Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 23:25:24
worm en wormwiel - worm en tandwiel?
door
Bahn-AG
Vandaag
om 23:17:04
Het ontstaan van Trammenlandt
door
Robkop
Vandaag
om 23:08:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Frits Westers
Vandaag
om 23:06:10
Wat is dit voor stellage met camera's en/of scanners naast het spoor?
door
Frank103
Vandaag
om 23:05:08
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Huup
Vandaag
om 23:04:59
Raadplaatje
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 22:55:21
Bahnstrecke 5867
door
RobVille
Vandaag
om 22:53:52
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
reinderlf
Vandaag
om 22:50:15
Aachenau West
door
Silvolde
Vandaag
om 22:44:43
20 jaar BNLS jubileum
door
Robkop
Vandaag
om 22:37:25
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
RobVille
Vandaag
om 22:27:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Arjan6511
Vandaag
om 22:06:59
Zee. Land.
door
Huup
Vandaag
om 22:02:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
gdh
Vandaag
om 21:38:19
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 21:33:04
KADEE Digitale koppeling
door
Mark D.
Vandaag
om 21:29:51
Led schakeling ed.
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:20:41
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988
door
Mark D.
Vandaag
om 21:18:31
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
MathynK
Vandaag
om 21:02:03
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 20:55:58
Spoor- en tramweg parafernalia
door
barry1972
Vandaag
om 20:31:45
Sluitseinen REEtitec 1300
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 20:22:52
Line-up foto's van modellen
door
defender
Vandaag
om 20:07:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
defender
Vandaag
om 20:06:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
barry1972
Vandaag
om 20:05:34
De modeltreinen van Spoorijzer
door
defender
Vandaag
om 20:02:56
US diorama in H0
door
defender
Vandaag
om 19:59:25
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven''
door
Mispoes
Vandaag
om 19:53:47
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 18:23:00
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Wateringbury Railway Station in OO
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
Vorige
-
Volgende
-
1
...
38
39
[
40
]
41
42
...
61
Omlaag
Auteur
Topic: Wateringbury Railway Station in OO (gelezen 213671 keer)
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6611
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #585 Gepost op:
06 November 2015, 06:25:23 »
@DE-II,
Terug in de tijd? Dat so wie so... Terug naar 1940 - 1960
Maar alle gekheid op een stokje.
De basisstructuur van het baanplan van de Medway Valley Line met Wateringbury en Branbridges & Beltring bestaat uit twee ovalen met een traverse. Op de buitenring en B&B wordt Piko A code 100 toegepast opdat op dit deel ook mijn oudere continentale stock kan gaan rijden. Het hoofdthema Wateringbury komt aan de binnenring die volledig uitgerust wordt met C&L Bullhead code 75.
In de buitenring komen een aantal wissels waarvan er nu de eerste wordt gemaakt. Code 100 dus. In de binnenring komen echter wissels met Bullhead code 75
Daarnaast wordt voor deelname aan de BMB modulegroep, een modulebak gemaakt met enkele wissels. Daar wordt gebruik gemaakt van Peco code 75.
@Leen,
Peco en Piko A hebben inderdaad beide een platte onderzijde. De bovenzijde van Piko is wat smaller en past optisch iets beter boj de C&L railstaven. Bij de flexrail van Piko kunnen de rails en bielzen heel eenvoudiger gescheiden worden.
De flexrails van Peco is wat stugger.
De railstaven van Piko worden gebruikt voor het bouwen van code 100 wissels.
De overblijvende bielzen worden hergebruikt. De C&L railstaven code 75 passen er namelijk precies in.
Grzz, Hans
«
Laatst bewerkt op: 06 November 2015, 08:10:03 door Hans van de Burgt
»
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Huup
Offline
Berichten: 8999
May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #586 Gepost op:
06 November 2015, 09:48:47 »
Duidelijk, Hans!
Groet
Huibert
Gelogd
Duin aanZee II
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6611
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #587 Gepost op:
07 November 2015, 15:51:24 »
Rolph is vandaag bezig geweest met de doorgang door de buizenkast.
De krappe bogen (438mm binnenboog) worden zo voor een groot deel aan het oog onttrokken. Aan de zijde van Branbridges & Beltring verdwijnen de treinen door een tunnel onder een lage heuvel. Aan de zijde van de traverse wordt het tunnelportaal gebruikt dat ik eerder maakte uit afvalhout met een lasergesneden surface.
De rails ligt er nog een beetje provisorisch bij.
De afdekplaat van de buizenkast zit met magneten vast, en kan eenvoudig uitgenomen worden bij eventuele ontsporingen.
Grzz, Hans
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Willy112
Offline
Berichten: 20
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #588 Gepost op:
07 November 2015, 15:54:46 »
Hoi Hans,
Goed bezig, maar de bocht de buizenkast in is deze niet te dicht langs de kant als je lange rijtuigen gaat rijden ?
Een foto vertekend altijd een beetje dus kan het mis hebben
.
Gelogd
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6611
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #589 Gepost op:
07 November 2015, 16:34:34 »
@Willy,
We hebben dat even bekeken. Het lijkt geen probleem te zijn.
Hier rijden de langste rijtuigen (Pullman) in de buitenboog. En de Maunsell's in de binnenboog.
En hier omgekeerd. De rijtuigen raken elkaar niet in de boog. Aan de zijkant is voldoende ruimte. Alle rijtuigen zijn van Roco kortkoppelingen voorzien.
Grzz, Hans
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
St00mboy
Offline
Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #590 Gepost op:
07 November 2015, 16:40:29 »
Hoe groot is de hart-op-hart afstand tussen de beide sporen in de bocht?
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6611
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #591 Gepost op:
07 November 2015, 17:12:38 »
@Leen,
De h.o.h. afstand is standaard 50mm.
Maar in de bogen wordt deze verwijd naar (58mm).
Grzz, Hans
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
rvdb
Offline
Berichten: 190
Rolph
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #592 Gepost op:
07 November 2015, 17:29:53 »
De traverse is ook ruwweg werkend. Nog wel goed stellen zodat alles goed uitlijnt met elkaar.
Gelogd
Rolph
Tanks+Treinen
Offline
Berichten: 459
Ben een beetje van het Brits af...
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #593 Gepost op:
07 November 2015, 17:31:53 »
Goed bezig heren!
Sierd Jan
Gelogd
St00mboy
Offline
Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #594 Gepost op:
07 November 2015, 17:34:37 »
Kun je zo tegen Sinterklaas het spoor niet beter even een tijdje uit de schoorsteen weghalen?
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
Willy112
Offline
Berichten: 20
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #595 Gepost op:
07 November 2015, 18:42:36 »
Hoi Hans,
Dan is het oké, foto`s kunnen het wel eens anders laten zien als dat het lijkt en het is gelukkig allemaal in orde
Zou zonden zijn als alles vast zit en je komt er dan achter.
Gelogd
Huup
Offline
Berichten: 8999
May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #596 Gepost op:
07 November 2015, 19:45:52 »
Keuzes, keuzes..... De sporen liggen wel heel dicht bij elkaar in die boog..... Hint
Gelogd
Duin aanZee II
Huup
Offline
Berichten: 8999
May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #597 Gepost op:
07 November 2015, 19:47:24 »
Aanvullend.... Je 'continental stock' bestaat in die tijd al uit de eerste 27m rijtuigen. Gaan die er ook samen doorheen?
Gelogd
Duin aanZee II
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6611
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #598 Gepost op:
07 November 2015, 21:06:56 »
@DE-II,
Valt wel mee hoor. Ik heb een stam D-rijtuigen van Roco, en wat ICR van Lima.
Die zijn een stuk korter dan de Pullmannen.
Grzz, Hans
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Huup
Offline
Berichten: 8999
May your coffee kick in before reality does.
Re: Wateringbury Railway Station in OO
«
Reactie #599 Gepost op:
07 November 2015, 22:39:30 »
Mja, als je die stock zo houden wilt....
Gelogd
Duin aanZee II
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
Vorige
-
Volgende
-
1
...
38
39
[
40
]
41
42
...
61
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Wateringbury Railway Station in OO