Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 02-05-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 20:53:30
Roco 1601 verenstaal aandrijving vervangen voor cardan as door erikkral
Vandaag om 20:41:03
H0 Rangeerbaanplan: Groezel door gdh
Vandaag om 20:31:45
vreemd gedrag decoder door heuvelbaan
Vandaag om 20:30:47
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door R v/d Hoven
Vandaag om 20:16:20
Dg spoor 0 door 1795
Vandaag om 20:13:35
NTM goederenwagens in Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 20:11:30
Roco NS plan V door Benelux795
Vandaag om 20:07:35
Kruising Blauwkapel verdwijnt door Eelco Storm
Vandaag om 20:01:43
Roco NS Vectron in NS-flow design door Fritsprt
Vandaag om 19:58:06
Numansbaan, TT, 310x125 door charp
Vandaag om 19:57:58
Rotsformaties van boomschors door Te 2/2
Vandaag om 19:30:11
Ermehuizen anno 1974 door Huup
Vandaag om 19:29:40
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 19:18:35
BNLS modulebaan Werkspoor-Kathedraal hervat. door NS264
Vandaag om 19:09:40
Bahnstrecke 5867 door Christoph
Vandaag om 18:49:40
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 18:41:11
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door HuubvG
Vandaag om 18:37:55
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door Rob Bennis
Vandaag om 18:26:16
Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975 door C-rails
Vandaag om 17:48:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:48:54
FX2 Etecmo programmeren? door ronaldvd2000
Vandaag om 16:05:56
Roco-line kruiswissel 42451 polariseren. door Peter J K
Vandaag om 16:05:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door tothebeach
Vandaag om 15:47:49
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:22:55
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 15:11:57
Ritten Hoogovens Excursietrein opgeschort vanwege stikstofproblematiek (2022) door Benelux795
Vandaag om 14:42:49
DIESEL RAILROAD TUGBOATS – VOLUME 1: EAST COAST BOOK door charp
Vandaag om 14:33:28
Blauwe verf gezocht voor Venice-Simplon-Oriënt-Express H0 van Rivarossi door Railroader
Vandaag om 13:25:20
VERPLAATST: Notificaties door Duikeend
Vandaag om 12:15:58
  

Auteur Topic: The Intercontinental Railroad Company  (gelezen 32618 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 22586
    • Pagina van klaas
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #180 Gepost op: 14 augustus 2021, 16:39:55 »
Maar mijn materieel met RP25 wielen kiepert om.
Op onze clubbaan heb ik hetzelfde meegemaakt. De persoon die het spoor had gelegd had er verkanting in gemaakt door aan één kant een 0,5 mm koperdraadje onder de bielzenmat te leggen. Op zich was die verkanting niet het probleem, maar de overgang van vlak naar verkant was nogal abrupt waardoor mijn 0,6 mm flenzen over de railstaaf stapten.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #181 Gepost op: 14 augustus 2021, 17:20:35 »
Dat ziet er veelbelovend uit Frank! Het effect is het best zichtbaar vanaf (preiser-) ooghoogte, met iets verticaals er vlak naast, een mast of zo. Dus als je er nog eens langskomt...  :angel:
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2021, 17:33:27 door clickmaniac »

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 1797
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #182 Gepost op: 14 augustus 2021, 18:29:00 »
Klaas, dacht dat jij eerder vandaag aan gaf niet meer op verkanting in te gaan..?  :police:

Je slaat de spijker trouwens op z'n kop, dank!
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 22586
    • Pagina van klaas
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #183 Gepost op: 14 augustus 2021, 19:01:22 »
Dat bedoelde ik niet. Maar wat ik wel bedoelde ga ik pas vertellen als je jezelf bekend maakt en je niet verstopt achter een alias.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 1797
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #184 Gepost op: 14 augustus 2021, 20:02:21 »
... verstopt achter een alias.

Zei hij in een draadje van Clickmaniak, met bijdragen van oa Frank123, Martijn193 en rondje_H0  ;D
Aangenaam: Vincent. Veranderd dit dit iets aan de discussie? Maar voorstel: gaan wij door in het vetergang draadje, of een nieuw draadje over het gebruik van aliessen, en dan blijft het hier bij de vorderingen de prachtige "The Intercontinental Railroad Company"!
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #185 Gepost op: 14 augustus 2021, 21:51:37 »
We kunnen er vanuit gaan dat iedereen de beste bedoelingen heeft - dank nog daarvoor! - maar de nuace gaat soms verloren en dan kan de toon heel anders geïnterpreteerd worden.
Dus rrrrrrelax een beetje! Alvast bedankt.
Tot de volgende update van de ICRR.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2021, 21:58:21 door clickmaniac »

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 1797
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #186 Gepost op: 14 augustus 2021, 22:51:06 »
Amen.. On topic: zat mijn Franse boekies nog eens te bekijken, en qua afstand tussen sporen is allemaal nog krapper dan ik dacht  ;D


De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 2730
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #187 Gepost op: 15 augustus 2021, 10:25:04 »
Wat ik heb “geleerd” in al die jaren modelbouw, het is altijd een compromis maken.
Van echt naar model kan je nooit alles omrekenen en exact op schaal doen.

Daarom met in dit geval de rails leggen, kijk wat functioneel is want dat is het belangrijkste.
En dan hoe je dat optisch het best kan verwerken.
Ik heb ook best wat ruimte, maar ik merk ook dat ik steeds ruimte te kort kom hahaha


Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 1797
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #188 Gepost op: 15 augustus 2021, 11:07:49 »
Het was gewoon een excuus om een mooi plaatje te delen..  :) Ik heb wel eens begrepen dat leveranciers van miniatuur spul ook bewust andere verhoudingen kiezen (lees: niet conform 1:1) omdat het exact volgen van verschaalde maten niet de juiste indruk oplevert van het voorbeeld. Wij zien alles in het echie toch vanaf een perron... In dit verband: blijft grappig dat veel Britse OO-banen er ook heel geloofwaardig uitzien. 
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 283
    • Flickr fotopagina
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #189 Gepost op: 15 augustus 2021, 11:29:55 »
Voor toepassen van verkanting kan dit filmpje misschien helpen vanaf 5:56: https://www.youtube.com/watch?v=jHw2AYpGyc0&t=915s
Evergreen heeft dunne profieltjes en daarmee kan je de verkanting geleidelijk opbouwen, vooral belangrijk bij het midden van de S-boog anders heb je grote kans op ontsporingen. Het toepassen van profieltjes op het uiteinde van de dwarsliggers zorgt voor een kleinere verkanting (hoogteverschil tussen spoorstaven). Hou er mee rekening dat je verkanting ongeveer de dikte van het profieltje gedeeld door 1,7 is.

Voor de verkantingsopbouw zou ik proberen minimaal 0,5-0,75 meter aan te houden, maar dat is wat testen met verschillend materieel en langer is mooier. In het midden van de S-boog kan de opbouw van de ene boog direct gevolgd worden door opbouw van de andere boog, maar geleidelijke overgang van verkanting heeft lengte nodig.

Aangezien de beperkingen van modelbouw (kleine boogstralen) zou ik de maximaal de verkanting van 1 mm die Klaas aan gaf aan houden, maar kan je minder verkanting mooier en beter opbouwen binnen de beschikbare lengtes. Een heel klein beetje verkanting heeft al voldoende visueel effect, te veel verkanting ziet er naar mijn mening vaak niet realistisch uit in model. Die van het filmpje vind ik zelf goed gelukt. Succes!

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #190 Gepost op: 15 augustus 2021, 12:01:23 »
Dank je, dat was ook precies wat ik van plan was, polystyreen stripjes eronder, opbouwen per 0,25mm, hoogte uiteraard omgekeerd evenredig aan boogstraal.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 22586
    • Pagina van klaas
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #191 Gepost op: 15 augustus 2021, 12:24:47 »
In bogen breng ik de verkanting direct in de ondergrond aan, dus in de strook triplex of multiplex waar het spoor op komt. Voordeel is dat de overgangen vanzelf geleidelijk worden omdat die strook te stug is om abrupte overgangen te maken. En je hoeft naderhand niet met strookjes styreen of karton te pielen.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 1797
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #192 Gepost op: 15 augustus 2021, 14:35:55 »
Voor toepassen van verkanting kan dit filmpje misschien helpen vanaf 5:56: https://www.youtube.com/watch?v=jHw2AYpGyc0&t=915s

Wat een gaaf project!
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 766
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #193 Gepost op: 15 augustus 2021, 15:53:04 »
^^Dat is zeker een gaaf project en een goede inspiratie (y)
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 2453
    • Bahnstrecke 5867
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #194 Gepost op: 16 augustus 2021, 12:17:50 »
Hi Diederik, ben even langs de baan gelopen om foto vanuit Preiser-perpectief te maken...





Boogstraal van de bocht nog even nagekeken, is inderdaad ca 2, 5 meter.
En we stomen door....