Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RTM in 0m door Jan den Haan
24 August 2025, 23:45:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door laurent
24 August 2025, 23:17:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
24 August 2025, 23:16:01
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door edwin1974
24 August 2025, 22:58:40
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
24 August 2025, 22:51:29
Aachenau West door Erwin 054
24 August 2025, 22:49:57
Rheinburg, TP V/VI door Dennis1984
24 August 2025, 22:17:49
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door Ronald69
24 August 2025, 22:13:23
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
24 August 2025, 21:50:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
24 August 2025, 21:45:37
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
24 August 2025, 21:42:43
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronald Halma
24 August 2025, 21:33:51
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
24 August 2025, 21:24:19
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
24 August 2025, 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
24 August 2025, 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte door Frank 123
24 August 2025, 20:40:18
Au bord de la Cèze door Frank 123
24 August 2025, 20:22:56
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
24 August 2025, 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Herb73
24 August 2025, 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC door wob
24 August 2025, 19:49:25
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
24 August 2025, 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
24 August 2025, 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
24 August 2025, 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
24 August 2025, 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
24 August 2025, 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
24 August 2025, 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
24 August 2025, 17:24:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
24 August 2025, 16:37:20
Artitec goederenwagen door henk
24 August 2025, 16:17:39
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
24 August 2025, 15:42:58
  

Auteur Topic: Wateringbury Railway Station in OO  (gelezen 207516 keer)

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6533
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #585 Gepost op: 06 November 2015, 06:25:23 »
@DE-II,

Terug in de tijd? Dat so wie so... Terug naar 1940 - 1960 :)
Maar alle gekheid op een stokje.
De basisstructuur van het baanplan van de Medway Valley Line met Wateringbury en Branbridges & Beltring bestaat uit twee ovalen met een traverse. Op de buitenring en B&B wordt Piko A code 100 toegepast opdat op dit deel ook mijn oudere continentale stock kan gaan rijden. Het hoofdthema Wateringbury komt aan de binnenring die volledig uitgerust wordt met C&L Bullhead code 75.

In de buitenring komen een aantal wissels waarvan er nu de eerste wordt gemaakt. Code 100 dus. In de binnenring komen echter wissels met Bullhead code 75

Daarnaast wordt voor deelname aan de BMB modulegroep, een modulebak gemaakt met enkele wissels. Daar wordt gebruik gemaakt van Peco code 75.

@Leen,

Peco en Piko A hebben inderdaad beide een platte onderzijde. De bovenzijde van Piko is wat smaller en past optisch iets beter boj de C&L railstaven. Bij de flexrail van Piko kunnen de rails en bielzen heel eenvoudiger gescheiden worden.
De flexrails van Peco is wat stugger.

De railstaven van Piko worden gebruikt voor het bouwen van code 100 wissels.
De overblijvende bielzen worden hergebruikt. De C&L railstaven code 75 passen er namelijk precies in.

Grzz, Hans
« Laatst bewerkt op: 06 November 2015, 08:10:03 door Hans van de Burgt »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8598
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #586 Gepost op: 06 November 2015, 09:48:47 »
Duidelijk, Hans!
Groet
Huibert

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6533
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #587 Gepost op: 07 November 2015, 15:51:24 »
Rolph is vandaag bezig geweest met de doorgang door de buizenkast.
De krappe bogen (438mm binnenboog) worden zo voor een groot deel aan het oog onttrokken. Aan de zijde van Branbridges & Beltring verdwijnen de treinen door een tunnel onder een lage heuvel. Aan de zijde van de traverse wordt het tunnelportaal gebruikt dat ik eerder maakte uit afvalhout met een lasergesneden surface.





De rails ligt er nog een beetje provisorisch bij.
De afdekplaat van de buizenkast zit met magneten vast, en kan eenvoudig uitgenomen worden bij eventuele ontsporingen.

Grzz, Hans

Willy112

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #588 Gepost op: 07 November 2015, 15:54:46 »
Hoi Hans,

Goed bezig, maar de bocht de buizenkast in is deze niet te dicht langs de kant als je lange rijtuigen gaat rijden ?

Een foto vertekend altijd een beetje dus kan het mis hebben  ;).

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6533
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #589 Gepost op: 07 November 2015, 16:34:34 »
@Willy,

We hebben dat even bekeken. Het lijkt geen probleem te zijn.



Hier rijden de langste rijtuigen (Pullman) in de buitenboog. En de Maunsell's in de binnenboog.



En hier omgekeerd. De rijtuigen raken elkaar niet in de boog. Aan de zijkant is voldoende ruimte. Alle rijtuigen zijn van Roco kortkoppelingen voorzien.

Grzz, Hans



St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12019
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #590 Gepost op: 07 November 2015, 16:40:29 »
Hoe groot is de hart-op-hart afstand tussen de beide sporen in de bocht?

Leen.

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6533
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #591 Gepost op: 07 November 2015, 17:12:38 »
@Leen,

De h.o.h. afstand is standaard 50mm.
Maar in de bogen wordt deze verwijd naar (58mm).

Grzz, Hans

rvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 190
  • Rolph
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #592 Gepost op: 07 November 2015, 17:29:53 »
De traverse is ook ruwweg werkend. Nog wel goed stellen zodat alles goed uitlijnt met elkaar.





Rolph

Tanks+Treinen

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
  • Ben een beetje van het Brits af...
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #593 Gepost op: 07 November 2015, 17:31:53 »
Goed bezig heren!  (y)

Sierd Jan

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12019
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #594 Gepost op: 07 November 2015, 17:34:37 »
 (y)

Kun je zo tegen Sinterklaas het spoor niet beter even een tijdje uit de schoorsteen weghalen? ;D

Leen.

Willy112

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #595 Gepost op: 07 November 2015, 18:42:36 »
Hoi Hans,

Dan is het oké, foto`s kunnen het wel eens anders laten zien als dat het lijkt en het is gelukkig allemaal in orde  (y) (y)
Zou zonden zijn als alles vast zit en je komt er dan achter.


Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8598
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #596 Gepost op: 07 November 2015, 19:45:52 »
Keuzes, keuzes..... De sporen liggen wel heel dicht bij elkaar in die boog..... Hint  ;)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8598
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #597 Gepost op: 07 November 2015, 19:47:24 »
Aanvullend.... Je 'continental stock' bestaat in die tijd al uit de eerste 27m rijtuigen. Gaan die er ook samen doorheen?

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6533
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #598 Gepost op: 07 November 2015, 21:06:56 »
@DE-II,

Valt wel mee hoor. Ik heb een stam D-rijtuigen van Roco, en wat ICR van Lima.
Die zijn een stuk korter dan de Pullmannen.

Grzz, Hans

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8598
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #599 Gepost op: 07 November 2015, 22:39:30 »
Mja, als je die stock zo houden wilt....