Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij  (gelezen 11657 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #45 Gepost op: 04 december 2018, 23:38:23 »
Wat betreft de derde koplamp, daar heeft IL&T ontheffing voor verleend; alles is netjes in orde dus. Waalse treinbestuurders hebben ook een cursus Nederlands gevolgd (plus een taalpremie, hm), of worden voor veelal vervangen door treinbestuurders van depot Hasselt, dus aan de taaleis is ook voldaan. Op papier althans 8).

Mvg Bas
Was die ontheffing voor dat derde frontsein geen voorlopige met een eind datum?  Dat zou namelijk het eea verklaren

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #46 Gepost op: 04 december 2018, 23:44:43 »
Wat betreft de derde koplamp, daar heeft IL&T ontheffing voor verleend; alles is netjes in orde dus. Waalse treinbestuurders hebben ook een cursus Nederlands gevolgd (plus een taalpremie, hm), of worden voor veelal vervangen door treinbestuurders van depot Hasselt, dus aan de taaleis is ook voldaan. Op papier althans 8).


Mvg Bas

Die Waalse machinisten spreken verdomd goed Nederlands.
Alleen zijn er een groot aantal die het vertikken.
Dus zoveel zin heeft die taalcursus niet.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #47 Gepost op: 04 december 2018, 23:46:28 »
Was die ontheffing voor dat derde frontsein geen voorlopige met een eind datum?  Dat zou namelijk het eea verklaren

Dat 3e frontsein is vrij eenvoudig op te lossel lijkt me.
Je kan achter de cabineruit een witte rangeerlamp plaatsen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #48 Gepost op: 05 december 2018, 00:44:31 »
Een voertuig moet aan bepaald technische eisen voldoen om toegelaten te worden, en als dat voorschrijft dat het materieel 3 frontseinen moet kunnen tonen en dat kan het niet dan voldoet het simpelweg niet aan de technische gestelde eis en kan het niet volledig toegelaten worden.

Lullig gezegd is een noodseinlantaarn geen onderdeel van het voertuig, en eigenlijk alleen alleen bedoeld als tijdelijke vervanger van een defecte lamp waarbij rekening gehouden word met een deel functie verlies, het geeft immers nooit een zelfde effect als een echt frontsein.

Ik zeg trouwens niet zo dat dit het daadwerkelijke probleem is, dat is namelijk nog nergens benoemd door een instantie, maar het staat mij bij dat bij de renovatie eerder dan gebrachte midden frontseinen voor Nederland daarbij weer verdwenen waren.

Hlv53

  • Offline Offline
  • Berichten: 508
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #49 Gepost op: 05 december 2018, 09:07:34 »
Volgens een Hasseltse collega zijn of worden de "breaks" die naar Mestreech rijden tijdens een tussentijdse revisie uitgerust met een derde frontsein. Deze moet op elk treinstel wel nog goedgekeurd worden door Davis in België en IL&T in Nederland (constructiewijziging). In hoeverre dat programma is afgewerkt, kon hij niet zeggen.

Mvg Bas

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #50 Gepost op: 05 december 2018, 10:24:16 »
Bas, ik weet niet wat ze je vertelt hebben.
Maar ik heb nog nooit een Break gezien met een 3e frontsein.
Ook niet na de revisie.

Sterker nog behalve de loks HLE 12, 21, 27 en 13, en stuurstand I11 geen enkel ander Belgisch materieel in Maastricht gezien met een 3e frontsein.

De oude klassiekjes hadden ook geen 3e frontsein, ook niet na de revisie, maar die mogen al niet meer de grens over.

Die eis van het 3e frontsein is al veel langer bij de NMBS bekend, echter dacht men dat de Nederlanders dat bleven gedogen.
Met andere woorden: de NMBS deed er niets mee.

Ps,
Kan een van de moderators de discussie van het 3e frontsein afsplitsen van deze draad?


Jos.
« Laatst bewerkt op: 05 december 2018, 13:03:58 door NS 1607 »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Hlv53

  • Offline Offline
  • Berichten: 508
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #51 Gepost op: 05 december 2018, 10:35:24 »
Dag Jos, ik ook niet, het is daarom dat ik het hem vroeg. Maar je hebt gelijk, dit staat los van dit draadje.

Mvg Bas

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #52 Gepost op: 06 december 2018, 08:40:40 »

................Ps,
Kan een van de moderators de discussie van het 3e frontsein afsplitsen van deze draad?


Jos.

Hoi,

Heb er even naar gekeken. Wil het met alle plezier uit elkaar trekken, maar ik denk dat dan een aantal berichten zelf ook gesplitst moeten worden. En het is waarschijnlijk wel essentieel onderdeel van deze discussie over dit specifieke stukje spoorlijn.
Alles bij elkaar lijkt het me er niet beter op worden door te splitsen...

Kun je beter een nieuwe discussie/draadje starten over "Belgische frontseinen op NL-sporen", of zoiets....

Gr, Bert
Team moderatoren.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2047
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #53 Gepost op: 06 december 2018, 17:31:41 »
Bas, ik weet niet wat ze je vertelt hebben.
Maar ik heb nog nooit een Break gezien met een 3e frontsein.
Ook niet na de revisie.

Sterker nog behalve de loks HLE 12, 21, 27 en 13, en stuurstand I11 geen enkel ander Belgisch materieel in Maastricht gezien met een 3e frontsein.

De oude klassiekjes hadden ook geen 3e frontsein, ook niet na de revisie, maar die mogen al niet meer de grens over.

Die eis van het 3e frontsein is al veel langer bij de NMBS bekend, echter dacht men dat de Nederlanders dat bleven gedogen.
Met andere woorden: de NMBS deed er niets mee.

Er is in elk geval een prototype Varkensneus...
« Laatst bewerkt op: 06 december 2018, 17:35:24 door timtrein »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #54 Gepost op: 08 december 2018, 03:36:56 »
Gevalletje in een huidig toegelaten vorm eist men geen wijzigingen, de revisie stellen vereisen een nieuwe toelating en daarbij moet het ook voldoen aan de huidige eisen waarmee een 3e frontsein dis een verplichting word.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #55 Gepost op: 08 december 2018, 14:58:24 »
Er is in elk geval een prototype Varkensneus...
« Laatst bewerkt op: 06 december 2018, 17:35:24 door timtrein »

Een laatst door Timtrein bewerkte foto?  ;D

Dirk



--------------------------------------------------------------------------------
 

Andre Pronk

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
    • Andre Pronk Flickr foto's
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #56 Gepost op: 09 december 2018, 18:32:52 »
Afgelopen zaterdag de 801 zonder derde frontsein.


Roosendaal, NMBS MS-75 801 [Varkensneus]

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1126
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij
« Reactie #57 Gepost op: 12 december 2018, 19:06:55 »
Het dak heeft weer al iets van de vorige kleurstelling  ::)

Marc