Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Stefan88
Vandaag
om 20:44:31
Rondom Charlois
door
Eric B
Vandaag
om 20:42:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Mispoes
Vandaag
om 20:31:25
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
BramFokke
Vandaag
om 20:31:09
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026
door
Ronald69
Vandaag
om 20:27:51
upload deleten
door
maartenvdb
Vandaag
om 20:01:16
Onshape gebruikersgroep
door
Henk de Vlaam
Vandaag
om 19:47:25
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
spoorijzer
Vandaag
om 19:39:25
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods.
door
ruudns
Vandaag
om 19:36:05
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost)
door
Kees-Jan
Vandaag
om 19:34:32
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
741230
Vandaag
om 19:32:59
3 januari NVBS oliebollenrit
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 19:14:50
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Jeronimos
Vandaag
om 19:06:33
ESU V5 Decoder setting
door
Remunj
Vandaag
om 18:24:54
Lima IRM pimpen
door
008200
Vandaag
om 17:32:13
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 17:18:35
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw
door
Dave.......
Vandaag
om 17:05:10
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren
door
Slotticar
Vandaag
om 17:04:30
contacten roco line wissel
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 16:32:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Silvolde
Vandaag
om 15:58:47
Sankt Georgen.
door
AndrevdG
Vandaag
om 15:42:43
US diorama in H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:34:35
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal
door
Peter J K
Vandaag
om 15:01:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:32:52
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
MOVisser
Vandaag
om 13:24:28
Booster voor de Marklin CS 1 (60212)
door
KNed
Vandaag
om 13:05:27
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:27:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:51:16
De (3d) knutsels van Ronald.
door
DH1-3104
Vandaag
om 10:20:24
Yamorc 8116 en MP1 MTB
door
FredD
Vandaag
om 09:56:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Wateringbury Railway Station in OO
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
Vorige
-
Volgende
-
1
...
38
39
[
40
]
41
42
...
61
Omlaag
Auteur
Topic: Wateringbury Railway Station in OO (gelezen 215907 keer)
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6649
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #585 Gepost op:
06 November 2015, 06:25:23 »
@DE-II,
Terug in de tijd? Dat so wie so... Terug naar 1940 - 1960
Maar alle gekheid op een stokje.
De basisstructuur van het baanplan van de Medway Valley Line met Wateringbury en Branbridges & Beltring bestaat uit twee ovalen met een traverse. Op de buitenring en B&B wordt Piko A code 100 toegepast opdat op dit deel ook mijn oudere continentale stock kan gaan rijden. Het hoofdthema Wateringbury komt aan de binnenring die volledig uitgerust wordt met C&L Bullhead code 75.
In de buitenring komen een aantal wissels waarvan er nu de eerste wordt gemaakt. Code 100 dus. In de binnenring komen echter wissels met Bullhead code 75
Daarnaast wordt voor deelname aan de BMB modulegroep, een modulebak gemaakt met enkele wissels. Daar wordt gebruik gemaakt van Peco code 75.
@Leen,
Peco en Piko A hebben inderdaad beide een platte onderzijde. De bovenzijde van Piko is wat smaller en past optisch iets beter boj de C&L railstaven. Bij de flexrail van Piko kunnen de rails en bielzen heel eenvoudiger gescheiden worden.
De flexrails van Peco is wat stugger.
De railstaven van Piko worden gebruikt voor het bouwen van code 100 wissels.
De overblijvende bielzen worden hergebruikt. De C&L railstaven code 75 passen er namelijk precies in.
Grzz, Hans
«
Laatst bewerkt op: 06 November 2015, 08:10:03 door Hans van de Burgt
»
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Huup
Online
Berichten: 9167
May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #586 Gepost op:
06 November 2015, 09:48:47 »
Duidelijk, Hans!
Groet
Huibert
Gelogd
Duin aanZee II
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6649
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #587 Gepost op:
07 November 2015, 15:51:24 »
Rolph is vandaag bezig geweest met de doorgang door de buizenkast.
De krappe bogen (438mm binnenboog) worden zo voor een groot deel aan het oog onttrokken. Aan de zijde van Branbridges & Beltring verdwijnen de treinen door een tunnel onder een lage heuvel. Aan de zijde van de traverse wordt het tunnelportaal gebruikt dat ik eerder maakte uit afvalhout met een lasergesneden surface.
De rails ligt er nog een beetje provisorisch bij.
De afdekplaat van de buizenkast zit met magneten vast, en kan eenvoudig uitgenomen worden bij eventuele ontsporingen.
Grzz, Hans
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Willy112
Offline
Berichten: 20
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #588 Gepost op:
07 November 2015, 15:54:46 »
Hoi Hans,
Goed bezig, maar de bocht de buizenkast in is deze niet te dicht langs de kant als je lange rijtuigen gaat rijden ?
Een foto vertekend altijd een beetje dus kan het mis hebben
.
Gelogd
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6649
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #589 Gepost op:
07 November 2015, 16:34:34 »
@Willy,
We hebben dat even bekeken. Het lijkt geen probleem te zijn.
Hier rijden de langste rijtuigen (Pullman) in de buitenboog. En de Maunsell's in de binnenboog.
En hier omgekeerd. De rijtuigen raken elkaar niet in de boog. Aan de zijkant is voldoende ruimte. Alle rijtuigen zijn van Roco kortkoppelingen voorzien.
Grzz, Hans
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
St00mboy
Offline
Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #590 Gepost op:
07 November 2015, 16:40:29 »
Hoe groot is de hart-op-hart afstand tussen de beide sporen in de bocht?
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6649
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #591 Gepost op:
07 November 2015, 17:12:38 »
@Leen,
De h.o.h. afstand is standaard 50mm.
Maar in de bogen wordt deze verwijd naar (58mm).
Grzz, Hans
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
rvdb
Offline
Berichten: 190
Rolph
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #592 Gepost op:
07 November 2015, 17:29:53 »
De traverse is ook ruwweg werkend. Nog wel goed stellen zodat alles goed uitlijnt met elkaar.
Gelogd
Rolph
Tanks+Treinen
Offline
Berichten: 459
Ben een beetje van het Brits af...
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #593 Gepost op:
07 November 2015, 17:31:53 »
Goed bezig heren!
Sierd Jan
Gelogd
St00mboy
Offline
Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #594 Gepost op:
07 November 2015, 17:34:37 »
Kun je zo tegen Sinterklaas het spoor niet beter even een tijdje uit de schoorsteen weghalen?
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
Willy112
Offline
Berichten: 20
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #595 Gepost op:
07 November 2015, 18:42:36 »
Hoi Hans,
Dan is het oké, foto`s kunnen het wel eens anders laten zien als dat het lijkt en het is gelukkig allemaal in orde
Zou zonden zijn als alles vast zit en je komt er dan achter.
Gelogd
Huup
Online
Berichten: 9167
May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #596 Gepost op:
07 November 2015, 19:45:52 »
Keuzes, keuzes..... De sporen liggen wel heel dicht bij elkaar in die boog..... Hint
Gelogd
Duin aanZee II
Huup
Online
Berichten: 9167
May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #597 Gepost op:
07 November 2015, 19:47:24 »
Aanvullend.... Je 'continental stock' bestaat in die tijd al uit de eerste 27m rijtuigen. Gaan die er ook samen doorheen?
Gelogd
Duin aanZee II
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6649
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #598 Gepost op:
07 November 2015, 21:06:56 »
@DE-II,
Valt wel mee hoor. Ik heb een stam D-rijtuigen van Roco, en wat ICR van Lima.
Die zijn een stuk korter dan de Pullmannen.
Grzz, Hans
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Huup
Online
Berichten: 9167
May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #599 Gepost op:
07 November 2015, 22:39:30 »
Mja, als je die stock zo houden wilt....
Gelogd
Duin aanZee II
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
Vorige
-
Volgende
-
1
...
38
39
[
40
]
41
42
...
61
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Wateringbury Railway Station in OO