeten worden, dat lijkt me niet reëel.


Steyn

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 635
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #40 Gepost op: 30 mei 2018, 21:31:14 »
Wat ik niet begrijp: eindelijk is na jaren en jaren verbouwen en na het uitgeven van honderden miljoenen van ons belastinggeld Utrecht helemaal klaar, en dan is het weer niet goed.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 3573
    • Modeltrein projecten
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #41 Gepost op: 30 mei 2018, 21:41:29 »
Het is wel goed, maar je moet nu al nadenken over de toekomst. Het hoeft ook niet morgen al af ofzo.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

matthijs-spoor3

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #42 Gepost op: 30 mei 2018, 22:21:17 »
ik ben eigenlijk van mening dat er nog wel wat andere, minder dure, wensen zijn die naar mijn mening met minder moeite veel meer toevoegen. vooral als het uit landelijke budgetten gefinancierd zou worden

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1636
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #43 Gepost op: 30 mei 2018, 22:24:15 »
Hoe stel je je dat voor? Fly overs die over station Utrecht CS worden geleid? Die zouden tientallen meters hoog moeten worden, dat lijkt me niet reëel.


Steyn

Viersporig vanaf Driebergen en voor Utrecht de grond in of er over heen. Niet van dat benauwde 😉

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17571
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #44 Gepost op: 30 mei 2018, 22:27:51 »
Het is wel goed, maar je moet nu al nadenken over de toekomst. Het hoeft ook niet morgen al af ofzo.

Precies. De werken die nu zijn afgerond, zijn een tijd geleden bedacht voor het heden en voldoen goed. Maar heden is de verwachting dat Utrecht nog wat groter gaat groeien dan eerst gedacht en begint de voorbereiding op die toekomst. Al was het maar om de boel aan de gang te houden, zodat deze economisch sterke regio een hoop belasting kan blijven afdragen.  :P
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.