- Achtergrond van m'n spoorlijn: Eifel, spoorlijnen, m'n verandering aan de werkelijkheid.- Ontwerp van m'n spoorlijn: zolder, benodigde stijging, enkelspoor, onderwerp, "view blockers", enz.- Basis beveiliging Duitse zijlijntjes. Voor zover ik het snap.- Enz.Voorkeuren? Andere ideeën?Los daarvan denk ik eraan om een tweede presentatie te houden: over modereren. Beetje uitleggen wat we doen en niet doen. En wat dilemma's. En dat je het niet iedereen naar de zin kunt maken. Wat uitleg "live" in persoon kan geen kwaad. En met interactie met het publiek natuurlijk Idee?Reinout
Qua Eifelburgenbahn ben ik aan het nadenken over een vereenvoudiging. Namelijk Zugleitbetrieb. Zugleiter in Kelberg. Geen Fahrdienstleiter in Berenbach-Ulmen. Dus ook geen inrijseinen bij Berenbach, maar Trapeztafel.Het is nogal een aderlating voor Berenbach-Ulmen! Oorspronkelijk had ik richting Mayen zelfs uitrijseinen gepland. Die zijn al verdwenen ("het past niet bij de Eifelquerbahn"). Nu gaan de inrijseinen ook de Weg van de Dodo. Dan blijven er in de Fahrdienstleiterausbau slechts twee hendels over, voor de twee inrijwissels. En wat sleutelspul.Reinout
Daarnaast kunnen ook rustige zijlijntjes gewoon met seinen zijn uitgerust. De Holzbachtalbahn in het Westerwald kreeg uiteindelijk (na "Dahlerau") ook uitrijseinen (lichtseinen) terwijl het ook een rustig lijntje was.
Ik heb vanavond wat bij m'n spoorlijn gestaan en wat scenario's doorgespeeld: wat een armzalige bedoeling! De goederentrein kan niet in het juiste spoor binnenrijden tenzij er al een reizigerstrein is binnengereden waarvan de Zugführer de wissels goed heeft gezet. Want er is gewoon geen bevoegde kip op het station te bekennen die het verder kan doen. Oepsie... Wat een goedkope armoe.Maar: wel perfect kloppend met de Eifelquerbahn. En het past ook bij het feit dat ik normaliter in m'n eentje bezig ben.
Dat moet wel zo ongeveer te bekostigen zijn met de opbrengsten uit de verkoop van je materieel.