Heb je dit zelf gedaan?
Volgens het boek "Fotografie op het spoor" van R. Ankersmit werd de opzet van het fietsenrijwielvervoer in 1970 gewijzigd waarbij Deventer het station werd waar alle verzonden fietsen naartoe gingen en daar overgeladen werden in goederenwagens naar de eindstations. Het rijwielvervoer nam zodanig af dat er vanaf 1990 geen rijwieltreinen meer reden.
De Provenierstunnel is zo laag, dat je het gevoel hebt bijna je hoofd te stoten, alleen onder de perrons is de tunnel hoger.Rotterdam CS opening voetgangerstunnel 28 12 1957 NL-RtSA-4121-1131-1-01
Een foto uit Deventer van dat fietsvervoer (wel een eind van Charlois af, maar vooruit (denk ik): 30 juli 1983 (met de bruine Roco/MTE loc 2456):Wat opvalt, is dat dit vooral wagens van de DB zijn.
Was de tunnel eerst uitsluitend voor voetgangers, na de opening van het huidige station is het tevens fietstunnel.