Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pimpen Rivarossi DD-AR door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:54:25
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Lobomotion69
Vandaag om 02:40:27
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 02:28:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Lobomotion69
Vandaag om 02:25:44
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
31 July 2025, 22:52:29
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
31 July 2025, 22:48:52
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
31 July 2025, 22:17:32
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
31 July 2025, 21:29:05
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
31 July 2025, 21:25:54
US diorama in H0 door gdh
31 July 2025, 21:11:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
31 July 2025, 20:58:47
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
31 July 2025, 20:42:08
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
31 July 2025, 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
31 July 2025, 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
31 July 2025, 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
31 July 2025, 18:17:40
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
31 July 2025, 17:33:48
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
31 July 2025, 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
31 July 2025, 16:07:50
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 972104 keer)

brutus1

  • Offline Offline
  • Berichten: 623
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2430 Gepost op: 14 April 2022, 10:13:41 »
....vooral de dakbedekking ziet er strak uit bij deze voertuigen. Moessonwater zal ervaart niet doorheen siepelen.

gr
Brutus

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1920
    • Flickr pagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2431 Gepost op: 14 April 2022, 10:17:08 »
Heerlijke beelden Willem!!  (y)

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2432 Gepost op: 15 April 2022, 09:07:59 »
Op 15 april 1997 was er een excursie georganiseerd naar enkele tramremises in Calcutta.
Als eerste werden wij verwacht in de remise Belgachia (in het noordoosten van Calcutta).
Volgens Wikipedia op het internet is deze remise sinds 2019 niet meer in gebruik als tramremise (nog wel voor de bus).


Het gemoderniseerde motorrijtuig 613 stond netjes opgesteld.


Leuker vond ik het ongemoderniseerde materieel.


Uiteraard werd onderhoud, zoals hier aan de trolleystang, ook uitgevoerd.
Blijkbaar waren er geen regels over de arbeidsomstandigheden, er werd gewoon gedaan wat er gedaan moest worden. 


In de laatste tram van de dag was de 1-ste klasse gereserveerd voor vrouwen. Het bord "Ladies Special" maakte dit duidelijk.


Daarna gingen wij met excursietram 609 (ook gemoderniseerd) naar de Hoofdwerkplaats Nonapukur.
Een dia onderweg van een straatbeeld met een riksjastandplaats.


Werkmaterieel. Op internet zag ik ergens een model van dit karretje en daar werd het een waterwagen genoemd.


Museumwagen uit de begintijd (ik heb geen nadere gegevens).




De draaistel afdeling in Nonapukur.




De smederij.


De carrosserie afdeling.


De volgende remise was Gariahat (zou nog bestaan als tramremise).
Opgebokt motorrijtuig 498.


Het eindpunt Ballygunge is in de buurt van de remise Gariahat.


Daarna zijn we naar het eindpunt en remise Tollygunge gereden en was er gelegenheid de excursietram 609 met Elephant Car 490 te fotograferen.


Ook het gemoderniseerde rijtuig 540 kwam langs bij de remise Tollygunge.


Tot slot een dia van de geleding van motorrijtuig 609.

De volgende dagen waren reisdagen.
Bedankt voor de commentaren.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2433 Gepost op: 15 April 2022, 10:07:33 »
 ;) Wim!
Zouden ze intussen ARBO hebben uitgevonden?
Ronald
Groet,
      Ronald

Nullem

  • Offline Offline
  • Berichten: 466
  • Rhätische Bahn (tot 2003) in spoor 0m
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2434 Gepost op: 15 April 2022, 10:23:42 »
Geweldige serie plaatjes dit. Bedankt!

Frans
Groet!  Frans

RetroJack

  • Offline Offline
  • Berichten: 6176
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2435 Gepost op: 15 April 2022, 13:00:31 »
;) Wim!
Zouden ze intussen ARBO hebben uitgevonden?
Ronald
Dacht ik ook aan door die meneer op dat olievat  :)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Theo Mol

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2436 Gepost op: 15 April 2022, 13:49:49 »
Leuker vond ik het ongemoderniseerde materieel.
:) Ik heb gegoogeld naar het trambedrijf van Kolkata en behalve de naam van de stad is er nog meer gemoderniseerd maar ik zie ook veel herkenbaars.
http://calcuttatramways.com/

eemstede

  • Offline Offline
  • Berichten: 1760
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2437 Gepost op: 15 April 2022, 14:01:40 »
:) Ik heb gegoogeld naar het trambedrijf van Kolkata en behalve de naam van de stad is er nog meer gemoderniseerd maar ik zie ook veel herkenbaars.
http://calcuttatramways.com/

Interessante site. Er zouden volgens deze 20 van de 25 tramlijnen rijden; in hoeverre er een groot verschil is tussen theorie en praktijk.....

Gr. Frank.

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2438 Gepost op: 15 April 2022, 15:11:40 »
De Wikipedia internet pagina komt al niet verder dan 5 tramroutes. Ik weet niet hoe up to date de Wikipedia site is.
https://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Kolkata#1990%E2%80%93present:_Later_developments_and_mass_closures

De melding van Blickpunkt Strassenbahn (nog maar 3 lijnen in dienst) belooft niet veel goeds.
De uitbreiding van het metronet heeft ook een negatieve invloed op het tramnet.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 832
  • Steel is king!
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2439 Gepost op: 15 April 2022, 15:30:18 »
;) Wim!
Zouden ze intussen ARBO hebben uitgevonden?
Ronald

Jazeker! Ik heb nog wel ergens een foto van mijn vakantie in India, waarbij een medewerker gezekerd met een keurig valharnas, aan het werk was in een telecommast op 12 verdiepingen hoog. Jammer genoeg dan wel weer dat de bevestiging van dit valharnas aan de onderzijde van de mast was gedaan.....

MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1656
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2440 Gepost op: 15 April 2022, 16:03:46 »
toch zeker wel met veiligheidsslippers of sandalen.  ;D

Safety First: valbeveiliging is erg belangrijk bij werken op hoogte:

Mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2441 Gepost op: 16 April 2022, 15:11:35 »
Dat helpt veel zo  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2442 Gepost op: 17 April 2022, 15:21:25 »
Wel keurig de werkplek afgezet zodat er geen vallende objecten tot dodelijke projectielen kunnen worden... ;D ;D En een goed werkplatform is ook erg belangrijk.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8522
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2443 Gepost op: 17 April 2022, 15:30:40 »
Willem, bedankt voor de prachtige serie foto's! Heb er van genoten!

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2444 Gepost op: 18 April 2022, 09:07:53 »

Op 18 april 1997 maar 1 dia gemaakt van een bezoek aan een metrowerkplaats in Tianjin (een havenstad in de buurt bij Peking in China).
Op het opstelterrein stonden deze diesel werkwagentjes.
Rechts op de dia is nog net de kop van het toen gewone metromaterieel te zien.
Sinds 2007 rijdt er in deze stad ook een geleide trolleybus, die eruit ziet als een gelede tram (systeem Translohr).
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent