Ik vraag mij af of dit dezelfde brug is die ik in 1971 heb gefotografeerd.https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/711214-NS-2339-Olietrein-aanleg-viaduct-over-Havenlijn-km-4-1-bewerkt-653e2d587de7d.jpg
Nog een luchtfoto (uit 1922) van Braat, waarop de spooraansluiting met enige moeite te herkennen is.Bron: NL-RtSA_4232_XV-41-01@hrp: Volgens mij was het dubbelspoor op de Doklaan een omloopspoor.
Welke zelfde brug.Op welke post reageer je?
Geheel links zie ik twee aansluitingen, een onder hek (haaks) en iets verder een schuin het terrein van Braat op/af en nog verder rechts een derde.Omloopspoor... de afstand tussen Waalhaven en Hillesluis is groot, er waren meer stukken dubbel, bv bij Meneba en Putselaan.Handig om treinen vise versa te kunnen laten passeren.
Tijdelijke voetgangersbrug/werkbrug over havenspoor bij Dorpslaan (Oude Dorpsweg) 21 jun 1963 NL-RtSA-4121-20013-40-35-01
Maar de raccordementen van Roteb en Braat aan de Doklaan zijn niet te zien op de luchtfoto's dd 1964 van Bart Hofmeester in zijn boeken. Die bij het Ponserpad valt er net buiten beeld, tot daar liep het Braat terrein, zeg maar tot de ingang van de Maas-fietstunnel ingang..Het zal allemaal wel in het te verschijnenboekje staan over de havensporen.Lazen we niet ergens dat het binnnenkort verschijnt en waarin (bijna) alles in staat?
@Arjan en Ronald. Bedankt voor de aanvullingen. Wat gaaf dat er zo nog meer foto's opduiken. Met de aanleg van de Maastunnel is het gebied er heel anders gaan uitzien.
Mooi dit historisch onderzoek! Ik dacht zelf aan een hondekop tussenrijtuig 2e klas met restauratie. Een mat 46 tussenrijtuig heeft een stroomafnemer op het dak en die zie is niet te zien. Nog een paar foto's uit tijdperk 4. Het is een beetje tegen m'n principe, maar in z/w zie je dat geel tenminste niet zo... Post T is van de oude seinhuizen het langst blijven staan, ik kan het me nog wel herinneren,Modbreak: Deze foto is verwijderd op verzoek van de rechthebbende! let er svp op alleen te plaatsen met toestemming van de rechthebbendeRtd Noord Goederenstation Post T met NS 2478 17 maart 1979 foto W Vos klassiekebeveiliging.com
Bij deze dan. Ook uit het Stadsarchief:Bron: NL-RtSA_4232_1970-610Luchtopname van de omgeving van Charloisse Hoofd tijdens de bouw van de Maastunnel. Op de voorgrond de Doklaan, rechts een gedeelte van de Maashaven met het 3e Katendrechtsehoofd op Katendrecht, en in het midden de Nieuwe Maas, waar de ijsschotsen drijven. Op de achtergrond links de Sint-Jobshaven en de Parkhaven, en rechts Het Park met vooraan de Parkkade. Uit het zuiden. (03-01-1939)De meest linkse spooraansluiting van Braat & Co (die door Ronald opgemerkt is), kan je hier ook goed zien.
NS kuilwagen met krukas en kraanwagen RDM 03 07 1959 HUA-X134368-NS-14704NS kuilwagen met krukas en kraanwagen RDM 03 07 1959 HUA-X134370-NS-14706NS kuilwagen met krukas en rangeerloc RDM 03 07 1959 HUA-X134369-NS-14705