Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
Jeroen Trainz
Vandaag
om 21:44:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Eelco Storm
Vandaag
om 21:40:47
Spoor 1 nem of finescale
door
mitchell2000
Vandaag
om 21:20:32
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Rick
Vandaag
om 21:15:05
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 21:01:04
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 20:58:39
Fleischmania Nostalgia
door
Noordernet
Vandaag
om 20:32:58
NS 1700 transfers
door
ES44C4
Vandaag
om 20:32:18
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
Stefan88
Vandaag
om 20:17:47
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:11:13
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Roelof R
Vandaag
om 19:36:41
De Projecten van RetroJack
door
NS264
Vandaag
om 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:25:23
Piko 2025
door
Duikeend
Vandaag
om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
Vandaag
om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
Vandaag
om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan
door
R1954
Vandaag
om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
ES44C4
Vandaag
om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus
door
Corné81
Vandaag
om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
Vandaag
om 15:26:07
Raadplaatje
door
ArjanB
Vandaag
om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0.
door
tijgernootje
Vandaag
om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
bellejt
Vandaag
om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
Bahn-AG
Vandaag
om 13:33:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Wateringbury Railway Station in OO
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
Vorige
-
Volgende
-
1
...
38
39
[
40
]
41
42
...
61
Omlaag
Auteur
Topic: Wateringbury Railway Station in OO (gelezen 205864 keer)
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6485
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #585 Gepost op:
06 November 2015, 06:25:23 »
@DE-II,
Terug in de tijd? Dat so wie so... Terug naar 1940 - 1960
Maar alle gekheid op een stokje.
De basisstructuur van het baanplan van de Medway Valley Line met Wateringbury en Branbridges & Beltring bestaat uit twee ovalen met een traverse. Op de buitenring en B&B wordt Piko A code 100 toegepast opdat op dit deel ook mijn oudere continentale stock kan gaan rijden. Het hoofdthema Wateringbury komt aan de binnenring die volledig uitgerust wordt met C&L Bullhead code 75.
In de buitenring komen een aantal wissels waarvan er nu de eerste wordt gemaakt. Code 100 dus. In de binnenring komen echter wissels met Bullhead code 75
Daarnaast wordt voor deelname aan de BMB modulegroep, een modulebak gemaakt met enkele wissels. Daar wordt gebruik gemaakt van Peco code 75.
@Leen,
Peco en Piko A hebben inderdaad beide een platte onderzijde. De bovenzijde van Piko is wat smaller en past optisch iets beter boj de C&L railstaven. Bij de flexrail van Piko kunnen de rails en bielzen heel eenvoudiger gescheiden worden.
De flexrails van Peco is wat stugger.
De railstaven van Piko worden gebruikt voor het bouwen van code 100 wissels.
De overblijvende bielzen worden hergebruikt. De C&L railstaven code 75 passen er namelijk precies in.
Grzz, Hans
«
Laatst bewerkt op: 06 November 2015, 08:10:03 door Hans van de Burgt
»
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Huup
Online
Berichten: 8505
May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #586 Gepost op:
06 November 2015, 09:48:47 »
Duidelijk, Hans!
Groet
Huibert
Gelogd
Zee. Land.
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6485
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #587 Gepost op:
07 November 2015, 15:51:24 »
Rolph is vandaag bezig geweest met de doorgang door de buizenkast.
De krappe bogen (438mm binnenboog) worden zo voor een groot deel aan het oog onttrokken. Aan de zijde van Branbridges & Beltring verdwijnen de treinen door een tunnel onder een lage heuvel. Aan de zijde van de traverse wordt het tunnelportaal gebruikt dat ik eerder maakte uit afvalhout met een lasergesneden surface.
De rails ligt er nog een beetje provisorisch bij.
De afdekplaat van de buizenkast zit met magneten vast, en kan eenvoudig uitgenomen worden bij eventuele ontsporingen.
Grzz, Hans
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Willy112
Offline
Berichten: 20
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #588 Gepost op:
07 November 2015, 15:54:46 »
Hoi Hans,
Goed bezig, maar de bocht de buizenkast in is deze niet te dicht langs de kant als je lange rijtuigen gaat rijden ?
Een foto vertekend altijd een beetje dus kan het mis hebben
.
Gelogd
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6485
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #589 Gepost op:
07 November 2015, 16:34:34 »
@Willy,
We hebben dat even bekeken. Het lijkt geen probleem te zijn.
Hier rijden de langste rijtuigen (Pullman) in de buitenboog. En de Maunsell's in de binnenboog.
En hier omgekeerd. De rijtuigen raken elkaar niet in de boog. Aan de zijkant is voldoende ruimte. Alle rijtuigen zijn van Roco kortkoppelingen voorzien.
Grzz, Hans
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
St00mboy
Offline
Berichten: 12019
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #590 Gepost op:
07 November 2015, 16:40:29 »
Hoe groot is de hart-op-hart afstand tussen de beide sporen in de bocht?
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6485
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #591 Gepost op:
07 November 2015, 17:12:38 »
@Leen,
De h.o.h. afstand is standaard 50mm.
Maar in de bogen wordt deze verwijd naar (58mm).
Grzz, Hans
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
rvdb
Offline
Berichten: 190
Rolph
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #592 Gepost op:
07 November 2015, 17:29:53 »
De traverse is ook ruwweg werkend. Nog wel goed stellen zodat alles goed uitlijnt met elkaar.
Gelogd
Rolph
Tanks+Treinen
Offline
Berichten: 458
Ben een beetje van het Brits af...
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #593 Gepost op:
07 November 2015, 17:31:53 »
Goed bezig heren!
Sierd Jan
Gelogd
St00mboy
Offline
Berichten: 12019
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #594 Gepost op:
07 November 2015, 17:34:37 »
Kun je zo tegen Sinterklaas het spoor niet beter even een tijdje uit de schoorsteen weghalen?
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
Willy112
Offline
Berichten: 20
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #595 Gepost op:
07 November 2015, 18:42:36 »
Hoi Hans,
Dan is het oké, foto`s kunnen het wel eens anders laten zien als dat het lijkt en het is gelukkig allemaal in orde
Zou zonden zijn als alles vast zit en je komt er dan achter.
Gelogd
Huup
Online
Berichten: 8505
May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #596 Gepost op:
07 November 2015, 19:45:52 »
Keuzes, keuzes..... De sporen liggen wel heel dicht bij elkaar in die boog..... Hint
Gelogd
Zee. Land.
Huup
Online
Berichten: 8505
May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #597 Gepost op:
07 November 2015, 19:47:24 »
Aanvullend.... Je 'continental stock' bestaat in die tijd al uit de eerste 27m rijtuigen. Gaan die er ook samen doorheen?
Gelogd
Zee. Land.
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6485
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #598 Gepost op:
07 November 2015, 21:06:56 »
@DE-II,
Valt wel mee hoor. Ik heb een stam D-rijtuigen van Roco, en wat ICR van Lima.
Die zijn een stuk korter dan de Pullmannen.
Grzz, Hans
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Huup
Online
Berichten: 8505
May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #599 Gepost op:
07 November 2015, 22:39:30 »
Mja, als je die stock zo houden wilt....
Gelogd
Zee. Land.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
Vorige
-
Volgende
-
1
...
38
39
[
40
]
41
42
...
61
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Wateringbury Railway Station in OO