Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Station Roodeschool
door
Sikko
Vandaag
om 11:15:30
EifelBurgenBahn
door
meino
Vandaag
om 11:09:47
20 jaar BNLS
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 10:59:14
Draaischijf digitaal aansturen.
door
Eenerspoor
Vandaag
om 10:58:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Ronald69
Vandaag
om 10:55:40
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en?
door
MOVisser
Vandaag
om 10:52:16
Rails roestig verven
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 10:45:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:45:05
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips?
door
spock
Vandaag
om 10:38:15
Gewoon wat busfoto's
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:12:38
Br 38 Piko Superen.
door
puntenglijder
Vandaag
om 10:05:06
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
GD
Vandaag
om 09:48:41
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
emmenaar
Vandaag
om 09:10:16
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 00:31:20
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV.
door
Tedo
20 June 2025, 23:23:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
lrrw
20 June 2025, 22:33:23
Lenz Digital LF100 Functiedecoder
door
RICROO
20 June 2025, 22:18:35
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM
door
MOVisser
20 June 2025, 22:14:13
Railcom zender bouwen
door
AP3737
20 June 2025, 22:01:55
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
moonlicht
20 June 2025, 21:53:32
19 Toen
door
defender
20 June 2025, 21:49:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
puntenglijder
20 June 2025, 19:30:56
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
Dave.......
20 June 2025, 19:30:36
Handregelaar aan IB Basic
door
laurent
20 June 2025, 18:51:08
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
20 June 2025, 18:37:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
20 June 2025, 17:59:07
Raadplaatje
door
Nohome
20 June 2025, 17:50:55
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
KNed
20 June 2025, 16:41:47
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen
door
AlbertG
20 June 2025, 16:33:28
Spoorhumor
door
Eric B
20 June 2025, 12:21:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
EifelBurgenBahn
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
Vorige
-
Volgende
-
1
...
39
40
[
41
]
42
43
...
359
Omlaag
Auteur
Topic: EifelBurgenBahn (gelezen 1172224 keer)
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7745
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #600 Gepost op:
11 July 2015, 22:34:19 »
Hmmm. Oepsie... Afwasmiddel... Oeps...
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8914
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #601 Gepost op:
12 July 2015, 12:51:53 »
Ai, gelukkig een klein stukje
.
Gelogd
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles
Martin Welberg
FYA !!!
Offline
Berichten: 9394
OO. Organisatie OntraXS!
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #602 Gepost op:
12 July 2015, 13:01:04 »
Geen afwasmiddel gebruiken als je gras zet. Het moet juist niet vloeien..
Gelogd
Mvgr. Martin
https://www.youtube.com/c/martinwelbergscenicstudios
Mooie grasjes enzo
https://www.facebook.com/martinwelbergscenicstudios/
VFR
Offline
Berichten: 2326
Really old handsome bastard
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #603 Gepost op:
12 July 2015, 13:44:43 »
Hmmm, hoe ontstaat zoiets dan? Teveel lijm gebruikt? Te weinig gras? (Alles is relatief).
Kleur is wel mooi getroffen. Ben benieuwd naar het vervolg.
Gelogd
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai
De Wadlander
Railroadtycoon
ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
Offline
Berichten: 1976
Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #604 Gepost op:
13 July 2015, 10:42:53 »
Te dunne lijm? Martin zegt terecht, het moet niet vloeien......
Allie
Gelogd
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....
Martin Welberg
FYA !!!
Offline
Berichten: 9394
OO. Organisatie OntraXS!
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #605 Gepost op:
13 July 2015, 11:26:18 »
Lijm zo dik als magere yoghurt, maar geen afwasmiddel of ander vloeimiddel..
Gelogd
Mvgr. Martin
https://www.youtube.com/c/martinwelbergscenicstudios
Mooie grasjes enzo
https://www.facebook.com/martinwelbergscenicstudios/
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7745
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #606 Gepost op:
13 July 2015, 11:34:01 »
Dank voor de tips. Het verder uittesten zal over een paar weken zijn i.v.m. vakantie.
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
VFR
Offline
Berichten: 2326
Really old handsome bastard
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #607 Gepost op:
15 July 2015, 21:35:08 »
Je bent je koffers aan het inpakken las ik elders.
Fijne vakantie toegewenst Reinout.
Doe rust op en inspiratie. (hmmm ach nee, inspiratie heeft ie zo ook al genoeg)
Doe rust op, geniet en maak foto's van inspirerende dingen, zodat wij ook weer geïnspireerd worden.
Gelogd
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai
De Wadlander
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7745
Forummoderator
Vakantie
«
Reactie #608 Gepost op:
09 August 2015, 00:08:34 »
Zo... paar dagen terug van vakantie. Lekker met vrouw en twee kinderen (10/11 (jarig i/d vakantie) en 13) door de Eifel, Luxemburg en over de Vennbahn gefietst. Trein naar Wehl (bij Doetinchem), 20km fietsen naar Emmerich en daar de Regionalexpress naar Remagen (aan de oostkant van de Eifel). En vanaf daar fietsen over en langs spoorlijnen! Ahrtalbahn plus zijn stragische verlengingen: Kreuzberg, Ahrdorf, Gerolstein. Dan de "Westeifelbahnen" via Prüm, Pronsfeld, Neuerburg. Stukkie zonder spoorlijn richting Echternach en dan weer via oud spoor langs de Sauer naar Ettelbrück. Stukkie met de trein naar Troisvierges en vanaf daar de Vennbahn richting Aachen. Vanaf Heerlen terug met de trein naar huis.
Zie kaart hieronder. Cirkels zijn campings:
De tweede dag vanuit Remagen nog even met de trein en twee kinderen naar Monreal aan de Eifelquerbahn geweest. Mooi stukje! Ben ik eindelijk ook zelf eens op de Eifelquerbahn geweest. Warm weer en promt was de trein op de terugweg uitgevallen wegens spoorspatting. Een medewerker van de DB (DB Netz, neem ik aan) heeft ons heel aardig met z'n auto teruggebracht vanaf Monreal naar Mayen vanaf waar weer treinen reden. Service!
Ook heb ik een stuk Eifelbahn meegepikt doordat we vanaf Gerolstein naar Philippsheim (pretpark "Eifelpark" te Gondorf: pappa had het perfect gepland voor zoonliefs verjaardag!) en de dag erna van Gerolstein naar Trier (toerist uithangen) gingen. Mooi traject. Op het station van Trier nog een boek gekocht:
Het boek over de Ahrtalbahnen. Een goede! Alleen heeft 'ie nu wat waterschade omdat ik 'em tijdens het koken per ongeluk half in een teiltje water had neergezet...
We stonden op een camping vlak bij St Vith en vanaf daar heb ik in m'n eentje nog m'n quotum aan
Westeifelbahnen
compleet gemaakt door
vanaf St Vith via Bleialf en Pronsfeld naar Waxweiler en terug te fietsen
. Prachtige tocht. Zeker halverwege is het mooie natuur waar je doorheen rijdt. Van de lijnen ten westen van Gerolstein heb ik nu alles gehad. Op de fiets tenminste. En een biertje gepakt in het oude stationsgebouw van Bleialf
Fietsen over de Vennbahn is ook wel apart. Ook een mooi traject. En een traject waar een boel geschiedenis aan hangt. Als je die geschiedenis een beetje weet fietst het toch anders. Ik zal later nog wel wat foto's van dat deel van de route laten zien.
Verhalen? Geschiedenis die eraan hangt?
Wo ist den Bollenien?
is dan een aanrader. Die had ik bij de auteur besteld (en in de vakantie gelezen. Een paar van de verhalen staan ook online en een deel van de info staat in het boek "hommage aan de Vennbahn" waar de auteur aan mee heeft gewerkt, maar... de extra verhalen en de extra achtergrondinformatie maken het meer dan de moeite waard. Aanrader. Het geeft wat meer de menselijke achtergrond erbij. 16 Euro ofzo.
("
Bolle
nien" = de paar stukjes Duitsland die na de oorlog van Duitsland bleven maar wel voor een paar jaar onder Belgisch bewind stonden. Onder leiding van de belgische generaal Paul
Bolle
.)
Enfin, lekker gefietst. Iets meer dan 450 km.
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7745
Forummoderator
Eerste geklus na de vakantie
«
Reactie #609 Gepost op:
09 August 2015, 00:22:31 »
Vandaag heb ik op m'n gemakje twee keer een korte dienstregeling doorgespeeld. Een korte dienstregeling in mijn geval is een tweetal reizigerstreinen plus een goederentrein. Inclusief kopmaken enzo.
Trein Kelberg-Mayen die kruist met een Mayen-Kelberg trein die daarna gelijk teruggaat. Dan een goederentrein die Berenbach en Kelberg afwerkt en terugrijdt. En dan de eerste reizigerstrein weer terug naar Kelberg. De lok daarvan zet ik altijd netjes in de nog-te-bouwen lokloods van Kelberg neer.
Leuk en rustgevend!
Tussendoor heb ik wat met gras zitten spelen. Eerst wat water gespoten op het gras dat er door lijmresten niet uitzag (zie de tweede foto
in dit bericht
) en daarna de bovenste week geworden laag eraf gekrabt. Vervolgens wat verdunde houtlijm her en der aangebracht en wat turf ("woodland scenics earth color") gestrooid. En wat 2mm gras in "late summer" en "beige" kleuren. Dat was leuk, dus ik heb nog wat meer plekken gedaan. En ook ergens met 4.5mm gras geëxperimenteerd en dat ziet er ook wel leuk uit.
Hier is een foto van het huidige resultaat. Met de november-foto van Ulmen op de achtergrond ter vergelijking.
Doordat m'n vorige experiment vanwege de lijm niet lukte en ik nu wat heb lopen krabben en klooien en opnieuw heb lopen doen... daardoor is er nu wèl wat leuke variatie in hoogte ontstaan.
Wel moet ik zeggen dat de wat lichtgele plekken me niet echt aanstaan. Dat is Woodland scenics "yellow grass" turf en da's toch een beetje een te fel kleurtje. Het was een zakje dat ik nog had liggen van 20 jaar geleden volgens mij. De grote donker/vaal/bruingroenige bus "earth" turf die ik laatst in Houten kocht bevalt me veel beter. Maar ik heb wel een tweede kleur turf ernaast nodig. Liefst wel iets richting beige, dat staat wel goed lijkt me.
Heeft iemand een idee welke kleur turf ik dan het beste kan nemen? Tja. misschien is een wat donkergroene kleur ook wel goed. Het lijkt me wel dat een tweede kleur een goed idee is, toch?
Enfin: ik ben weer bezig
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Martin Welberg
FYA !!!
Offline
Berichten: 9394
OO. Organisatie OntraXS!
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #610 Gepost op:
09 August 2015, 13:08:00 »
Probeer er eens wat burned grass doorheen..
Gelogd
Mvgr. Martin
https://www.youtube.com/c/martinwelbergscenicstudios
Mooie grasjes enzo
https://www.facebook.com/martinwelbergscenicstudios/
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7745
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #611 Gepost op:
11 August 2015, 14:10:02 »
Handig, werken in de binnenstad. Zonet tijdens de lunch een paar straatjes omgegaan:
Dat kleurtje ziet er beter uit ja, merci.
Gelijk ook wat vallejo verf meegenomen voor wat kleine schilderklusjes. Zwart/rood voor camouflage van decoderdraden in een stoomlok. Wit/zwart/grijs/geel voor vangrails, reflectorpaaltjes en wisselhandles.
Qua landschapskleuren krijg ik steeds meer door dat ik echt op moet passen met te felle of te heldere of te duidelijke kleuren. Vaal past beter bij de herfstsfeer die ik na wil bootsen. Felle kleuren zijn uit den boze. Wordt nog wel een uitddaging bij de soms uitbundige herfstkleuren die bomen kunnen hebben
Ik heb een tijdschrift
eine kleine Anlage von A bis Z
(goede!) over de bouw van een stationnetje in de Eifel. Het enige dat me niet aanstond was het kleurgebruik. Te felle kleuren. En de "pollen gras" waren me ook te fel en te gelijkmatig verdeeld. Tijdens de vakantie zijn we langs "Ars Tecnica" in Losheim gefietst, daar was de beschreven baan in het echie te zien. Mooi, maar ook in het echt stonden de kleuren me niet aan:
Verder is het een mooie weergave van een verlaten in het bos liggend Eifel-station!
Bij deze laatste foto bevalt me de dominerende kleur van de boom op zich wel. Het zijn volgens mij toch die egaal verspreide grasklompen die de indruk afbreuk doen.
Reinout
«
Laatst bewerkt op: 11 August 2015, 14:11:50 door Reinout van Rees
»
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7745
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #612 Gepost op:
12 August 2015, 12:28:41 »
Achter de muur van de Monreal module ligt de kamer van dochterlief. Dezelfde dochterlief die de achtergrond wil schilderen.
Op de tweede dag van de vakantie zijn we met de trein naar Monreal gegaan zodat ze met eigen ogen het uitzicht op het mooie vakwerkstadje heeft kunnen zien. Bij deze een stukje van een panorama:
Mooi plaatsje hoor:
Ook leuk kerkje. Maar dat past niet meer op de modelbaan. Dus moet het maar op de achtergrond komen.
Wat wel toepasselijk is: sinds eergisteren staat er op de plek waar die kerk zou moeten staan, dus achter de achtergrond in de kamer van dochterlief, iets kerk-gerelateerds. Een orgel. Dochterlief speelt orgel en heeft er nu zelf een. Avondje en nachtje klussen om 'em weer helemaal in orde te krijgen.
Over een paar maanden moet ik die kerk daar maar eens in m'n verhalendraadje integreren. Kan ik er live orgelmuziek achter zetten
Tussen het orgel-reparatiewerk door kon ik mooi steeds wat turf danwel grasvezels aanbrengen en het daarna weer een uurtje laten drogen. Best leuk werk, op deze manier. Even 10 minuten lekker tussendoor vrutten en dan weer met iets anders door. Op die manier komt er ook mooi afwisseling omdat je niet alles tegelijkertijd doet. Geen egale 2mm vacht in hetzelfde kleurtje over de hele baan, puur omdat je zoveel noooit in één keer kan doen, zeker niet met een schikdraad-theezeefje.
Dus: steeds tussendoor een klein stukje begroenen is leuk èn goed voor het eindresultaat. Tenminste, zo werkt het nu voor mij in de praktijk.
Aan de andere kant van Kelberg, bij de losweg, heb ik nu ook een eerste vachtje tussen de sporen aangebracht:
Ook ben ik met de losweg zelf bezig. Ik had op twee plekken een laagje botenlak op de losweg gesmeerd als regenplas-imitatie, maar dat zag er compleet niet uit. Je zag duidelijk dat het erop lag. Zucht.
Dus ik heb het eraf gekrabt zodat er een kuiltje ontstond. Opnieuw schilderen met betonverf. Gelijk een tweetal reeds vervuilde platen opnieuw geschilderd zodat het lijkt alsof er wat vernieuwd is. Komt wel weer wat vervuiling overheen, maar dan is er in ieder geval variatie.
Links zie je het gat voor de plas en rechts de "nieuwe" plaat.
Vervolgens heb ik als experiment de plas gevuld met
acryl medium
(tip van Martin om als water te gebruiken). Eigenlijk een soort doorzichtige acrylverf. Vanavond zal het wel droog zijn, dan ga ik eens kijken hoe het met m'n vijvertje staat
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7745
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #613 Gepost op:
12 August 2015, 13:47:13 »
In een los bericht heb ik trouwens een
vraag over telefoons
gesteld. En een mooie stapel antwoorden gekregen.
Ik denk nu twee standaard telefoons op de simpelste manier met elkaar door te verbinden met een batterij (zie het draadje). En los daarvan een tweetal zoemers (al gekocht) en op elk station een drukknop. Kelberg en het schaduwstation liggen boven elkaar, dus één telefoon is voldoende. Twee keer zoemen is Kelberg, drie keer is Mayen, bijvoorbeeld. Zoiets.
Ik laat het even bezinken. Ergens is het ook
overkill
omdat je vlak bij elkaar staat.
Maar het lijkt me een leuk speelelement
en dat is ook belangrijk
Voor je het weet ga ik nog een setje echte draaitelefoons kopen...
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5394
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #614 Gepost op:
12 August 2015, 14:22:25 »
Citaat
Ergens is het ook
overkill
omdat je vlak bij elkaar staat.
Je zou ook twee zoemers kunnen maken met losse telefoonhoorns, die niet aangesloten zijn. Je verstaat elkaar toch wel, als je dochter niet alle
registers
opentrekt.
Groet,
Bas
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
Vorige
-
Volgende
-
1
...
39
40
[
41
]
42
43
...
359
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
EifelBurgenBahn