Wim, kom je nu eens voor de dag met een schema?
Bestel zo'n printje bij hem en reverse engineer het, we zien het resultaat wel verschijnen.
..zei mijn zesjarige toen hij boos was.. Wim, kom je nu eens voor de dag met een schema? Veel blabla maar weinig concreet; jammer maar zo win je geen geloofwaardigheid.
hoizie link http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=mgv102-enmooi uitgewerkte schakeling gebaseerd op een microcontrollerDick
Het enige dat Erik nu doet is die logica verplaatsen naar de software in de controller. Niks geks aan, zo kan het tegenwoordig ook.
Er zit enige basale logica in de schakelingen verwerkt. De volgorde waarin de meldingen binnenkomen is immers van belang voor het moment waarop de rijstroom wordt omgepoold, zeker bij twee mogelijke rijrichtingen.
De logica naar TrainController verplaatsen heeft als grote nadeel dat je baan volledig afhankelijk is van je PC en TC. Je kunt nooit meer gewoon handmatig even een rondje rijden. Alleen om die reden zou ik altijd de keerlus als een zelfstandig werkende unit willen hebben, niet afhankelijk van andere features.
Verder: goed en beter bestaat niet. De schakeling voldoet gewoon.
relais die je over de eind afschakel contacten van de wisselaandrijving laat werken