Google+
Doel:€250.00
Donaties:€34.30

Per saldo:€-215.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 11-08-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Railtalk Magazine August issue143 & issue143Xtra (Free monthly magazines) door Erik Mijd
Vandaag om 14:30:21
BNLS Baanbreker - ProjeKct 083 tot 338 door spoorzeven
Vandaag om 14:27:42
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Thijs1271
Vandaag om 14:20:49
Fleischmann: oude wissels gangbaar maken door zuylen
Vandaag om 14:09:44
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:58:05
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Ronald Koerts
Vandaag om 13:55:01
Modelspoorbeurs 25 augustus 2018 in Houten. De voor- en nabeschouwing door Wim Vink
Vandaag om 13:37:02
Heen, En en Weer: de tram. door DE-II
Vandaag om 13:25:37
Raadplaatje door Erik Mijd
Vandaag om 13:24:27
19 Toen door timtrein
Vandaag om 13:20:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjan6511
Vandaag om 13:06:07
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door Henk Boshuyzen
Vandaag om 12:28:34
s88SD16-n + Koploper c.q. Rocrail door JohnT
Vandaag om 11:51:19
Van Swarzach naar Swarzburg door Wim Vink
Vandaag om 11:39:41
Pfarrerwinkel bahn door Brouwersbaan
Vandaag om 11:19:21
NL Baan in Canada door Wim Vink
Vandaag om 11:09:07
Baan in Los Angeles door spoorzeven
Vandaag om 11:06:02
Neutraal Moresnet in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:01:54
Update: baan in de tropen door Wim Vink
Vandaag om 10:57:57
  

Auteur Topic: 2e intercitystation voor Utrecht?  (gelezen 6652 keer)

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 946
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #30 Gepost op: 29 mei 2018, 17:07:57 »
Klopt, daarom lijkt me het ook niet handig.
Maar het kan wel.
MVG Dave

Rheinburg

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17373
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #31 Gepost op: 29 mei 2018, 17:53:29 »
Voor zover ik het nu begrijp gaat het vooral om extra stops, zodat minder mensen op CS komen en het daar aansluitende OV en stallingen belasten. De investeringen gaan dan over het opwaarderen van één of twee stations, maar vooral over uitbreiding van het netwerk rond de extra intercitystations. Er wordt vooral gedacht aan de oostelijke richting, dus Lunetten of zelfs Bunnik.

Of je daar blij mee moet zijn als je in die hoek woont, vraag ik me af. Het kan bijna niet anders of het gaat gepaard met uitbreiding van de bebouwing die kant op.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

VAM65

  • Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 3a/3b" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1860
  • Nederland 3a/3b
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #32 Gepost op: 29 mei 2018, 18:31:17 »
Voor zover ik het nu begrijp gaat het vooral om extra stops, zodat minder mensen op CS komen en het daar aansluitende OV en stallingen belasten.

Krek, zo had ik het ook meteen geïnterpreteerd. Vergelijk het maar met stations als Adam Amstel, Sloterdijk en Rdam Alexander.
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. https://m.facebook.com/omroepmodelspoorclub/

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 800
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #33 Gepost op: 29 mei 2018, 22:18:30 »
Er wordt vooral gedacht aan de oostelijke richting, dus Lunetten of zelfs Bunnik.

Maar vanuit Bunnik kun je in westelijke richting toch alleen maar door naar Utrecht CS? Je kunt daar toch niet overstappen richting andere lijnen?
Dat zou alleen maar zin hebben als er vanuit Bunnik een aftakkende spoorlijn naar de Uithof zou worden gemaakt. En dan komt men opnieuw in de knoei met Amelisweerd. In zuidelijke richting zou er een aftakking richting Houten kunnen worden gerealiseerd, als Fort Vechten en het tankstation langs de A12 niet in de weg zitten.


Steyn

VAM65

  • Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 3a/3b" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1860
  • Nederland 3a/3b
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #34 Gepost op: 30 mei 2018, 10:19:22 »
Maar oostelijk kun je naar Arnhem en Nijmegen. Die mensen hoeven dan niet eerst naar Centraal om daar de intercity te pakken.
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. https://m.facebook.com/omroepmodelspoorclub/

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17373
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #35 Gepost op: 30 mei 2018, 10:43:30 »
En er hoeft geen spoorlijn naar De Uithof te worden aangelegd. Het OV in die hoek zal flink moeten worden geupgrade, maar dat is al veel langer de wens in Utrecht.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 800
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #36 Gepost op: 30 mei 2018, 11:02:59 »
Maar oostelijk kun je naar Arnhem en Nijmegen. Die mensen hoeven dan niet eerst naar Centraal om daar de intercity te pakken.

Ja, maar je zult dan toch eerst wel in Bunnik moeten komen. Lijkt me stug dat inwoners uit Utrecht met de bus naar Bunnik zouden gaan als ze op Utrecht CS in diezelfde intercity kunnen stappen met (dan nog) meer zitplaatsen.


Steyn

VAM65

  • Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 3a/3b" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1860
  • Nederland 3a/3b
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #37 Gepost op: 30 mei 2018, 13:10:06 »
Wat Henk al zei, je kunt het OV bij Bunnik opschalen. Kun je vanaf daar snel in de Uithof zijn. Moet je eens zien wat dat aan passagiers opCentraal scheelt
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. https://m.facebook.com/omroepmodelspoorclub/

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1636
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #38 Gepost op: 30 mei 2018, 16:44:29 »
Zorg ook maar dat je met flyovers oid weer rechtstreeks van Arnhem naar R'dam / Den Haag kunt. Scheelt een hoop overstappers (rijen voor de  (rol)trappen op CS en wellicht ook wel files.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 800
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #39 Gepost op: 30 mei 2018, 17:04:38 »
Hoe stel je je dat voor? Fly overs die over station Utrecht CS worden geleid? Die zouden tientallen meters hoog moeten worden, dat lijkt me niet reëel.


Steyn

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 624
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #40 Gepost op: 30 mei 2018, 21:31:14 »
Wat ik niet begrijp: eindelijk is na jaren en jaren verbouwen en na het uitgeven van honderden miljoenen van ons belastinggeld Utrecht helemaal klaar, en dan is het weer niet goed.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 3530
    • Modeltrein projecten
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #41 Gepost op: 30 mei 2018, 21:41:29 »
Het is wel goed, maar je moet nu al nadenken over de toekomst. Het hoeft ook niet morgen al af ofzo.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

matthijs-spoor3

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #42 Gepost op: 30 mei 2018, 22:21:17 »
ik ben eigenlijk van mening dat er nog wel wat andere, minder dure, wensen zijn die naar mijn mening met minder moeite veel meer toevoegen. vooral als het uit landelijke budgetten gefinancierd zou worden

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1636
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #43 Gepost op: 30 mei 2018, 22:24:15 »
Hoe stel je je dat voor? Fly overs die over station Utrecht CS worden geleid? Die zouden tientallen meters hoog moeten worden, dat lijkt me niet reëel.


Steyn

Viersporig vanaf Driebergen en voor Utrecht de grond in of er over heen. Niet van dat benauwde 😉

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17373
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #44 Gepost op: 30 mei 2018, 22:27:51 »
Het is wel goed, maar je moet nu al nadenken over de toekomst. Het hoeft ook niet morgen al af ofzo.

Precies. De werken die nu zijn afgerond, zijn een tijd geleden bedacht voor het heden en voldoen goed. Maar heden is de verwachting dat Utrecht nog wat groter gaat groeien dan eerst gedacht en begint de voorbereiding op die toekomst. Al was het maar om de boel aan de gang te houden, zodat deze economisch sterke regio een hoop belasting kan blijven afdragen.  :P
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.