Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko Eas-z gebracht als Eaos door ES44C4
Vandaag om 18:40:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:31:46
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:12:16
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door Bert_Apd
Vandaag om 17:50:40
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:43:48
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 17:28:12
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 17:24:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door spoorzeven
Vandaag om 17:24:31
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door p-kokkie
Vandaag om 17:18:02
Zoek DIGIRAILS DR 5020 Booster Schema door Gerard
Vandaag om 17:12:17
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:03:44
Line-up foto's van modellen door R1954
Vandaag om 16:54:51
Nieuw huis, nieuwe baan door aad52
Vandaag om 16:50:26
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 16:49:05
Oud model gangbaar maken door Gerrit H
Vandaag om 16:42:09
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 16:15:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:09:02
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Luit
Vandaag om 15:17:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jeronimos
Vandaag om 14:39:27
Woensdag 19 november 10 jaar Arnhem Centraal door Seinhuis
Vandaag om 14:38:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 14:27:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 13:47:20
Nieuwe forumgebruiker door Ploeger
Vandaag om 12:51:33
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 12:26:59
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 12:03:32
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 11:51:24
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rjr
Vandaag om 11:38:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Rob Ellerman
Vandaag om 10:30:05
Roco 10836 wissel schakelaar door bask185
Vandaag om 10:27:39
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 10:10:55
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 998662 keer)

brutus1

  • Offline Offline
  • Berichten: 623
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2430 Gepost op: 14 April 2022, 10:13:41 »
....vooral de dakbedekking ziet er strak uit bij deze voertuigen. Moessonwater zal ervaart niet doorheen siepelen.

gr
Brutus

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1922
    • Flickr pagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2431 Gepost op: 14 April 2022, 10:17:08 »
Heerlijke beelden Willem!!  (y)

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2432 Gepost op: 15 April 2022, 09:07:59 »
Op 15 april 1997 was er een excursie georganiseerd naar enkele tramremises in Calcutta.
Als eerste werden wij verwacht in de remise Belgachia (in het noordoosten van Calcutta).
Volgens Wikipedia op het internet is deze remise sinds 2019 niet meer in gebruik als tramremise (nog wel voor de bus).


Het gemoderniseerde motorrijtuig 613 stond netjes opgesteld.


Leuker vond ik het ongemoderniseerde materieel.


Uiteraard werd onderhoud, zoals hier aan de trolleystang, ook uitgevoerd.
Blijkbaar waren er geen regels over de arbeidsomstandigheden, er werd gewoon gedaan wat er gedaan moest worden. 


In de laatste tram van de dag was de 1-ste klasse gereserveerd voor vrouwen. Het bord "Ladies Special" maakte dit duidelijk.


Daarna gingen wij met excursietram 609 (ook gemoderniseerd) naar de Hoofdwerkplaats Nonapukur.
Een dia onderweg van een straatbeeld met een riksjastandplaats.


Werkmaterieel. Op internet zag ik ergens een model van dit karretje en daar werd het een waterwagen genoemd.


Museumwagen uit de begintijd (ik heb geen nadere gegevens).




De draaistel afdeling in Nonapukur.




De smederij.


De carrosserie afdeling.


De volgende remise was Gariahat (zou nog bestaan als tramremise).
Opgebokt motorrijtuig 498.


Het eindpunt Ballygunge is in de buurt van de remise Gariahat.


Daarna zijn we naar het eindpunt en remise Tollygunge gereden en was er gelegenheid de excursietram 609 met Elephant Car 490 te fotograferen.


Ook het gemoderniseerde rijtuig 540 kwam langs bij de remise Tollygunge.


Tot slot een dia van de geleding van motorrijtuig 609.

De volgende dagen waren reisdagen.
Bedankt voor de commentaren.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2433 Gepost op: 15 April 2022, 10:07:33 »
 ;) Wim!
Zouden ze intussen ARBO hebben uitgevonden?
Ronald
Groet,
      Ronald

Nullem

  • Offline Offline
  • Berichten: 472
  • Rhätische Bahn (tot 2003) in spoor 0m
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2434 Gepost op: 15 April 2022, 10:23:42 »
Geweldige serie plaatjes dit. Bedankt!

Frans
Groet!  Frans

RetroJack

  • Offline Offline
  • Berichten: 6290
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2435 Gepost op: 15 April 2022, 13:00:31 »
;) Wim!
Zouden ze intussen ARBO hebben uitgevonden?
Ronald
Dacht ik ook aan door die meneer op dat olievat  :)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Theo Mol

  • Offline Offline
  • Berichten: 99
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2436 Gepost op: 15 April 2022, 13:49:49 »
Leuker vond ik het ongemoderniseerde materieel.
:) Ik heb gegoogeld naar het trambedrijf van Kolkata en behalve de naam van de stad is er nog meer gemoderniseerd maar ik zie ook veel herkenbaars.
http://calcuttatramways.com/

eemstede

  • Offline Offline
  • Berichten: 1781
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2437 Gepost op: 15 April 2022, 14:01:40 »
:) Ik heb gegoogeld naar het trambedrijf van Kolkata en behalve de naam van de stad is er nog meer gemoderniseerd maar ik zie ook veel herkenbaars.
http://calcuttatramways.com/

Interessante site. Er zouden volgens deze 20 van de 25 tramlijnen rijden; in hoeverre er een groot verschil is tussen theorie en praktijk.....

Gr. Frank.

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2438 Gepost op: 15 April 2022, 15:11:40 »
De Wikipedia internet pagina komt al niet verder dan 5 tramroutes. Ik weet niet hoe up to date de Wikipedia site is.
https://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Kolkata#1990%E2%80%93present:_Later_developments_and_mass_closures

De melding van Blickpunkt Strassenbahn (nog maar 3 lijnen in dienst) belooft niet veel goeds.
De uitbreiding van het metronet heeft ook een negatieve invloed op het tramnet.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 910
  • Steel is king!
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2439 Gepost op: 15 April 2022, 15:30:18 »
;) Wim!
Zouden ze intussen ARBO hebben uitgevonden?
Ronald

Jazeker! Ik heb nog wel ergens een foto van mijn vakantie in India, waarbij een medewerker gezekerd met een keurig valharnas, aan het werk was in een telecommast op 12 verdiepingen hoog. Jammer genoeg dan wel weer dat de bevestiging van dit valharnas aan de onderzijde van de mast was gedaan.....

MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1661
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2440 Gepost op: 15 April 2022, 16:03:46 »
toch zeker wel met veiligheidsslippers of sandalen.  ;D

Safety First: valbeveiliging is erg belangrijk bij werken op hoogte:

Mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2441 Gepost op: 16 April 2022, 15:11:35 »
Dat helpt veel zo  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2442 Gepost op: 17 April 2022, 15:21:25 »
Wel keurig de werkplek afgezet zodat er geen vallende objecten tot dodelijke projectielen kunnen worden... ;D ;D En een goed werkplatform is ook erg belangrijk.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8930
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2443 Gepost op: 17 April 2022, 15:30:40 »
Willem, bedankt voor de prachtige serie foto's! Heb er van genoten!

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2444 Gepost op: 18 April 2022, 09:07:53 »

Op 18 april 1997 maar 1 dia gemaakt van een bezoek aan een metrowerkplaats in Tianjin (een havenstad in de buurt bij Peking in China).
Op het opstelterrein stonden deze diesel werkwagentjes.
Rechts op de dia is nog net de kop van het toen gewone metromaterieel te zien.
Sinds 2007 rijdt er in deze stad ook een geleide trolleybus, die eruit ziet als een gelede tram (systeem Translohr).
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent