Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 20:44:31
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 20:42:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mispoes
Vandaag om 20:31:25
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door BramFokke
Vandaag om 20:31:09
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Ronald69
Vandaag om 20:27:51
upload deleten door maartenvdb
Vandaag om 20:01:16
Onshape gebruikersgroep door Henk de Vlaam
Vandaag om 19:47:25
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door spoorijzer
Vandaag om 19:39:25
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
Vandaag om 19:36:05
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Kees-Jan
Vandaag om 19:34:32
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door 741230
Vandaag om 19:32:59
3 januari NVBS oliebollenrit door Forever Rocofan
Vandaag om 19:14:50
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 19:06:33
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 18:24:54
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 17:32:13
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:18:35
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Dave.......
Vandaag om 17:05:10
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 17:04:30
contacten roco line wissel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:32:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Silvolde
Vandaag om 15:58:47
Sankt Georgen. door AndrevdG
Vandaag om 15:42:43
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:34:35
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
Vandaag om 15:01:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 14:32:52
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
Vandaag om 13:24:28
Booster voor de Marklin CS 1 (60212) door KNed
Vandaag om 13:05:27
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:27:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:51:16
De (3d) knutsels van Ronald. door DH1-3104
Vandaag om 10:20:24
Yamorc 8116 en MP1 MTB door FredD
Vandaag om 09:56:09
  

Auteur Topic: Wateringbury Railway Station in OO  (gelezen 215907 keer)

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6649
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #585 Gepost op: 06 November 2015, 06:25:23 »
@DE-II,

Terug in de tijd? Dat so wie so... Terug naar 1940 - 1960 :)
Maar alle gekheid op een stokje.
De basisstructuur van het baanplan van de Medway Valley Line met Wateringbury en Branbridges & Beltring bestaat uit twee ovalen met een traverse. Op de buitenring en B&B wordt Piko A code 100 toegepast opdat op dit deel ook mijn oudere continentale stock kan gaan rijden. Het hoofdthema Wateringbury komt aan de binnenring die volledig uitgerust wordt met C&L Bullhead code 75.

In de buitenring komen een aantal wissels waarvan er nu de eerste wordt gemaakt. Code 100 dus. In de binnenring komen echter wissels met Bullhead code 75

Daarnaast wordt voor deelname aan de BMB modulegroep, een modulebak gemaakt met enkele wissels. Daar wordt gebruik gemaakt van Peco code 75.

@Leen,

Peco en Piko A hebben inderdaad beide een platte onderzijde. De bovenzijde van Piko is wat smaller en past optisch iets beter boj de C&L railstaven. Bij de flexrail van Piko kunnen de rails en bielzen heel eenvoudiger gescheiden worden.
De flexrails van Peco is wat stugger.

De railstaven van Piko worden gebruikt voor het bouwen van code 100 wissels.
De overblijvende bielzen worden hergebruikt. De C&L railstaven code 75 passen er namelijk precies in.

Grzz, Hans
« Laatst bewerkt op: 06 November 2015, 08:10:03 door Hans van de Burgt »

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 9167
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #586 Gepost op: 06 November 2015, 09:48:47 »
Duidelijk, Hans!
Groet
Huibert

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6649
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #587 Gepost op: 07 November 2015, 15:51:24 »
Rolph is vandaag bezig geweest met de doorgang door de buizenkast.
De krappe bogen (438mm binnenboog) worden zo voor een groot deel aan het oog onttrokken. Aan de zijde van Branbridges & Beltring verdwijnen de treinen door een tunnel onder een lage heuvel. Aan de zijde van de traverse wordt het tunnelportaal gebruikt dat ik eerder maakte uit afvalhout met een lasergesneden surface.





De rails ligt er nog een beetje provisorisch bij.
De afdekplaat van de buizenkast zit met magneten vast, en kan eenvoudig uitgenomen worden bij eventuele ontsporingen.

Grzz, Hans

Willy112

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #588 Gepost op: 07 November 2015, 15:54:46 »
Hoi Hans,

Goed bezig, maar de bocht de buizenkast in is deze niet te dicht langs de kant als je lange rijtuigen gaat rijden ?

Een foto vertekend altijd een beetje dus kan het mis hebben  ;).

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6649
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #589 Gepost op: 07 November 2015, 16:34:34 »
@Willy,

We hebben dat even bekeken. Het lijkt geen probleem te zijn.



Hier rijden de langste rijtuigen (Pullman) in de buitenboog. En de Maunsell's in de binnenboog.



En hier omgekeerd. De rijtuigen raken elkaar niet in de boog. Aan de zijkant is voldoende ruimte. Alle rijtuigen zijn van Roco kortkoppelingen voorzien.

Grzz, Hans



St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #590 Gepost op: 07 November 2015, 16:40:29 »
Hoe groot is de hart-op-hart afstand tussen de beide sporen in de bocht?

Leen.

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6649
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #591 Gepost op: 07 November 2015, 17:12:38 »
@Leen,

De h.o.h. afstand is standaard 50mm.
Maar in de bogen wordt deze verwijd naar (58mm).

Grzz, Hans

rvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 190
  • Rolph
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #592 Gepost op: 07 November 2015, 17:29:53 »
De traverse is ook ruwweg werkend. Nog wel goed stellen zodat alles goed uitlijnt met elkaar.





Rolph

Tanks+Treinen

  • Offline Offline
  • Berichten: 459
  • Ben een beetje van het Brits af...
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #593 Gepost op: 07 November 2015, 17:31:53 »
Goed bezig heren!  (y)

Sierd Jan

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #594 Gepost op: 07 November 2015, 17:34:37 »
 (y)

Kun je zo tegen Sinterklaas het spoor niet beter even een tijdje uit de schoorsteen weghalen? ;D

Leen.

Willy112

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #595 Gepost op: 07 November 2015, 18:42:36 »
Hoi Hans,

Dan is het oké, foto`s kunnen het wel eens anders laten zien als dat het lijkt en het is gelukkig allemaal in orde  (y) (y)
Zou zonden zijn als alles vast zit en je komt er dan achter.


Huup

  • Online Online
  • Berichten: 9167
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #596 Gepost op: 07 November 2015, 19:45:52 »
Keuzes, keuzes..... De sporen liggen wel heel dicht bij elkaar in die boog..... Hint  ;)

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 9167
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #597 Gepost op: 07 November 2015, 19:47:24 »
Aanvullend.... Je 'continental stock' bestaat in die tijd al uit de eerste 27m rijtuigen. Gaan die er ook samen doorheen?

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6649
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #598 Gepost op: 07 November 2015, 21:06:56 »
@DE-II,

Valt wel mee hoor. Ik heb een stam D-rijtuigen van Roco, en wat ICR van Lima.
Die zijn een stuk korter dan de Pullmannen.

Grzz, Hans

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 9167
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #599 Gepost op: 07 November 2015, 22:39:30 »
Mja, als je die stock zo houden wilt....