Ik vermoed dat je bedoelt dat "hetzelfde" kan bereikt worden met 2 transistoren ipv met een controller?Ben benieuwd hoe je daarmee zal bereiken wat ik in de projectomschrijving heb opgenomen?
Het antwoord daarop is ja, dat is geen enkel probleem, en dat werkt ook al jaren op de door jouw beschreven manier en methode, zonder controller.
Ofwel zet je de detector ver genoeg om geen kortsluiting te hebben, maar dan heb je prijs bij het binnenrijden aan de andere kant. Jouw oplossing werkt slechts in één richting; ..als ze werkt
Erik, ik begin zo langzamerhand steeds minder te begrijpen van je verhaal. Kan je eens een procesbeschrijving geven van je systeem? Dus geen details over de elektronica of de software, maar gewoon een beschrijving van een rit met een trein over de keerlus, en wat er onderweg allemaal gebeurt.
1. loco over DET-a: DCC signaal keerlus in lijn met track onder DET-a (pin3=H)2. loco rijdt lus binnen, rijdt over DET-1: enkel als DET-a vrij komt keert het relais (pin3=L)
3. loco rijdt lus buiten over DET-b: niets verandert (pin3=L)Met andere woorden: pin3 blijft op de status waar de laatste trein hem gelaten heeft.[/i]
2. loco rijdt lus binnen, rijdt over DET-1: enkel als DET-a vrij komt keert het relais (pin3=L)
if (sensorA1 == LOW) { digitalWrite(Relay, HIGH); } if (sensorA2 == LOW) { digitalWrite(Relay, HIGH); } if (sensorB1 == LOW) { digitalWrite(Relay, LOW); } if (sensorB2 == LOW) { digitalWrite(Relay, LOW); }
1. wat als je door een stom toeval tegelijk twee treinen aan weerszijden laat oprijden..........Deze gevallen kunnen met een controller worden opgelost.